Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Profesjonalizm w hotelarstwie

Artykuły serwisu


Profesjonalizm w hotelarstwie


Dodano: 2012-02-17

Drukuj


Bycie profesjonalistą oznacza posiadanie pełnego zaufania do możliwości dostarczania znakomitego produktu lub usługi. Profesjonalizm rozpoczyna się od wyglądu, na który składa się czystość, higiena osobista, stosowność ubioru, długość włosów i styl, makijaż, biżuteria itd.

W swojej książce Psychologia recepcji (Front Office Psychology) H.V. Heldenbrand sugeruje pewne wskazówki dla recepcjonistów. Chociaż książka została napisana w 1944 r. to obowiązują one do dzisiaj.



Wskazówki Heldebranda na temat profesjonalizmu:

1. Nie będę krytykował kierownictwa, czy hotelu, przez których byłem wcześniej zatrudniony.
2. Będę przyjmował instrukcje dotyczące mojego nowego stanowiska z uwagą i odpowiedzialnie, nawet jeżeli znane mi są już niektóre procedury.
3. Nie będę marnował czasu kierownika lub współpracowników na opowiadanie „jak to robiliśmy w moim dawnym miejscu pracy”.
4. Będę się starał okazywać neutralną uprzejmość wobec wszystkich moich współpracowników.
5. Nie będę mieszał moich osobistych spraw do służbowych obowiązków, starał się unikać, aby moi znajomi składali mi wizyty w miejscu pracy lub oczekiwali tam, kiedy zakończę swoją zmianę.
6. Będę się starał aby nie dzwonili do mnie: żona, przyjaciółki lub przyjaciele w trakcie wykonywania obowiązków, z wyjątkiem bardzo ważnych spraw nie cierpiących zwłoki.
7. Nie będę przychodził do pracy zbyt wcześnie i oczekiwał na jej rozpoczęcie, jak również przebywał w miejscu pracy po zakończeniu zmiany.
8. Jeżeli w hotelu jest bar – nigdy nie będę korzystał z jego usług, swoje potrzeby w tym zakresie, jeśli w ogóle, będę zaspokajał w innych lokalach.
9. Nigdy nie będę wkładał do kasy jakichkolwiek zobowiązań do zwrotu gotówki, na jakikolwiek czas. W rzeczywistości nie będę umieszczał tam w ogóle jakichkolwiek zobowiązań dłużnych.
10. Jeśli będę spożywał posiłki w hotelowych lokalach gastronomicznych, będę to robił w godzinach najmniejszego ruchu, nie angażując nadmiernie obsługi kelnerskiej, nie odciągając ich od wykonywania swoich obowiązków oraz rozpoczynał i kończył posiłek tak szybko, jak będzie to możliwe.
11. Jeśli będę się spotykał z którąkolwiek pracownicą zatrudnioną w hotelu (lepiej gdyby tak jednak nie było), to nie będę się z nią spotykał w hotelu.
12. Będę bardzo konserwatywny względem zbyt zażyłych stosunków z gośćmi – zarówno z mężczyznami, jak i z kobietami, szczególnie z kobietami. Kontakty takie niosą z sobą dużą dawkę zagrożenia poprzez nierozsądne osobiste kontakty z osobami, z którymi robimy biznes.

Na profesjonalizm składa się wiele atrybutów. Poniższe przykłady koncentrują się na stanowiskach związanych z gastronomią, ale wykraczają również poza jej granice na inne obszary zarządzania w hotelu. Profesjonalizm można podsumować w tych dziesięciu punktach:

1. Postawa: chętny do przyjmowania instrukcji i krytyki
2. Pewność: w codziennej pracy, bez błędów
3. Współpraca z innymi: praca w bliskich ćwiartkach w większości przypadków, jest to istotne, aby żyć zgodnie ze swoimi współpracownikami
4. Chęć do pracy: kiedy wskazano zadanie do wykonania, zrobienie tego z chęcią i bez ponaglania
5. Inicjatywa: wykonywanie zadań bez konieczności mówienia
6. Czystość: klucz do dobrego zdrowia – bakterie rozprzestrzeniają się szybko
7. Zainteresowanie: trzeba przejawić zainteresowanie produkcją żywności aby odnieść sukces
8. Zdolności artystyczne: bardzo pożądana cecha, ale nie niezbędna
9. Zdrowie: dobra kondycja fizyczna jest konieczna z powodu długich godzin na nogach i w niektórych przypadkach noszenia ciężkich rzeczy
10. Determinacja: wykonanie jakiegokolwiek zadania wymaga tej cechy

Opracowano na podstawie: “Introduction to Hospitality” – John R. Walker


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji