Lista wymagań dla działu housekeepingu w 2011 roku

2011-05-07, 22:33:56

Dział housekeepingu w każdym hotelu stanowi jeden z jego największych ośrodków kosztowych, a jednak jest jednym z działów najbardziej w hotelu nie dostrzeganych. Poniżej przedstawiono listę porad, zastosowanie których wywrze znaczący, pozytywny wpływ na twoje procedury housekeepingu – pomogą ci one również w sporządzeniu listy instrukcyjnej w zakresie redukcji kosztów i zwiększenia wydajności, a być może nawet w przeorganizowaniu pracy całego działu.

• Zatrudnij odpowiednich pracowników housekeepingu. Poszukuj czegoś więcej niż tylko figurantów z zadaniem sprzątania pokoi. W uzupełnieniu do znajomości techniki pracy wartą rozważenia jest osobowość zatrudnianych osób. Ludzie o określonym rodzaju osobowości nie będą wykonywać pracy przy sprzątaniu pokoi w długich okresach czasu – nie dlatego, że nie potrafią tego robić, ale z powodu monotonii wykonywania tych samych zadań. Praca w dziale housekeepingu może być monotonna. Wykorzystuj różnego rodzaju testy przy zatrudnianiu właściwych osób.
• Stwórz programy nagrodowe dla wygenerowania emocji wewnątrz działu.
• Dokonuj częstych regulacji maszyn pralniczych i suszarek w celu obniżania kosztów związanych ze zużyciem energii elektrycznej / paliwa.
• Staraj się, aby dozowniki środków chemicznych były sprawdzane przez dostawców tych środków za każdym ich pobytem w twojej firmie. W uzupełnieniu oszczędnego i prawidłowego dozowania środków chemicznych kontrole dozowników pozwolą na zapewnienie doskonałej czystości czyszczonych obiektów i ich mniejsze odbarwienia (w przypadkach podawania zbyt dużych ilości chloru lub innych detergentów).##
• Bądź niekonwencjonalny i kreatywny. Na przykład pierz w porze nocnej, aby zredukować rachunki za energię elektryczną. Energia elektryczna jest tańsza poza godzinami szczytu.
• Pierz przy pełnej pojemności urządzeń piorących. Korzystaj z mierników informujących o pełnym załadowaniu pralek i suszarek. Twoje urządzenia będą pracowały lepiej, a jakość pościeli będzie się wolniej pogarszała.
• Jeżeli jesteś w stanie zainwestować w nowe wyposażenie i udoskonalenia weź pod uwagę korzyści płynące z programów ekologicznych i rządowych programów motywacyjnych.
• Łącz odpowiedzialność za wykonanie pracy wewnątrz działu housekeepingu dla zmaksymalizowania wydajności i unikania przestojów.
• Korzystaj z usług nocnego kontrolera (jeżeli jesteś właścicielem mniejszego obiektu) do zajmowania się praniem.
• Upewnij się, że przestrzega się czasu przeznaczonego na sprzątanie pokoi. Bądź kreatywny w zakresie obsługi gości długoterminowych – być może pranie pościeli co trzy dni i świadczenie bardzo szybkiej (pięciominutowej) obsługi: wymiana ręczników, opróżnienie i usunięcie śmieci z pojemników.
• Składanie pościeli może być zadaniem zabierającym pracownikom pralni zbyt wiele czasu. Trik polega na tym, aby złożyć jak najmniej pościeli ponieważ pracownik housekeepingu i tak natychmiast rozłoży pościel tak skrupulatnie składaną przez pracowników pralni. Prześcieradła i większe elementy mogą być składane w formie rozłożonej na wózku transportowym i odstawiane do podręcznego pomieszczenia składowego do wykorzystania w dniu następnym.
• Nie spiesz się z wyrzucaniem pościeli – istnieje cała gama produktów do usuwania szczególnie uciążliwych zabrudzeń.
• Poświęć dużo czasu na ten bardzo ważny dział hotelu i stań się jego opiekunem. Bliższa współpraca pomiędzy kierownictwem a działem housekeepingu przyniesie znaczące korzyści dla twojego hotelu.

Istotny i ważny Dział, jakim jest housekeeping jest niezbędny dla odnoszenia przez hotel sukcesów. Dodatkowy czas i uwaga poświęcone temu działowi są tego warte w celu udoskonalania procedur i wzrostu wydajności pracy. Usprawniony housekeeping przyczynia się do oszczędności w działalności operacyjnej ogółem i stanowi ulgę dla twojego budżetu.

Gilles Arditi



www.hotelinfo24.pl