Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » 10 najbardziej irytujących hotelowych sytuacji

Artykuły serwisu


10 najbardziej irytujących hotelowych sytuacji


Dodano: 2012-01-27

Drukuj


Pomimo wrażenia, jakie mógłby wywrzeć Fawlty Towers (Hotel Zacisze), prowadzenie hotelu nie powinno w zasadzie być aż tak trudne. Jednakże wydaje się, iż wiele przedsiębiorstw hotelowych ma problemy ze zrozumieniem podstawowych prawideł odnoszących się do właściwej obsługi gości . Oto 10 najbardziej irytujących sytuacji, z którymi można się zetknąć w hotelach.

1. Śniadanie podaje się... od 7.30 do 7.45
Problem ten występuje szczególnie w hotelach, motelach i pensjonatach w Australii. Jesteś na wakacjach, ale jeśli rzeczywiście chcesz skorzystać ze śniadania, które było wliczone w cenę pokoju, musisz wstać bladym świtem lub ryzykować, że tego śniadania najzwyczajniej nie zjesz. Niektóre hotele pojęły, w ostatnim czasie, niewłaściwość swojego postępowania wydłużając godziny śniadaniowe do 11.00, ale wiele innych trwa przy swoim. Ciągle wspominam z rozrzewnieniem pensjonat w Valparaiso, w Chile, w którym kiedyś miałem przyjemność przebywać, kiedy właścicielka popatrzyła na mnie zdumiona, gdy zapytałam ją o porę serwowania śniadań. "A o której godzinie chciałby je Pan zjeść?" Zapytała. "Jest Pan na wakacjach, jeśli chce śniadanie na 13.00, to je Pan dostanie.”

2. Łazienkowe koszmary
Przyzwoita łazienka powinna być najmniejszym problemem dla hotelu, ale hotele konsekwentnie zawodzą w drobnych szczegółach, które okazują się później wielkimi niedociągnięciami. Jednym z tych problemów jest niewłaściwy pod względem funkcjonalnym projekt urządzeń łazienkowych. Przebywałem w miejscach, w których nie było miejsca na umieszczenie kosmetyków, chyba że na podłodze, lub umieszczenie mydelniczki poza kabiną prysznicową, zamiast w niej. I mimo tego, że hotelowy housekeeping utrzymuje w czystości płytki posadzkowe, to nigdy nie zaprząta sobie głowy drożnością odpływów powodujących,  że pod koniec kąpieli, stoi się w kałuży mętnej wody.

3. Ukryte koszty i opłaty
Jest to specjalność północnoamerykańskich hoteli - opłaty dotyczą pewnych "dodatkowych usług" świadczonych przez hotel, ale nie ma możliwości z ich zrezygnowania. Niedawno przebywałem w hotelu, w Miami Beach, który naliczył dodatkowe opłaty za sejf w pokoju. Sejf jest wbudowany na stałe w pokoju, więc nie było możliwości zrezygnowania z proponowanej usługi.

4. Nie przeszkadzać? A, co to znaczy?
Dlaczego tak wielu pracowników hotelowego housekeepingu ignoruje oznaczenie „nie przeszkadzać”? Tak wiele razy doświadczałem pukania do drzwi, budzącego mnie z głębokiego snu, pomimo że umieściłem ostrzeżenie zakazujące przeszkadzania. Jestem na wakacjach: nie przeszkadzać oznacza nie przeszkadzać!

5. Internet jest bezpłatny, chyba że płacisz 400 $ za noc
To powoli zaczyna się zmieniać, ale jedną z wielkich pretensji, jaką mają goście do wysokiej klasy hoteli jest ich wysoka taryfa za usługi internetowe, zarówno w pokojach, jak i w centrum biznesowym. Rzadko można uiszczać opłatę minutową lub półgodzinną – jest to zazwyczaj 24-godzinne minimum za wygórowaną cenę. Ironią jest to, że jeśli przebywasz w tańszych obiektach – jak np. Backpacker Hostel – usługa internetowa jest zazwyczaj bezpłatna, ewentualnie można skorzystać z kilku bezpłatnych komputerów oddanych do dyspozycji gości.

6. Pory meldowania i wymeldowywania się z hotelu
Późne wymeldowywanie jest coraz bardziej powszechne w branży hotelarskiej i jest to mile widziany postęp w hotelowych procedurach. Ale wiele hoteli nadal chce, aby goście opuszczali zajmowany przez siebie pokój punktualnie do godziny 10.00 , niezależnie od tego, jak bardzo są zajęci. Co gorsza są miejsca, które straszą naliczeniem dodatkowej opłaty za pół dnia pobytu, jeśli zdarzy ci się przespać i przedłużyć pobyt np. o 30 minut. Skutkiem ubocznym większej ilości późniejszych wymeldowań jest to, że meldowanie do hotelu odbywa się również w późniejszych godzinach. Dotychczas standardem była godzina 14.00, ale coraz częściej jest to godzina 15.00. Nie ma nic gorszego niż zjawienie się w hotelu po całonocnym locie wcześnie rano, aby dowiedzieć się, że twój pokój będzie wolny dopiero za siedem godzin.

7. Większy, nie znaczy lepszy
Przy tak wielu gościach, indywidualna obsługa często jest prawie niemożliwa do zastosowania. Zamieszkaj w mega-hotelu z setkami pokoi, a prawdopodobnie będziesz miał problem ze skontaktowaniem się z recepcją lub utkniesz na dobre w kolejce, w hotelowym lobby, aby zadać proste pytanie.

8. Cienkie ściany, głośne korytarze
To jest prawdziwy problem w budynkach, które nie zostały zaprojektowane jako hotele. Ten wielki stary pokój, który jest obecnie podzielony na trzy oddzielne pokoje, może mieć cienkie jak papier ścianki działowe składające się z odrobiny gipsu, dzięki czemu można słyszeć swoich sąsiadów przewracających się w łóżku – albo coś jeszcze bardziej niestosownego. Położenie okien wychodzących na gwarne pomosty, foyer i bary może prowadzić do bezsennych nocy lub gwałtownego przebudzenia we wczesnych porannych godzinach.

9. Wiemy, że się skarżysz, ale nie pomożemy ci
Podziękują ci za zwrócenie uwagi na trapiący cię problem, ale byłbyś szalony, gdybyś oczekiwał, że cokolwiek zrobią w kierunku jego rozwiązania. Przecież w końcu, za dzień lub dwa już cię tu nie będzie, a na to miejsce pojawi się następnie nowy – i być może nie zauważy tego, na co się skarżyłeś. Niedawno przebywałem w hotelu, w którym okno było nieszczelne i w trakcie deszczowego dnia zamokły dywany. Pomimo tego, że powiadomiłem o tym pracowników, a następnie opuściłem pokój udając się na całodniową wycieczkę, zorientowałem się, że nie podjęto żadnej próby osuszenia dywanów podczas mojej nieobecności. Oczywiście, w pokoju czuć już było stęchlizną zażądałem więc innego. Hotel przystał na moje żądanie, ale w dalszym ciągu nie podjął żadnych kroków, aby odświeżyć stęchłe pomieszczenie.

10. Ile poduszek ci potrzeba?
Jest to problem, który wygląda bardzo niepozornie, dlatego umieściłem go dopiero na pozycji dziesiątej, ale dlaczego wysokiej klasy hotele upierają się przy zakopywaniu swoich łóżek górą poduszek? Przebywałem w hotelach, w których na łóżku zgromadzono po dziewięć poduszek, kiedy więc po całym dniu musisz usunąć większość z nich, zanim trafisz do łóżka, to musisz jeszcze znaleźć gdzieś miejsce, aby umieścić je wszystkie. Menedżerowie, proszę, dwie na osobę wystarczą.

Craig Platt


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji