Strona główna » ciekawostki » Polacy nie lubią być offline nawet podczas...

Ciekawostki


Polacy nie lubią być offline nawet podczas wakacji


Dodano: 2017-08-10

Drukuj

Wyślij


Według badania przeprowadzonego na zlecenie momondo (www.momondo.pl) 37% Polaków zamieszcza w mediach społecznościowych bieżące relacje ze swoich wakacji. Znaczna część lubi się chwalić tym, jak spędza urlop i miejscami do których podróżuje. Na całkowite wyłączenie urządzeń mobilnych w czasie wypoczynku decyduje się tylko 13% rodaków.

W kontakcie tylko ze znajomymi

Globalna wyszukiwarka lotów, hoteli i wynajmu samochodów momondo przeprowadziła międzynarodowe badania, dotyczące używania kanałów social media podczas wakacji. Wynika z nich, że zaledwie 13% Polaków w czasie urlopu wyłącza osobiste urządzenia mobilne, starając się odciąć od świata. Badanie wykazało także, że podczas gdy 46% rodaków unika odbierania służbowych telefonów, a 45% ignoruje elektroniczną korespondencję w czasie urlopu, to zaledwie 22% respondentów całkowicie rezygnuje z korzystania z portali społecznościowych. Wygląda na to, że Polacy uciekają od obowiązków służbowych, natomiast uwielbiają otwarcie chwalić się przed znajomymi swoimi wakacyjnymi podróżami.


 
W skutecznym odcinaniu się od wirtualnego świata przodują Austriacy. Blisko 1/3 respondentów z tego kraju na wakacjach pozostaje offline. Na drugim miejscu, z wynikiem 23% osób które wyłączają na wakacjach tablety i smartfony, uplasowali się Niemcy, zaś podium zamykają obywatele Wielkiej Brytanii. Co piąty mieszkaniec wysp na urlopie odpoczywa z dala od urządzeń mobilnych.

Najchętniej pokazujemy zdjęcia

Wyniki badań potwierdzają, że duża część Polaków posiadających konta między innymi na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, udostępnia zdjęcia z urlopu. 37% przebadanych osób z naszego kraju w ten właśnie sposób dzieli się z bliskimi oraz znajomymi swoimi wakacyjnymi przeżyciami i wrażeniami. 18% publikuje posty informujące o miejscu przebywania, samopoczuciu i wrażeniach z pobytu na wakacjach, a tylko 7% polskich urlopowiczów dzieli się na portalach społecznościowych także nakręconymi filmami.

W zamieszczaniu fotorelacji przodują zwłaszcza młode osoby: 53% młodych w wieku 18-22 lata i 43% w grupie 23-35 lat. Publikowanie nagrań wideo deklaruje znacznie mniejsza część respondentów. Wśród najmłodszych badanych to 15%, a wśród najstarszych (56-65 lat) - zaledwie 1%. Co piąty badany z najstarszej grupy Polaków udostępnia zdjęcia, a co dziesiąty zwykłe informacje tekstowe.
 
Z  badania wynika także, że Polacy nie są nacją najbardziej zaangażowaną w działania w social mediach w czasie wakacji. Przodują w tym Kanadyjczycy, a na kolejnych miejscach plasują się Turcy oraz Brazylijczycy. Aż 65% obywateli kraju spod znaku liścia klonu zadeklarowało w badaniu udostępnianie wakacyjnych zdjęć w portalach społecznościowych. Niewiele mniej, bo 64% mieszkańców Turcji i 60% Brazylii. Mieszkańcy krajów europejskich są znacznie bardziej powściągliwi. Zaledwie 20% naszych zachodnich sąsiadów, 23% Austriaków i 24% Duńczyków na bieżąco chwali się urokami swoich wojaży, publikując zdjęcia na własnych profilach.

Inspiracja w social mediach

Social media odgrywają dużą rolę także w procesie planowania wakacji. Aż 24% Polaków wykorzystuje informacje publikowane przez znajomych na portalach społecznościowych, jako źródło inspiracji w organizowaniu wyjazdów. Atrakcyjne posty i zdjęcia zamieszczane przez znajomych są zachętą dla osób, które szukają atrakcyjnych miejsc pobytu, wygodnych hoteli, tanich i szybkich środków transportu. momondo natomiast pomaga im zaplanować i urzeczywistnić marzenia o udanych wakacjach - uważa Marta Krywult, Online Marketing Manager w momondo.


O momondo
momondo.pl to globalna, niezależna i darmowa wyszukiwarka, która porównuje miliony ofert lotów, hoteli i wakacji dla podróżnych z całego świata. momondo ma swoją siedzibę w Kopenhadze i oferuje swoje usługi na 35 rynkach. Aplikacje momondo są dostępne za darmo na telefony z systemami operacyjnymi iPhone i Android. W marcu 2017 roku podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce, momondo zostało wyróżnione w kategorii Kampania Produktu Turystycznego, a w 2013 roku otrzymało wyróżnienie na międzynarodowych targach turystycznych TT Warsaw w kategorii Najlepsza Strona Internetowa Branży Turystycznej. Materiały dla mediów są dostępne tutaj. momondo jest niezależną marką w spółce Kayak, będącej częścią The Priceline Group.


Źródło: Grayling.com – 09.08.2017
 


Komentarze:

Zabytkowe jachty na Warmii i Mazurach ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Przed nami Wielka Pętla Izerska 2016 ...więcej»

Polska zobacz więcej ...więcej»

Płać i korzystaj - wizerunek Polaków zagranicą ...więcej»

Miasteczko plażowe powraca do Świnoujścia ...więcej»

Działają na rzecz reaktywacji wodnego Szlaku Królewskiego ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji