Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Sprzedaż bezpośrednia: Czego oczekiwać od swoich...

Artykuły serwisu


Sprzedaż bezpośrednia: Czego oczekiwać od swoich sprzedawców i jak osiągnąć wyniki?


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Hotele każdego segmentu przemysłu stają przed wyzwaniem dostarczenia zysków w ciągle zmieniającym się środowisku zmniejszających się dochodów i zysków. Hotele niezależne posiadają dodatkowe wyzwanie ograniczonych źródeł marketingowych. W następstwie, właściciele i kierownicy niezależnych obiektów, teraz, bardziej niż kiedykolwiek muszą być pewni, że każdy wydatek marketingowy jest uzasadniony i że spowoduje najlepszy zwrot inwestycji.

Ważny punkt: Sprzedaż bezpośrednia stanowi zazwyczaj 40-50 procent całego budżetu wydatków przeznaczonych na marketing. W następstwie, konieczne jest poświecenie do 50 procent budżetu marketingowego na ten jeden cel, aby zapewnić, że każdy sprzedawca jest efektywny i produktywny w uzyskiwaniu krótkoterminowych rezultatów a także w osiąganiu celów długoterminowych.

Poza tymi wszystkimi elementami planu marketingowego, sprzedaż bezpośrednia jest najłatwiejszym elementem do kontroli i zmierzenia. Aby uzyskać maksymalne wykonanie, konieczne jest/są:
- zatrudnienie, wyszkolenie i ukierunkowanie najlepszych sprzedawców.
- systemy realizacji zapewniające optymalną produktywność i zmierzenie wyników jednostki.
- rozwijanie i przestrzeganie planów działania i celów które są wymierzone, ściśle określone i praktywne

Sukces, na dzisiejszym rynku, jest osiągany dzięki różnym planom gry, a nie tylko kiedy popyt był szczytowy. Dlatego też, aby zapewnić skuteczność, dobrze jest rozpocząć z kilkoma kluczowymi koncepcjami:

Sprzedaż jest UMIEJĘTNOŚCIĄ, nie cechą osobowości

Jak często zatrudniałeś sympatyczne i atrakcyjne osoby tylko po to, aby stwierdzić, że nie są skuteczne w pozyskiwaniu rezerwacji? Odkryliśmy, że wstępne rezerwacje rzadko dochodzą do skutku i że jakakolwiek skarga klienta może wystrzelić sprzedawcę na księżyc!

Umiejętności są wymagane w każdej innej profesji i w każdym innym dziale w hotelu, aby wykonać pracę. Często szukamy sprzedawcy, który posiada „notes pełen kontaktów”, bez rozważenia jego możliwości odnośnie sprzedaży tzn. odnajdowania dla obiektu nowych klientów i ściągania ich z innego hotelu. Kontakty do klientów mogą szybko przyjść i odejść, wynika to z przestarzałego notesu, ale skuteczne umiejętności sprzedaży przyniosą stałych klientów oraz trwałe związki z klientami.

Umiejętności specjalisty sprzedaży mogą sprowadzić klientów pomimo słabości produktu, struktury cen czy warunków rynku. Skoro większość właścicieli i przedsiębiorców nie posiada idealnych obiektów, jest jeszcze nawet bardziej potrzebne zapewnienie, że każdy sprzedawca posiada wysokie kwalifikacje w zdobywaniu nowych klientów oraz w efektywnym rozwiewaniu obaw i rozwiązywaniu problemów klientów. Poświęcenie się umiejętnościom sprzedaży jest najlepszym zabezpieczeniem udziału rynku i zyskowności.

Bezpośrednia Sprzedaż jest odpowiedzialna za MAKSYMALIZOWANIE CEN I OBŁOŻENIA

Kto kłóciłby się z tym stwierdzeniem? Ale bez właściwie zorganizowanego działu sprzedaży i bez ustanowienia wszystkich elementów biznesu z pokoi, cen i obłożenia zwykle będą tylko ustępstwem. W przeciwieństwie do wielu innych przedsiębiorstw, nasz produkt szybko się psuje oraz jest stały. Pokój, którego dzisiaj nie sprzedajemy na zawsze przeminie i na odwrót, w przypadku dużego zainteresowania nie możemy sprzedać więcej pokoi niż posiadamy. Musimy robić, co w naszej mocy. Dlatego też przy pomocy właściwego planowania i dzięki doświadczeniu możemy pozwolić, aby twarde warunki rynku wypełniły nasze pokoje podczas pewnych dni, tygodni, miesięcy, bez narażania się na jakiekolwiek koszty, czy marnowanie wartościowego czasu i źródeł sprzedaży. Poprzez zrozumienie podziału rynku i dynamiki relacji podaż/popyt, działania sprzedaży mogą być maksymalizowane poprzez wpływanie na biznes w okresach luk, a nie podczas okresów szczytu, które nie wymagają wysiłku lub zasobów aby wypełniać miejsca.

Hotel, jako część swoich planów i ogólnej strategii, musi określać, jakie segmenty rynku stworzą najlepszą mieszankę klientów na dzień i przetłumaczyć tą informację dla planów działania sprzedaży oraz celów sprzedaży. Współpraca i zrozumienie każdego segmentu rynku określi tych, do których bezpośrednia sprzedaż ma być skierowana. Szczegółowy plan czy budżet pokoi dostarczy podstawy dla skutecznego planu sprzedaży.

Jednym z obowiązków bezpośredniej sprzedaży jest stworzenie bazy klientów poprzez poszukiwanie nowych klientów i zatrzymanie już istniejących. Współpraca z tymi klientami będzie się zmieniać, ważne jest, zatem, aby rozpoczynać współpracę z nowymi klientami a kończyć z tymi, którzy nie przynoszą dochodów, zapewniając, że określone cele są nadal osiągane.

Programy motywujące są doskonałym sposobem pobudzającym i dającym lepsze rezultaty. Ale aby zapewnić, że wszystkie rezerwacje reprezentują najlepszy interes finansowy hotelu, ważne jest, aby włączać cykl okresów popytu. W przeciwnym wypadku program motywujący jest nieskuteczny, jeżeli sprzedawcy mogą osiągnąć swoje indywidualne cele kosztem potencjału dochodowego hotelu.

Ponad przeciętne przywództwo stworzy ponadprzeciętne rezultaty

Wszyscy sportowcy światowej klasy dostrzegają ważną rolę przywództwa i szkolenia, aby zdobyć najwyższe cele. Dlatego też, aby zapewnić maksymalne rezultaty, wymagana jest skuteczna sprzedaż i przywództwo marketingowe. Na poziomie hotelu, liderem jest osoba, która posiada szeroki obraz i potrafi planować i organizować, a także rozumie i wprowadza w życie szczegóły, aby stale realizować cele, pomimo warunków rynku. W małych ekskluzywnych hotelach nie może nią być dyrektor ds. sprzedaży. W tym przypadku przywództwo jest nadal ważne i może być wypełnione przez naczelnego dyrektora (który jest wykwalifikowany w sprzedaży), osobę specjalizującą się w sprzedaży dla korporacji lub zewnętrznego specjalistę ds. sprzedaży.

Plany sprzedaży są wynalezione po tym jak plan marketingowy został dokładnie ustanowiony. Aby zapewnić rezultaty ważna jest odpowiedzialność sprzedaży. Jako część planowania, dla przewodzenia hotelem ważne jest, aby ustanowić i utrzymać systemy i procedury monitorujące produktywność każdego sprzedawcy ciągle i w określonym czasie.

Ustalanie celów i utrzymywanie wyniku jest ważne. Wszyscy wiemy, że gra w golfa i mecz tenisowy jest bardziej interesujący, kiedy utrzymujemy wynik. A my wszyscy działamy lepiej, kiedy musimy konkurować. Nawet Program Strażników Wagi pokazał, że spadek wagi jest bardziej widoczna, kiedy waży się uczestników, co tydzień, aby zmierzyć rezultaty starań poszczególnych osób.

Aby zmaksymalizować działania sprzedawców ważne jest ustanowienie określonych i znaczących celów, podzielenie ich na części, na cele miesięczne i tygodniowe oraz określenie kultury, gdzie aktualne działania a gdzie cele są konieczne dla wykonania pracy. Ustal cele, które zawierają działania skierowane na znalezienie nowych klientów (takie jak tygodniowe targety dla rozmów telefonicznych, nowe otwarte listy klientów i cele rozrywki klientów) jak również rezerwacji i wynajęcia pokoi. Ciągłe i stałe monitorowanie i ocena będzie sprzyjać wykonaniu i szybko pomoże zidentyfikować osoby, które nic nie zrobiły. Za pomocą powyższych składników i dzięki prawdziwemu zrozumieniu i poświęceniu się elementom bezpośredniej sprzedaży, każdy właściciel czy menedżer jest na dobrej pozycji, aby osiągnąć namierzone finansowe rezultaty, wydajnie i efektywnie kosztowo.

Brenda Fields


© Copyright Brenda Fields, Fields & Company
Tytuł artykułu w oryginale "Direct Sales: What to expect from your sales people and how to get results"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz
hotelexecutive.com Hotel Business Review.

Brenda Fields – założyciela Fields & Company – firmy doradczej dla branży hotelarskiej, 20 lat doświadczenia, pracowała na wysokich stanowiskach związanych z marketingiem w hotelach, doradzała wielu hotelom i firmom hotelarskim, głównie w USA, wchodzi w skład doradców organizacji Boutique Hotels & Resorts, rady dyrektorów dla Hotel Sales and Marketing Association International oraz jest członkiem Real Estate Board, zamieszcza wiele artykułów tematycznych

Kontakt:
Brenda Fields
Fields & Company
email:
brenda@fieldsandcompany.net
www.fieldsandcompany.net


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji