Colliers International Hospitality o branży hotelarskiej w Arabii Saudyjskiej

2013-01-13, 13:33:24

W Królestwie Arabii Saudyjskiej istnieje ograniczona podaż wysokiej jakości markowych hoteli ekonomicznych klasy międzynarodowej. Z ustaleń firmy Colliers, które zostały poczynione na podstawie przeprowadzonych badań tamtejszego rynku, wynika że w siedmiu znaczących miastach tego kraju, nie ma w ogóle żadnego klasowego hotelu, co stanowi istotną lukę na rynku hotelarskim.

Zbliżająca się podaż międzynarodowych ekonomicznych, markowych hoteli, chociaż w części przyczyni się do redukcji tej luki. Do 2015 roku w Arabii Saudyjskiej oddanych zostanie do użytku 1 182 pokoi. W liczbie tej znajdą się również pokoje wchodzące w skład takich marek, jak: Ibis Centro, Premier Inn i Holiday Inn Express.

Badania wykonane przez Colliers International wykazały, że rynek mógłby wchłonąć 34 882 dodatkowych pokoi hotelowych rozmieszczonych w głównych i średnich miastach kraju, ponad planowane w okresie najbliższych pięciu lat zwiększenia ich podaży. ##

Atrakcyjne możliwości inwestycyjne czekają na ich wykorzystanie, jako że hotele ekonomiczne funkcjonują w ramach bardzo oszczędnej struktury kosztowej, charakteryzującej się mniej podatną na zmiany i zrównoważoną strategią cenową. Bazując na aktualnych wskaźnikach rentowności w istniejących hotelach ekonomicznych, nowe przedsięwzięcia okazują się dochodowymi inwestycjami, z IRR (wewnętrzną stopą zwrotu z inwestycji) na poziomie między 18, a 21 procent.



www.hotelinfo24.pl