Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Spotkanie z konsjerżem pięciogwiazdkowego hotelu

Artykuły serwisu


Spotkanie z konsjerżem pięciogwiazdkowego hotelu


Dodano: 2012-02-27

Drukuj


Przeprowadziłam ostatnio wywiad z Frankiem Laino, który jest konsjerżem w hotelu The Stafford w Londynie. Laino pracuje w branży hotelarskiej od 25 lat, w tym przez ostatnie 20 jako konsjerż, choć wygląda o wiele młodziej w porównaniu do swojego CV (zajmę się tym, jak mu się to udaje, w dalszej części tego postu).

Mówi o Stafford "Rejestrujemy wyższy odsetek osób, które korzystają z usług konsjerskich niż wiele innych hoteli, z którymi byłem związany". Dzieje się tak po części dlatego, że luksusowy 5-gwiazdkowy hotel posiada dużą liczbę stałych klientów, którzy korzystają z pomocy konsjerża w trakcie pobytu, prosząc o radę w sprawie teatru, restauracji, zwiedzania, czy po prostu o wskazania adresowe.

Jednym z kluczowych atutów dobrego konsjerża jest jego książka kontaktowa. Jak mówi Frank – nie mam tam takich informacji, które można uzyskać w przewodnikach, ale wiedza o tym, z kim rozmawiać i kto jest w stanie wyświadczyć mu przysługę. "Budujesz swoją książkę kontaktową przez bardzo długi okres czasu" mówi. "Informacje o wielu rzeczach, o które jesteśmy proszeni znajdują się w domenie publicznej – natomiast twoją prawdziwą wartością jest wiedza o tym, co warto i w jaki sposób załatwiać rzeczy, które są bardzo trudno osiągalne.”



Twój konsjerż z pewnością może ci załatwić bilety do teatru na ostatnią chwilę ale o wiele łatwiejsze i pewniejsze będzie to, jeśli zadzwonicie do niego z odpowiednim wyprzedzeniem i dokładnie sprecyzujecie, o co wam chodzi.

Frank twierdzi jednak, że konsjerż to nie tylko osoba załatwiająca trudno dostępne bilety lub rezerwująca najlepsze stoliki w restauracjach. Dobry konsjerż jest również osobą, z którą można porozmawiać, jest dobrym słuchaczem i zaufanym doradcą. Mówi także, że "trzeba być w stanie rozmawiać z ludźmi na różne tematy, wykazywać się empatią, aby wejść w bliski kontakt ze swoim rozmówcą. Zawsze można uzyskać określone informacje, wymienić się nimi w sieci, ale trzeba być w stanie docierać do ludzi -  posiadać umiejętność, o którą nigdy bym siebie nie posądzał, aż do momentu, kiedy ludzie sami zwrócili mi na nią uwagę".

No i oczywiście konsjerż musi nadążać za najnowszymi trendami i nowymi otwarciami. Utrzymywanie się i zapoznawanie się z aktualnymi zmianami zajmuje dużo czasu. "Nigdy nie można przestać tego robić", mówi Frank: "Londyn jest zjawiskowym miastem i zmienia się teraz szybciej niż kiedykolwiek w przeszłości".

Nadmiar informacji jest problemem dla wielu jego klientów, więc pomaga im orientować się w nowościach publikując swój biuletyn "Szczerze Mówiąc (Frankly Speaking)”, wybierając to, co jego zdaniem będzie atrakcyjne w przyszłych miesiącach i informuje gości Stafforda, co jest aktualnie na topie, a co nie. Radzi również swoim gościom, aby nie przeładowywali programu swojego pobytu w hotelu nadmiarem imprez, a zamiast tego postarali się skoncentrować na jednej lub dwóch rzeczach - "Zbyt wiele osób próbuje zrobić zbyt dużo na raz", narzeka Frank.

Gabinet figur woskowych Madame Tussaud, na przykład - "To, dlaczego chcesz stać dwie i pół godziny w kolejce, aby zobaczyć niektóre woskowe figury, jest dla mnie naprawdę porażające". Mówi również, że o ile obejrzenie zmiany warty jest „koniecznością", to „nie warto ustawiać się godzinę wcześniej przed Pałacem Buckingham, aby zapewnić sobie dobrą widoczność.” Zamiast tego, sugeruje, aby oglądnąć formowanie się warty w koszarach i podążać za nią w kierunku Pałacu Buckingham. Ostrzega również, że branie przewodnika na tę okazję to " naprawdę strata czasu", bo zwiedzający mogą sami zobaczyć wszystko, czego sobie życzą i nie trzeba do tego wynajmować kogokolwiek.

Frank Laino twierdzi też, że wskazane jest, aby zwiedzać Tower of London raczej rano, a nie po południu. "Wiemy, kiedy jest najlepsza pora na zwiedzanie określonych miejsc", mówi Frank; na przykład, Tower of London jest odwiedzana przez grupy wycieczkowe w godzinach popołudniowych, tak więc indywidualnie najlepiej jest wybrać się tam rano. Załatwienie biletów z określonym czasem zwiedzania pozwala również ograniczyć czas spędzany w kolejkach przy wejściach na duże wystawy – można to załatwić jeszcze zanim turyści zjawią się w hotelu.

Aktualnie Pałac Buckingham jest obleganym miejscem, ponieważ wystawiana tam jest suknia ślubna Kate, więc Frank radzi aby zwiedzać Parlament, który jest dostępny dla turystów w soboty (jak również podczas wakacji parlamentarnych w okresie letnim).

Przyznaje, że niektórzy goście mogą być wymagający. "Niektórzy goście przychodzą do mnie i po prostu chcą porozmawiać", mówi; "... nie zawsze wyczuwają, jak bardzo jesteś zajęty." Stali klienci jednakże nauczyli się, jak można w efektywny sposób skorzystać z jego wiedzy - "Widzą kolejkę, wiedzą więc, że jestem zajęty, więc próbują się ze mną skontaktować za pomocą Blackberry." Nowoczesne narzędzia ułatwią gościom dostęp do konsjerża.

Nietypowe życzenia obejmowały m.in. gimnastykę medytacyjną tai chi na koniu, rozwiązanie problemu wysłania londyńskiego autobusu do domu gościa i załatwienia specjalnej wizyty w Pałacu Buckingham dla gościa, który chciał zobaczyć obraz, który nie jest wystawiany w pokazie publicznym. "Chciał zobaczyć wszystkie 34 obrazy Vermeera, a ten specjalny, to był numer 33". Próbował wcześniej bezpośredniego kontaktu z Pałacem, ale bez powodzenia – książka kontaktowa Franka jednak pomogła.

Stafford oferuje dyskretną, a jednocześnie centralną lokalizację przy bocznej uliczce w ekskluzywnej, centralnej londyńskiej dzielnicy St James.

Jego najlepsza rada na skuteczne wykorzystanie możliwości konsjerża? Telefon z wyprzedzeniem "Z satysfakcją pracuje się z ludźmi, którzy planują swoje działania z wyprzedzeniem" powiedział Frank.
Poza pracą, Frank prowadzi aktywne życie - jest wielkim fanem dramatów Szekspira i lubi chodzić na koncerty i festiwale. Spędza dwa wieczory w tygodniu na wyjściach do teatru lub restauracji w Londynie, tak aby być na czasie z nowościami.

Dba także o swoją kondycję i jestem pewna, że to sprawia, że wygląda tak dobrze. Byłam pod wrażeniem jego sprawności fizycznej - odbył niedawno trzydniową wycieczkę rowerową do Paryża, a obecnie rozważa przejażdżkę z Londynu do Brighton w ramach treningu. Ale przede wszystkim pan Laino jest ujmującym facetem - jego umiejętności w zakresie kontaktu z ludźmi naprawdę dają się odczuć i jest to prawdopodobnie kluczowym wymogiem dla każdego, kto poszukuje kandydatów do pracy konsjerża w najlepszych hotelach Londynu.

Andrea


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji