Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Przywództwo w biznesie

Artykuły serwisu


Przywództwo w biznesie


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Artykuł „Przywództwo w biznesie” rozpoczyna serię kolejnych siedmiu artykułów Eda Rehkopfa na temat zarządzania i roli lidera w hotelarstwie.

Sukces w biznesie

Celem każdego biznesu jest dostarczanie klientom produktu lub usługi, przynoszenie zysku właścicielom lub udziałowcom i utrzymywanie się jako „kwitnący interes”. Na obecnie wysoce konkurencyjnym rynku, gdzie wiele firm rywalizuje dostarczając podobne produkty i usługi, często jedyną różnicą między przedsiębiorstwami jest poziom i jakość obsługi.

Zdając sobie z tego sprawę, nie byłoby przesadą powiedzenie, że naturą biznesu jest obsługa. Jako kierownik wszystkie działania - twoje i twoich pracowników są skierowane na dostarczenie klientom możliwie najwyższego poziomu obsługi. Aby to zrobić musisz przewidywać ich potrzeby i pragnienia, ustalać standardy doskonałości, które będą wyzwaniem dla twoich pracowników, ciągle szkolić, kontrolować i poprawiać detale twojej działalności.

Sukces twoich wysiłków i doskonałość działania są ostatecznie oceniane wyłącznie poprzez satysfakcję klienta. Nie jest to wyłącznie poświęcenie twoich ochoczych pracowników, że możesz konsekwentnie osiągać zadowolenie klienta.

Sukces w biznesie jest prosty w zamyśle, ale trudny w wykonaniu. W najprostszych kategoriach udane biznesy dają swoim klientom, to czego chcą, po cenie, o której myślą, że jest odpowiednia, z oczekiwanym poziomem obsługi. Formułę dla sukcesu można wyrazić następująco:

właściwy produkt + właściwa cena + właściwa obsługa



Dając to, w większości firm, naczelni menedżerowie określają produkt i ustalają cenę, ale areną wpływu kierownictwa jest obsługa i jej dostarczanie. Chociaż to jest tylko jedna trzecia całego równania sukcesu, jest to najtrudniejszy składnik i wyzwanie pochodzące wyłącznie od jednego źródła – ludzi.

Ludzie są bardzo złożeni, niosą mnóstwo osobistego bagażu, są często słabymi w komunikacji i czasami nastawieni obronnie, szybcy do przywiązania się i obwiniania. Często mają oni ukryte plany zajęć nawet dla samych siebie, cierpią na różne niepewności i brak jasnych celów. Ci ludzie są twoimi klientami, twoimi pracownikami i właścicielami lub udziałowcami twojej firmy.

Rola lidera

Jako kierownik, twoją rolą jest utrzymanie wszystkich tych ludzi relatywnie szczęśliwych i zadowolonych, a w przypadku pracowników, utrzymanie ich skoncentrowanych na zadaniu. Trudnością jest to, że potrzeby i pragnienia tych zwolenników są często w bezpośredniej rywalizacji. Pracownicy chcą realistycznych wynagrodzeń i satysfakcjonującej pracy. Klienci chcą wartości i obsługi. Udziałowcy chcą być powiązani z przedsiębiorstwem o wysokiej jakości i maksymalizacji zwrotu z inwestycji. Zadaniem kierownika jest równoważenie tych konkurencyjnych potrzeb. Jeżeli jedno z nich przeważy, pozostałe dwa cierpią. Na przykład pracownicy są niezadowoleni słabymi warunkami pracy i proszą o dodatkową przerwę. Udziałowcy nie chcą ponosić kosztów. Morale „biednych” pracowników wpływa na klientów, którzy wyczuwają wrogość i słabą postawę. Klienci odbierają te złe sygnały i zabierają swój biznes gdzieś indziej. Spadek w sprzedaży redukuje zysk i ostatecznie zwrot z inwestycji udziałowców. Każdy jest nieszczęśliwy i obwinia lidera.

Nie tylko musisz być wybitnym liderem, będącym w stanie utrzymywać pozytywny stosunek w obliczu codziennych wyzwań, ale musisz również pozostać skoncentrowanym na celach, przewodzić poprzez inspirację, służyć przykładem oraz utrzymywać pracowników odpowiadających za wyniki. Co więcej, musisz być w stanie utrzymać ten wysiłek i podążać na długim holu. Jaśniej, to wymaga od mężczyzn i kobiet niezwykłego talentu, poświecenia, zapału i temperamentu.

Przywództwo

Czym jest przywództwo?

Wiele książek napisano, aby zdefiniować, co składa się na przywództwo, rolę lidera, niezbędne cechy przywództwa i nawyki udanych liderów. Bez dodawania niczego nowego do tej części, po prostu wymienię następujące skrócone definicje z The Random House College Dictionary:

Przewodzić: iść przed lub z aby wskazywać drogę; prowadzić zgodnie z kierunkiem, kursem, działaniem, opinią, wpływem; dowodzić lub wskazywać kierunek organizacji, iść z przodu

Przywódca (Lider): osoba, która przewodzi, osoba dowodząca lub kierująca w organizacji

Przywództwo: pozycja lub funkcja lidera, umiejętność przewodzenia, działanie lub przykład przewodzenia Podanie każdej z tych definicji ostatecznie dotyczy kierowania, wpływania i pokazywania kierunków ludziom, ale ja ustanawiam roboczą definicję:

Przywództwo jest sumą tych indywidualnych cech i umiejętności, które pozwalają jednej osobie wyznaczać i kierować działaniami innych w kierunku osiągnięcia szczególnego celu.

Centralne dla tej definicji jest zrozumienie, że przywództwo włącza budowanie i podtrzymywanie związków pomiędzy liderami a zwolennikami. Bez tej więzi lub powiązania, nie ma chętnych zwolenników i dlatego nie ma prawdziwego lidera. Żaden lider nie działa w próżni, to również wymaga, aby lider ustanawiał związki z innymi odpowiednimi zwolennikami.

Kilka obserwacji na temat przywództwo

Ponieważ jakość przywództwa jest zawsze analizowana po fakcie, kiedy osiągnięto sukces, patrzymy na lidera z czcią i respektem. Często jego lub jej życie i dokonania przybierają mityczne proporcje. Tak więc przewodnictwo staje się prawie świętym słowem, owiniętym w aurę tajemniczego daru i umiejętności. W tym świetle, przewodnictwo jest zawsze dobre odkąd zawsze ma przełożenie na sukces. Upadły lider nie jest wcale liderem. Ale to jest zawsze historyczna ocena. Dla tych próbujących przewodzić w tej chwili, osąd jest wciąż niewłaściwy.

Tak jak wyrównana gra w koszykówkę nie może zostać wygrana bez talentu, zaangażowania i wysiłku wszystkich graczy, tak lider zmierzający się z wyzwaniem lub pracujący nad szczególnym celem potrzebuje ochoczego zaangażowania wszystkich pracowników. Bez tego zaangażowania lider od samego początku ma mniejsze szanse na sukces.

Ponieważ jest wiele typów liderów – polityczny, intelektualny, militarny, przemysłowy, biznesowy, finansowy, sportowy – i tak dalej dla każdego wyobrażalnego zabiegu i zawodu – umiejętności, które czynią osobę udaną w jednym obszarze niekoniecznie gwarantują sukces w innym.

Wielu ludzi utrzymuje pozycje władzy z racji posiadania, dziedziczności, wykształcenia, umiejętności oratorskich, mianowania, wyboru, okoliczności lub nawet blefu, ale manewr władzy niekoniecznie czyni z nich liderów. Stanowisko Prezesa, Dyrektora Generalnego, Doktora czy Profesora może zasługiwać na szacunek, poważanie, nawet strach, ale oni niekoniecznie mają chętne oddanie i lojalność swoich zwolenników, chyba że zostało to uzyskane poprzez działanie przewodnictwa.

Są różne style przywództwa – najzwyklejsze to bycie autokratycznym, koleżeńskim, opiekuńczym i moralnym/etycznym. Są również udane modele każdego stylu. Generał George Patton był przywódcą autokratycznym, Mahatma Gandhi był liderem moralnym. Niektórzy liderzy jak Abraham Lincoln i Winston Churchill wykorzystywali mieszankę stylów.

Ed Rehkopf


© Copyright Ed Rehkopf
Tytuł artykułu w oryginale "Leadership in business"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Ed Rehkopf – konsultant ds zarządzania, absolwent studiów zarządzania w hotelarstwie w Cornell School of Hotel Administration, podczas swojej długiej kariery zarządzał dwoma historycznymi hotelami uniwersyteckimi, pracował w czterogwiazdkowym obiekcie, piastował stanowisko Director of Operations w łańcuchu hoteli luksusowych oraz otwierał dwa kluby golfowe. Autor książki „Leadership on the Line”, obecnie pracuje nad tematyką benchmarkingu w przemyśle hotelarskim.

Kontakt:
Ed Rehkopf
email:
rehkopf6@aol.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji