Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » TripAdvisor... Najlepsza rzecz od chwili...

Artykuły serwisu


TripAdvisor... Najlepsza rzecz od chwili wynalezienia fistaszków. Naucz się, jak z niej korzystać


Dodano: 2011-07-18

Drukuj


Zaledwie parę miesięcy temu, pojawiała się ogromna ilość artykułów obwieszczających, że media społecznościowe zrewolucjonizują hotelowy marketing w internecie. No cóż, tak się jednak nie stało. Sama tylko myśl posiadania możliwości bezpośredniej komunikacji z milionami klientów spowodowała, że wielu hotelowych marketingowców nie mogło się jej wprost doczekać. Pewien jestem, że równie duże podniecenie ogarnęło środowisko mediów społecznościowych. Tylko pomyśl o tych wszystkich potencjalnych pieniądzach płynących z zamieszczanych reklam.

Wyjątkowość mediów społecznościowych polega na tym, że zawierają treści stworzone przez użytkowników, ale w tym też tkwi ich niedoskonałość. Oznacza to bowiem, że nikt nie może nimi kierować, bądź mieć wpływ na treści w nich przedstawiane. Proszę mnie źle nie zrozumieć. Myślę, że ten cały ruch związany z koncepcją Web 2.0 jest bardzo interesujący, muszę jednak zobaczyć praktyczny program dla konkretnych hoteli, z jednym wyjątkiem obejmującym korzystanie z nastawionych na turystykę stron mediów społecznościowych, takich jak TripAdvisor.

TripAdvisor rozpoczął agresywne ulepszanie swojego produktu, tak by służył lepiej przemysłowi turystycznemu. Na niedawnej konferencji zachęcałem hotelarzy do wychodzenia naprzeciw nastawionym na turystykę mediom społecznościowym, jednak z pominięciem w chwili obecnej takich stron jak Facebook, MySpace, YouTube i inne powszechne media. Pozostawcie je dla hotelowych franczyz potrzebujących wypromować swoje marki.

Reakcja była taka, jakiej można było oczekiwać, kilkanaście osób wśród słuchaczy mojego wystąpienia reprezentowało powszechne media społecznościowe. Zdawałem sobie sprawę, że niektórym z nich, nie w smak było moje oświadczenie. Ja jednakże będę obstawał przy swojej radzie dopóty, dopóki ktoś nie będzie w stanie zagwarantować przejrzystej strategii dla poszczególnych hoteli do nieskrępowanego dostępu do rynku powszechnych mediów społecznościowych. Do tego czasu jedynie TripAdvisor i inne zorientowane na turystykę strony będą najbardziej odpowiednimi dla hotelarzy.

Nie komplikuj prostego zadania
Jeżeli chodzi o mnie, wszystko to zaczęło się już jakiś czas temu wraz z artykułem napisanym przez internetową firmę marketingową, która pytała „Czy wiesz co się mówi o twoim hotelu w internecie?” Firma ta zaoferowała nawet monitorowanie mediów społecznościowych w odniesieniu do konkretnych hoteli, tak jak gdyby opinia wyrażona na łamach Facebooka mogłaby wpłynąć lub wpływa na twój hotel.

Zamiast wynajmowania firmy usługowej do wykonania tego prostego zadania, lub co gorsza, spróbowania wykonania go samodzielnie, skorzystaj z oferty coraz większej ilości bezpłatnych narzędzi monitorujących.

Szybkim sposobem uruchomienia realizacji tego zadania jest aktywacja konta Google Alerts dla twojego hotelu. Będzie ono przeszukiwało wiadomości, blogi, video i dużo większą ilość internetowych nośników pod kątem występowania w nich nazwy twojego hotelu, a rezultaty otrzymasz na swoją skrzynkę pocztową. Nie podniecaj się jednak za bardzo, komentarze czynione na temat konkretnych hoteli w powszechnych mediach społecznościowych są bardzo rzadkie. TripAdvisor znajduje się w pozycji wysoko nad kreską. Ich propozycja obejmuje opcje bezpłatnych przeglądarek wiadomości RSS abyś był na bieżąco informowany na temat jakichkolwiek komentarzy o twoim hotelu pojawiających się w internecie. Płacenie komuś za monitorowanie mediów społecznościowych jest rzeczywiście bezsensowne.

Turystyczne Media Społecznościowe
W internecie pojawiło się tylko kilka zorientowanych na turystykę mediów społecznościowych, a TripAdvisor jest z pewnością jednym z bardziej prominentnych. Dane pokazują, że wielu podróżnych korzysta ze strony TripAdvisor, albo dlatego żeby utwierdzić się w dokonanym przez nich wyborze hotelu, albo w celu wyszukania odpowiedniego obiektu. Generowane przez użytkowników komentarze czynione przez osoby posiadające rzeczywiste doświadczenia cieszą się z pewnością dużą wiarygodnością wśród konsumentów. Na tym polega magia TripAdvisor.

Kiedy po raz pierwszy zetknąłem się z TripAdvisor, przewidywałem wszystko, co najgorsze dla naszego przemysłu. Wyobrażałem sobie te „góry brudów” eksponowane publicznie w internecie. Okazuje się, że nie mogłem się bardziej mylić. W rzeczywistości TripAdvisor raportuje, iż szacunkowo około 80% wszystkich komentarzy jest pozytywnych, a nie negatywnych. Kto mógłby to przewidzieć?

Jednym z czynników składających się na ich sukces jest natura obsługiwanych klientów. Kiedy turysta wybierze docelowe miejsce swojej podróży, jego następne, bardzo ważne decyzje dotyczą środków lokomocji i miejsca pobytu. W starych dobrych czasach ludzie dzwonili do swoich ulubionych agentów biur podróży, którzy przekazywali im osobiste doświadczenia turystyczne. Turyści więc czuli się bezpiecznie i komfortowo w sytuacji podejmowania ostatecznych decyzji.

Korzystając z internetu, podróżni poszukują natychmiastowego zaspokojenia swoich potrzeb poprzez rezerwację lotu i hotelu, w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem komputera. Zorientowane na turystykę media społecznościowe pozwalają klientowi na rozeznanie się w udogodnieniach i obsłudze świadczonej przez hotele, których nie znają, a wiedzę tę przekazują im inni podróżni, w internecie i w czasie rzeczywistym.

W jaki sposób możesz wykorzystać TripAdvisora
Obecnie coraz więcej hoteli zamieszcza komentarze swoich klientów na własnych stronach internetowych. Postaraj się dodawać opisy, że komentarze odzwierciedlają rzeczywistość taką, jaka jest „postrzegana na stronie TripAdvisor”. Jest to szczególnie pomocne wtedy, kiedy dysponujesz szeregiem pozytywnych komentarzy zamieszczonych na stronie TripAdvisor. Na ogół podróżni sprawdzą twoją stronę, zanim zechcą potwierdzić przyswojone informacje poprzez stronę TripAdvisor. Doda to wiarygodności przedstawionym przez ciebie opiniom.

Oczywiście będziesz chciał odpowiedzieć na każdy negatywny komentarz z TripAdvisora, ale bądź ostrożny przy tych odpowiedziach. Czasami możesz tylko pogorszyć sprawę. Każdy hotel popełnia od czasu do czasu błędy, prawidłowo skomponowana odpowiedź może zmienić negatywny komentarz w pozytywną opinię o twoim hotelu.

Toczy się obecnie podmiotowa dyskusja na temat tego, czy udzielać odpowiedzi, czy też nie na komentarze pozytywne. Prawdopodobnie jest to dobry pomysł, ale sądzę, że w tych przypadkach również należy zachować daleko posuniętą ostrożność. Dziękowanie klientom za dobre słowo zawsze jest mile widziane.

Jeżeli dysponujesz w swoim budżecie odpowiednimi środkami finansowymi nie zaszkodziłaby szczypta reklamy na stronie TripAdvisor. Reklamowanie się w powszechnych mediach społecznościowych nie odnosi podobnego skutku, kiedy chodzi o konkretne hotele. Zainteresowania takich stron są bowiem zbyt szerokie.
Nasza gospodarka będzie jeszcze przez jakiś czas kulała. Nie widać na razie końca tych kłopotów. Skoncentrowane na turystyce media społecznościowe oferują bezpłatną promocję twojego hotelu. Naucz się jak z niej korzystać. Dla mnie TripAdvisor jest najlepszą rzeczą od czasu wynalezienia fistaszków.

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji