Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Siedem emailowych taktyk marketingowych...

Artykuły serwisu


Siedem emailowych taktyk marketingowych zwiększających sprzedaż restauracji


Dodano: 2012-03-13

Drukuj


Restauracje wszystkich typów i rozmiarów mogą wykorzystywać marketing emailowy, aby docierać regularnie do swoich klientów. Marketing emailowy jest nie tylko efektywny kosztowo, ale jest również elastycznym narzędziem, dającym się przystosować do zaplanowanego harmonogramu, ma możliwości indywidualizacji i gwarantuje restauracjom wyniki, które sami mogą zaobserwować i zmierzyć. Oto kilka taktyk, z jakich skorzystać mogą restauracje, aby zoptymalizować swoją emailową strategię marketingową w celu zwiększenia sprzedaży.

Trwałe oddziaływanie
Kiedy restauracja wysyła wiadomość emailową, to nie powinna to być wiadomość wyłącznie w formie komunikatu słownego wyświetlanego na ekranie, musi być wizualnie stymulująca i ekscytująca klienta, w celu utrwalania przekazywanych mu treści. Restauracje chciałyby, aby klienci zapamiętali ich adres mailowy. W związku z tym nagłówek musi przyciągać uwagę odbiorcy. Jeśli wiadomość dotyczy nowej oferty, zapisz to w nagłówku, "Skorzystaj z 40 procentowej zniżki zamawiając następny posiłek!" Jeśli ktoś to przeczyta, będzie chciał się dowiedzieć, jak uzyskać taką zniżkę. Informacja powinna być krótka, zwięzła i na temat – w razie potrzeby skorzystaj z funkcji wypunktowania.



Aktualność i istotność
Niezwykle ważne jest to, aby zawrzeć w informacji aktualne treści. Fakt - ludzie nie posiadają długiego okresu zdolności do koncentracji i nie mają czasu na czytanie rzeczy, które są dla nich bez znaczenia. Na przykład, jeśli twoja restauracja zamierza wprowadzić jakieś specjalne oferty na lato, przesyłaj informacje o nich w maju, a nie w lipcu, kiedy jest już prawie połowa lata. Aby utrzymywać aktualność wiadomości, proś swoich klientów o niektóre indywidualne informacje, jak np. data urodzenia, czy lokalizacja, z której pochodzą. Jeśli posiadasz restaurację w łańcuchu hotelowym, zlokalizowaną w San Antonio, w Teksasie, to z okazji zbliżającego się lokalnego Alamo Day, nie wysyłaj maila z taką informacją do klientów mieszkających w innych regionach Stanów Zjednoczonych, ponieważ taka informacja jest dla nich bez znaczenia.

Wartość oferty
Odbiorca twojego emaila poszukuje wartości. Nie chce po prostu przeczytać ogólnych aktualizacji dotyczących restauracji - chce dowiadywać się o wydarzeniach, rabatach i wielkich promocjach. W pojedynczym emailu restauracja może zaproponować zniżki na posiłek i zobowiązać odbiorców do pozostawania w kontakcie, aby dowiadywać się o nowych potrawach i promocjach. Informacje o nowych promocjach lub okazjach należy wesprzeć informacją o tym, jak można z nich skorzystać i jakie korzyści wynikają z nich dla każdego klienta. Być może wprowadzana akurat nowa opcja gastronomiczna zawiera zdrowsze posiłki – wytłumacz to swoim odbiorcom i uzasadnij dlaczego powinni je wypróbować.

Nie przesadzaj z ilością korespondencji
Nikt nie lubi być zasypywany wiadomościami emailowymi od restauracji. Najprawdopodobniej oznaczone one zostaną jako "spam" i nie będą już nigdy odczytywane. Jednocześnie klienci nie mają ochoty wyczekiwać całymi miesiącami na nowe informacje w swojej skrzynce odbiorczej. Częstotliwości poczty elektronicznej muszą być dostosowane do osiągania celu w postaci wywierania pożądanego wpływu na klientelę restauracji. Najlepsza zasada to wysyłanie wiadomości w regularnych odstępach czasu, ale nie tak często, by odbiorcy starali się o wykreślenie swojego adresu z listy emailowej – wydaje się, że optymalna częstotliwość maili od restauracji to jedna lub dwie wiadomości w miesiącu, ale może to być równie dobrze raz w tygodniu, w przypadku określonych koncepcji.

Nie zapominaj o mediach społecznościowych
Nie zapomnij wspomnieć we wszystkich emailach, że odbiorcy mogą zapoznać się z restauracją na różnych portalach społecznościowych takich, jak Facebook czy Twitter. Stając się przyjacielem Facebooka lub zwolennikiem Twittera, klienci otrzymują dodatkowe informacje na temat restauracji, co doprowadza do dalszego pogłębienia relacji na styku klient-restauracja. Jest to również kolejny świetny sposób na promocję!

Bądź przyjazny dla smartfonów i urządzeń przenośnych
Jako że coraz więcej osób podróżuje, to sprawdzają swoją pocztę na urządzeniach mobilnych, smartfonach, iPhone’ach, Blackberry i Androidach. Restauracje muszą zagwarantować, aby ich emaile docierały na te urządzenia. Wiele tradycyjnych formatów poczty elektronicznej nie jest kompatybilnych z małymi ekranami urządzeń mobilnych. Chociaż email zawsze musi mieć formę przyciągającą klientów, to musi także być czytelny, dzięki czemu może być prawidłowo wyświetlany na wszystkich ekranach. Ponadto, jeśli restauracja wstawia jakieś linki w wiadomościach poczty elektronicznej, to te linki też muszą być przyjazne dla urządzeń przenośnych. Najgorszą rzeczą jest wysyłanie linków, które nie mogą być otwierane na urządzeniach przenośnych.

Zamieszczaj w każdej wiadomości linka z opcją wysyłkową
Większość zainteresowanych podmiotów nie dostrzega potrzeby zamieszczania linka z opcją wpisania na listę wysyłkową, bo przecież odbiorcy znajdują się już na liście subskrybentów. To może wydawać się nierozsądne, ale za tą taktyką stoją pewne względy zdroworozsądkowe. Klienci przesyłają restauracyjne e-maile do swoich znajomych, którzy ich zdaniem mogą być zainteresowani określonymi informacjami zawierającymi np. nowe pozycje w menu lub specjalne promocje. Osoby te być może nie figurują na twojej liście wysyłkowej. Po odczytaniu zawartości i zapoznaniu się z ofertą, mogą zapisać się na emaile od ciebie. Idealnym miejscem na umieszczenie linka z opcją wysyłkową będzie również „PS” na końcu wiadomości.

Marketing emailowy ma wielki potencjał, zapewniający szybką reakcję klienteli restauracji. Jest to medium korzystne dla obu stron zaangażowanych w wymianę komunikatów, pozwalające restauracjom na wywieranie bezpośredniego wpływu na swoich klientów. Kiedy jest prawidłowo stosowany, może zwiększyć zyski netto restauracji i zapewnić solidny zwrot z inwestycji.

Jaime Oikle


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji