Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Czy strona twojego hotelu na Facebooku tylko tam...

Artykuły serwisu


Czy strona twojego hotelu na Facebooku tylko tam figuruje?


Dodano: 2011-06-24

Drukuj


Zaangażowanie profesjonalnego personelu do prowadzenia i dbania o twój profil może zaprocentować w przyszłości. Wykorzystywanie funkcji Facebooka takich jak „Reveal tabs – zakładka z ukrytą treścią” podnosi twoje społecznościowe media na jeszcze wyższy poziom. Zapoznaj się z pięcioma poradami dotyczącymi Facebooka i zakładek „reveal tabs”.

Facebook skupia ponad 500 milionów użytkowników i ponad 900 milionów obiektów zawierających strony, grupy i wydarzenia, z którymi komunikują się użytkownicy. Przeciętny użytkownik jest związany z 80 spośród wyżej wymienionych obiektów. Ponad 150 milionów użytkowników posiada dostęp do strony na swoich przenośnych urządzeniach. Co więc oznacza ta statystyka dla twojego obiektu? Czy twojemu hotelowi opłaca utrzymywać się aktywną stroną na Facebooku? Krótka odpowiedź brzmi – tak. Jest jednakże kilka warunków, które należy spełnić, aby w pełni skorzystać z oferowanych możliwości.

Pięć porad, aby uczynić twoją stronę bardziej wartościową:

1. Zamieszczaj wielokrotnie w ciągu dnia wpisy angażujące użytkowników.
Dokonywanie wpisów raz dziennie lub kilkakrotnie w ciągu tygodnia nie eksponuje wystarczająco twojego obiektu wśród potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę fakt, iż użytkownicy Facebooka posiadają średnio 120 znajomych i odwiedzają około 80 stron biznesowych, społecznościowych, grup zainteresowań itd., ilość codziennych wpisów, z jakimi się stykają jest już przytłaczająca. Dlatego też istotnym jest to, aby twój obiekt dokonywał wystarczającej ilości wpisów, nie drażniąc jednocześnie nimi swoich fanów.

Wpisy te powinny zawierać specjalne, zamieszczane wyłącznie w Facebooku, oferty, pakiety, rabaty, informacje o nagrodach dla gości, recenzje, opinie gości, zdjęcia gości, wiadomości o lokalnych imprezach i wydarzeniach, informacje o modernizacjach obiektu, wiadomości turystyczne, itd. Twoim obowiązkiem jest nieustanne dostarczanie cennych informacji swoim zwolennikom. Jeżeli nie będziesz tego robił, to usuną twoją stronę, przeniosą się gdzie indziej i być może nie będą już nigdy się z tobą kontaktowały. Jeżeli natomiast informacje dostarczane przez ciebie będą dla nich wartościowe, będą polecały twoją stroną, kontaktowały się w związku z nią ze swoimi znajomymi, staną się lojalnymi i stałymi gośćmi.

2. Zaplanuj wspólnie z profesjonalistą działania w zakresie użytkowania strony
Musisz mieć u siebie co najmniej jedną osobę spośród personelu, która będzie właścicielem konta na Facebooku. Jeśli się nim żongluje przerzucając go od pracownika do pracownika i nie ma ono rzeczywistego właściciela, to wpisy zatracają szybko swoją spoistość i konsekwencję, a to z kolei oznacza, że efektywność twojej strony stanie się wkrótce tylko wspomnieniem.

Obecnie niemal wszyscy są aktywnymi użytkownikami Facebooka, a na pewno są z nim zaznajomieni, tak więc znalezienie kogoś, kto potrafi zarządzać twoim profilem nie powinno być trudne. Jednakże, aby być rzeczywistym i wartościowym właścicielem, osoba taka musi być przeszkolona lub przynajmniej zaznajomiona z Facebookiem i marketingiem. Przecież w końcu Facebook jest medium społecznościowym, a media społecznościowe są dla hoteli sposobem wykreowania platformy komunikacyjnej i zwiększenia rezerwacji.

3. Korzystaj z pozytywnych recenzji gości, ich opisów, fotografii i filmów video.
Tak jak niezależne i markowe hotele mogą się wypromować i czynić obietnice dla swoich klientów, tak recenzje gości wymownie świadczą o twoim obiekcie, ponieważ są bezstronne i godne zaufania. Recenzje te są nie do przecenienia, szczególnie wtedy, kiedy sprzedają doświadczenia doznane u ciebie. Niezależnie od tego, czy są to kilkuzdaniowe wpisy, szczegółowe opowieści, zdjęcia dzieci baraszkujących na basenie, czy rodzinne filmy video, osoby kupujące usługi turystyczne mogą się do nich odnosić i utworzyć emocjonalne łącze z twoim obiektem – co jest kluczowym aspektem każdego procesu zakupowego.

Oprócz tego, że są znakomitą, niezależną prezentacją sprzedażową dla kupujących usługi turystyczne, wpisy użytkowników nadają twojemu obiektowi natychmiastowej wiarygodności i pozwalają kupującym na komfort bezpiecznego wyboru. Oglądają na filmie video wspaniale bawiące się dzieci i wyobrażają sobie, że to ich własne dzieci. Zachęcanie gości do umieszczania na stronie filmów video poprzez oferowanie różnego rodzaju bodźców i linków do YouTube okaże się bardzo korzystne dla twojego obiektu.

4. Włącz funkcję „reveal tabs” do zwiększenia liczby odwiedzających twoją stronę.
Nowa funkcja Facebooka „reveal tabs” lub innych zakładek, jest najlepszym sposobem dostosowania profilu twojego obiektu do dostarczania odwiedzającym unikalnych komunikatów. Te nowe funkcje mogą być tak ustawione tak, że kiedy odwiedzający wchodzi na twój profil, czy to poprzez wpisanie adresu URL czy poprzez uruchomienie linka, wchodzą na docelową zakładkę, zamiast na główną stronę informacyjną. Korzyść z tego jest taka, że masz możliwość skuteczniejszego przekonania ich do stania się zwolennikiem twojego profilu poprzez przekazanie im specjalnie zaprojektowanej wiadomości tekstowej czy materiału zdjęciowego – na Facebooku, specjalnej stawki za pokoje „tylko dla VIP’ów” lub specjalnego kodu do twojego systemu rezerwacyjnego online. Wymóg jest jednak taki, że aby otrzymać wszystkie szczegóły oferty i móc z niej skorzystać, odwiedzający muszą najpierw kliknąć na przycisk „Lubię to”, aby stać się fanami twojej strony. Na tym etapie, szczegóły oferty „odkrywają” się automatycznie i natychmiast tworzą połączenie z kupującym, być może skutkujące dokonaniem rezerwacji.

5. Zainstaluj w profilu swój internetowy system rezerwacji lub link do niego
Oczywiste jest, że głównym celem internetowego marketingu jest generowanie świadomości marki i pozyskiwanie rezerwacji. Chociaż większość rezerwujących nie może być bezpośrednio przypisana lub poprowadzona do twojego profilu na Facebooku, to zawsze możesz w nim zainstalować swój system rezerwacyjny, a przynajmniej link do niego via wezwanie do działania. Możesz nawet umieszczać linki do swojego systemu rezerwacyjnego w indywidualnych wpisach i emitować specjalne kody promocyjne, wyłącznie dla osób odwiedzających stronę. Jeżeli nawet nowi potencjalni kupujący będąc na twoje stronie nie dokonują natychmiastowego zakupu to wciąż poddani są ekspozycji na informacje o twoim obiekcie, oferty, markowe i niezależne recenzje.

Powinieneś również umieścić link do swojej strony na Facebooku, obok linków do YouTube, Flickr, itd. z poziomu swojej strony internetowej. Jest ona jedną z głównych arterii, z której goście i kupujący usługi turystyczne będą nawigowali w kierunku twojego profilu, zakładając że twoja strona internetowa jest zoptymalizowana dla wyszukiwarek internetowych (SEO) i można ją łatwo znaleźć. Każdy wbudowany link pomaga również systemowi SEO, szczególnie do społecznościowej strony o tak wysokiej reputacji jak Facebook.

Ogólnie rzecz biorąc postrzegaj stronę na Facebooku jako istotny komponent w budowaniu świadomości marki twojego obiektu – głównie w aspekcie wiarygodności i reputacji. Zapewnia ona twoim gościom platformę do wyrażania swoich komentarzy i opinii, zakupującym usługi turystyczne możliwość zapoznania się z niezależnymi recenzjami, a twojemu personelowi do wyeksponowania twojego hotelu i nadania profilowi konkretnego wymiaru personalnego. Jeżeli nie posiadasz aktywnego, konsekwentnie zarządzanego profilu na Facebooku, uzupełnionego o wyżej przedstawione uwagi i porady, to właśnie nadszedł czas, aby to uzupełnić.

Kupujący na tyle dobrze znają się na rzeczy, a twoja konkurencja na tyle bystra, aby z chęcią pokonać cię na każdym polu.


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji