Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Meldowanie po północy: Jak unikać...

Artykuły serwisu


Meldowanie po północy: Jak unikać przekwaterowania z hotelu


Dodano: 2012-01-13

Drukuj


Jeśli często podróżujesz, scenariusz ten może być ci dobrze znany. Jest późno. Docierasz ostatecznie do hotelowej recepcji, wykończony koszmarem nowoczesnej podróży, tylko po to, aby być przywitany następującymi słowami: "Przykro mi, ale nie mamy już dla Pani/Pana żadnego wolnego pokoju"

"Co?" wykrzykujesz. "Ale przecież mam potwierdzenie ... o! tutaj! ... Tu jest napisane, że moja rezerwacja jest gwarantowana!

Jakże to niemądre z twojej strony. Nie wiesz, że numer karty kredytowej podany w momencie rezerwacji gwarantuje tylko jedno: że hotel pobierze opłatę, jeśli się nie pojawisz?

W miarę, jak obłożenie w hotelach rośnie, powraca problem overbookingu. Jako hotelarz z długoletnim stażem, mam wątpliwą przyjemność posiadania w mojej karierze zawodowej doświadczenia w dokonywaniu dziesiątek przekwaterowań i wiem jak uciążliwe i frustrujące może to być dla podróżnych.



Ale nie jesteś tak bezradny, jak by na to wyglądało. Chociaż nie ma murowanego sposobu, aby uniknąć przenosin, to istnieją sposoby na walkę o swoją szansę - a jeśli twój pokój jest nieodwołalnie zajęty, wynegocjować najkorzystniejsze warunki.

Co dokładnie oznacza przekwaterowanie? Przenosiny mogą zdarzyć się, kiedy hotel ma więcej rezerwacji niż pokoi. Podobnie jak w przypadku linii lotniczych, hotele dokonują zbyt wielu rezerwacji w celu zwiększenia obłożenia, biorąc pod uwagę możliwość ewentualnych odwołań i niespodziewanych nieobecności gości w zarezerwowanym terminie i czasami to my wpadamy w taką pułapkę. W przeciwieństwie do linii lotniczych jednak nie ogłasza się przekroczeń liczby rezerwacji w lobby pełnym podróżnych i nie prosi się o chętnych do dobrowolnych przenosin. Załatwiamy przekwaterowania dyskretnie, szybko wysyłając cię do innego hotelu, nie pozostawiając ci za wiele do wyboru.

Kto pierwszy, ten lepszy. Hotele zwykle przydzielają pokoje w miarę pojawiania się gości, więc nasze szanse otrzymania zarezerwowanego pokoju maleją w miarę upływu dnia. Jeśli pokoje są wyprzedane, a ty pojawiasz się z opóźnieniem, to jesteś narażony na nieprzyjemną niespodziankę. Jest jednakże szansa, że hotel zaoferuje ci pokój o wyższej kategorii, ponieważ najlepsze pokoje zajmowane są w ostatniej kolejności. Nie jesteś hazardzistą? Zadzwoń więc do hotelu i uprzedź ich o swoim spóźnieniu prosząc o przytrzymanie pokoju. Musisz też zawsze odrobić swoją pracę domową i sprawdzić czy hotel nie jest przypadkiem obiektem chronicznie dokonującym przekwaterowań, a dowiesz się o tym czytając w Internecie opinii gości, którzy wcześniej korzystali z jego usług.

Masz tyle, za ile płacisz. Nie powiedziałem ci o tym, ale im więcej zapłaciłeś, tym lepiej jesteś traktowany. Zarezerwuj sobie apartament prezydencki, a nie będziemy śmieli zaproponować ci przekwaterowania. Zarezerwuj pokój w internecie poprzez biuro podróży, które zatrzymuje sobie do 30% ceny, a będziesz pierwszy na liście do przekwaterowania. Zarezerwuj pokój poprzez stronę internetową pośrednika, a także możesz narazić się na niedogodności związane z przenosinami. I nie chodzi o to, że cię nie lubimy, po prostu bardziej lubimy naszych bardziej lojalnych i lukratywnych gości.

Czy jesteś na liście objętych zakazem przenoszenia? Prawda jest taka, że czasami mamy wolny pokój - tylko nie dla ciebie. W zależności od hotelu, niektórzy goście nigdy nie podlegają przekwaterowaniom, tak jak na przykład członkowie klubów lojalnościowych, często odwiedzający hotel goście, klienci korporacyjni, VIP-y itp. Jeśli nie kwalifikujesz się do żadnej z tych kategorii, zawsze możesz spróbować poprosić o rozpatrzenie twojego przypadku, w niektórych okolicznościach niedostępny dotychczas pokój może w cudowny sposób się zmaterializować. Możesz także spróbować przybywając do hotelu w sukni ślubnej lub trzymając monitor pracy serca. Ale jeśli naprawdę nie ma miejsca, to nie ma.

Targuj się o korzyści, a nie przyzwalaj na ustępstwa. Dobrą wiadomością jest to, że hotel zapłaci za wasz pokój tej nocy, plus za taksówkę i rozmowę międzymiastową. Tkwi tu jednak jeden mały sekret: hotele wolą przenieść cię do trochę gorszego hotelu mając nadzieję, że z przyjemnością skorzystasz z ich usług podczas następnej wizyty pamiętając o gorszym doświadczeniu z hotelu zastępczego. Masz jednak prawo domagać się hotelu o porównywalnym poziomie. Z drugiej strony przecież, do diabła, płacimy, dlaczego więc nie zapytać o możliwość przeniesienia do Four Seasons? Ale jeśli miasto jest pełne, równie dobrze trzeba się będzie zadowolić jakimś zajazdem przy farmie zwierząt, np. jakimś Barnard Inn.

Nigdy w to nie uwierzysz, ale ... Trudno jest się do tego przyznać, ale czasami planujemy sprzedać twój pokój komuś innemu, więc odpowiedzialni za przyjmowanie gości pracownicy wymyślają drobne kłamstewka, takie jak pęknięta rura wodna, problemy elektryczne lub obecność gości, którzy odmówili opuszczenia pokoju. Pozbawiony skrupułów hotel może próbować zrzucić winę na ciebie twierdząc, że rezerwacja było tajemniczo anulowana, albo że rezerwacji dokonano na ten dzienny termin, ale pięć lat temu. Zawsze domagaj się e-maila potwierdzającego dane o rezerwacji, sprawdź czy wszystkie dane są zgodne z dokonaną przez ciebie rezerwacją i zabierz ze sobą. Jeśli pomyliłeś miesiąc i rok, to twój błąd, nie nasz.

Nie bądź jednak zbyt przewrażliwiony na swoim punkcie. Tak, przekwaterowanie jest złem, naprawdę niewybaczalnym, a hotele robią to w dużej mierze z chciwości i niekompetencji. Ale nie jest to spisek i nie uwzięliśmy się na ciebie z powodu twojego taniego bagażu lub zarostu. Przeważnie jest to czysty przypadek. Prawdopodobnie jakiś np. agent pogrzebowy, który zajął twój pokój nie ma nic wspólnego z nadmierną liczbą rezerwacji w hotelu. Wyluzuj wiec nieco, bądź stanowczy, ale nie arogancki i staraj się wystrzegać teatralnych gestów i brania zakładników. Jeśli musisz się wyładować, zachowaj siły na spotkanie z dyrektorem naczelnym.

Daniel Edward Craig


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji