Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Hotelowe taktyki na Twitterze zwiększające liczbę...

Artykuły serwisu


Hotelowe taktyki na Twitterze zwiększające liczbę zwolenników


Dodano: 2011-05-23

Drukuj


Czy kontaktujesz się z właściwymi osobami? Czy chcesz zbudować jakościową grupę osób, które obserwują cię na Twitterze? Czy warty jesteś tego byś był obserwowany i czy obserwowałbyś sam siebie na Twitterze?

Kilkanaście razy w tygodniu jestem obserwowany przez osoby indywidualne lub instytucje i czasami nie mam pojęcia, dlaczego właśnie mnie obserwują. Zazwyczaj, jeżeli z kolei ja nie zacznę ich obserwować to oni powinni przestać obserwować mnie w ciągu paru dni. Twitter prosperuje dzięki relacjom pomiędzy jego użytkownikami, a mimo to wiele hoteli musi walczyć o pozyskanie swojej grupy zwolenników, a w końcu dochodzi do tego, że porzucają swoje profile. Albo z powodu niezrozumienia zasad działalności na Twitterze, albo z braku możliwości czy niechęci do zaangażowania się i poświęcenia swojego czasu na ich naukę.

Hotelowi marketerzy mają generalnie dwie strategie do swojej dyspozycji. Obserwujesz wiele osób i osiągasz niski poziom relacji z nimi albo budujesz strategię nawiązania wysokiego poziomu relacji, gdzie obserwujesz i współdziałasz z niewielką liczbą osób, ale na głębszym i bardziej osobistym poziomie. Tak naprawdę z grupy hoteli naprawdę aktywnych, tylko kilka korzysta z pierwszej strategii.
Zanim zaangażujemy się w budowanie strategii, jestem stanowczym zwolennikiem ustanowienia dających się zmierzyć celów i udzielenia odpowiedzi na kilka pytań, ale przede wszystkim musimy potwierdzić taką kwestię: „Czy naprawdę musisz być obecny na Twitterze wraz ze swoim hotelem? Czy obecność taka pasuje do twojej całościowej strategii marketingowej i czy dysponujesz niezbędnymi środkami (czasem!)?” Jeżeli twierdząco zaakceptowałeś powyższe, to odpowiedz na następujące pytania:



• Czy powinieneś mieć osobne konta na ogólne informacje dotyczące lokalizacji hotelu, hotelowego konsjerża, ofert promocyjnych itd.?
• Jakie słowa kluczowe są istotne? Przeprowadź badania w zakresie słów kluczowych dla twojego każdego segmentu docelowego / niszy poczynając od gości korzystających z usług spa, grających w golfa, aktywnie uprawiających sport, do osób zafascynowanych kuchnią naturalną lub smakoszy wina.
• Jak często będziesz zamieszczał tweety? Zadecyduj o częstotliwości zamieszczania tweetów biorąc pod uwagę ich efektywność i systematyczność wprowadzania. Wystartuj w zwolnionym tempie, albo rozważ możliwość zastosowania jednego z narzędzi pozwalających ci na planowanie zamieszczania tweetów.

Podstawy
• Napisz swój biogram. Załącz wartościowe propozycje hotelu / unikalne oferty sprzedaży (USP) i rozważ możliwość połączenia z hotelową stroną internetową i zastosowania „duplikatu” jej słów kluczowych.
• Wykaż się regularną aktywnością. Bądź aktywny na Twitterze w regularnych odstępach czasu i zwiększaj poziom swojego zaangażowania przez potwierdzanie odbioru powtórzeń wiadomości - retweetów / i wskazań - mentions, obok sprawdzania aktualizacji poprzez (zapisane) wyszukiwania twoich słów kluczowych, przyłączanie się do dyskusji i dzielenie się interesującymi tematami związanymi z twoją lokalizacją
• Umieść swój profil na liście katalogowej Twittera. Na Twitterze istnieje wiele katalogów, do których możesz przypisać profil swojego hotelu.
• Poszukaj ludzi, których już znasz. Powinieneś dokonać eksportu swoich kontaktów z Outlooka i Frequent Guest na konta (sztucznego) Gmaila lub Yahoo. Wróć do zakładki „Find Friends” i dokonaj importu do Twittera.
• Wynagradzaj swoich zwolenników. Stwórz bodźce nagrodowe dla potencjalnych nowych zwolenników, aby zechcieli kliknąć na przycisk „Follow – obserwuj, śledź”. Jeszcze lepszą strategią jest skoncentrowanie się na tym, aby nie tracić aktualnych zwolenników wynagradzając ich ekskluzywnymi dyskontami Twittera, specjalnymi ofertami, hotelowymi voucherami itd. bez wchodzenia w sprzedażową strategię popychania.
• Zintegruj swoją sieć społecznościową. Czy połączyłeś swój profil w Twitterze z Hotelową Stroną Fana w Facebooku (pamiętaj, możesz być selektywny jeżeli chodzi o swoje tweety), LinkedIn i/lub hotelowym blogiem?
• Umieść swoją Twitterową nazwę w swoich sygnaturach. Czy w dalszym ciągu wysyłasz emaile bez swoich danych kontaktowych do Twittera?
• Popraw swój wizerunek korzystając z fotografii. Dostosuj odpowiednie tło do twojego profilu w Twitterze. Możesz wypróbować porady zamieszczone na stronach takich jak: mytweetspace lub twitbacks.com, aby w czasie tweetowania uzupełniać wiadomości zdjęciami twojej restauracji, „specjalnościami dnia’, z noworocznego pokazu sztucznych ogni lub widoku z twojego najlepszego pokoju.
• Zbadaj biogramy i korzystanie z kategoryzatorów słów kluczowych ( # hashtags ). Hashtagi służą do odnajdywania interesujących nas zawartości informacyjnych a zwolennicy Twittera prawdopodobnie przyłączą się do ich śledzenia. Zbadaj biogramy pod kątem słów kluczowych pasujących do twoich hotelowych segmentów lub kluczowych rynków i obserwuj te osoby. Bezpłatne narzędzie do przeszukiwania biogramów to TweepSearch.com. Powiedzmy, że chciałbyś wypromować swoją hotelową restaurację w Lizbonie i chciałbyś dotrzeć do klientów w tym regionie. Skorzystaj z możliwości zaawansowanego wyszukiwania w Twitterze, aby odnaleźć osoby tweetujące w okolicach Lizbony. Alternatywnie, skorzystaj z narzędzi na stronie WeFollow.com, zarejestruj swoje hotelowe konto w Twitterze i wpisz się do jakiejś odpowiadającej ci kategorii.
• Śledź innych hotelowych obserwatorów. Myślisz, że jest to działanie ryzykowne? Przemyśl to. Prawdopodobnie jest tak, że osoby obserwujące, śledzą hotelowe wpisy ponieważ są zainteresowane tym co hotele mają do powiedzenia więc mogą być po prostu zainteresowane twoją firmą.

Hospitality Marketing Chronicles


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji