Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Czy mój hotel powinien reklamować się na...

Artykuły serwisu


Czy mój hotel powinien reklamować się na Facebooku?


Dodano: 2011-09-19

Drukuj


Klienci często pytają nas czy powinni korzystać z reklamy na Facebook’u. Wiele hoteli jest sceptycznie nastawionych wobec stosowania reklam i zastanawia się czy mogą one być efektywne, czy nie. Zazwyczaj rekomendujemy hotelom korzystanie z reklam w tym serwisie, ale proponujemy żeby postarali się konkretnie sprecyzować swój cel oraz skorzystali z najlepszych praktyk w zakresie projektowania, określania celu, testowania i śledzenia swoich reklam.

Przed skorzystaniem z reklam na Facebooku, hotele powinny zapoznać się z tą specyficzną platformą reklamową. Tak jak w przypadku innych mediów, powodem korzystania z reklam na tym portalu jest wzrost własnego biznesu. Reklamy w Facebooku mają potencjał zdolny zrealizować to pragnienie, ale jak często mówią jego przedstawiciele, ich platforma znajduje się przede wszystkim w kręgu generowania popytu, a nie w jego spełnianiu.

Innymi słowy Facebook uważa się za platformę, przy pomocy której możesz wygenerować zainteresowanie swoją marką – generowanie popytu - które zazwyczaj zdarza się na szczycie kanału sprzedażowego. Kiedy już klienci zdecydują się na podjęcie działań, mogą przeprowadzić bardziej szczegółowe wyszukiwanie w Google’u, które może być wykorzystane do zrealizowania popytu. Reklamy na Facebooku są wykorzystywane raczej do stymulowania zainteresowania marką i włączania klientów do wczesnego etapu cyklu zakupowego i podejmowania decyzji. Marketingowy slogan Facebooka brzmi: „Znajdź swoich klientów zanim oni rozpoczną swoje poszukiwania.”

Czym są reklamy Facebooka?

Reklamy Facebooka ukazują się na prawej kolumnie strony i są wysoce zorientowane na profile i zainteresowania użytkowników. Reklamodawcy łatwo mogą stworzyć reklamy za pośrednictwem swojego osobistego konta i mogą przeznaczyć na ten cel minimalny budżet, nawet w wysokości tylko 1 $ dziennie. Możesz wybrać ofertę wnoszenia opłat albo za CPC (cena za kliknięcie), albo za CPM (cena za tysiąc wyświetleń).

Za każdym razem mogą być wyświetlone na stronie tylko trzy reklamy, które do wyświetlenia wybierane są przez algorytm, biorący pod uwagę parametry reklamy i zgłoszoną ofertę opłaty. Reklamodawcy mogą korzystać z reklam wielokrotnych jednocześnie, mogą także zaprogramować początek i koniec ich ukazywania się z 30 dniowym wyprzedzeniem. Możesz następnie śledzić funkcjonowanie twoich reklam za pośrednictwem raportów Facebooka i swojego analitycznego oprogramowania.

W jaki sposób mój hotel może skorzystać na reklamach zamieszczonych na Facebooku?

Docelowe komunikowanie
Facebook opracowuje indywidualne informacje z profili swoich użytkowników i wskazanych tam  zainteresowań i będzie wyświetlał twoje reklamy spełniające kryteria, które wyspecyfikowałeś. Jest to szczególnie korzystne dla hoteli ponieważ zazwyczaj obsługują różne segmenty charakteryzujące się różnymi docelowymi klientami, wymagającymi różnych reklam.

Na przykład, życzysz sobie stworzenia reklamy promującej przyjęcia weselne w twoim hotelu. Możesz zastrzec, aby reklamy te pokazywane były tylko kobietom, które są zaręczone, w przedziale wiekowym 20-35 lat i mieszkają w konkretnym stanie lub regionie. Mógłbyś również stworzyć reklamę dotyczącą twojego ośrodka spa, restauracji lub sali konferencyjnej i wybrać różne kryteria demograficzne dla każdej z nich.

Docelowe opcje, z których możesz skorzystać obejmują lokalizację, wiek, urodziny, płeć, słowa kluczowe, wykształcenie, miejsce pracy, stosunki wzajemne, zainteresowania mężczyznami lub kobietami, języki, powiązania i przyjaciele. Poniżej znajdują się krótkie opisy tego, w jaki sposób opcje te mogą pomóc twojemu hotelowi w wysyłaniu docelowych wiadomości:

Zdobywaj klientów z różnych krajów, miast lub stanów: Opcja ta jest bardzo pożyteczna dla hoteli. Na przykład, plażowy kurort położony w niewielkiej odległości od miasta może przeprowadzić letnią kampanię skierowaną wyłącznie na mieszkańców tego miasta. Mógłbyś również przeprowadzić kampanię międzynarodową promującą twój hotel na zagranicznych rynkach.

Stwórz reklamy atrakcyjne dla różnych grup wiekowych. Różne rodzaje hoteli mogą odpowiadać różnym grupom wiekowym klientów. Na przykład, ośrodek golfowy może zechcieć nastawić się na starszych gości, niż na przykład nowoczesny miejski hotel.

Wyślij klientom specjalne oferty na ich urodziny: Stwórz oddzielną reklamę z wizerunkiem urodzinowym popartą ofertą specjalną.

Reklamę kieruj albo do mężczyzn, albo do kobiet: Różne reklamy są niejednakowo atrakcyjne dla różnych płci. Na przykład, możesz stworzyć dwie reklamy odnoszące się do weekendowego wyjazdu, jedną skierowaną wyraźnie w stosunku do kobiet, a jedną bardziej do mężczyzn.

Używaj słów kluczowych pasujących do zainteresowań użytkowników: Jest to najważniejsza docelowa opcja. Kiedy użytkownik Facebooka zakłada swoje konto, może zdradzić wiele indywidualnych informacji o sobie, włącznie z tymi najbardziej podstawowymi, gdzie chodzili do szkoły i gdzie pracowali. Znajduje się tam również jego osobisty profil, w którym użytkownicy mogą podać swoje ulubione zajęcia, zainteresowania, ulubioną muzykę, ulubione programy telewizyjne czy książki.

Jako reklamodawca, możesz dobierać słowa (słowa kluczowe) kierujące reklamę do pożądanej grupy klientów, wówczas reklama zostanie wyświetlona użytkownikom, którzy gdzieś w swoim profilu również użyli takich samych słów. Na przykład, jeżeli tworzę reklamę promującą moją hotelową restaurację powinienem zastanowić się nad słowami, jakich ktoś zainteresowany dobrą kuchnią i konsumpcją mógł użyć w swoim profilu, takich jak „kolacja na mieście”, „potrawy dla smakoszy” lub „gotowanie”. Jeżeli użyję tych słów w sekcji słów kluczowych, moja reklama zostanie wyświetlona użytkownikom, którzy użyli tych słów w swoim profilu.

Powinieneś stworzyć różne wersje swojej reklamy aby dopasować się do różnych profili. Na przykład, pomyśl o mieście lub miejscowości, w których się znajdujesz. Dlaczego ludzie tu przyjeżdżają? Niektórzy przyjeżdżają tu na narty, oglądnąć wydarzenie sportowe, zrobić zakupy, podziwiać krajobrazy, uczestniczyć w koncercie, zwiedzić muzeum itd. Mógłbyś stworzyć reklamę swojego hotelu zawierającą fotografię miejskiego muzeum i wyświetlać ją osobom, które wyraziły zainteresowanie sztuką lub odwiedzaniem muzeów. Mógłbyś także dokonać przeróbek w tej samej reklamie i dołączyć zdjęcie z zawodów sportowych odbywających się w twoim mieście, żeby wyświetlać ją osobom zainteresowanym sportem, konkretnym zespołem lub specyficznym wydarzeniem.

Dostosuj swoje reklamy dla studentów bądź konkretnych uniwersytetów: Wyślij reklamę do studentów ściśle określonego uniwersytetu i zaproponuj im ofertę specjalnych dyskont dla członków ich rodzin. Na przykład, gdybym był studentem w Emerson i zobaczył reklamę o treści „Studenci Emersona – Rabat specjalny dla waszych rodziców!”, to przyciągnęłaby ona moją uwagę.

Załącz w reklamie konferencyjnej nazwę specyficznego pracodawcy: Stwórz reklamę konferencyjną i zamieść w niej nazwę firmy, na którą ma być nakierowana. Na przykład, pracownicy „Compstar Rhode Island” będą zainteresowani reklamą o treści „50 % rabat weekendowy dla pracowników Compstar Rhode Island”.

Skieruj reklamę weselną do zaręczonych par lub zaoferuj weekendowe pobyty w hotelu dla par małżeńskich: Ukierunkowanie na klientów spokrewnionych ze sobą jest bardzo pożyteczne dla hoteli. Mógłbyś promować przyjęcia weselne w twoim hotelu wśród zaręczonych par. Mógłbyś pójść w tym kierunku o krok dalej i stworzyć oddzielne reklamy dla przyszłych panien i panów młodych. Przy pomocy reklam z Facebooka możesz również skierować swoje działania ku parom małżeńskim w różnych przedziałach wiekowych i oferować hotelowe pobyty weekendowe.

Stwórz reklamy ukierunkowane na społeczności gejowskie i lesbijskie: Reklamy Facebooka gwarantują znakomitą okazję stworzenia reklam, które dotrą do środowisk gejów i lesbijek. Większość reklam na rynku charakteryzuje się dużym stopniem ogólności w związku z czym nie docierają do specyficznych grup odbiorców. Ludzie ze społeczności gejowskich i lesbijskich staną się bardziej świadomi obecności twojego hotelu i być może to ciebie wybiorą, zamiast twojej konkurencji.

Stwórz reklamy w różnych językach: Ludzie lepiej reagują na reklamy stworzone w ich rodzimych językach. Stwórz reklamy przyciągające klientów mówiących obcymi językami i uzyskaj dostęp do nowych rynków.

Stwórz reklamy wyłącznie dla swoich fanów poprzez wybór klientów związanych z twoją firmą. Wybór docelowego rynku związanego z twoim hotelem pozwala ci na wysyłanie reklam kierowanych do ludzi, którzy są fanami twojej strony, ludzi którzy korzystali z twoich aplikacji, członków twoich grup zainteresowań lub osób, które odpowiedziały na zaproszenie na jedną z organizowanych przez ciebie imprez.

Wyślij powiązanym z tobą fanom specjalną ofertę i zachęć ich do podzielenia się nią ze swoimi własnymi przyjaciółmi i rodziną. Twoi zwolennicy zadeklarowali już swoje zainteresowanie twoją marką i będą zadowoleni mogąc się ponownie zaangażować. Dysponujesz również opcją wyłączenia swoich fanów z oglądania reklamy, na przykład jeżeli wysyłasz reklamę promującą twoje podstrony na Facebooku możesz nie życzyć sobie, aby była ona wysyłana do osób, które są już fanami tej podstrony.

Możesz nawet wysłać reklamę kierowaną do przyjaciół, zwolenników twojej podstrony: Dalszym działaniem wykraczającym poza docelowy rynek twoich fanów jest skierowanie reklamy do ich przyjaciół. Na przykład, powiedzmy że Sally jest fanką twojej hotelowej strony na Facebooku. Kiedy twój hotel wysyła reklamę możesz wybrać opcję „przyjaciele moich fanów” i wszyscy przyjaciele Sally otrzymają twoją reklamę. Jeszcze bardziej ekscytujące jest to, że reklama komunikuje, iż ich przyjaciółka Sally jest fanką twojej hotelowej strony na Facebooku. Jest bardziej prawdopodobne, że przyjaciele Sally klikną na reklamę ponieważ ufają Sally i w związku z tym będą zaciekawieni zdobyciem informacji o twoim hotelu.

Użytkownicy Facebooka odpowiadający specyficznemu profilowi mile powitają twoje reklamy.
Pojawiły się pewne kontrowersje odnośnie tego, czy reklamy powinny pojawiać się na Facebooku ponieważ jest to głównie miejsce do prowadzenia życia towarzyskiego, a nie do robienia zakupów. Jednakże opcje docelowe reklamy na Facebooku pozwalają ci na kierowanie tych reklam do osób, które już wcześniej wyraziły zainteresowanie sprawami związanymi z twoim hotelem lub z podróżami w ogóle. Na przykład, mogli wyrazić zainteresowanie twoim miastem, zainteresowanie zajęciami oferowanymi przez miasto, zainteresowanie usługami kulinarnymi lub zainteresowanie turystyką wypoczynkową. Są to właśnie ludzie, którzy będą oglądać twoje reklamy i z przyjemnością powitają możliwość zapoznania się ze specjalnymi ofertami twojego hotelu.

Budowanie świadomości

Inną korzyścią wynikającą z zamieszczania reklam na Facebooku jest to, że zyskasz dzięki nim dodatkową ekspozycję budującą większą świadomość funkcjonowania twojego hotelu. Za każdym razem, kiedy twoja reklama pojawia się na stronie, rejestrowane jest to jako wyświetlenie. Nawet jeżeli twoja reklama nie zainteresuje użytkownika na tyle, aby na nią kliknął, to mimo to będzie efektywna ponieważ same wyświetlenia będą generowały świadomość.

Reklamy na Facebooku mogą wpływać na zachowania wyszukiwawcze użytkowników

Przeprowadzono studia badające wpływ ekspozycji marki w mediach społecznościowych na wyszukiwawcze zachowania użytkownika. Jedno z takich studiów przeprowadzone przez GroupM odkryło, że dużo bardziej prawdopodobne będzie, iż poszukujący zaangażowani w mediach społecznościowych, szczególnie ci wystawieni na oddziaływanie mediów społecznościowych będących pod wpływem określonej marki, będą czynili poszukiwania w kategoriach zawężonego zakresu, w porównaniu z klientami, którzy w takie media nie angażują się. (Warunki zawężonego zakresu wyrażają działanie i lojalność włącznie z kategorią kampanii marki i kategorią markowego produktu. Warunki zwiększonego zakresu wyszukiwania wyrażają świadomość i okoliczności takie jak istotne kategorie przemysłowe lub ogólne atrybuty produktu).

Będziesz miał mniejszą konkurencję (jeżeli zareklamujesz się teraz)

Reklamy na Facebooku wciąż są zjawiskiem relatywnie nowym i wiele hoteli jeszcze ich nie odkryło, ale stanie się to wkrótce. Niektóre biznesy obawiają się reklamowania na Facebooku ponieważ sądzą, że takie swoiste reklamy wydają się być spamami lub charakteryzują się niską jakością. Drugą stroną monety są wielkie korporacje, które również reklamują się na Facebooku. Jeżeli stworzysz dobrze zaprojektowaną reklamę, atrakcyjną wizerunkowo, z inteligentnie dobranym materiałem to będzie się ona wyróżniała wśród innych i zdystansuje twoich konkurentów.

Rozsądne więc byłoby rozpoczęcie akcji reklamowej na Facebooku teraz, kiedy nie będziesz miał tam zbyt wielu konkurentów. Przedsiębiorstwa stają się bardziej świadome możliwości reklamowych gwarantowanych przez Facebook. Tim Kendal, jeden z dyrektorów Facebooka, stwierdził we wrześniowym artykule w „Daily Finance”, że liczba reklamodawców na tym portalu wzrosła ponad trzykrotnie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Porady w sprawie reklam na Facebooku

Załóż swoją podstronę na Facebooku
Niezależnie od tego, czy korzystasz z reklam na Facebooku czy nie, powinieneś zdecydowanie założyć tam podstronę swojego hotelu. Zachęć swoich gości do zostania fanami twojej strony. Jakiekolwiek działanie podejmowane przez twojego zwolennika będzie zasygnalizowane na wszystkich stronach jego przyjaciół. Na przykład, jeżeli Sally zdecyduje się zostać fanką twojej strony i wypełni formularz zgłoszeniowy wszyscy jej przyjaciele zostaną o tym powiadomieni. Będą oni również powiadamiani o jakimkolwiek działaniu przez nią podejmowanych, na przykład w przypadku przyjęcia przez nią zaproszenia na imprezę organizowaną przez hotel. Możesz także stworzyć reklamy promujące twoją podstronę na Facebooku, gdzie użytkownicy będą mogli zarejestrować się jako jej fani nawet bez konieczności opuszczania swoich własnych stron.

Ustal wymierne cele
Naszkicuj swoje cele. Co chciałbyś osiągnąć za pośrednictwem reklam? Kiedy już zidentyfikujesz swoje cele, będziesz miał z czym porównywać efektywność swojej kampanii reklamowej.

Stwórz przekonywujące reklamy z istotnymi docelowymi stronami internetowymi
Stwórz wyjątkowo dobrą zawartość tekstową i wizerunkową, które będą przyciągały uwagę użytkowników. Wyszczególnij te cechy, które stanowią o twojej wyjątkowości w stosunku do konkurentów i zawierają jasne wezwania do działania, które powiedzą użytkownikom co mogą zrobić kiedy pojawią się na twojej docelowej stronie internetowej, np. „rezerwuj teraz!” Sprytnie byłoby również załączyć specjalną ofertę lub promocję.

Facebook przedstawił w skrócie niektóre sugerowane najlepsze praktyki, które możesz naśladować. Dopilnuj aby twoja docelowa strona internetowa odnosiła się do twojej reklamy i pozwalała użytkownikom na zakończenie działań podjętych po wezwaniu do nich. Powinieneś zmienić także swoje kreatywne podtrzymywanie zainteresowania wśród użytkowników. Nie zapomnij o zoptymalizowaniu swoich reklam i docelowej strony internetowej, za pośrednictwem słów kluczowych.

Testuj, testuj, testuj!
Tak, jak w przypadku większości reklam internetowych, możesz znacząco zwiększyć efektywność reklam na Facebooku poprzez przeprowadzenie testów. Na przykład, możesz wysłać dwie różne reklamy do tej samej grupy odbiorców, aby przekonać się, która z nich była bardziej efektywna. Możesz dokonać testów w zakresie zawartości tekstowej, wizerunku, docelowych stron internetowych i eksperymentować z różnymi opcjami docelowymi. Tajemnicą handlową jest narzędzie o nazwie Facebook Ads Manager (Menedżer Reklam Facebook’a), a może ono pomóc ci w przeprowadzeniu testowania rozdzielnego i testowania o wielu zmiennych. Narzędzie to może ci także pomóc w stworzeniu tysięcy reklam na Facebooku.

Startuj od wielu, skup się na kilku
Rozpocznij od stworzenia wielu reklam, a następnie skup się na wybranych kilku, które są najbardziej efektywne. Chciałbyś być może także eksperymentować z formą zapłaty pomiędzy kosztem za kliknięcie, a kosztem za tysiąc wyświetleń, aby zorientować się która opcja jest bardziej zyskowna dla twoich reklam.

Śledź swoje rezultaty
Musisz monitorować efektywność swojej kampanii reklamowej. Przy pomocy swojego konta, możesz zanalizować dane dotyczące wskaźników kliknięć, wyświetleń i średniego kosztu za kliknięcie lub kosztu za tysiąc wyświetleń. Zaczniesz rejestrować to, co działa dobrze, a co się nie sprawdza i wtedy będziesz mógł zdecydować jakich działań potrzeba do ulepszenia twojej kampanii. Możesz również zintegrować swoje reklamy z narzędziem analitycznym Google Analytics, tak byś mógł śledzić konwersje na swojej stronie internetowej.

Najlepszym sposobem dowiedzenia się czy reklamy na Facebooku są odpowiednie dla twojego hotelu jest ich wypróbowanie. My sądzimy że reklamy na Facebooku są efektywnym sposobem budowania świadomości funkcjonowania twojego hotelu i generowania nowego biznesu. Jest to niedroga w użytkowaniu platforma, jeżeli więc przetestujesz swoje reklamy i będziesz postępował według najlepszych praktyk możesz odnieść na tym polu wiele sukcesów. Według danych statystycznych Facebooka liczba jego czynnych użytkowników wynosi ponad 350 milionów. Jest to ogromna grupa odbiorców, do której dostęp może uzyskać twój hotel. Dostępność opcji docelowych i popularność strony czynią z niej perfekcyjną platformę reklamową. Zacznij swoją kampanię już teraz, aby wyprzedzić twoją konkurencję, bo jak mówi reklamowy slogan Facebooka „Znajdź swoich klientów zanim oni rozpoczną swoje poszukiwania.”

Orourke


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji