Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Zwiększanie przychodów restauracji: Część 1 z 10

Artykuły serwisu


Zwiększanie przychodów restauracji: Część 1 z 10


Dodano: 2011-09-20

Drukuj


Najszybszym i najlepszym sposobem redukcji kosztów w restauracji jest zwiększanie sprzedaży. Zaledwie dwu procentowy wzrost sprzedaży jest ekwiwalentem 10 procentowej redukcji kosztów.

Jestem gotów uzbroić was (lub jeśli jesteś dostawcą – pomóc w uzbrojeniu twoich konsumentów lub klientów) w 10 najpewniejszych znanych mi sposobów zwiększania sprzedaży. Aby pomóc wam je przetrawić i wprowadzić w życie, te sprawdzone zestawy 10 strategii będą podzielone na 10 części zawierając jedną rekomendację na jeden dzień.

Wydaje się, że recesja zniszczyła ducha przedsiębiorczości u wszystkich. Globalna recesja naprawdę była globalna. Mimo, iż obserwujemy, że gospodarka na wielu wschodzących rynkach odzyskuje szybko swoją siłę i zaczyna ponownie przyspieszać, to jednak większość zachodnich rynków (USA, Kanada, Meksyk, Wielka Brytania i inne części Europy) w dalszym ciągu pogrążone są w stagnacji. Podczas gdy jesteśmy pod wrażeniem naszych klientów na tych wschodzących rynkach, które po prostu pękają w szwach od szybkiego wzrostu i nowych możliwości, to jesteśmy także optymistycznie nastawieni w zakresie możliwości rysujących się przed klientami na tych zastanych i upadających rynkach. Faktem jest, że najlepszym momentem na pozyskanie lepszych pracowników, powiększenie swojego udziału w rynku i zdominowania konkurencji, jest czas w którym konkurencja nie potrafi dotrzymać nam kroku. Recesje występują często wtedy, kiedy obserwujemy największe zyski w udziałach w rynku (Zapytajcie o to Carlosa Slima, który wskoczył na czołowe pozycje rankingu najbogatszych ludzi w 2010 roku z dochodami przekraczającymi o 25 miliardów dolarów dochody Billa Gatesa i Warrena Buffeta).

OK, zaczynamy. Rozpocznijmy od ogólnego założenia: „Sprzedaż jest lekarstwem na wszelkie bolączki.” Dużo łatwiejsza jest jazda na nieujeżdżonym koniu niż wleczenie martwego. Kiedy możesz pochwalić się solidnym wzrostem przychodów, możesz naprawić wiele błędów i przykrych problemów, z jakimi muszą się borykać inni przy statycznej lub spadającej sprzedaży. Oto kilka z naszych ulubionych porad, do wykorzystania wtedy, kiedy musimy szybko pozyskać jakieś korzyści dla klientów – co jest sytuacją uniwersalną, dotyczącą zarówno małego zakładziku, jak i globalnego łańcucha, a więc mogą się sprawdzić również u ciebie:

Zwiększanie Przychodów Restauracji:

Część 1 z 10: Restauracyjne PR – dobrze umiejscowiona historia może być dużo warta. Restauracyjne public relations (PR) wkroczyły w zupełnie nową erę wraz z pojawieniem się mediów społecznościowych. Zaledwie pięć lat temu, jedynym sposobem wywołania szumu medialnego było utrzymywanie zaangażowanych zespołów medialnych i organizowanie mocno zakrapianych pokazów dla dziennikarskich elit. Mimo, iż fundamenty stosunków medialnych i znaczenie tradycyjnych dziennikarskich ośrodków nie stały się mniej istotne, to nowe narzędzia medialne i wehikuły generowania rozgłosu znacznie się rozwinęły. Zaledwie pięć lat temu sieci społecznościowe były jeszcze w powijakach, a obecnie zajmują najważniejsze miejsce internetowej autostrady. Rozgłos i status celebryty pozostają obecnie w zasięgu wielu przedsiębiorstw gastronomicznych zatrudniających pracowników marketingu. Nie oznacza to, że sam rozgłos łatwiej jest osiągnąć, a tylko to, że dostęp do możliwości jego wywołania jest obecnie stosunkowo łatwy.

Niezależnie od tego czy zapytasz Ray Kroca z McDonalda, czy założyciela Outback, czy nawet sprawcę ostatniego nieokiełznanego sukcesu historii, takich jak Chipotle – ich założyciele powiedzą ci to samo; najpierw wywołali szum i rozgłos medialny, który spowodował, że wybili się ponad przeciętność i to pomogło im dotrzeć na szczyt. Podejście marketingowe restauracji w łańcuchu wartym miliardy dolarów, po tym jak stały się tak wartościowe, nie jest takie same, jak wtedy kiedy były na dorobku. Wspólnota jest dobrze naoliwioną maszyną reklamy.

Tradycyjne działania w zakresie public relations koncentrujące się na czasopismach i prasie handlowej z długim cyklem wydawniczym wymagają bardzo profesjonalnego, cierpliwego i metodycznego podejścia. Romans z tradycyjnymi mediami wymaga czasu i interesującego tematu, są one jednakże niewiarygodnie ważne. Długookresowy wpływ solidnej kampanii PR, może kompletnie zmienić zasady gry. Na szczęście, w perspektywie krótkoterminowej, dla tych poszukujących natychmiastowej ekspozycji swojej oferty, nowe media i strategie reklamowe proponują niemal natychmiastowy rezultat. Idealnym podejściem do zagadnienia jest łączenie tradycyjnego PR z możliwościami oferowanymi przez nowe media, ale żadna restauracja nie może nie skorzystać z którejś z tych dróg. PR jest koniecznością, a nie niuansem.

Aaron Allen


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji