Strona główna » Zarządzanie » Revenue Management powinno oznaczać planowanie i... | Artykuły serwisu
Revenue Management powinno oznaczać planowanie i działanie w hotelu każdego rozmiaru i rodzaju - Część 2/2
|
|
Maksymalizowanie przychodów nie oznacza automatycznego podnoszenia cen, oznacza natomiast reagowanie na rynek, w pewnym stopniu również na swoich konkurentów i na wyjątkowość hotelowej klienteli.
Większość rynków charakteryzuje się swoim specyficznym, sezonowym popytem. W okresach posezonowych, niektóre stawki mają naturalną tendencję do obniżania się w związku z niższym popytem. Sprawdzone praktyki dowodzą, że nawet poza sezonem racjonalnym działaniem jest utrzymywanie niektórych wysokich stawek, ponieważ stawki same w sobie nie są jedynym bodźcem zachęcającym klientów do korzystania z usług naszego hotelu. Klienci wybierają hotele częściowo ze względu na cenę, ale również ze względu na lokalizację, preferencje w stosunku do marki, wcześniejsze pozytywne doświadczenia lub po prostu dostępność oferowanych produktów.
Utrzymywanie wyższych, pełnych stawek pozwala ci również na możliwość stosowania określonych, niewielkich upustów procentowych poprzez dyskontowanie tych pełnych stawek, osiągając lepsze wyniki operacyjne i wskaźnika RevPAR.
Pierwsza z dwu części tego artykułu zawierała wskazówki pomocne w maksymalizacji przychodów w okresach niższego popytu lub słabszego sezonu głównego. Część druga zajmuje się strategiami wysokiego i nadmiernego popytu.
Taktyki wysokiego popytu: (korzystaj z nich przy przewidywanym obłożeniu w wysokości 85% lub wyższym) 1. Zrezygnuj z udzielania wysokich dyskont (honoruj obowiązkowe rabaty gwarantowane przez np. AAA i AARP, udzielaj zniżek w stosunku do pełnych stawek), ale utrzymanie puli specjalnej dyrektora hotelu z 20 procentowym rabatem może być dobrym posunięciem, aby zapełnić ostatnie 5 pokoi. 2. Rozsądnie korzystaj z ograniczenia wynikającego z długości pobytu. 3. Zredukuj kwaterowanie grup turystycznych, chyba że zmuszają cię do tego wcześniej zawarte umowy 4. Zredukuj lub kompletnie wyeliminuj zwalnianie pokoju o godzinie 16 lub 18 5. Zastosuj bardziej restrykcyjne zasady w polityce anulacji / gwarancji np. akceptuj tylko karty kredytowe z gwarantowaną rezerwacją, przy 24 lub 48 godzinnym terminie anulacji 6. Podnoś stawki w konsekwencji ich wzrostu u twoich konkurentów 7. Oszacuj i ewentualnie podnieś stawki dla wszystkich pakietów lub ogranicz ich dostępność tylko w niektóre dni 8. Sprzedawaj apartamenty i pokoje executive za pełną stawkę 9. Nie eliminuj automatycznie sprzedawanych rezerwacji tylko z tego powodu, że wielodobowy pobyt zbiegnie się z noclegiem w okresie wysokiego popytu, bo mimo to takie rezerwacje mogą stanowić doskonały zarobek. Przeanalizuj starannie przypadki, kiedy goście nie zjawili się w hotelu mimo posiadania rezerwacji lub ją anulowali. 10. Kontroluj wszystkie korporacyjne i wynikające z kart kredytowych, gwarancje – staraj się zapełnić wszystkie pokoje
Podejmuj działania kontynuacyjne we wszystkich sytuacjach 1. Nieustannie monitoruj statystyki dotyczące systemu zarządzania obiektem (PMS) i centralnej rezerwacji (CRO) 2. Jeśli twój obiekt jest częścią łańcucha lub marki, współpracuj z przedstawicielami revenue management i rezerwacji w CRO – to są twoi eksperci i mogą w sposób istotny ci pomóc swoim doświadczeniem 3. Upewnij się, aby odpowiednie ograniczenia były spójne z wszystkimi kanałami dystrybucji - GDS (globalny system dystrybucji), CRO, PMS, OTA (stowarzyszenie organizacji turystycznych) 4. Oceniaj i rewiduj strategie 5. Informuj o założonych strategiach pracowników recepcji
John Hogan
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |