Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Dziesięć rzeczy, o których nie powie ci twoja...

Artykuły serwisu


Dziesięć rzeczy, o których nie powie ci twoja pokojowa


Dodano: 2011-10-11

Drukuj


Dla wielu ludzi, przybycie do hotelu oznacza nastanie czasu na relaks i odpoczynek. Wygodne łóżka hotelu i nieskazitelny wygląd pokoi ułatwiają odskocznię od codziennej rzeczywistości. Przyczyniają się one także do tego, że łatwo zapominamy o całej ciężkiej pracy, która sprawiła, że te pokoje wyglądają tak dobrze. Rozmawialiśmy z hotelowymi housekeeperami i ekspertami w tej dziedzinie, aby dowiedzieć się, co tak naprawdę dzieje się za kulisami. Zanim więc wprowadzisz się do następnego hotelu, sprawdź, co o tym wszystkim sądzi personel hotelowego housekeepingu.

1. Te luksusowe łóżka są nieznośną udręką dla moich pleców
Te same udogodnienia, które są uwielbiane przez gości, takie jak luksusowe materace i stosy poduszek, w rzeczywiści sprawiają, że praca hotelowego housekeepera staje się o wiele trudniejsza. "Obserwujemy, iż na przestrzeni ostatnich kilku lat znacząco zwiększa się trend do powstawania kolejnych udogodnień w pokojach. Luksusowe materace są trudniejsze do podniesienia, a niektóre hotele mają czterokrotnie większą liczbę poduszek na każdym łóżku", mówi Annemarie Strassel, rzeczniczka kampanii Unite Here’s Hotel Workers Rising. Brigida, która jest pracownicą housekeepingu od 19 lat w sieciowym hotelu w Toronto, musi zmienić codziennie poszewki w 8 poduszkach w każdym z 16 pokoi, które ma obowiązek posprzątać na swojej zwyczajnej zmianie roboczej – co daje 128 poduszek dziennie! "Plus, dochodzi do tego konieczność wytrzepania za każdym razem, nowych pluszowych koców, wytarcie kurzu i następnie posprzątanie pokoju w całości" mówi Brigida.

2. Dużo więcej pracy wymaga przygotowanie pokoju dla nowego gościa niż tylko zasłanie łóżka i rozwieszenie nowych ręczników
Czy kiedykolwiek przybyłeś do hotelu wcześniej i zdarzyło ci się być zirytowanym, ponieważ pokój nie był gotowy? Może się tak zdarzyć z wielu istotnych powodów. Przygotowanie pokoju hotelowego dla nowego gościa może zabrać dwa razy więcej czasu, niż posprzątanie pokoju gościa, aktualnie przebywającego w hotelu. "Aby przygotować pokój dla nowego przybysza musisz wykonać wszystkie czynności zawarte w instrukcyjnej liście, obejmującej nierzadko około 100 punktów", mówi Lara Weiss, dyrektorka zarządzająca w K Hotels. "Jest tak wiele rzeczy, którymi trzeba się zająć, a o których nawet byś nie pomyślał, jak na przykład, upewnienie się czy w pokoju znajduje się aktualny program telewizyjny, sprawdzenie czy nie ma plam na kartach rekreacyjnych oraz dołożenie wszelkich możliwych starań, aby na pościeli nie było żadnych zmarszczek".



3. Chcielibyśmy, abyście przemyśleli dwa razy sprawę uczestnictwa w programach ekologicznych
Wiele hoteli oferuje obecnie szereg inicjatyw ekologicznych w swoich pokojach, pozwalając swoim gościom na skorzystanie z opcji rezygnacji z codziennego sprzątania pokoi. I chociaż same programy ekologiczne wydają się być znakomitą sprawą, to w niektórych przypadkach mogą doprowadzić do utraty tak potrzebnej pracownikom housekeepingu pracy i wynagrodzenia. "Jeśli 100 osób zdecyduje się na rezygnację z codziennego sprzątania swojego pokoju w moim hotelu, to następnego dnia od sześciu do ośmiu pracownic housekeepingu otrzymuje zawiadomienia, że nie będą potrzebne w pracy", mówi Brigida. A ponieważ personel housekeepingu wynagradzany jest w systemie godzinowym, to jest to dla nich duży problem. "To naprawdę ich dotyka".

4. Nie chcemy cię budzić pukając do drzwi nad ranem, ale musimy
Średnio pracownice housekeepingu sprzątają od 13 do 15 pokoi dziennie, ale w niektórych hotelach liczba ta może dochodzić nawet do 30. I oczekuje się od nich, że wykonają tę pracę w ciągu jednej ośmiogodzinnej zmiany roboczej. Nawet więc, jeśli umieścisz na drzwiach wywieszkę z napisem "Nie przeszkadzać", to czasami muszą do tych drzwi zapukać. "Jeżeli akurat w danym dniu będziesz się z hotelu wyprowadzał, to pracownice housekeeppingu muszą posprzątać twój pokój jako pierwszy (aby był gotowy na przyjęcie nowych gości)", wyjaśnia Weiss. "Muszą się dowiedzieć, czy już opuściłeś pokój, aby utrzymać się w rozkładzie." Zamiast denerwować się tym pukaniem do drzwi, postaraj się zapamiętać, że osoba po drugiej stronie wykonuje po prostu swoje zadanie.

5. Z reguły nie istnieje standardowa stawka godzinowa dla pracowników housekeepingu, nawet w tym samym łańcuchu hotelowym
Ze uwagi na przywileje wywalczone przez związki zawodowe, płace pracowników hotelu są bardzo zróżnicowane. "W mieście takim jak Chicago, gdzie większość pracowników hoteli należy do związków zawodowych, pracownice housekeepingu zarabiają 14,60 dol. na godzinę", mówi Strassel. "Ale w takim mieście jak Indianapolis, gdzie nie ma związków zawodowych w hotelach, housekeeper w tym samym łańcuchu będzie zarabiał o połowę mniej. Istnieje bardzo szeroka rozpiętość w zarobkach i z pewnością rejestrujemy miejsca, gdzie zarabia się mniej więcej tak samo".

6. Mamy najbardziej niebezpieczną pracę w hotelu
Według Unite Here, housekeeperzy mają o 50 procent wyższy wskaźnik odnoszonych urazów, od wszystkich innych pracowników hotelu, a badanie przeprowadzone na grupie ponad 600 pracownic housekeepingu w USA i Kanadzie wykazało, że 91 procent cierpi na bóle związane z wykonywaną pracą. "Najgorsze jest to podnoszenie materacy" mówi Lisa, pokojowa w Long Beach w Kalifornii, która sprząta od 22 do 30 pokoi na dobę. "To naprawdę sprawia ból dla naszego kręgosłupa. Moje współpracownice skarżą się codziennie na ból nóg, kolan, rąk i dosłownie całego ciała."

7. Będzie nam miło, jeśli zostawisz nam napiwek
Zdaniem Brigidy, większość ludzi nie daje napiwków pracownikom housekeepingu. I nawet gdy goście pozostawiają gotówkę w pokoju, to zazwyczaj nie można wziąć tych pieniędzy. "Jeśli goście zostawią pieniądze na komodzie lub na stole bez żadnej adnotacji, nie możemy ich wziąć, ponieważ nie jest jasne, że są one dla nas" wyjaśnia. "Ale pozostawienie pieniędzy na lub pod poduszką zwykle oznacza, że są one dla housekeepingu". Zawsze więc zostawiaj razem z napiwkiem jakąś uwagę, aby mieć pewność, że dostaną się w odpowiednie ręce. Chociaż nie ma ustalonej standardowej kwoty przeznaczanej na napiwki, to Lisa mówi, że: "Jeśli w każdym pokoju znajdzie się tylko jeden dolar dziennie, to byłoby wspaniale, bo zarobię dodatkowo 22 do 30 dolarów dziennie."

8. Widzimy i słyszymy wszystko
To, że personel sprzątający jest dyskretny nie oznacza wcale, że nie doświadczamy waszych złych nastrojów lub niegrzecznego zachowania. Brigida podaje przykłady wszelkiego rodzaju zachowań gości: "Kiedy pukamy do drzwi, a goście nie chcą abyśmy weszły, to czasem wrzeszczą i przeklinają nas. Staram się nie brać tego do siebie, ale tego rodzaju rzeczy mogą się zdarzać dosłownie przez cały dzień." Podaje również przykłady wielu nieprzyzwoitych scysji: "Niektóre osoby otwierają drzwi nago, osobiście widziałam to już wiele razy."

9. Nie robimy celowo tak, abyście nie mogli odnaleźć swoich rzeczy
Jeśli jesteś typem osoby, która lubi trzymać swoje rzeczy na podłodze, nie zdziw się, jeśli twój pokój będzie bardziej zorganizowanym miejscem po twoim powrocie. "Jeśli ktoś porozrzuca rzeczy po całym pokoju, to typową procedurą obowiązującą przy sprzątaniu pokoju jest ich zebranie i ułożenie w jednym miejscu" mówi Weiss. Nie należy do zadań pracownicy housekeepingu pozostawienie pokoju po sprzątaniu w takim stanie, w jakim go zostawiłeś.

10. Tak, naszym zadaniem jest posprzątanie pokoju, ale pewien rodzaj bałaganu pozostawionego w nim wykracza poza nasze obowiązki
Podczas gdy niektórzy goście są tak uporządkowani, że pracownicy trudno jest nawet powiedzieć, czy spali w swoim łóżku, to inni z pewnością przesadzają z bałaganem. I nie mówimy tu o kilku dodatkowych okruchach lub przepełnionym koszu na śmieci. "Sprzątałam pokoje, z pooblewanymi całymi ścianami i pizzą na suficie", mówi Brigida. A czasami bałagan pozostawiony w łazience jest tak ogromny, że "chciałoby się powiedzieć ‘Jak mogłeś nam to zrobić?’ Kilka z moich współpracownic zastało taki bałagan, że aż się popłakało. "Oprócz ogólnie wyższego współczynnika trudności posprzątania pokoju w takim stanie, to jeszcze zabiera to tak dużo czasu, że mniej wprawne pracownice housekeepingu nie są w stanie wykonać swoje codziennej normy.

Amanda Greene


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji