Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak prowadzić sprzedaż hotelu - w dziesięciu...

Artykuły serwisu


Jak prowadzić sprzedaż hotelu - w dziesięciu punktach


Dodano: 2011-12-30

Drukuj


Jak zacząć wprowadzanie w życie strategii marketingowej hotelu? Jak promować hotel w sytuacji zmieniającego się i rozwijającego nowe techniki Internetu, reagującego momentalnie na nowe wydarzenia przynoszone przez każdy dzień, tydzień, czy miesiąc ... Oto, składający się z dziesięciu punktów, plan prowadzenia sprzedaży w hotelu.

1. Historia warta opowiedzenia. Twój hotel musi mieć coś niepowtarzalnego, świeżego lub innowacyjnego. Twój hotel musi mieć historię, którą zainteresują się potencjalni klienci i uznają, że warto jest nią podzielić się z przyjaciółmi. Dobra obsługa jest podstawą wszystkiego, musisz zapewnić jej najwyższy poziom na sto procent. Bycie nadzwyczajnym (= wartym uwagi) również nie jest trudne,  jeśli to przemyślisz. Czy złym pomysłem byłoby np. rozdawanie lodów przy przyjęciach do hotelu w ciepłe, letnie dni? Ewentualnie zapraszanie wszystkich hotelowych gości na pyszną, świeżo paloną francuską kawę po przybyciu do hotelu.

2. Prasa lokalna i krajowa. PR zawsze był i będzie ważny dla opanowania rynku krajowego. Postaraj się budować dobre relacje z dziennikarzami i redaktorami lokalnych i krajowych gazet, czasopism i innych publikatorów. Jeżeli więc będą chcieli napisać reportaż turystyczny, ty zawsze będziesz na czele ich listy.



3. GDS (Globalny System Dystrybucji) + inne systemy: Consortia Apollo, Galileo, Worldspan. Są one postrzegane przez wielu jako przestarzałe, wymierające narzędzia. Ale te globalne systemy dystrybucyjne dokonały wewnętrznych przekształceń i nadal są ważnym źródłem biznesu i podróży rekreacyjnych dla wielu lokalizacji. Ponadto mega agencje, takie jak American Express, ABC Corporate Service, TQ3 Travel Solutions, World Travel BTI i Carlson Wagonlit są bardzo skutecznymi kanałami dystrybucji docierającymi do wielkich korporacji, do osób podróżujących biznesowo.

4. OTA (stowarzyszenie organizacji turystycznych). Organizacje obsługujące hotele i branżę turystyczną w erze Internetu są jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji. Ich prowizje i modele działania różnią się między sobą. Dokonaj w tym zakresie analizy i upewnij się, że stanowią wartość dodaną do twojej ogólnej strategii. Sprawdź tylko, czy aby nie dzieje się tak, że dokonują bezpośrednich sprzedaży uzyskiwanych dzięki twoim wysiłkom sprzedażowym, ale rzeczywiście generują przyrost rezerwacji.

5. DMC (lokalne firmy marketingowe). Firmy DMC ciężko pracują, aby przyciągać grupy turystyczne i organizatorów wydarzeń. Należy się w związku z tym do nich zbliżyć i współpracować z nimi w celu przyciągnięcia turystów biznesowych i grupy incentive w okresach niskiego i średniego popytu. Pomoże ci to w zdywersyfikowaniu marketing mixu twojego hotelu.

6. Biuro Turystyczne + Biuro Konwencyjne. Porozmawiaj z przedstawicielstwem twojego lokalnego biura turystycznego i dowiedz się, w jaki sposób mogą ci pomóc w promocji twojego hotelu. Upewnij się, czy twój hotel zajmuje odpowiednie miejsce na ich listach i że jest dobrze promowany w biurze, kiedy turyści przyjeżdżają do miasta. Biuro Konwencyjne powinno być twoim najlepszym przyjacielem. Musisz znajdować się na czele ich listy propozycji dla grup dowiadujących się o możliwość zorganizowania konferencji czy imprezy w twojej okolicy.

7. Przedstawiciele handlowi. Czy przedstawiciel handlowy umieścił twój hotel na mapie lokalnych przedsiębiorstw znajdujących się na twoim terenie. Odwiedzaj regularnie potencjalnych i obecnych klientów i wręczaj im upominki. Rozpieszczaj ich i postaraj się, aby uzależnili się od ciebie.

8. Strona WWW + SEO (optymalizacja strony pod wyszukiwarki). Musisz zoptymalizować internetową stronę hotelu pod potrzeby wyszukiwarki. Jeśli chcesz wygenerować bezpośrednią sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej zastanów się nad doborem słów kluczowych dla wyszukiwarki i segmentem rynkowym, do którego chcesz dotrzeć, zanim zabierzesz się za projektowanie swojej strony. Twój sklep może być piękny, ale żeby móc w nim cokolwiek sprzedawać, trzeba zachęcić klientów, aby znaleźli się w jego pobliżu i zaczęli tam wstępować i aby zapoznać się z ofertą handlową. SEO jest bardzo często obszarem mocno zaniedbywanym.

9. Media Społecznościowe + strony z opiniami klientów. Tak, wiemy już (mam przynajmniej taką nadzieję), że musimy korzystać i umieścić swój profil na takich stronach jak: Facebook, Twitter, Foursquare, Gowalla czy YouTube. Musimy aktywnie zarządzać naszą obecnością w tych mediach społecznościowych i wstawiać tam aktualne treści każdego tygodnia i miesiąca. Świetnym narzędziem do tego celu jest blog. Następnie powinieneś skoncentrować się na zarządzaniu reputacją. Zachęcaj gości do wstawiania swoich opinii na stronach Yelp i TripAdvisor. W razie potrzeby zastosuj bodźce motywacyjne. Twój profil na turystycznych i poświęconych opiniom stronach internetowych musi być aktywny i dynamiczny. Nie zapominaj o reagowaniu na próby kontaktu ze strony klientów! Musisz być po prostu zaangażowany ...

10. Telefony komórkowe. Nareszcie hotele zaczynają wychodzić poza swoją własną stronę internetową kierując się ku marketingowi mobilnemu. Nie myśl tylko, że program dla telefonów komórkowych potrzebny jest dla każdego niezależnego hotelu. Zacznijmy od podstawowej internetowej strony dla komórek, która pozwala na łatwą nawigację w galerii hotelu i wyposażony jest w prosty przycisk połączenia. Zaczynając od tego można zastanowić się nad włączeniem urządzenia do rezerwacji i rozwojem bardziej zaawansowanej strony internetowej dla komórek, krok po kroku.

Kilka przestróg
Jedną z rzeczy, których nie powinieneś robić, to sprzedaż z wykorzystaniem techniki flash. Osłabisz w ten sposób swoją sprzedaż i obniżysz średnią stawkę z pokój do takiego poziomu, który narazi hotel na ponoszenie strat zamiast generowania nowych przychodów.

Właśnie zauważyłem, że nie wspominaliśmy jeszcze o operatorach biur podróży i hurtownikach. To prawda, ponieważ model ich działania wyczerpał się i są oni tylko złem koniecznym dla hoteli, aż do momentu, kiedy ich działanie nie ulegnie zmianie i przebudowie  w stylu OTA z dynamicznym stawkami sprzedaży, z uwzględnieniem potrzeb dystrybucyjnych hoteli.

Na koniec jeszcze jedna, ale nie mniej ważna rzecz: nie wydawaj zbyt dużo środków na drukowanie broszur reklamowych itp. Jesteśmy przecież w epoce elektronicznych i cyfrowych urządzeń.

Patrick Landman


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji