Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Obsługuj każdego jak VIPa

Artykuły serwisu


Obsługuj każdego jak VIPa


Dodano: 2011-09-29

Drukuj


Kiedy byłem pracownikiem liniowym w biznesie hotelowym zwykle byłem tą osobą, która była wyznaczana do obsługi VIP-ów. Niezależnie od tego czy pracowałem na stanowisku kelnera, czy byłem konsjerżem, moi przełożeni mieli do mnie zaufanie i powierzali wyjątkowe zadania obsługi dyrektorów naczelnych, celebrytów, czy członków rodzin królewskich.

Mimo, że pochlebiało mi to, iż moi przełożeni tak wysoko cenili moje umiejętności w obsłudze klienta, to zawsze przeszkadzało mi ich obstawanie przy tym, aby niektórzy goście traktowani byli z większą atencją niż inni. W moim pojęciu, wszyscy moi goście byli VIP-ami. Szczerze mówiąc nigdy nie czyniłem żadnej różnicy pomiędzy tym, jak obsługiwałem tych, którzy oficjalnie mieli być tymi VIP-ami, a jakimkolwiek innym gościem. Głęboko w sercu uważałem (i dalej tak uważam), że każdy zasługuje na doskonałą obsługę, niezależnie od swego statusu socjalno-ekonomicznego, stanowiska służbowego lub jakiejkolwiek innej etykietki. Dla mnie obsługiwanie Królowej Anglii jest tak samo zaszczytne, jak obsługiwanie Joe Smitha przebywającego na wakacjach wraz ze swoją czteroosobową rodziną.



Pierwsza klasa a klasa ekonomiczna

Jak wielu z was wie, często podróżuję służbowo, a jednym z przywilejów częstego podróżowania jest bezpłatna oferta podwyższenia standardu na pierwszą klasę. Mimo, że jestem zadowolony z większej przestrzeni podróżnej i innych dodatkowych udogodnień, to jest jedna rzecz, która mnie martwi: często jestem dużo uprzejmiej traktowany przez stewardesy w pierwszej klasie, niż wtedy kiedy podróżuję klasą ekonomiczną. Wygląda to na całkowicie odmienne doświadczenie obsługowe, chociaż znajduję się w tym samym samolocie. Firma, która naprawdę stara się stworzyć kulturę usług "światowej klasy", dokłada wszelkich starań w celu opracowania standardów podkreślających wyjątkowość obsługi każdego klienta, przez cały czas. Oczywiście, nie oznacza to, że każdy klient powinien korzystać z takiej samej obsługi. Autentyczna doskonałość obsługi wymaga indywidualizacji i sprawienia, aby każdy klient miał poczucie, jakby oprócz niego nie było nikogo innego ważniejszego od niego, w konkretnym momencie. Zwracanie się do klientów z nazwiska i wiedza o jego preferencjach to dwa sposoby na osiągnięcie poziomu zindywidualizowanej obsługi.

Obsługa nie polega na tym, co ty byś chciał dać od siebie

Wiele razy byłem świadkiem, jak ktoś starał się być ujmującym, ale w rezultacie tylko denerwował i zniechęcał klienta. Na przykład, wyrywanie walizki z ręki klientki, która raczej wolałaby ją nieść sama jest niewątpliwie irytujące. Denerwująca jest również próba towarzyszenia klientowi, gdy wcześniej wyraźnie dał do zrozumienia, że poradzi sobie sam. Próba nawiązania dialogu, kiedy klient wolałby pozostać sam, jest jeszcze jednym z przykładów takich denerwujących poczynań. Tak, jak napisałem wyżej, obsługa nie polega na tym, co ty byś chciał dać od siebie, a raczej na tym, co inna osoba chciałaby od ciebie.

Przekazuj gościowi „poufne” porady

Jednym z najlepszych sposobów spowodowania, aby gość czuł się jak VIP jest przekazywanie mu poufnych informacji. Innymi słowy sprawianie, aby klienci czuli się tak, jakby byli dopuszczani do poufnych cennych informacji, które nie są powszechnie dostępne (a przynajmniej, aby oni tak to postrzegali). Na przykład, przedsiębiorstwo wypożyczające taksówki świadczy usługę pod nazwą „Podwieziemy cię”. Ogólnie oznacza to, że firma ze swojej siedziby, tam skąd wypożyczasz samochód, może wysłać wahadłowy samochód, aby odebrał cię z miejsca, w którym aktualnie się znajdujesz (z domu, biura itd.) i zawiózł cię do nich, abyś wypożyczył samochód. Słyszałem niedawno, jak pracownik przekazywał tę informację klientowi, a on był autentycznie pod wrażeniem takiej możliwości. Klient skomentował to nawet w ten sposób, że zawsze myślał, iż podobne sytuacje zarezerwowane są tylko dla szczególnie ważnych osób.

W trakcie ostatniej wizyty w firmie CVS Pharmacy znajdującej się w naszym sąsiedztwie, pracownik tej firmy spostrzegł kupującego, przyglądającego się konserwie z łososiem (tak, CVS sprzedaje także artykuły spożywcze). Pracownik zdecydowanie podszedł do kupującego i powiedział mu, że konserwę z łososiem sprzedają za pół ceny, chociaż na cenie konserwy nie było takiej informacji. Pracownik wyjaśnił klientowi, że każdego tygodnia, promocyjna gazetka cenowa informuje tylko jej subskrybentów o korzystnych ofertach zakupowych. Jak myślicie, jak poczuł się w tej chwili klient? Zgadliście, jak VIP.

Oto kilka prostych wskazówek, jak obsługiwać każdego klienta, aby czuł się jak VIP:
• Sprawiaj wrażenie, że obsługa tego właśnie klienta jest najpilniejsza, niezależnie od jego „statusu”.
• Wmawiaj sobie "To jest najważniejsza osoba, którą będę dziś obsługiwał".
• Pamiętaj, że każdy klient ma co najmniej jedną swoją preferencję. Zmobilizuj się, aby ją zidentyfikować, rozpracuj ją i podziel się tą wiedzą z resztą zespołu.

Każdy zasługuje na obsługę najwyższej klasy. Niezależnie od tego czy znajduje się na stacji benzynowej, w szpitalu, spa, hotelu, taksówce, czy w samolocie to doskonała obsługa jest zawsze doskonałą obsługą. Twoi klienci docenią twoje zaangażowanie w obsłudze i wynagrodzą cię swoją stałością, rekomendacjami i lojalnością.

Bryan K. Williams


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji