Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Niech twoi klienci prowadzą dla ciebie sprzedaż

Artykuły serwisu


Niech twoi klienci prowadzą dla ciebie sprzedaż


Dodano: 2011-05-27

Drukuj


Nie ma nic lepszego nad pozytywną referencję i rekomendację w reklamie twojego hotelu, czy restauracji. Przejrzyj jakiekolwiek badania na temat efektywności w reklamie, a na szczycie listy znajdziesz nieformalne ustne przekazywanie informacji przez klientów. Nie powiedzą jednak o tobie nic dobrego jeżeli nie będziesz spełniał i wykraczał ponad ich oczekiwania.

Daj im powód mówienia o tobie
Zrób więc coś wyjątkowego. Rozważ wprowadzenie czegoś, co ma wysoką wartość dla twoich gości, a jednocześnie nie jest zbyt kosztowne, abyś mógł zaprezentować klientom nowo dodane wartości. Daj swoim klientom powód do mówienia o tobie. Następnie poproś ich o referencje. Poproś o komentarz w książce gości, w poczcie elektronicznej lub na stronie internetowej. Klientów trzeba do takiego działania zachęcić.

Zdobądź rekomendacje
Rekomendacje biznesowe idą o jeden krok w przód i są znakomitym sposobem budowania bazy klientów – jeżeli klienci przychodzą do ciebie na skutek rekomendacji to nie musisz ich sam znajdować. Osoba, która przedstawiła rekomendacje, doświadczyła już tego, co jej zaoferowałeś i dokona za ciebie sprzedaży. Ponadto rekomendacje budują lojalność wśród klientów, którzy cię rekomendują. Chcieliby potwierdzać swoje rekomendacje przez kolejne udane pobyty w twoim hotelu.

Rekomendacje jednak tak, jak referencje i pozytywne komentarze, nie są czymś stałym i trzeba o nie prosić.
Oczywistym jest to, że o rekomendacje prosić trzeba swoich aktualnych gości. Skoncentruj się na gościach lub klientach, którzy są twoimi ‘gośćmi doskonałymi’, ponieważ osoby którym przekazują rekomendacje będą lepiej pasować do preferowanego przez siebie rodzaju gościa.

Pomyśl o innych osobach, które cię na tyle dobrze znają, aby cię zarekomendować. Możesz poszukać wśród swoich współpracowników, dostawców, swojego własnego zespołu i innych osób twojej grupy. Tym łatwiej ci to przyjdzie, im lepiej ich znasz oraz kiedy w pełni poznają całą twoją ofertę.

Spraw, by proces rekomendacji był łatwy
Jeżeli o coś nie prosisz, to nie będziesz tego miał. Poproś więc gości w sposób bezpośredni o kontakt z osobami, które mogłyby być zainteresowane twoimi promocjami lub nadchodzącymi imprezami i wydarzeniami. Im szybciej po ich pobycie w hotelu to zrobisz, tym lepiej. Jest to czas, kiedy te osoby będą prawdopodobnie najbardziej pozytywnie nastawione wobec twojej oferty.

Sposób, w jaki prosisz o rekomendacje jest sprawą kluczową:
Jeżeli pytasz „Czy zna Pani/Pan kogoś, kto mógłby być zainteresowany w uzyskaniu szczegółów naszych promocji?”, to prawdopodobnie otrzymasz odpowiedź „Nie”, a w najlepszym razie „Pomyślę o tym”. Inaczej będzie jednak kiedy postawisz uszczegółowione pytanie, na przykład: Kogo zna Pani/Pan, kto obchodzi swoje [urodziny, rocznicę ślubu, odejście na emeryturę...] za kilka miesięcy i może być zainteresowany naszymi [imprezami weekendowymi o pełnym zakresie usług, promocjami wina...] ?

Przygotowanie prostego formularza rekomendacyjnego przekazywanego gościom razem z rachunkiem może ich zachęcić do udzielenia takiej rekomendacji. Postaraj się te działania uczynić zauważalnymi dla gości i zaoferuj bodźce w zamian za pozyskanie nazwisk potencjalnych klientów.

Podtrzymuj swoje związki z gośćmi nawet jeżeli prawdopodobieństwo zrobienia z nimi dodatkowego biznesu jest ograniczone. Jest bardziej prawdopodobne, że przekażą rekomendacje swoim znajomym, współpracownikom i innym osobom, jeżeli będą utrzymywać z tobą jakąś formę komunikacji.

Nawet jeżeli gość przebywał u ciebie tylko raz to przecież posiada grupę przyjaciół i współpracowników, którzy idealnie pasowaliby na twoich gości. Okres oddziaływania pozytywnych wartości na określonego gościa może wpływać na okres ich przekazywania innym gościom.

Wynagradzaj rekomendacje
Zachęcaj gości do przekazywania ci szczegółów kontaktu do innych osób i przekazywania rekomendacji poprzez jakąś formę wynagradzania. Absolutnym minimum powinno być upewnienie się, aby podziękować każdemu, kto przekazuje rekomendacje, w celu zagwarantowania sobie tych pożądanych działań w przyszłości. Nie czekaj by się przekonać czy to prowadzi do pozyskania nowego biznesu, ponieważ to, czego oczekujesz to proces przekazywania rekomendacji. Im więcej tych rekomendacji zostanie przekazanych, tym większą będziesz miał szansę pozyskania nowych gości.

Rozważ możliwość zaoferowania osobom przekazującym rekomendacje innych rzeczowych bodźców, które mogłyby mieć dla nich wysoką wartość, a jednocześnie nie były zbyt kosztowne dla ciebie. Upewnij się po prostu, czy koszt bonusa motywacyjnego nie przewyższa wartości rekomendacji. Natura bodźca motywacyjnego będzie oczywiście zależała od tego, skąd wyszła rekomendacja, ale może nim być np. drobny podarunek, bonus finansowy (dla członków personelu przekazujących rekomendacje), dyskonto na posiłki, zaproszenie na imprezę, unikalna oferta hotelu lub restauracji.

Kiedy twój system rekomendacji będzie już działał, obserwuj skąd i jakie rekomendacje pozyskujesz. Umożliwi ci to odkrycie tego, co sprawnie działa, a co nie, tak byś mógł udoskonalać swój system.

Podsumowanie
Pamiętaj więc:
• Co robisz dla zapewnienia wyjątkowej obsługi klienta, aby zachęcić go do udzielania i przekazywania rekomendacji?
• Jakie systemy posiadasz lub powinieneś zaktywizować w celu generowania rekomendacji?

Caroline Cooper


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji