Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Revenue Management powinno oznaczać planowanie i...

Artykuły serwisu


Revenue Management powinno oznaczać planowanie i działanie w hotelu każdego rozmiaru i rodzaju - Część 2/2


Dodano: 2012-03-09

Drukuj


Maksymalizowanie przychodów nie oznacza automatycznego podnoszenia cen, oznacza natomiast reagowanie na rynek, w pewnym stopniu również na swoich konkurentów i na  wyjątkowość hotelowej klienteli.

Większość rynków charakteryzuje się swoim specyficznym, sezonowym popytem. W okresach posezonowych, niektóre stawki mają naturalną tendencję do obniżania się w związku z niższym popytem. Sprawdzone praktyki dowodzą, że nawet poza sezonem racjonalnym działaniem jest utrzymywanie niektórych wysokich stawek, ponieważ stawki same w sobie nie są jedynym bodźcem zachęcającym klientów do korzystania z usług naszego hotelu. Klienci wybierają hotele częściowo ze względu na cenę, ale również ze względu na lokalizację, preferencje w stosunku do marki, wcześniejsze pozytywne doświadczenia lub po prostu dostępność oferowanych produktów.



Utrzymywanie wyższych, pełnych stawek pozwala ci również na możliwość stosowania określonych, niewielkich upustów procentowych poprzez dyskontowanie tych pełnych stawek, osiągając lepsze wyniki operacyjne i wskaźnika RevPAR.

Pierwsza z dwu części tego artykułu zawierała wskazówki pomocne w maksymalizacji przychodów w okresach niższego popytu lub słabszego sezonu głównego. Część druga zajmuje się strategiami wysokiego i nadmiernego popytu.

Taktyki wysokiego popytu: (korzystaj z nich przy przewidywanym obłożeniu w wysokości 85% lub wyższym)
1. Zrezygnuj z udzielania wysokich dyskont (honoruj obowiązkowe rabaty gwarantowane przez np. AAA i AARP, udzielaj zniżek w stosunku do pełnych stawek), ale utrzymanie puli specjalnej dyrektora hotelu z 20 procentowym rabatem może być dobrym posunięciem, aby zapełnić ostatnie 5 pokoi.
2. Rozsądnie korzystaj z ograniczenia wynikającego z długości pobytu.
3. Zredukuj kwaterowanie grup turystycznych, chyba że zmuszają cię do tego wcześniej zawarte umowy
4. Zredukuj lub kompletnie wyeliminuj zwalnianie pokoju o godzinie 16 lub 18
5. Zastosuj bardziej restrykcyjne zasady w polityce anulacji / gwarancji  np. akceptuj tylko karty kredytowe z gwarantowaną rezerwacją, przy 24 lub 48 godzinnym terminie anulacji
6. Podnoś stawki w konsekwencji ich wzrostu u twoich konkurentów
7. Oszacuj i ewentualnie podnieś stawki dla wszystkich pakietów lub ogranicz ich dostępność tylko w niektóre dni
8. Sprzedawaj apartamenty i pokoje executive za pełną stawkę
9. Nie eliminuj automatycznie sprzedawanych rezerwacji tylko z tego powodu, że wielodobowy pobyt zbiegnie się z noclegiem w okresie wysokiego popytu, bo mimo to takie rezerwacje mogą stanowić doskonały zarobek. Przeanalizuj starannie przypadki, kiedy goście nie zjawili się w hotelu mimo posiadania rezerwacji lub ją anulowali.
10. Kontroluj wszystkie korporacyjne i wynikające z kart kredytowych, gwarancje – staraj się zapełnić wszystkie pokoje

Podejmuj działania kontynuacyjne we wszystkich sytuacjach
1. Nieustannie monitoruj statystyki dotyczące systemu zarządzania obiektem (PMS) i centralnej rezerwacji (CRO)
2. Jeśli twój obiekt jest częścią łańcucha lub marki, współpracuj z przedstawicielami revenue management i rezerwacji w CRO – to są twoi eksperci i mogą w sposób istotny ci pomóc swoim doświadczeniem
3. Upewnij się, aby odpowiednie ograniczenia były spójne z wszystkimi kanałami dystrybucji - GDS (globalny system dystrybucji), CRO, PMS, OTA (stowarzyszenie organizacji turystycznych)
4. Oceniaj i rewiduj strategie
5. Informuj o założonych strategiach pracowników recepcji

John Hogan


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji