Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Dlaczego warto organizować spotkania gości z...

Artykuły serwisu


Dlaczego warto organizować spotkania gości z menedżerami hotelu?


Dodano: 2012-11-30

Drukuj


Niektóre marki wymagają ich. Niektóre hotele mają je tak „po prostu”. Co spotkania z menedżerami hotelu powinny zrobić dla ciebie poza uszczęśliwieniem gości?

Czy ostatnio zacząłeś organizować spotkania menedżerów z gośćmi czy może były one tylko przez chwilę? Zadajemy to pytanie, ponieważ, jeżeli takie wydarzenia miały miejsce u ciebie przez jakiś czas, możliwe, że jako wymóg marki lub coś, co rozpoczęło się zanim zdążyłeś się tym zająć, to twój zespół może stracić z pola widzenia prawdziwy powód ich istnienia. Oczywiście, pierwszym powodem może być to, że twoja marka wymaga tego. Dobrze. Ale ważniejszą rzeczą dla takich spotkań jest możliwość współdziałania z istniejącymi gośćmi i odnajdywanie nowych. One nie powinny być tylko dla nich korzyścią uboczną a dla ciebie zbędnym wydatkiem.

Nie chcę powiedzieć, że ci goście mogą nie widzieć tego typu spotkań jako korzyści do podjęcia decyzji, aby zostać w twoim hotelu. Ale powinna to być drugoplanowa sprawa dla prawdziwego marketera! Dla dyrektorów nastawionych na mocną sprzedaż, prawdziwym powodem organizowania spotkań z menedżerami jest wykorzystanie twoich obecnych klientów, do znalezienia nowych.



Kiedy, gdzie, jak często i jak zajmować się tymi kwestiami, aby pokierować tą misję na główny cel organizowania takich spotkań z menedżerami. Stanie się tak, jeżeli dyrektor i jego załoga ds. sprzedaży będzie czynnie uczestniczyć w tym wydarzeniu.

Czy to organizujesz je raz na tydzień czy co noc, upewnij się, że jest co najmniej jedno, kiedy istnieje duże prawdopodobieństwo dużego obłożenia w nocy przez gości korporacyjnych (dla większości z was prawdopodobnie środa). Jeżeli masz mieć takie spotkania co noc, to będzie trudne, prawie niemożliwe, aby wszyscy kierownicy sprzedaży byli na nim, wiec pomyśl o rotacyjnym grafiku. Jeżeli natomiast organizujesz je raz w tygodniu, jest większa możliwość, że cała załoga od sprzedaży będzie mogła w nim uczestniczyć.

Poniżej podaję kilka zaleceń do Programu Spotkań Menedżerów z gośćmi - jak postępować, a czego nie robić, aby odnieść sukces.

Co robić:

1. Ustawiaj spotkania menedżerów, jeżeli zaistniałeś na rynku korporacyjnym, zwłaszcza, jeżeli masz udział w segmentach rynku preferowanym i korporacyjnym.
2. Organizuj je raz lub dwa razy w tygodniu. Miej je w okresach największego obłożenia, najprawdopodobniej we wtorek i środę wieczorem. Zaproś gości wysyłając wydrukowane zaproszenia (nie koniecznie jako standard marki)
3. Dostarcz zaproszenie do każdego pokoju gościa noc przed tym wydarzeniem (lub podczas dostarczania porannej gazety). Otrzymanie zaproszenia rano pozwoli gościom dostosować ich dzienny plan tak, aby mogli uczestniczyć w twoim spotkaniu tego wieczora. Oczywiście, ten krok nie jest konieczny, jeżeli robisz je każdego wieczora lub jeżeli twoja marka znana jest z codziennej organizacji tych spotkań (np. Embassy Suites).
4. Pracownicy recepcji powinni ustnie zapraszać na to spotkanie gości, którzy meldują się w dniu wydarzenia jak również wręczać im drukowane zaproszenia.
5. Serwuj posiłki. Jeżeli twoje spotkania mają miejsce wieczorem, miej możliwość sprzedaży dań. Zaprezentuj doskonałość swojej kuchni, ale nie przesadzaj. Przekąski powinny być proste, interesująco podane i łatwe do przygotowania. Zalecam wam trzymać się z dala od gorących potraw i pozostać przy zimnym jedzeniu, które może być łatwo skonsumowane na miejscu.
6. Trzymaj ich krótko: od godziny do półtorej godziny.
7. Upewnij się, że tworzysz obieg informacji. Załoga nie powinna rozmawiać miedzy sobą. Upewnij się, że ty i menedżerowi sprzedaży prowadzicie spotkanie i nie zostawiacie na długo gości samych sobie.
8. Angażuj się w rozmowę. Dowiedz się, kim są goście; jaką firmę reprezentują; jak często przyjeżdżają do miasta; kto jeszcze z ich firmy podróżuje i z kim możesz się skontaktować, aby zdobyć więcej klientów. Zbieraj i rozdawaj wizytówki.
9. Następnego dnia, przeprowadź małą konferencję ze swoim zespołem ds. sprzedaży i przejrzyjcie wizytówki, które zebraliście. Rozmawiajcie o tym, czego się nauczyli. Jakie właściwe jest dalsze postępowanie?
10. Wyślij ręcznie napisane liściki z podziękowaniem do uczestników spotkania i do tych, od których dostałeś wizytówkę. Ten mały osobisty gest ma ogromny wpływ na potencjalnych klientów.
11. Pamiętaj, że twoja załoga jest na służbie i pracuje. Szklaneczka wina czy koktajl mogą być stosowne – ale nie jesteście tutaj na przyjęciu, a to nie jest lokalny klub.

Czego nie robić:

1. Nie przesadzaj z nimi. Niech będą krótkie, proste (ale zorientowane na jakość), ograniczone do godziny lub półtorej, najwyżej dwa razy w tygodniu, chyba, że twoja marka wymaga inaczej.
2. Nie przynoś krzeseł. Nie chcesz, żeby goście siadali obok siebie albo z sobą. Zapewnij stoliki koktajlowe, aby mieli gdzie postawić szklankę w chwili, kiedy przeżuwają przekąskę, ale postaraj się, żeby twoi goście stali, albo krążyli.
3. Nie nakazuj wszystkim członkom kierownictwa obowiązkowego uczestniczenia w tych spotkaniach. Tylko kierownicy, którzy są zorientowani na sprzedaż powinni w nich uczestniczyć, aby pomóc menedżerom sprzedaży (i tobie) w najważniejszym celu - pozyskaniu nowych klientów.
4. Nie pozwalaj, aby menedżerowie gromadzili się. Muszą być cały czas aktywni na spotkaniu. Daj przykład.
5. Jeżeli twoje spotkanie jest ograniczone ilością zaproszeń, nie zapraszaj gości podróżujących dla przyjemności lub w grupowych turystycznych. Nie pomogą ci w osiągnięciu twoich celów. Ogranicz uczestnictwo do gości płacących cenę z lady lub cenę korporacyjną lub tych, którzy zarezerwowali pokój w twoim hotelu poprzez GDS. Pamiętaj, to oznacza, że będziesz musiał dowiedzieć się, kto zatrzymał się w twoim hotelu, poznać tych, których może jeszcze nie znasz i szukać sposobów na pozyskanie od nich więcej.
6. Nie wahaj się wykorzystywać spotkań menedżerów z gośćmi, aby wspierać od zaplecza działania sprzedaży. Zaproś lokalnych gości, którym próbujesz zaprezentować swoją ofertę, aby przyciągnąć ich do siebie, żeby obejrzeli hotel lub poznali innych członków twojego zespołu. Menedżer sprzedaży, który chce wywrzeć wrażenie na potencjalnym kliencie może powitać swoich gości w lobby, zaprosić na zwiedzanie hotelu a później zabrać ich na spotkanie. Jaka jest lepsza droga, aby zdobyć potencjalnych klientów do twojego hotelu, niż pozwolenie im oddziaływać na klientów, którzy właśnie znajdują się w twoim hotelu? Dowody uznania są zawsze silnym czynnikiem zachęcającym.
7. Nie skupiaj uwagi na jednym z gości zbyt długo. Jeżeli uzyskałeś już wiadomość, której szukałeś, grzecznie przerwij rozmowę i przejdź do następnego gościa. Łatwym sposobem, aby to zrobić jest przedstawić gości, z którymi rozmawiałeś innym gościom. Podczas gdy będą prowadzić rozmowę, przeproś i oddal się do swojego następnego celu.
8. Nie zapomnij powiedzieć „dziękuje” każdemu ze spotkanych gości. W końcu przyszli już do ciebie i przeznaczają swój czas, aby podzielić się nim z tobą. Wyraź swoją wdzięczność.

Nie spędzaj zbyt wiele czasu ze swoimi regularnymi gośćmi. Tak, powinieneś poznawać ich i dziękować za przybycie, ale spędzanie z nimi zbyt wiele czasu spowoduje, że twoja podstawowa misja: odnajdywanie nowych klientów – umknie.

Bądź wizjonerem, nie tylko liderem. Bądź innowatorem, a nie reaktorem. Bądź poszukiwaczem możliwości, a nie wprowadzającym standardy.

„Oświecenie jest wyjściem człowieka z narzuconej sobie niedojrzałości” - Emmanuel Kant

Dale Turner



Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji