Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » 10 kroków do sukcesu w mediach społecznościowych...

Artykuły serwisu


10 kroków do sukcesu w mediach społecznościowych dla restauracji i barów


Dodano: 2011-07-05

Drukuj


Chociaż nie przypisuję sobie roli jakiegokolwiek eksperta w dziedzinie mediów społecznościowych (moja wiedza polega bardziej na doświadczeniach konsumpcyjnych i opowiadaniu wam o nich) to trzeba przyznać, iż media społecznościowe stają się cennymi i użytecznym marketingowym przedłużeniem restauracyjnego i barowego biznesu.

1. Pozbądź się wymówek

Wiem, że restauratorzy nie są często najbardziej zorientowanymi technologicznie fachowcami. Nie siedzicie przez cały dzień przy komputerze tak, jak wielu z nas pracusiów biurowych, i rzadko kiedy sprawdzacie swoją pocztę elektroniczną. A serwer, na którym prowadzicie swoją stronę internetową na Facebook’u może wkrótce przestać pracować. Jesteście zapracowani, zawsze pod presją czasu, łaknący odpoczynku i relaksu. Nikt nie wie, jak ciężkie może być prowadzenie baru lub restauracji, a więc nie, nie macie czasu dla mnie i moich głupich próśb włączenia się do tego nowomodnego internetowego szaleństwa.

Ale przecież musicie.


Ktoś przecież się do tego włączy i będzie mógł to zrobić – i zrobić to lepiej. Spopularyzują swoje firmowe nazwy we wszystkich tych kanałach i pocztach, a ludzie – ludzie do nich przyjdą. Przyjdą bo wiedzą, że ten biznes ciągle się rozwija, ponieważ dostrzegają jego obecność, kiedy otrzymują cotygodniowe lub comiesięczne aktualizacje dotyczące specjalnych wydarzeń i okolicznościowych imprez. Gdy nie zapamiętają waszego logo, kiedy ostatnim razem was odwiedzili lub usłyszeli o waszym (tu możecie wpisać nazwę waszej specjalnej potrawy), mogą się zastanawiać, „Hm – przy takiej gospodarce – być może restaurację X już zamknęli?. Pójdźmy więc lepiej do nowoczesnego lokalu u Joe’ego i urządźmy tam naszą randkę / biznesowe przyjęcie.”

Obecność w internecie powoduje waszą większą wiarygodność. Musicie po prostu włożyć w to trochę więcej wysiłku. No dobrze, może trochę więcej niż dużo. Jednakże w większości przypadków, mogę obiecać, że to się opłaca.

2. Załóżcie swoją stronę internetową

Powinna ona zawierać adres twojego lokalu, godziny otwarcia (baru i kuchni, jeżeli czynne są w niejednakowym czasie), aktualne menu i sposób, w jaki można się z wami kontaktować (co oznacza wasz osobisty adres emailowy lub adres waszego managera). Reszta to sprawy pomocnicze, ale oczywiście możesz zaoferować subskrypcję biuletynu informacyjnego (nie pamiętam już nawet na jak wiele takich newsletterów się zapisałam i nigdy żadnego nie otrzymałam), wskazówki dotarcia do lokalu (klienci powinni wyświetlić w wyszukiwarce Google twoją lokalizację na podstawie podanego adresu, ale i tak jest to bardzo miła i przydatna funkcja), zdjęcia, specjalności kuchni itd.  Dobrze byłoby, gdyby wasza strona nie była kolejną tzw. ‘martwą’ stroną, ale czymś, co wy i wasz personel sprawdzacie co najmniej raz w miesiącu, aby dopilnować, żeby informacje tam zawarte ciągle były aktualne. Sprawa ta sprowadza mnie do następnego kroku...

3. Aktualizujcie stronę internetową
Jeżeli zmieniacie lokalizację, godziny otwarcia, zmieniacie menu – zmieńcie informacje na stronie internetowej! Obiekt częstych narzekań: przestudiowałem menu w internecie, nastroiłem się na specyficzne dania obiadowe po to tylko, aby przyjść do lokalu i zorientować się, że to co sobie wybrałem nie jest już dostępne.

4. Stwórzcie stronę zwolenników waszego biznesu na Facebooku

Facebook stał się dziennikiem dla komunikowania się z innymi osobami  - i to bezpłatnym. Traktujcie go jak stronę internetową i dopilnujcie, aby były tam zamieszczone dokładne informacje o waszym biznesie i były zarazem łatwo dostępne. Spędzajcie tam trochę swojego czasu i nieco się zaangażujcie. Połączcie wasze listy kontaktowe, odszukajcie ludzi przychodzących do waszej restauracji / baru. Załączcie wszystkie istotne informacje w waszym profilu. Zróbcie to wszystko zanim zaczniecie łączyć przyjaciół z przyjaciółmi.

5. Współdziałajcie

Dostarczcie trochę bodźców pomocnych w rozpowszechnianiu informacji, że jesteście obecni w sieci. Wybierzcie losowo jakąś osobę zamieszczającą komentarze na wasz temat i podarujcie jej bezpłatny aperitif lub talon podarunkowy. Publikujcie specjalności dnia. Publikujcie informacje o wydarzeniach (i zapraszajcie na nie klientów).

6. Znajdźcie tę dziewczynę
No wiecie... tę która pisze dla gazety i prowadzi blog na temat gastronomii / restauracji / rozrywek / życia nocnego i prześlijcie jej email z informacjami o organizowanych przez was wydarzeniach, zmianach w menu itp.

7. Opanować to wszystko? Czy możecie sobie poradzić z Twitterem?

Nie róbcie tego, jeżeli interes nie będzie po prostu szedł. Jest to jeszcze jeden bezpłatny serwis łączący cię z przyjaciółmi bądź ‘zwolennikami’ i pozwala na czynienie aktualizacji przez cały dzień (bardzo podobnie jak zmiany dokonywane na Facebooku ale zredukowane tylko do 140 znaków). W Confit French Bistro w Camp Hill robili to dobrze do czasu zanim wyznaczony przez nich użytkownik Twittera aktualizujący dane po prostu nie opuścił budynku. Do tego czasu, każdego dnia, lokalna przestrzeń Twittera pełna była specjalności Confit’a, można było tam załatwić rezerwację stolika, a klienci kuszeni byli zdjęciami potraw owocując zwiększonymi rezerwacjami obiadowymi, przyciąganiem młodszych klientów i zwiększonym zainteresowaniem poprzez organizowaną przez nich poniedziałkową imprezę – AYCE Mussels (wszystko, co lubisz jeść – omułki) – w wieczór, który zazwyczaj nie cieszy się powodzeniem klientów. W dalszym ciągu korzystają z Twittera, ale jak się wydaje już nie tak często.

8. Korzystajcie z Twittera tak jak z Facebooka
Możecie się nawet z nimi połączyć tak, by zaktualizować dane tylko raz, a wasz komunikat zostanie wysłany dwukrotnie. Odkryjecie magię ‘retweet’u’ (powtórnych komunikatów na Twitterze) w miarę jak wasi zwolennicy będą rozpowszechniali wasze aktualizacje (pomyślcie jak to pozytywnie wpłynie na nieformalną reklamę ‘word-of-mouth’), będziecie również mieli natychmiastowe połączenie z bardzo pożądaną zewnętrzną opinią na temat tego, jak wasz lokal jest postrzegany przez klientów.

9. Nie zapominajcie o aktualizacji!

To jest najważniejsza część – pozostawanie w łączności i aktywności ze swoją społecznością. Łatwo jest nie ustalać jakichś terminów i przesuwać daty ostatecznych terminów w niezależnym marketingu, ale podjęcie w tym kierunku określonych kroków będzie się wam opłacało.

10. Uczcie się z opinii swoich klientów
Twitter i Facebook są znakomitymi środkami do przeprowadzania „badania klientów”, przyciągnięcia osób odwiedzających do swojej strony internetowej i odnajdywania sposobów poprawy swojego biznesu. Odkrycie tego, co jest ważne dla twoich klientów i gdzie powinieneś zainwestować swój czas może być nieocenionym środkiem dla właścicieli lokali do osiągnięcia sukcesów w biznesie.

Sara Bozich


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji