Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Reklama: jak stworzyć doskonałe ogłoszenia...

Artykuły serwisu


Reklama: jak stworzyć doskonałe ogłoszenia reklamowe (pomimo skromnego budżetu)


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Rola reklamy w niezależnych hotelach może być pełna konfliktów. W odpowiednich okolicznościach, może być skuteczna i napędzać biznes do obiektu, a także może stworzyć świadomość na rynku kreującym przyszły popyt. Jeżeli nie jest skuteczna, to jedynie wyrzucono pieniądze w błoto!

Wiemy, że wyzwaniem dla niezależnych hoteli jest wybranie najlepszego sposobu wykorzystania budżetu przeznaczonego na marketing, zapewniając wysoki zwrot z inwestycji. Dlatego też, przedstawiam po kolei kilka podstawowych wskazówek dla właścicieli i operatorów, aby upewnić się, że pieniądze zostały wydane mądrze, i że reklama zapewni najwyższy ROI.

Określ swoją pozycję na rynku

Pierwszym krokiem, jaki musisz wykonać jest podjecie decyzji, czym chcesz być. Czy jesteś nowoczesnym hotelem boutique czy tradycyjnym lub historycznym obiektem, hotelem kongresowym czy małym hotelem budżetowym? Kiedy już zdecydowałeś, czym chcesz być, spójrz na rynek aby określić jaki jest standard obsługi, udogodnienia i całościowy produkt, w twojej kategorii. Następnie zdecyduj, gdzie chcesz być wobec twojej konkurencji. W kategorii budżetowej, czy chcesz oferować najwyższą jakość, np. oferując bezpłatne śniadania, kiedy twoi konkurenci tego nie robią? Czy chcesz być liderem cenowym na rynku czy mieć najlepszą cenę? Postaraj się dojść do czegoś, co odróżni cię od reszty.

Określenie swojej pozycji i zrozumienie wszystkich elementów komunikacji poprowadzi cię do zaplanowania i wyznaczenia najlepszego miejsca, dla najbardziej skutecznych reklam.

Ustal swoją grupę docelową na rynku

Następnym krokiem jest określenie twojego klienta. Segmentacja twoich klientów docelowych doprowadzi do lepszego zrozumienia ich charakterystycznych potrzeb i znalezienia sposobu jak skutecznie do nich dotrzeć. Goście korzystający z pakietu weekendowego mają inne potrzeby, niż podróżujący w interesach w ciągu tygodnia. Zatem zrozumienie, kim są twoi potencjalni klienci i czego wymagają pomoże ci w ukształtowaniu twojego przekazu marketingowego lub reklamy, aby ich zdobyć. Często hotelarze starają się być wszystkim dla wszystkich ludzi, są przeświadczeni, że dzięki temu zyskają więcej. Ale w rzeczywistości, jeżeli przekaz nie jest skierowany do konkretnego odbiorcy a umieszczenie reklamy nie pozwoli zdobyć tego rynku, pieniądze zostaną zmarnowane.

Na koniec, nie wszystkie grupy odpowiedzą na reklamę. Aby mądrze wydać swoje dolary na reklamę musisz zrozumieć, kim jesteś, kim są twoi klienci i jak do nich dotrzeć. Reklama kreująca „wizerunek” jest strategią skierowaną na pozycjonowanie obiektu, aby stworzyć świadomość na rynku, natomiast nie jest wymierzona w określony rynek. Ten typ reklamy jest kosztowny i trudny do przeprowadzenia, ponieważ typowo nie ma natychmiastowego wpływu na interes. Dlatego też, mając ograniczone fundusze mądrzej jest wybrać zdobycie określonego rynku, aby zapewnić najlepszy ROI.

Zaangażowanie w kreowanie „rzetelności wizerunku”

Jak wiele razy kontaktował się z tobą członek lokalnej społeczności oferując przestrzeń reklamową na broszurze przyjęcia z okazji przyznania nagród, wyjątkowego wydarzenia, czy jakiejś jednorazowej imprezy? Więc, aby być dobrym obywatelem kupujesz przestrzeń i masz wydrukowaną swoją reklamę z odpowiednią wiadomością. Robisz dobry uczynek dla społeczności i pomagasz w dobrej sprawie. Ale czy reklama, nawet, jeżeli tylko mówi „Gratuluję” pozostaje taka sama, wygląd, ton, smak, taki sam jak reszta twoich drukowanych wiadomości/reklamówek, czy może jest zupełnie inna? Jeżeli twój styl jest nowoczesny i na czasie, wtedy utrzymuj ten styl we wszystkich komunikatach marketingowych, czy są to wydrukowane ogłoszenia reklamowe, projekt strony czy menu weselne. Czcionka natychmiast prezentuje wizerunek, tak samo jak całą kampanię. Ważne jest więc, aby użyć tych narzędzi wizerunku dla twoich korzyści.

To subtelny, ale potężny sposób, aby stworzyć świadomość na rynku, poprzez konsekwentne działanie. Będąc konsekwentnym w wyglądzie, tonie i smaku wiadomości i wzmacniając jeden wizerunek, komunikujesz swoją wiarygodność i tworzysz większą świadomość.

Wynajmowanie Agencji Reklamowej?

Naturalnym i najbardziej logicznym miejscem, gdzie można się udać, aby stworzyć skuteczne ogłoszenie reklamowe jest doświadczona agencja reklamowa. Ale wiele agencji pracuje tylko za miesięczną opłatę. Miesięczne wynagrodzenie połączone z kosztami wykonania mogą być za drogie dla indywidualnego obiektu. Wysokie koszty są zazwyczaj powodem, dla którego przedsiębiorcy czy kierownicy wynajmują lokalną drukarnię, aby wydrukować ogłoszenia reklamowe, jako że cena jest dużo przystępniejsza.

Jednak ważne jest, aby pamiętać, że projekt reklamowy i zamieszczenie potrzebują odpowiednich umiejętności i wiedzy, których poza środowiskiem reklamowym zazwyczaj nikt nie posiada. Wobec miesięcznych opłat często to mały kreatywny sklep zgodzi się na wykonanie projektu. To działa prawidłowo, jeżeli ty, jako klient masz dobre pomysły, dotyczące grupy docelowej i najbardziej efektywnego medium, w którym ogłoszenia reklamowe zostaną umieszczone. Umieszczenie ogłoszeń reklamowych bezpośrednio poskutkuje ceną netto porównując z ceną brutto, pobraną przez agencje. Dodatkowo, najlepsze reklamówki powstają ze współpracy. Agencja potrzebuje wszystkich najważniejszych informacji na temat pozycji, rozróżnienia na rynku i grupy docelowej. Często agencja posiada duże umiejętności i kwalifikacje, ale nie jest tak doświadczona w niuansach hotelowych. Dlatego też upewnij się, że wie ona wszystko o przemyśle i o twoim obiekcie. Następnie pozwól im, żeby wrócili do ciebie z nowymi pomysłami. Znajdź prawidłową równowagę pomiędzy podejściem „dyrektorskim” a „trzymaniem się z dala”.

Jednym sposobem, aby znaleźć doświadczoną i dobrze wykwalifikowaną agencję, która podejmie się wykonania tego projektu lub doraźnej pracy może być polecenie ci jakiejś lub wytropienie agencji, która zaprojektowała reklamówkę, która szczególnie zwróciła twoja uwagę. Nawet, jeżeli agencja nie pracuje w tej branży, może ona polecić zaprzyjaźnioną agencją, która w niej działa.

Pomyśl o barterze

Barter umożliwia handel towarami za usługi, bez udziału gotówki. Istnieją firmy barterowe, które specjalizują się w zamieszczaniu reklamówek dla hoteli, za zobowiązanie wynajmu pokoi wg wcześniej uzgodnionej proporcji. Wiele aspektów tej umowy może być negocjowanych, wiec ważne jest, aby upewnić się, że pokoje używane w barterze nie zastępują pokoi za opłatą. Firma barterowa ma kontakty z różnorodnymi środkami masowego przekazu tj. gazety, magazyny, i TV, więc upewnij się, czy mogą użyć tych środków przekazu, których potrzebujesz, zanim podpiszecie umowę.

Dzięki zrozumieniu kilku kluczowych składników marketingu i sposobu, w jaki należy pracować z reklamą i firmami barterowymi, usytuuje właścicieli i kierowników na doskonałej pozycji, która zapewni, że ich cenne, marketingowe dolary zostały dobrze wydane.

Brenda Fields

 

 


© Copyright Brenda Fields, Fields & Company
Tytuł artykułu w oryginale "Advertising: How to Create Award Winning Ads (Yes, Even on a Budget)"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz
hotelexecutive.com Hotel Business Review.

Brenda Fields – założyciela Fields & Company – firmy doradczej dla branży hotelarskiej, 20 lat doświadczenia, pracowała na wysokich stanowiskach związanych z marketingiem w hotelach, doradzała wielu hotelom i firmom hotelarskim, głównie w USA, wchodzi w skład doradców organizacji Boutique Hotels & Resorts, rady dyrektorów dla Hotel Sales and Marketing Association International oraz jest członkiem Real Estate Board, zamieszcza wiele artykułów tematycznych

Kontakt:
Brenda Fields
Fields & Company
email:
brenda@fieldsandcompany.net
www.fieldsandcompany.net

 

 


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji