Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Przywództwo oparte na obsłudze

Artykuły serwisu


Przywództwo oparte na obsłudze


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Drugi z cyklu siedmiu artykułów na temat zarządzania i roli lidera w hotelarstwie.

Zasady przywództwa

Zasady wspólne dla wszystkich przywódców odnoszących sukcesy, bez względu na ich pochodzenie zostały już wyszczególnione w wielu kontekstach oraz w różnych formach, ale ich sens jest nadzwyczaj podobny. Ogólna lista zasad zarządzania zawiera:

• Bycie profesjonalistą i biegłym warsztatowo.
• Poszanowanie i pokazywanie uwagi tym, którymi kierujesz.
• Stanowienie wzoru.
• Poznanie swoich możliwości i dążenie do samodoskonalenia.
• Zrozumienie własnej misji.
• Przekazywanie swoich oczekiwań.
• Pobudzanie motywacji i morale tych, którymi kierujesz.
• Budowanie pracy zespołowej.
• Podejmowanie decyzji w stosownej chwili i o odpowiednim brzmieniu.
• Rozwijanie swoich pracowników.
• Upewnianie się, że zadania są zrozumiałe, odpowiednio nadzorowane i realizowane.
• Bycie odpowiedzialnym za swoje działania.

Podczas, gdy różne style przywództwa odpowiadają różnym osobowościom i sytuacjom, stanowiące zasady przywództwa rzadko się różnią i są zasadnicze dla przywódcy odnoszącego sukces. Do tego stopnia, że stosując i posiadając te zasady, odniesiesz sukces. Do tego stopnia, że jeżeli nie posiadasz tych zasad, twoje szanse będą mniejsze lub poniesiesz całkowitą klęskę w swoich staraniach.

Cechy przywództwa

Poprzez sumienne i konsekwentne zastosowanie powyższych zasad, przywódcy rozwijają cechy charakteru, które stają się fundamentem dla wszystkich zaangażowanych umiejętności i technik, aby osiągnąć sukces.

• Pragnienie, aby wdrożyć plany w życie
• Gotowość wyrażania i obstawania przy niepopularnej opinii.
• Zdolność trwania przy swoim i zachowania dystansu.
• Lojalność firmie, zwierzchnikom i pracownikom.
• Gotowość podejmowania decyzji opartych na najlepszych dostępnych informacjach i analizach.
• Niezawodność i konsekwencja.
• Uczciwość i prawdomówność.
• Bezstronność.
• Sprawiedliwy osąd.
• Gotowość podziału pochwał i brania na barki win.
• Profesjonalna przyzwoitość, umiejętność znalezienia na wszystko dogodnego czasu i miejsca.
• Entuzjazm.

Zastosowanie umiejętności przywództwa

Przywództwo jest sytuacyjne. Różne sytuacje i różni ludzie wymagają różnego zestawu umiejętności i technik. To, co sprawdza się w przypadku generała nie sprawdzi się w przypadku polityka. Sztuka przewodzenia jest wówczas zdolnością krytycznej oceny sytuacji i zrozumienia jak najlepiej się do niej odnieść.

Podczas gdy niektórzy przywódcy posiadają wrodzone poczucie, co zrobić, większość uczy się dzięki doświadczeniu. Niestety u początkujących kierowników takie doświadczenie jest bardzo małe. Niektórzy z was są szczęśliwcami, jeżeli odbywali praktyki u cenionego starszego kierownika lub pracowali razem z osobą, która uczyła ich przewodzenia na własnym przykładzie. Ale bez względu na twoje przykłady, na większość twoich sukcesów i porażek będzie miało znaczenie twoje podejście do pracy i do ludzi, którymi kierujesz.

W skrajnych przypadkach, nowi kierownicy wierzą, że tylko dzięki ich staraniom możliwy jest postęp, że nie można ufać pracownikom, że sukcesy mogą być osiągnięte poprzez prowadzenie pracowników silna ręką i że dyscyplina jest jedynym sposobem, aby utrzymać załogę w szeregu. Takie zachowania zupełnie naturalnie stwarzają środowisko, w którym pracownicy są zastraszeni. Takie zarządzanie oparte na strachu niszczy twój zespół obsługi a ostatecznie twoja firmę. Rozważ przypadek Michael’a gorliwego, początkującego kierownika.

Michael był bystrym, młodym, ambitnym człowiekiem, który niedawno ukończył renomowaną uczelnię. Został zatrudniony dzięki swojemu entuzjazmowi i oczywiście swojej inteligencji. Firma oczekiwała od niego wiele dobrego.
Niewątpliwie, rezultaty nadeszły natychmiast. Przeanalizował on wyniki swojego działu i zidentyfikował miejsca, które mają zostać usprawnione. Przedstawił szczegółowy plan swoim zwierzchnikom i wyznaczony czas na jego osiągnięcie. Po miesiącu, doszedł do oczekiwanego terminu realizacji planu a kalkulacje jego działu pokazywały zdecydowanie pozytywny trend. Zarząd nie mógł być bardziej zadowolony. Michael szybko wykreował się na wschodzącą gwiazdę firmy.
Jednak siedem miesięcy po tym, jak Michael zaczął działać, jego asystent Willard, zaufany pracownik z długoletnim stażem nagle zrezygnował. W swoim uzasadnieniu dla działu Human Resources Willard z rozgoryczeniem ostro skrytykował Michaela i firmę za zatrudnienie go oraz za słabość we właściwym nadzorowaniu nim.
Wydaje się, że gwałtowny sukces Michaela został zbudowany na surowym i opartym na tyranii stylu zarządzania. Często „napadał” na swoich pracowników, jeżeli któryś nie spełnił jego oczekiwań, co więcej był kiepskim komunikatorem, rzadko spotykał się ze swoją załogą, aby wyjaśnić im swoje oczekiwania i cele. Co więcej Willard powiedział, że często „nawrzucał” swoim pracownikom w obecności innych.
Według Willarda morale działu nigdy nie były takie niskie. Kiedy Willard próbował rozmawiać z Michaelem o rosnącym oburzeniu załogi, Michael groził mu, mówiąc, że Willard działa za jego plecami, aby podważyć jego autorytet. Ostatnią kroplą, jaka dopełniła miarę była sytuacja, kiedy Michael skarżył się na działania swojego asystenta pracownikom pierwszej linii
. Niestety, nie można było wyperswadować Willardowi jego odejścia, ale w zapewnionym przebadaniu sytuacji jego zarzuty zostały podtrzymane. Podczas przesłuchań działu, osoby przeprowadzające śledztwo stwierdziły wyższą częstotliwość absencji, dużą liczbę nielegalnie przepracowanych godzin nadliczbowych oraz głęboką i przenikającą złość u części załogi.
Wynikiem śledztwa było przeniesienie Michaela do innego działu. Jego szef został ukarany za zły nadzór a firma ciężko pracowała, aby odzyskać zaufanie swoich pracowników. Do czasu, gdy sytuacja ostatecznie powróciła do normalności, sprawa zakłóciła spokojną działalność firmy na ponad dwa lata.


Zarządzanie oparte na strachu

Zarządzanie oparte na strachu jest zakorzenione w niepewności kierownika. Podczas gdy każdy posiada niepewność, w tym przypadku to niedojrzałość, brak doświadczenia i brak zaufania kierowników zdominowały miejsce pracy. Niektóre symptomy zarządzania opartego na strachu: • Pracownicy osłaniający swoje „tyłki”.
• Niechęć do podejmowania ryzyka.
• Brak inicjatywy i akceptacja status quo.
• Obawa pracowników przed wyrażaniem swoich opinii i odpowiadaniem na pytania.
• Brak zaufania.
• Postawa obronna i zrzucanie winy.
• Brak komunikacji lub tylko komunikacja pomiędzy zwierzchnikiem a pracownikiem.
• Kiepska motywacja i morale.
• Brak atmosfery wesołości, przyjaźni i uśmiechów.

Zarządzanie oparte na strachu przeszkadza organizacji pracy zespołowej i wydajności, ale może być zwalczane przez lidera dzięki otwartemu podejściu i zaufaniu oraz gotowości do wzrostu jako osoba i lider. Ze względu na jego szkodliwy wpływ na pracowników, klientów i zysk, zarządzanie oparte na strachu nie powinno być tolerowane w żadnej firmie.

Przywództwo oparte na obsłudze

Po drugiej strony spektrum jest ideał przywództwa oparty na obsłudze. Przy tym podejściu, zachowanie i podstawowa motywacja lidera jest oparta na obsługiwanie innych – klientów, pracowników, udziałowców. To podejście przywództwa tworzy w sposób naturalny związki – głębokie i długotrwałe zobowiązania, które podtrzymują starania firmy. Lider skupia się na działaniach gdzie:

• Pracownicy są cały czas rozpoznawani.
• Istnieje wolny przepływ pomysłów, opinii i informacji.
• Inicjatywa i ryzyko są szczególnie respektowane.
• Odkrywanie problemu i rozwiązanie jest celem, podczas, gdy nieważne jest obwinianie.
• Każdy pracownik odczuwa energię zespołu i bycie jego częścią, jest ceniony za swój wkład.
• Prestiż wychodzi z działania i wkładu, nie z tytułu.
• Klienci są traktowani dobrze, ponieważ pracownicy są traktowani dobrze.
• Energia i inicjatywa wszystkich pracowników jest skupiona na wspólnym wysiłku.

Za pomocą przywództwa opartego na obsłudze zorientujesz się, że dobra obsługa klienta, zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego, została osiągnięta bez najmniejszego wysiłku. Mniej energii jest zużywanej na skargi, pretensje i konflikty. Praca jest bardziej zabawą a praca każdego jest łatwiejsza.

Budowanie silnych relacji

Maggie była nauczycielką na emeryturze rozpoczynającą druga karierę. Starała się o stanowisko w sprzedaży w znanym hotelu i centrum konferencyjnym. Podczas gdy nie miała żadnego doświadczenia w sprzedaży, jej dojrzałość, opanowanie i styl wypowiedzi wywarły wrażenie na Dyrektorze. Sprzedaży.
Stanowisko w dziale sprzedaży rzuca wyzwanie. Oprócz sprzedaży obiektu i jego usług lokalnej społeczności i przemysłowi, ważne jest, aby posiadać prawidłowe relacje z działami operacyjnymi hotelu. Ostatecznie, są one tymi, które muszą spełniać obietnice załogi zajmującej się sprzedażą.
Bardzo szybko Maggie udowodniła swoja zręczność w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu. Miała talent do spotykania nowych ludzi i stwarzania poczucia zaufania. Zawdzięczała to swojej naturalnej, praktycznej naturze. Nie robiła szumu wokół siebie i wysuwała proste obietnice, za to tworzyła głębokie związki oparte na zaangażowaniu, pewności i zaufaniu. Jej klienci wiedzieli, że jej słowa były prawdziwe.
A w miarę jak zdobywała coraz to nowych klientów, była coraz mocniejsza w budowaniu związków z pracownikami pierwszej linii oraz kierownictwem hotelu, dzięki czemu mogła być pewna, że obietnice są dotrzymane a oczekiwania spełnione.
Nieuchronnie czasami zdarzały się jakieś zgrzyty i jakaś sala konferencyjna była źle ustawiona dla jednego z jej klientów. Maggie, ponieważ zawsze dokonywała rezerwacji dwa razy, szybko odnajdywała problem i szukała pomocy, aby to naprawić. Ponieważ poświęcała swój czas, aby rozwijać dobre relacje z obsługą pięter, pracownikami technicznymi i załogą obsługującą bankiety, nigdy nie miała problemów, aby znaleźć kogoś gotowego jej pomóc. Jak powiedział o niej jeden portier „Zawsze prosi tak ładnie, że nie jest możliwe powiedzenie nie.”
Maggie odniosła ogromny sukces jako pracownik działu sprzedaży. W ciągu dwóch laa obłożenie w jej hotelu wzrosło o 18,3 procent i co ważniejsze tendencje wskazują na przyszłe rezerwacje od strony jej zadowolonych klientów. Nie było zaskoczeniem, kiedy Dyrektor Sprzedaży został przeniesiony do innego obiektu poza stanem, że Maggie została poproszona przez swojego dyrektora, aby przejąć po nim to stanowisko.


Twój sukces zależy od spełnienia potrzeb klientów oraz od tworzenia silnych związków z poszczególnymi osobami. Jak to zrobisz? Zacznij od:

• Każdą poznaną osobę traktuj uprzejmie, z szacunkiem i radością.
• Skupiaj się na każdej osobie, z którą robisz interesy tak, jakby była ona najważniejszą osobą na świecie.
• Poświęć czas na poznanie osób, spędzaj z nimi czas i opiekuj się nimi.
• Ucz się od innych ludzi o ich pracy, ich wyzwaniach i problemach, z jakimi się borykają.
• Dotrzymuj obietnic i spełniaj zobowiązania.
• Postępuj zgodnie z zasadami, pokazuj swoją bezstronność oraz uczciwość.
• Poszukuj najwyższych wartości wśród ludzi cokolwiek robisz.

Związki zależą od tego, jak postrzegasz siebie w odniesieniu do innych. Jeżeli postrzegasz siebie jako kogoś odrębnego, poza swoimi podwładnymi, jeżeli postrzegasz innych jako środek do swojego końca, jeżeli twoje własne potrzeby i ambicje stanowią większy cel, niż twoja wizja i cele, to stworzenie głębokich związków będzie niemożliwe.

Z drugiej strony, kiedy postrzegasz siebie jako część zespołu, podzielasz jego misję, znaczenie obsługi stanie się zasadniczym składnikiem w twoich związkach z zespołem. Różnice zauważamy w twoim stosunku, twoich motywach i twoim podejściu do robienia interesów z innymi. Skoro wszystkie te rzeczy potrafisz zmienić, stworzenie podejścia opartego na obsłudze w przywództwie, poprzez budowanie silnych związków, całkowicie zależy od ciebie.

Ed Rehkopf


© Copyright Ed Rehkopf
Tytuł artykułu w oryginale "Service-based leadership"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Ed Rehkopf – konsultant ds zarządzania, absolwent studiów zarządzania w hotelarstwie w Cornell School of Hotel Administration, podczas swojej długiej kariery zarządzał dwoma historycznymi hotelami uniwersyteckimi, pracował w czterogwiazdkowym obiekcie, piastował stanowisko Director of Operations w łańcuchu hoteli luksusowych oraz otwierał dwa kluby golfowe. Autor książki „Leadership on the Line”, obecnie pracuje nad tematyką benchmarkingu w przemyśle hotelarskim.

Kontakt:
Ed Rehkopf
email:
rehkopf6@aol.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji