Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak utrzymać na kursie strategię marketingową i...

Artykuły serwisu


Jak utrzymać na kursie strategię marketingową i sprzedaż


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Jaka jest najważniejsza informacja, której potrzebujesz, aby podnieść sprzedaż swoich produktów i usług? To wiedza o tym, co twoi klienci chcą i czego potrzebują.

Kiedy firma ogłasza, że straciła miliardy dolarów w pierwszych trzech miesiącach roku, jak General Motors zrobił dwa miesiące temu, to wyraźny wskaźnik, że oni zeszli z kursu. Chociaż Ford i Daimler/Chrysler nie znaleźli się w dziurze miliarda dolarów, ich zyski również spadły o ponad 50% w pierwszym kwartale. Ich samochody również się nie sprzedają. Dlaczego te firmy poświęcają tyle czasu na sprzedawanie swoich produktów i co to ma wspólnego z twoim marketingiem?

Według profesora zarządzania Johna Paula MacDuffie, te firmy „nie zamierzają być organizacjami uczącymi się, w czym np. Toyota czy Honda są doskonali”. A w New York Times „General Motors i Ford gwałtownie schodzą z kursu z o wiele bardziej podstawowego powodu: niewystarczająca liczba ludzi lubi ich samochody”.

Wszystkie trzy firmy straciły z oczu najważniejszy aspekt swojego biznesu i swojego marketingu; czego ich potencjalni klienci chcą i potrzebują. Skoncentrowani na zyskach udziałowców, stracili wizję tego, co szukają ich potencjalni klienci.

Są dwa sposoby myślenia o robieniu większych pieniędzy. Możesz zapytać siebie,
A. Jak mogę maksymalizować swoje zyski?
Lub możesz spytać siebie,
B. Jak mogę dać swoim klientom, czego chcą i potrzebują i maksymalizować zyski?

Czy przedkładasz zyski nad potencjalnych klientów?

Czy to prowadzisz jednoosobową firmę czy firmę złożoną z setek osób, twój kompas powinien wskazywać na to, czego chcą i potrzebują potencjalni klienci. To jest kierunek na długookresowy sukces; twoi klienci mają informację, którą potrzebujesz, aby rozwijać swoje produkty i usługi i wskazywać swoją strategię marketingową.

Pomóż swoim klientom otrzymać, co chcą i potrzebują, a oni kupią twoje produkty lub usługi znowu i powiedzą wszystkim swoim przyjaciołom aby robili to samo.

Czy wiesz, czego chcą i potrzebują twoi klienci?

Wskazuję poniżej jak utrzymać twój biznes i marketing skierowany na zyski:

1. Ciągle zbieraj informacje.
Nie musisz wynajmować firmy specjalizującej się w badaniach marketingowych i wydawać setki tysięcy dolarów, aby dowiedzieć się czego chcą twoi klienci. Oczywiści badania z trzeciej ręki mogą dostarczyć jeszcze jednego sposobu słuchania, czego chcą ludzie, ale możesz używać wielu mało lub bezkosztowych metod zbierania informacji.

Wykorzystuj każdego klienta i kontakt, aby odkryć więcej to, czego chcą i potrzebują. Za każdym razem klient powie ci przez telefon lub odwiedzając twoją stronę, wykorzystuj możliwość do zachęcania ich do mówienia ci więcej o swoich potrzebach. Nakłoń ludzi do odpowiadania na twoje kartki, listy czy stronę Web oferując im darmowy raport w zamian za ich wkład.

2. Zadawaj pytania.
Pytaj klientów, czego chcą i potrzebują. Pytaj ich jak używają twojego produktu lub usługi i co uczyni go bardziej użytecznym.

3. Obserwuj, co klienci robią z twoimi produktami i usługami.
Jednym z wyzwań rozwoju produktu jest zachęcanie klientów do zidentyfikowania produktu, jakiego nie widzieli. Stave Maynard, vice-prezes marketingu w Wiremold w Connecticut zrozumiał ten dylemat i znalazł proste rozwiązanie. On regularnie wysyła swoich pracowników, aby obserwowali jak klienci używają produktów firmy. Obserwując klientów instalujących ich produkty, oni identyfikują każdy problem, który się pojawi i wymyślają nowy lub ulepszony produkt. Ten wgląd w potrzeby klienta i problemy może również napędzić twój marketing.

4. Słuchaj pytań, jakie zadają klienci.
Każdego dnia klienci dzwonią do mnie z mnóstwem pytań o tym, jak poprawić swój marketing. Otrzymuję pytania na temat telefonów bez zapowiedzi, marketingu email, zamykaniu sprzedaży, nakłonieniu szefa na wydawanie więcej pieniędzy na marketing, rozwiązywania polityki biura itp. Każde pytanie jest wskazówką potrzeby. Kiedy oceniam, który produkt rozwinąć, którą usługę utrzymać, a którą dodać, używam tej listy potrzeb moich klientów, aby pomóc utrzymać kurs mojego biznesu.

Moją główną usługą jest nauczanie ludzi jak wprowadzać na rynek swoje produkty i usługi, ale miałem wiele próśb o pomoc przy układaniu sloganów reklamowych. Teraz odpowiadam, że oferuję również układanie haseł jako dodatkową usługę.

5. Pomyśl o tym, jak chcesz być widziany przez swoich klientów.
Czy chcesz, aby twoi klienci myśleli o tobie wyłącznie jako dostarczycielu usług napędzających zyski? Lub czy chcesz, aby twoi klienci myśleli o tobie, jako profesjonaliście, którego znają i któremu ufają przy pomaganiu im w rozwiązywaniu ich problemów? Ścieżka jaką wybierzesz określi jak podchodzisz do rozwoju produktu, dostawy i marketingu.

Czy chcesz zapewnić sobie powtarzające się zamówienia i ciągły wzrost twojego biznesu? Utrzymuj swój kompas skierowany na potrzeby i pragnienia klientów a utrzymasz się na kursie wzdłuż długookresowego sukcesu i większych zysków.

Charlie Cook


© Copyright Charlie Cook
Tytuł artykułu w oryginale " How to Keep Your Marketing Strategy and Sale on Course?"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Charlie Cook - uznawany za guru marketingu, od ponad 20 lat świadczy usługi doradczo-szkoleniowe w zakresie efektywnego marketingu i sprzedaży, jego klientami było wiele firm z listy Fortune 500 (m.in. AETNA, AT&T, Cendant, IBM, Boeing), twórca wielu podręczników marketingowych (np.
"Selling More with Your Web Site Marketing", "Increasing Sales Even If Sou Dislike Selling" czy "Increasing Sales with Your Business Marketing Plan") oraz licznych publikacji w magazynach branżowych

Kontakt:
Charlie Cook
Marketing for Success
email:
charlie@marketingforsuccess.com
www.marketingforsuccess.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji