Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Przykłady uprzejmości ze strony personelu...

Artykuły serwisu


Przykłady uprzejmości ze strony personelu bezpieczeństwa lotniczego TSA


Dodano: 2011-07-20

Drukuj


Jako osoba często podróżująca, średnio ponad 100,000 mil na rok, przez około 20 lat, we wczesnych latach mojego życia zawodowego byłem przekonany, że absolutnie najcięższą pracę w przemyśle turystycznym ma osoba zajmująca się skargami podróżnych, dotyczącymi zaginionego bagażu.

Nie sądziłem, że może być cokolwiek innego, co wywołuje wyjście na wierzch najgorszych cech ludzkiego charakteru, niż nieumyślne pozbawienie turysty jego bagażu na kilka godzin. Było to jednak w erze sprzed 11 września. Chociaż praca przy reklamacjach bagażu jest w dalszym ciągu bardzo wymagająca, zaobserwowałem niedawno chyba jeszcze cięższą pracę, która polega na monitorowaniu odpraw bagażowych na lotnisku, w charakterze pracownika TSA (transport security administration – administracja bezpieczeństwa transportowego).

Trudno jest znaleźć pracę w przemyśle turystycznym, która przyciągałaby taką negatywną opinię społeczną, szczególnie ostatnio przy całej tej wrzawie związanej ze skanerami ciała lub alternatywnym pobieżnym obszukaniem. Będąc pasażerem porannego lotu do Nowego Jorku w dniu 11 września 2001 roku pozostaję zawsze z ogromnym szacunkiem wobec kontroli osobistej i bagażowej na lotniskach. Jestem po prostu wdzięczny, że pracownicy wykonujący te obowiązki, starają się zapewnić nam bezpieczeństwo, nawet jeżeli systemy i procedury przez nich stosowane wydają mi się czasami bezsensowne.

Wydaje się, że ostatnie miesiące przyciągnęły jeszcze bardziej krytyczną uwagę ze strony mediów do kontroli wykonywanych przez TSA, myślę więc, że jest to najlepsza chwila do podzielenia się kilkoma pozytywnymi przykładami uprzejmych gestów ze strony pracowników zatrudnionych na tym stanowisku.



• Częściej, niż rzadziej pracownik sprawdzający moją tożsamość i bilet zwraca się do mnie po imieniu; a ktoś w kolejce życzy mi zazwyczaj dobrego dnia.

• Dla podróżującego biznesmena, jak ja, frustrująca może być czasami sytuacja, kiedy ci, którzy nie podróżują często mają przy sobie lub w bagażu zabronione przedmioty powodując konieczność powtórnego jego sprawdzenia. Jestem zarówno wdzięczny, jak i rozbawiony, kiedy odlatuję z terminala numer jeden na swoim miejskim lotnisku w Fort Lauderdale ponieważ prawie zawsze jest tam obecny ogromny, imponujący mężczyzna, który gromkim głosem mówi do wszystkich w kolejce... „Proszę posłuchać, ktoś ma butelkę wody w swoim bagażu podręcznym. Kto to jest? Kto to jest? Kto z państwa zapomniał wyciągnąć laptopa? Załatwmy to teraz, abyśmy nie musieli robić powtórnej kontroli.”

• Wylatując z Myrtle Beach upuściłem swoje prawo jazdy pomiędzy stoły do prześwietlania bagażu. Pracownicy TSA wcale nie było łatwo przesunąć kilku stołów, aby je wyciągnąć, ale mimo to była grzeczna i przyjaźnie do mnie nastawiona zamiast urządzenia mi awantury.

• Wylatując z Pensacola (niemałe lotnisko) pracownik TSA w punkcie kontroli zauważył, że mój numer lotu został odwołany. Zaoszczędziło mi to sporo czasu, ponieważ mogłem udać się bezpośrednio do kasy, aby dokonać powtórnej rezerwacji, zamiast przejścia przez kontrolę bagażu i dopiero wtedy po zorientowaniu się w błędzie, załatwiania sprawy od początku.

• Wylatując z Miami natrafiłem na wyjątkowo długą kolejką, która spowodowałaby, że spóźniłbym się na swój lot. Pracownik TSA zwrócił mi uwagę, że mógłbym podejść do wyjść bezpieczeństwa przy jednej z bramek, na lewo lub na prawo, gdzie kolejka była dużo mniejsza, dzięki czemu zdążyłem na samolot!

• Powracając z San Diego, moja zawieszka bagażowa z Delta Million Miler zahaczyła się i zerwała na taśmociągu. Nie zauważyłem tego, ale na szczęście zwrócił mi na to uwagę pracownik TSA i oddał mi ją. Uiściłem za nią sporą opłatę i bardzo byłem wdzięczny, że jej nie straciłem.

• Kiedy wylatywałem z New Bern w stanie Nowy Jork nie przewidziałem, że na lotnisku nie będzie kiosku, w którym mógłbym wydrukować swoją kartę pokładową. Nie wyobrażałem sobie również, że kasa do odpraw będzie czynna tylko przez około 8 minut, a pracownik ją obsługujący wróci do wykonywania obowiązków przyjmowania pasażerów na pokład. Znajdowałem się na zewnątrz rozmawiając przez telefon i w pewnej chwili zorientowałem się, że nie jestem po właściwej stronie strefy bezpieczeństwa, bez biletu pokładowego, a odprawa była już zakończona. Dzięki uprzejmości pracownika TSA, który przekazał, w jakiej sytuacji się znalazłem, pracownikowi obsługującemu bramki wejściowe, otworzono je dla mnie powtórnie i mogłem dostać się do domu jeszcze tego wieczora.

Oprócz zwracania uwagi na to, jak sam byłem dobrze obsługiwany, mógłbym z łatwością wymienić kilkanaście przypadków, kiedy widziałem jak pracownicy TSA byli wyjątkowo uprzejmi, współczujący i cierpliwi w stosunku do tych, którzy wymagali specjalnego potraktowania, takich jak na przykład: osoby starsze, bardzo młode lub niepełnosprawne. Widziałem, jak starali się ignorować niegrzeczne uwagi wykrzykiwane przez pasażerów, a dotyczące procedur i wyposażenia, które ze swej natury nie są przyjemne.

Oczywiście żadna instytucja nie jest perfekcyjna więc byłem również świadkiem nieprzyjaznych, nie współczujących i szorstkich zachowań pracowników TSA. Jednakże moje ogólne doświadczenie jest pozytywne, konkludując więc sądzę, że należy podziękować godnym szacunku kobietom i mężczyznom pracującym dla TSA, którzy tak dobrze wykonują swoje obowiązki pomimo nieprzychylnych im opinii.

Douglas Kennedy


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji