Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Cztery sposoby na podwyżki cen, które nie...

Artykuły serwisu


Cztery sposoby na podwyżki cen, które nie zmartwią nawet twoich klientów


Dodano: 2012-03-30

Drukuj


Ceny rosną i nienawidzą tego prawie wszyscy. Ale jeśli twoja sytuacja ekonomiczna jest podobna do innych firm, to znaczy, że uwarunkowania ekonomiczne zmuszą cię, prędzej czy później, do podniesienia cen. I bądźmy szczerzy, jeśli będziesz czekał w nieskończoność, to prawdopodobnie znikniesz z rynku.

Taka jest natura biznesu. Wzrost cen spowodowany jest rozmaitymi powodami, w tym warunkami rynkowymi, konkurencją i rosnącymi kosztami, które sam musisz opłacać. Ale zamiast bombardowania klientów nowymi, wyższymi cenami (co odbierane jest, jak wymierzanie policzka klientowi), istnieją znacznie lepsze rozwiązania. A kiedy do tego, będą one dobrze zrealizowane, twoi klienci będą ci jeszcze dziękować za podwyżki.

Oto cztery sposoby na podwyższenie cen, które nie tylko powstrzymają twoich klientów przed narzekaniem, ale w rzeczywistości mogą oni „przybić ci piątkę” w geście uznania:



1. Uczciwość jest najlepszą polityką
Klienci cenią kiedy jesteś szczery i poświęcasz swój czas, aby wyjaśnić im, dlaczego podnosisz ceny, gdy masz zamiar to zrobić i jak to wpłynie na płacone przez nich stawki. Są to ostatecznie kluczowe pytania drążące umysły klientów, gdy ceny idą w górę. Jeśli jesteś aktywny i szczerze poinformujesz ich o tym, to klienci nie będą się na ciebie skarżyć.

2. Dorzuć coś ekstra
Każdy uwielbia dostawać coś za darmo! Drobna bezpłatna rzecz może być nieoceniona w relacjach z klientami i w pewnym stopniu złagodzić irytację wywołaną podwyżką cen. Powiadom klientów o podwyżce cen, ale także postaraj się im uświadomić korzyści z zaproponowanych nowych usług, które zostaną dołączone do stawki, nawet jeśli są one pozornie nieistotne.

3. Zaoferuj alternatywę
Nikt nie chce mieć do czynienia z obligatoryjnym dostosowaniem się do wymuszonego wzrostu cen, postaraj się więc w miarę możliwości proponować swoim klientom opcje. Na przykład, mogą zaakceptować nową cenę, ale ewentualnie mogą też zdecydować się na uboższą ofertę w niższej cenie. Jeśli dasz im taką alternatywę, będą czuli że mają pełniejszą kontrolę nad zastaną sytuacją, co pozwoli im na satysfakcję z dokonania samodzielnego wyboru, kiedy ostatecznie i tak zdecydują się na wersję objętą wzrostem cen.

4. Poproś ich o radę
Klienci czują się bardziej lojalni, gdy wiedzą, że obchodzi cię to, co myślą i czują, i że próbowałeś zapytać ich o zdanie. Spróbuj konsultacji z najlepszymi z twoich klientów, aby wyjaśnić, że twoja firma musi zwiększyć przychody, a jednocześnie chce być fair w stosunku do klientów. Kiedy otrzymasz od nich stosowne porady (które mogą równie dobrze zawierać sugestię wzrostu cen), to będą mniej skłonni do narzekania, bo przecież, jak by nie było, sami proponowali podwyżki.

Niektóre firmy stosują nieczyste zagrania w celu podnoszenia cen, ale takie sztuczki powodują, że klienci czują się oszukani i naciągnięci. Na przykład, mogą kupić produkt, który lata całe sprzedawany był w 35 dekagramowych opakowaniach, a w ciągu jednego dnia w opakowaniu, za które płacą taką samą cenę znajduje się 30 dekagramów produktu. Jest to oczywiście podwyżka cen, ale firma nie zrobiła tego w uczciwy sposób. W rezultacie, w momencie, kiedy klienci zorientują się w tym, to poczują się oszukani. Lepiej jest więc unikać podstępów przy wprowadzaniu koniecznych podwyżek cen, zdecydować się na szczerość i otwartość i rozejrzeć się za możliwościami złagodzenia skutków podwyżek. Zacznij od zadania sobie pytania, w jaki sposób ty, jako klient chciałbyś się dowiedzieć o podwyżkach cen i miej to na uwadze, kiedy będziesz musiał podnosić swoje ceny.

Jeśli zorientujesz się, że nadszedł właśnie czas, aby podnieść swoje ceny, rozważ możliwość zastosowania jednego z powyższych sposobów na złagodzenie ciosu, jakim niewątpliwie taka sytuacja będzie dla klientów. Klienci przyjmą podwyżkę z dużo większą wyrozumiałością w ten sposób, niż gdyby po prostu zaatakować ich podwyżką bez słowa wyjaśnienia. Oczywiście, nadal można będzie usłyszeć narzekanie, bo zawsze znajdą się jakieś osoby, które będą się skarżyć, niezależnie od powodu podwyżek, ale ogólnie proces ten powinien przebiegać w dużo łagodniejszej formie.

Mike Michalowicz


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji