Polska Organizacja Turystyczna postanowiła przeznaczyć 50 milionów złotych na promocję Polski w Azji. Kampania promocyjna obejmie głównie Chiny, skąd corocznie przyjeżdża do naszego kraju około 30 tysięcy gości. Celem kampanii jest kilkukrotne zwiększenie tej liczby – relacjonuje portal Newseria.pl
Pekin, Szanghaj i Kanton to miasta, które objęte są w pierwszej kolejności działaniami zaplanowanymi przez POT w ramach uruchamianej kampanii promocyjnej, której fundusz wyniesie około 50 milionów złotych.
– Takimi środkami do tej pory Polska Organizacja Turystyczna jeszcze nie dysponowała i cieszę się, że Polska będzie miała okazję dogonić, a sądzę, że i przegonić naszych konkurentów, bo pamiętajmy, że o ten wielki rynek walczą praktycznie wszystkie kraje Europy i świata – powiedział Agencji Informacyjnej Newseria, Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Gra jest warta świeczki, jako że każdy turysta często wydaje kilka tysięcy dolarów podczas pobytu w krajach tzw. dalszego rynku, którym dla Chińczyków jest przecież Polska. ##
Zamiary POT nie ograniczają się jednak do próby pozyskania klientów w Azji, ale także do podejmowania działań na innych rynkach, w tym oczywiście również na rynku europejskim, skąd pochodzi największa liczba turystów odwiedzających Polskę.
W ubiegłym roku Polskę odwiedziło 13,5 miliona turystów, a wśród nich sporą część stanowili kibice piłkarscy, którzy zjawili się u nas z okazji mistrzostw Europy. Zdaniem POT wydarzenie to zacznie procentować w następnych latach, kiedy to kampania, promująca nasz kraj jako organizatora Euro 2012 nie pójdzie na marne i zacznie przynosić oczekiwane efekty.
Źródło: Newseria.pl – 11.01.2013
|