Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Dlaczego wymeldowanie jest tak samo ważne jak...

Artykuły serwisu


Dlaczego wymeldowanie jest tak samo ważne jak zameldowanie


Dodano: 2011-08-24

Drukuj


Zjawiłem się w miejscu docelowym mojej podróży pełen energii i gotów do rozpoczęcia tygodnia konferencji, spotkań, zajęć społecznych i wszystkich innych czynności „uprzyjemniających” prezentacje handlowe. Nie pamiętam prawie swojego zameldowania w hotelu, a jedyne wspomnienie kojarzy mi się z refleksją „To miejsce musi być nawiedzane przez duchy!” Był to stary kurort (wybudowany w 1914 roku) i bardzo przypominał Stanley Hotel z głośnego filmu „Lśnienie”. Dostałem się do pokoju bez problemów i zacząłem przygotowywać swoje wystąpienia.

Pod koniec tygodnia, po tych wszystkich rozmowach i spotkaniach, energiczny facet, który przyjechał zaledwie kilka dni wcześniej czuł się teraz zrujnowany i zużyty wskutek ostatnich zajęć. Ktokolwiek z czytelników, kto kiedykolwiek brał udział w nawet jednodniowej prezentacji handlowej, wie dokładnie jak się w tamtym momencie czułem, a to była czterodniowy maraton. Dowlokłem się do recepcji, aby się wymeldować i zastałem tam te same przyjazne twarze, które witały mnie w poniedziałek. Z jakiegoś jednak powodu przypominam je sobie lepiej. Stało się tak prawdopodobnie dlatego, że potrzebowałem przyjaznej duszy u końca tak ciężkiego dla mnie tygodnia, i to dużo bardziej niż na jego początku.

Parkingowy przyprowadził pod drzwi mój samochód, a bagażowy pomógł załadować mój bagaż – jednocześnie wszyscy dziękowali mi za pobyt w ich hotelu. Zabawne, jak tak krótki, zaledwie kilkuodniowy pobyt w jakimś miejscu, może dostarczyć ci poczucia rodzinnej więzi i zażyłości, a przynajmniej w miejscach z dobrze przeszkolonym personelem.

Przyjechałem tu nie mając żadnych rzeczywistych oczekiwań lub przyjętych z góry wyobrażeń związanych z hotelem (innych niż to, że być może jest to miejsce, w którym straszy), natomiast wyjeżdżając pomyślałem, że jest to jedno z najbardziej czarujących miejsc, w których ostatnio przebywałem. Wiele atrybutów mojego doświadczenia w tym miejscu związanych jest ze wspaniałym wrażeniem, jakie wywarło na mnie wymeldowanie z hotelu. Podczas gdy niektóre wymeldowania są po prostu zwykłym pokwitowaniem pobytu i szybkimi spojrzeniami na osobę stojącą przed nami w kolejce, to inne są autentycznym wyrażeniem podziękowania i wdzięczności za interes, który zechciałem zrobić z tym właśnie hotelem. To ostatnie doświadczenie było właśnie takim podziękowaniem.

Dlaczego wymeldowanie jest takie ważne? Ten kontakt z klientem jest twoją ostatnią okazją do zademonstrowania troski o gościa i zaakcentowania ogólnego charakteru twojego hotelu. W czasach, kiedy zameldowanie odbywa się w pokoju gościa lub dokonywane jest automatycznie, to bezpośredni kontakt z klientem powinien być postrzegany jak rzadka okazja i szansa na pozyskanie jego lojalności.

Wiele technik, z których korzysta się przy meldowaniu gościa ma również zastosowanie na końcu jego pobytu. Zwracaj się do gościa po nazwisku, aby ten kontakt stał się bardziej indywidualny. Jeżeli naprawdę jesteś w tym dobry, to możesz skomentować powód odwiedzin gościa w hotelu. Na przykład, „Jak wypadła Pańska prezentacja, Panie Ely?” Poprzez przeanalizowanie odpowiedzi, będziesz w stanie ocenić, jaki jest stan emocjonalny gościa. W moim przypadku, pracownica recepcji mogła łatwo zauważyć, że byłem kompletnie wyczerpany i pozbawiony energii. Dlatego też jej wyrobienie i uczynność były bardzo pożądane, szczególnie wezwanie bagażowego, aby pomógł załadować moje pakunki do samochodu.

Tak wiele razy miałem poczucie, że personel w trakcie procedury wymeldowywania starał się po prostu zrobić miejsce dla następnego gościa. Ważne jest wywarcie pozytywnego i niezapomnianego ostatniego wrażenia, aby zachęcić gościa do ponownego skorzystania z hotelowych usług. Nie ma lepszego sposobu na pożegnanie gościa niż poprzez danie mu do zrozumienia, że autentycznie cieszyliście się jego towarzystwem i byliście zadowoleni, że zechciał u was zamieszkać.

John Ely


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji