Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Jak duzi mogą się uczyć od małych

Artykuły serwisu


Jak duzi mogą się uczyć od małych


Dodano: 2011-11-09

Drukuj


Dobrą rzeczą charakteryzującą pensjonaty jest indywidualna obsługa. Właściciel pensjonatu jest w zasadzie kimś w rodzaju przewodnika, gospodarza, przyjaciela, pokojówki i szefa kuchni - w jednym. Bez angażowania jednakże takiej jednej osoby (która jest jednocześnie właścicielem hotelu), aby opiekowała się wami, w jaki sposób duży hotel może z podobnym zjawiskiem skutecznie konkurować?

Kiedy przebywam w wielkim hotelu, to najbardziej tęsknię za funkcją przewodnika sprawowaną przez małe pensjonaty. Duże hotele mogłyby zrobić w tym obszarze znacznie więcej. Niekorzystnym zjawiskiem jest zatrudnianie przedstawicieli hotelu według zasad prowizyjnych, ponieważ występuje tu konflikt interesów. Dlaczego mam mu uwierzyć, kiedy mówi, że wycieczki organizowane przez hotel są najlepsze?

Jednym ze sposobów efektywnej konkurencji z małymi pensjonatami może być wiedza o lokalnej okolicy rozpowszechniana przez media. Zabawne, profesjonalne, obiektywne filmy wideo regionu – a nie hotelu. Adres strony internetowej i listy często zadawanych pytań. Przewijający się pokaz slajdów pozyskanych ze strony TripAdvisor prezentowany w hotelowym lobby, demonstrujący to, co w regionie jest rekomendowane przez okolicznych mieszkańców i gości hotelu.



Inna sprawa, że wszystkie dobre pensjonaty zaczęły zaskakiwać swoich gości poczęstunkami. Musi to być coś indywidualnego i istotnego, takiego jak na przykład podarunek słoika z dżemem domowej roboty, z nazwiskami gości wypisanymi na etykiecie. Coś, co mówi: "Oni zadali sobie trochę trudu przygotowując ten podarunek. Lokalny delikates, osobiście opakowany mógłby tu być zwycięzcą. Może to być również jakaś specjalna pamiątka, coś, co sprawia, że goście zapamiętają swój pobyt. Zaplanuj taki wydatek w swoim budżecie i czerp korzyści z rekomendacji i wielokrotnych pobytów gościa w twoim obiekcie.

Goście nie chcą być jedynie odbierani jako numer i im bardziej są traktowani jak ludzkie istoty, tym lepiej. Natura dużych hoteli oznacza, że mają one problemy z zagwarantowaniem usług o charakterze indywidualnym, ale mogą to zrekompensować poprzez kilka personalnych akcentów. Liczy się pomysł.

Pensjonaty czasami rozmawiają z lokalnymi firmami i negocjują oferty kierowane do ich gości. Powoduje to oszczędności w wydatkach gości i wspomaga lokalny biznes, z korzyścią dla obu stron.

Chociaż ręczniki wykonane z łabędziego puchu są efektownym gadżetem, to być może bardziej efektywne będzie spędzanie czasu w trakcie indywidualnych odwiedzin, dowiadując się, jak przedstawia się aktualna sytuacja u potencjalnych klientów i pomaganie im w jakiejkolwiek formie, w ich problemach.

Myślę, że hotele powinny angażować dużo więcej starszych osób. Studenci nie troszczą się o swoją pracę lub nie zależy im na tym, byś czuł się w hotelu, tak jak w domu. Troskliwe, ojcowskie podejście jest dużo bardziej akceptowane, kiedy znajdujesz się wiele kilometrów od domu. Ponadto starsze osoby mają z reguły dużo większą wiedzę o okolicy.

Recepcja jest ostatnia na liście, ale chyba zdecydowanie najgorszym elementem wszystkich hoteli. Dlaczego formalności tam załatwiane zawsze trwają tak długo? Nie rozumiem, dlaczego goście mają wypełniać niepotrzebne formularze, mimo że wypełniali już takie same druki w internecie?

Podsumowując, fakt że małe pensjonaty wygrywają z hotelami zasadza się na indywidualności podejścia do gości i jeśli hotele chcą odzyskać moje rezerwacje, muszą zmienić swój charakter podejścia do obsługi gości.

Paul White


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji