Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Wyzwanie niezależnego restauratora. Konkurowanie...

Artykuły serwisu


Wyzwanie niezależnego restauratora. Konkurowanie z „formułami”


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Zawsze chodzi o doświadczenie i wyróżnianie się, i dlatego też restauracje „sieciowe” mają przewagę. Możemy narzekać na homogenizację, brak blasku elewacji i atmosferę oraz nie inspirujący produkt i przeciętną obsługę, ale firmy działające w sieci są konsekwentne, mają znany produkt i brak niespodzianek – zazwyczaj spotykają się z przewidzianym doznaniem. Takie są realia i wyzwania dla niezależnych.

Dla lokalnych pizzerii, delikatesów i sklepów z pączkami, „formuły” będą z łatwością dominować, ponieważ zajmują się produktem, który nie może być z łatwością rozróżniany – pączek to zawsze pączek (o ile nie posiadasz wdzięku Krispy Kreme, który dotkliwie wpada w inne kłopoty) a filiżanka kawy jest rzeczywiście taka jak powinna (o ile nie jesteś Starbucks, gdzie chodzi o doznanie a nie o kawę). Wstępna i intensywna lojalność społeczna dla tych lokalnych placówek nuży i blaknie z czasem, a wygoda i znajomość dominuje, prowadząc do wycofania się.

Restauracje na średnim rynku, sezonowe knajpki, mają co najmniej możliwość przyzwoitej bitwy o największą ilość zajętych stolików, menu, i otoczenie dodaje różnorodnych wymiarów, a „formuły” po prostu nie mogą dorównywać różnorodności i dlatego też pozostają przy znanych typach kuchni i posiłkach – stek, sushi, kuchnia włoska, meksykańska itd. Zatem jest to możliwość, aby zabłysnąć i zyskać na niezależności. Ale jak wiemy, „sieci” posiadają pewne mocne strony. Poza układami z dostawcami i środkami na marketing posiadają wytyczne (REGUŁY), które dotyczą wszystkiego od projektu do przygotowania posiłku, prezentacji i obsługi. Pracują według norm, standardów i wytycznych, ich sukces opiera się na braku jakichkolwiek odchyleń od norm i niespodzianek. REGUŁY kontrolują to, jak wyglądają, co mówią, co robią, i w jaki sposób. Takie podejście, jest zastosowane wyjątkowo dobrze w segmencie hotelowym w przypadku Marriotta, jako długotrwały przykład.

Zatem, w tym segmencie, staje się to wyzwaniem dla niezależnych restauratorów – jak najlepiej wywrzeć dobre wrażenie, wypromować swój styl, wskazać społeczeństwu, że odpowiadają wysokim standardom, i że doznania ich gości będą wyjątkowe – i wykazać ich konsekwencję. Wzdłuż zwykłej autostrady trudne jest działanie razem z sieciowymi restauracjami. Cena może być wyznacznikiem. Twoja kuchnia może oferować konkurencyjny punkt widzenia, jeżeli jesteś jedyną Indyjską Restauracją w okolicy. Czasami rozrywka (dodatkowy koszt) może napędzić ruch. Centra handlowe są dają sieciowym mocną korzyść, a wówczas konkurują miedzy sobą. Ale w twojej typowej destynacji lub w podmiejskim okręgu, niezależność daje ogromną możliwość bycia dobrym, jeżeli uda ci się skłonić potencjalnych stałych klientów, aby do ciebie wstąpili.

Lokalny atmosfera miejsca i lokalna własność jest w porządku, jednak, w jaki sposób sprzedajesz tak różnej społeczności „cechy charakterystyczne” swojej placówki. Nie ma doskonałej formuły na restaurację lub restauracje sieciowe ponieważ chwalą się one posiadaniem najlepszego szefa kuchni, najlepszego przygotowania i rozkoszy, profesjonalnej kadry osób zajmujących się obsługą posiłków i często, legendarną osobowością właściciela. Klient, którego stać na ten luksus, słucha szumu i reaguje, ponieważ chce być częścią tego doznania i tradycji. Jak wiemy, placówki tego typu zawsze są jedynie iskrą, krótkim blaskiem, ponieważ nadzwyczajność jest bardzo trudna do utrzymania i reprezentuje mały procent przemysłu. To jest duże ryzyko, wysoki zysk. Ale reputacja wzrasta a nawet przesuwa się na inne miejsca i rynki. Rynek restauracji w średnim segmencie pragnie tego samego typu „szumu” od szczytu piramidy, dlatego przejmuje od „sieci” pewne sposoby i stanowiska o konsekwencji dla ich sprawy. Przecież, środki na marketing są małe.

Nie ma żadnych magicznych odpowiedzi. Twoja strategia marketingowa musi być różnorodna. Chcesz promować swoją unikalność, swoją pasję, swoje charakterystyczne dania, swój nacisk na wysoki standard – wszystkie składniki, które decydują o niezapomnianych i stałych doznaniach. Twoja duma jest na krótkiej lince, nie wspominając o twoim źródle utrzymania. Twój zestaw powinien zawierać środki do podziału, co twoi stali goście powiedzieli, pewne środki, aby wskazać przywiązanie do. czystości, bezpieczeństwa, obsługi i otoczenia oraz inne promocyjne narzędzia, aby pokazać twoją doskonałość. Twoja konkurencja jest zacięta – inni niezależni, ‘sieci’, różnorodne i czasami pełne samozadowolenia społeczeństwo. Przemysł restauracyjny nie jest rodzajem podanej ścieżki sukcesów i porażek. Ale jeżeli raz poznasz lokalne otoczenie, możesz konkurować z korzyścią, rozpoznając, że twoja poszczególna marka musi być konsekwentna, nie ważne co to jest, albo nie przetrwasz.

John R. Hendrie


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.
Tytuł artykułu w oryginale "The Independent Restaurateur Challenge; Competing with the "Formulas""
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji