Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Dziesięć rzeczy, o których nie powie ci twój...

Artykuły serwisu


Dziesięć rzeczy, o których nie powie ci twój kelner


Dodano: 2011-10-19

Drukuj


Przekonaj się, o czym naprawdę myśli twój kelner, kiedy obsługuje cię w restauracji.

Wyjście na kolację jest wydarzeniem – któż bowiem nie lubi dobrze zjeść i nie martwić się o przyrządzenie posiłku i posprzątanie po nim? Cóż, jest jedna taka osoba, która nie bawi się wtedy zbyt dobrze ... tą osobą jest twój kelner. Oczywiście, kelnerzy ciężko pracują, aby uczynić wasze doświadczenie kulinarne jak najbardziej przyjemnym, ale jest wiele rzeczy, które można byłoby zrobić lub przestać robić - aby ich praca była dużo łatwiejsza. Rozmawialiśmy z pracownikami restauracji w całym kraju, aby uzyskać informacje z pierwszej ręki na temat tego, co naprawdę myślą, podczas gdy cię obsługują. Czytaj dalej, aby poznać wszystkie zaskakujące tajemnice skrywane przez waszego kelnera.

1. Nie lekceważymy cię. Wiemy, że chcesz być obsłużonym, ale czasami naprawdę jesteśmy zajęci, więc prosimy o cierpliwość

Choć powolna obsługa może być frustrująca, goście restauracji powinni pamiętać, że zadaniem ich kelnera jest również obsługa sąsiednich stolików "To bardzo rozprasza, kiedy obsługuje się jakiś stolik i obserwuje kątem oka innych klientów kiwających rękami i przyzywającymi kelnera do siebie, w tym samym czasie", mówi Brittney W., która obsługiwała stoliki w grillowej restauracji w Atlancie przez dwa lata. "Co gorsza, niektórzy klienci rzeczywiście podchodzili do mnie i prosili o coś, kiedy obsługiwałam inny stolik." Równie irytujące? "Kiedy goście strzelali palcami, aby zwrócić na siebie uwagę", mówi Christine C., która pracowała przez dwa lata jako kelnerka w Bellingham w Waszyngtonie, w sieci rodzinnych restauracji.



2. Napiwki to nasze wynagrodzenie – są one dla nas niezwykle ważne

Wynagrodzenia kelnerów są niskie, ponieważ dostają napiwki. Minimalne wynagrodzenie dla kelnerów w restauracjach zależy od stanu, ale według amerykańskiego Departamentu Pracy, płace kelnerów zaczynają się już od 2,13 dolarów za godzinę. Tak więc kiedy klienci nie dają kelnerom napiwków, na które zasługują, to jest to naprawdę frustrujące. Kelnerzy znani są ze stosowania niektórych technik, aby uzyskać należną im część wynagrodzenia. "Wolimy, jeśli prosicie o osobne rachunki, zwłaszcza jeśli jesteście grupą młodych osób", mówi Brynn M., która przez cztery lata obsługiwała stoliki w wielu nowojorskich restauracjach. „Kiedy płacicie razem, dobry napiwek może gdzieś zaginąć w ogólnej sumie do zapłaty lub po prostu ’na napiwek składają się kwoty, na jakie poszczególne osoby mogą sobie pozwolić’. Ale gdy rachunek jest wystawiany osobno na każdą osobę, to będzie ona zobligowana, do wysupłania co najmniej od dwóch do trzech dolarów dodatkowo. "A nawet jeśli nie dadzą napiwków, to kelnerzy ciągle będą mogli postarać się znaleźć sposób na to, aby zarobić dodatkowe pieniądze. "Aby zarobić kilka dodatkowych dolarów (zwłaszcza wtedy, kiedy nie dostaję napiwku), wykorzystuję kupony do restauracji, które znajduję w lokalnych gazetach, aby odliczyć dla siebie określoną w kuponie kwotę od ceny posiłku przed ostatecznym rozliczeniem", mówi Melissa B., która pracowała przez pięć lat jako kelnerka w różnych sieciowych restauracjach w New Jersey.

3. Orientujemy się, kiedy nie masz pojęcia, o czym mówisz

Niezależnie od tego, czy klienci starają się pouczać kelnera w sprawie karty win, czy spierają się w sprawie smaku określonych składników potrawy, to rażąco oczywiste jest to, że ci klienci są po prostu przemądrzali. „Szczególnie w restauracjach najwyższej klasy, my kelnerzy wiemy, kiedy klienci kompletnie nie znają się na dobrych potrawach i winach. „Lepiej przyznać się do ignorancji, niż udawać, że się na czymś zna” mówi Amber O., która przez siedem lat obsługiwała stoliki w wytwornych lokalach na Florydzie i w Georgii.

4. Proste "dziękuję" znaczy bardzo wiele

"Zawsze byłam wściekła kiedy podawałam klientom zamówione przez nich potrawy, a oni nie raczyli nawet mi podziękować i nie zwracali na mnie uwagi", mówi Christine. "Jestem twoją kelnerką, a nie służącą." To samo dotyczy kontaktu wzrokowego, mówi Caitlin W., która przepracowała trzy lata jako kelnerka w trzech różnych restauracjach w Chicago. "To niesamowite, jak wiele osób unika kontaktu wzrokowego. Nawet jeden uśmiech robi dużą różnicę."

5. Jeśli skończyłeś jeść, zwolnij stolik!

Chociaż rozumieją, że chcesz rozsmakować się w swoim doświadczeniu kulinarnym, to dłuższe zasiadanie przy stoliku jest dla kelnerów poważnie irytujące. "W czasie godziny, podczas której jedna para patrzy na siebie przy restauracyjnym stoliku, dwie inne grupy klientów dających napiwki mogłyby zostać przy tym stoliku obsłużone” mówi Brittney. I chociaż jest to urocze w komediach romantycznych, to jest to irytujące, gdy jeden ze stolików zwleka z opuszczeniem lokalu, gdy wyraźnie widać, że personel przygotowuje już lokal do zamknięcia na noc. Twój kelner też chce wrócić do domu.

6. Nie wszystko jest tak "świeże", jak myślisz

"Ten seler, który otrzymasz wraz z zamówionym skrzydełkiem z kurczaka, był już dotykany przez co najmniej 10 osób", mówi Bea C., wieloletnia kelnerka w rodzinnym łańcuchu restauracyjnym w Arizonie. "To samo dotyczy cytryny w wodzie. A specjalnością wieczoru jest produkt z upływającym właśnie terminem przydatności do spożycia. "I nie zdziw się, jeśli zamówienie okaże się trochę lżejsze niż się spodziewałeś." Praca przy żywności przez cały dzień może sprawić, że poczujesz się głodny!", mówi Melissa. "Sama kradnę po kilka frytek przed podaniem dania do mojego stolika.”

7. Nie narzekaj na posiłek po tym, jak już go zjesz!

Większość restauracji będzie starało się zrekompensować klientom niedogodności spowodowane posiłkami i napojami, z których czasami słusznie mogą być niezadowoleni klienci. Ale według Dary K., która pracuje od ponad 10 lat jako kelnerka w Durham, w Północnej Karolinie, "nie ma powodu, aby cierpieć w milczeniu. Nie mogę wiele zrobić, aby zadośćuczynić klientowi, który skarży się na potrawę przy końcu posiłku i szczerze mówiąc, twój czysty talerz sprawia, że skarga jest po prostu trochę mniej wiarygodna". Inne sztuczki, aby uzyskać darmowe jedzenie to również strata czasu. "Jako kelnerka, nie jestem właścicielką lokalu, w którym pracuję", mówi Caitlin. "A gdybym nawet nią była, to restauracja istnieje po to, aby osiągać zyski. I jeszcze słówko do dziadków: uwielbiam was, ale proszę nie kradnijcie pakietów Equal (do słodzenia napojów)."

8. Nie wręczaj mi pustych talerzy, kiedy podchodzę posprzątać stolik

"Jest metoda układania ważących 16 funtów talerzy i misek tak, aby można było uprzątnąć cały stolik naraz, co jest ogólnym wymogiem w wysokiej klasy restauracjach. Wytrąca mnie jednak z równowagi, kiedy podajecie mi filiżankę kawy wypełnioną do połowy" mówi Dara. I choć kelnerzy wiedzą, że niewinni, o dobrych intencjach klienci starają się po prostu pomóc, "to jednak kelnerzy w końcu się irytują, bo w takim wypadku muszą dwukrotnie podchodzić do stolika, aby go uprzątnąć", mówi Allison B., która pracowała przez 14 lat w wielu restauracjach w Północnej Karolinie i restauracji Massachusetts.

9. Potrafimy wyczuwać napięcie, zupełnie tak, jak wy

Kiedy do lokalu wchodzą sprzeczający się małżonkowie, to ich nastrój, podkrążone oczy i złośliwe spojrzenia mogą spowodować, że ich kelner może czuć się wyjątkowo niezręcznie. "Jedno z nich decyduje się na posiłek, a drugie prosi o drinka tylko po to, aby zrobić mu na przekór", mówi Judi A., która od 10 lat pracuje jako kelnerka w różnych restauracjach w Sarasota na Florydzie. "Naprawdę chciałabym móc powiedzieć: "Załatwcie spór na zewnątrz i wróćcie, kiedy już się na coś zdecydujecie!".

10. Nie pytaj nas, co tak naprawdę „robimy”

Pytając, czym tak naprawdę zajmuje się kelner oprócz pracy w restauracji może być obraźliwe i aroganckie. "I znoszę przypominania o niskim statusie społecznym osób zatrudnionych w przemyśle restauracyjnym" mówi Dara. "Tak, mogę mieć inną "prawdziwą" pracę lub uczyć się w szkole, ale równie dobrze mogę pracować w pełnym wymiarze czasu, co w takim przypadku powoduje, że taka właśnie rozmowa staje się bardzo niezręczna, prawda?"

Amanda Greene


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji