Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Daj spokój zmianom. Zacznij działać w inny sposób

Artykuły serwisu


Daj spokój zmianom. Zacznij działać w inny sposób


Dodano: 2011-12-19

Drukuj


Słynny cytat o robieniu czegoś w inny sposób był przypisywany Benjaminowi Franklinowi, Albertowi Einsteinowi, Markowi Twainowi, a nawet staremu przysłowiu chińskiemu. Moje badania wskazują jednak, że pierwsza znana publikacja tego powiedzenia pojawiła się w druku, w "Sudden Death" autorstwa Rity Mae Brown i brzmiała, "Szaleństwem jest robienie ciągle tego samego, spodziewając się jednak zawsze innego rezultatu."

Uważam, że jest to stwierdzenie zabarwione ironią. Definicja szaleństwa jest dokładnie tym, do czego w naturalny sposób dąży ludzka natura ... konsekwencją, wiarygodnością, niezawodnością, stabilnością ... ale w przypadku szaleństwa można się spodziewać innych rezultatów. Przypomina mi to o opowieści o młodej matce przygotowującej swojego pierwszego indyka na Święto Dziękczynienia. Kiedy przekrawa indyka na pół, kładąc obie połowy do pieca, pyta matkę: "Mamo, dlaczego przekrawamy indyka na pół przed umieszczeniem go w piecu, a następnie modlimy się, aby indyk nie był za suchy? "Jej matka odpowiedziała:" Cóż, kochanie, ja zawsze robiłam to w ten sposób i masz rację, mięso zawsze jest troszkę za suche. Zapytajmy babcię, ponieważ to ona nauczyła mnie, jak gotować "Babcia była w innym pokoju i zapytana o powód przekrawania świątecznego indyka przed pieczeniem odpowiedziała: "No cóż, kochanie, nigdy tak naprawdę o tym nie myślałam. Zawsze miałam nadzieję, że mięso indyka okaże się soczyste, ale nigdy tak nie było. Moja mama nauczyła mnie, jak przygotowywać indyka już tak wiele lat temu, zapytajmy więc ją o to." Matka rodu i prababcia siedziała w swoim pokoju ciesząc się szczebiotem małych dzieci bawiących się u jej stóp, podczas gdy ona kołysała się w swoim ulubionym bujanym fotelu. Młoda matka przygotowująca swojego inauguracyjnego indyka na Święto Dziękczynienia, delikatnie dotknęła jej dłoni i zapytała: "Prababciu, powiedz nam, bo chcemy poznać nasze tradycje rodzinne, dlaczego przekrawamy indyka na pół, zanim włożymy go do pieca mając jednocześnie nadzieję, że nie wyschnie?" na co, osiemdziesięciolatka z czułością odpowiedziała:" Kochanie, to proste. Przecięcie indyka było jedynym sposobem, w jaki mogłam zmieścić go całego w niewielkim piekarniku, jaki miałam w swoim pierwszym domu. Mogliśmy wtedy tylko pomarzyć o takim dużym piecyku, jaki ty teraz masz w swojej kuchni."



Śmiejecie się. A to się przecież także zdarza w branży hotelarskiej. Robimy coś, ponieważ "zawsze tak się robiło." To, i jakiekolwiek zmiany są przerażające. Strach przed zmianami jest tak paraliżujący, że w całej praktyce zarządzania wyodrębniona jest cała dziedzina angażująca się w pomoc osobom i organizacjom, radząca jak zwalczać podobne fobie - "Zmień Zarządzanie". Zjawisko to jest jak najbardziej ironiczne, ponieważ w czasie mojej 29-letniej kariery hotelowego profesjonalisty jedyną stałą wartością, jaką byłem w stanie odnaleźć, była zmiana. Dlatego, opanowując strach przed zmianami, sugeruję, abyśmy zadeklarowali koniec zjawiska "Zmiany Zarządzania" i ogłosili narodziny "Działania w inny sposób" (DID –Doing It Differently).  Aby wprowadzić DID do naszej nowej rzeczywistości, przedstawiam niniejszym 7 Wymogów DID. Następnym razem, kiedy trzeba będzie "coś zmienić" w hotelu, wdrożenie tych 7 wymogów pomoże członkom twojego zespołu hotelowego "zrobić to inaczej", w sposób naturalny.

Wymóg 1 - Zrozum "dlaczego" i "co" wymaga zmiany, a następnie przekaż tę wiedzę innym. Nigdy nie była dobrą zachętą do tego, aby robić coś inaczej, tylko taka świadomość pracowników - "ponieważ szef chce, abyśmy to w ten sposób robili". Nie jest nią również wskazanie - "ponieważ tak jest napisane w pracowniczych procedurach." Jeśli poważnie myślisz o spowodowaniu, aby twój zespół zaczął wykonywać zadania w inny, bardziej skuteczny sposób, musisz uważnie słuchać jego ulubionej stacji radiowej - WII-FM - "What’s In It For Me" (A co ja z tego będę miał)! - Nawiasem mówiąc, ta stacja również grała na gramofonie mojej prababci, kiedy po raz pierwszy przekroiła indyka na pół!) Jasno i otwarcie artykułuj, dlaczego wszystko trzeba robić inaczej, jak również, co dokładnie powinno być wykonane inaczej (i co ważniejsze – co ma pozostać takie same, jak było), bo to ważny krok do przekonania zespołu do robienia czegoś w inny sposób.

Wymóg 2 - Bądź szczery odnośnie wielkości zmian i przedstaw je w odpowiedniej perspektywie. Pierwszym kluczowym słowem jest tutaj słowo "szczery". Zauważ, że wymóg nie stanowi o byciu "uczciwym" w stosunku do wielkości zmiany. Może to tylko semantyka, ale różnica jest taka: szczery znaczy uczciwy i wszechstronny. Sama uczciwość nie wystarcza. Drugim kluczem jest tu pojęcie perspektywy. Nawet w przypadku najgłębszej zmiany organizacyjnej - właściwa perspektywa może usunąć barierę wstrzymującą przed robieniem czegoś w inny sposób. Określenie tego, co pozostanie takie same również się przydaje!

Wymóg 3 - Zidentyfikuj osobiste lęki i obawy i postaraj się je zneutralizować. Jak już zostało powiedziane - zmiana jest czymś przerażającym. Strach w miejscu pracy jest rzeczą zabawną. Może on występować na poziomie indywidualnym, ale może się również rozprzestrzeniać w całym zespole. Na poziomie mikro, to co przeraża jednego z członków zespołu w mających nastąpić zmianach w miejscu pracy, może w ogóle nie być problemem dla innego. Jednak strach może również rozprzestrzeniać się szybko w całej organizacji, podsycany przez plotki, domysły i zbyt suchy drób. Pomaganie członkom zespołu w zidentyfikowaniu ich indywidualnych lęków i obaw jest ważną rolą lidera w czasach DID.

Wymóg 4 - Daj ludziom szansę na żałobę po stracie drogiego przyjaciela, jakim była: znajoma im rutyna. Szekspir powiedział: "Kto nie ma czasu na żałobę, nie ma również czasu na naprawę." Jako ludzie, przyzwyczajeni jesteśmy do regularności i rutyny. Zapewniają nam one komfort i bezpieczeństwo. Znany jest przypadek firmy z listy Fortune 100, która właśnie zwolniła ponad 400 osób. Jeden z przedsiębiorczych liderów postanowił wystawić trumnę w miejscu pracy, aby pracownicy mieli okazję do umieszczenia w niej pamiątek po "dawnych czasach", w formie kapsuły czasu, która następnie została pochowana na zewnątrz biura. W uroczystości tej mogli uczestniczyć wszyscy pracownicy, co więcej zachęcano ich do tego. W dzisiejszym, czasami uwstecznionym świecie, można się zastanawiać, jak to się stało, że takiego formatu lider-wizjoner, nie był jednym z tych zwolnionych. Zespół miał szczęście, że tak się nie stało.

Wymóg 5 - Nie przyglądaj się temu ... dokonuj zmian! Wszyscy słyszeliśmy o tym, aby "zrywać plastry opatrunkowe szybko". W tym sensie bądź sceptyczny wobec projektów  "wielofazowych" operacji zmian, a także przewlekających się w czasie terminów. Zmiana jest czymś trudnym. Zmiana jest czymś przerażającym. Po co przekrawać indyka na pół - włoż całego indyka do pieca i zobaczyć co się stanie! Jeśli chcesz wprowadzić DID – pamiętaj o chińskim przysłowiu rozsławionym przez Evela Knievela, "Nie można skoczyć w sześciometrową przepaść wykonując dwa skoki po trzy metry."

Wymóg 6 - Skoncentruj się na tym, co najważniejsze w danym momencie. Masz firmę, która musi prowadzić działalność. Klientów do obsłużenia, zapewnienia produktów do produkcji, faktury do wystawiania (miejmy nadzieję) i wszystkie inne elementy służące do zachowania płynnej działalności operacyjnej. Nikt nie może przewidzieć przyszłości, ale w tym właśnie momencie - jestem w Memphis, więc biorę za wzór piosenkę Elvisa Presleya i jego zespołu TCB – „Take Care of Business” (troszcz się o biznes). Nie pozwól, aby zmiany w jakikolwiek sposób wpływały na twoją troskę o gościa!

Wymóg 7 – Ciesz się z dokonanych zmian dopiero wtedy, kiedy zostaną ostatecznie wprowadzone. Oczywiście, możesz nie mieć ochoty na świętowanie oczywistych i koniecznych zmian,  ale uznawanie i nagradzanie określonych zachowań jest potrzebne dla zwiększenia prawdopodobieństwa powtarzalności pożądanych zachowań. Działasz inaczej, ale życie toczy się dalej, firma nadal istnieje - i miejmy nadzieję będzie się rozwijać. Choć możesz chcieć szanować gotówkę po poważnych zmianach organizacyjnych, to jednak uroczystości są zawsze popularne wśród zespołu, więc nie przegap okazji, aby je zorganizować. Świętuj małe rzeczy - jak na przykład soczysty indyk ... lub po prostu podanie go z sosem.

Bądź elastyczny, świat się zmienia. Następnym razem, kiedy zaistnieje potrzeba, aby zmienić "Coś" – Nie rób tego. Wystarczy to zrobić inaczej. Niezależnie od tego, czy był to Einstein, Franklin, Twain, czy Brown, to wprowadzenie tych 7 kroków „Działania w inny sposób” (DID) nie doprowadzi ciebie – lub twojego hotelowego zespołu – do szaleństwa. Pamiętaj, aby dbać o klientów, dbać o innych i dbać o siebie!

Jim Hartigan


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji