Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Baza wiedzy i testy » Test dla hotelarzy 1 - Technik hotelarstwa

Artykuły serwisu


Test dla hotelarzy 1 - Technik hotelarstwa


Dodano: 2012-04-11

Drukuj


1. W związku z rozbudową kolei żelaznych w Europie w XIX w. wprowadzono typ hoteli dworcowych, które nazywano:
A. pandokia
B. agoria
C. portyki
D. terminus

2. Sobór w Nicei w 325 r. zalecił urządzenie w każdym mieście:
A. Curiosa ursus publici – karczmy dla wszystkich
B. Xenodochium – gospody dla podróżnych

C. Curiosa ursus publici i xenodochium
D. Septimar

3. Inicjatorem powstania pierwszego systemu hotelowego był
A. Cesar Ritz.
B. Conrad Nicholson Hilton.

C. John Willard Marriott Jr.
D. Charles Kemmons Wilson

4. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni to
A. HOTREC
B. HO-RE-CA

C. PFCC
D. IHRA

5. IGHP to skrót
określający:
A. Izbę Gospodarczą Hoteli Polskich
B. Instytucję
Gospodarczą Hoteli Polskich
C. Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego
D. Instytucję Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego

6. Która z wymienionych organizacji to światowa  organizacja turystyki?

A. UN WTO
B. AIH

C. PIT
D. POT



7. Najwyższym organem administracji państwowej w Polsce odpowiedzialnym obecnie za  turystykę jest:
A. Ministerstwo Sportu
B. Ministerstwo Sportu i Turystyki
C. Ministerstwo Gospodarki
D. Polska Organizacja Turystyczna .


8. Zaszeregowanie obiektu do określonego rodzaju oraz nadanie kategorii następuje na wniosek:
A. wojewody
B. PZH
C. marszałka województwa
D. przedsiębiorcy.

9. Pod jaką nazwą Polska Izba Hotelarstwa wpisuje obiekt, wyróżniony referencjami wiarygodności wysokiej jakości usług hotelarskich i gastronomicznych, do katalogu polskich markowych przedsiębiorstw hotelowych i gastronomicznych?

A. Hotel Recommended by the Polish Hotels.
B. Hazard Analysis and Critical Control

C. International Standard Organization
D. Polish Quality Hotel


10. Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych w 2011r. dotyczyła m.in.  możliwości przyjęcia przez recepcjonistę od gościa zapłaty za usługi świadczone przez zakład hotelarski w postaci karty płatniczej:
A. w hotelach 1* i  2* jeśli mają powyżej 50 j.m.
B. w hotelach kategorii 3* 4* i 5*
C. w hotelach kategorii 3* i 4*
D. w hotelach kategorii 4* i 5*

11. Boutique są to obiekty
A. kameralne i luksusowe nastawione na indywidualnego gościa.
B. o przedłużonym pobycie i zawężonym zakresie usług.
C. zlokalizowane w różnych środkach transportu.

D. inaczej hotel na kołach

12. HotSpot to:
A. miejsce rekreacyjne w otoczeniu hotelu
B. miejsce gdzie można połączyć się bezprzewodowo z Internetem przy użyciu laptopów, telefonów komórkowych i innych urządzeń
C. kącik zabaw dla dzieci
D. hotelowe Spa i Wellness.

13. Przyrzeczenie zaszeregowania obiektu hotelarskiego do odpowiedniego rodzaju I kategorii nazywamy:
A. promesą
B. koncesją
C. voucherem
D. licencją

14. Częścią składową regulaminu hotelowego nie jest:
A. określenie doby hotelowej
B. tryb przedłużania pobytu

C. zakaz użyczania pokoju osobom trzecim
D. wyposażenie pralni hotelowej

15. Niezbędnymi danymi zawartymi w karcie meldunkowej są:
A. narodowość, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony pobyt, seria i numer dowodu tożsamości, numer pokoju, podpis gościa
B. imię i nazwisko, narodowość, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony pobyt, numer pokoju, podpis gościa

C. imię i nazwisko, narodowość, data i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony pobyt, seria i numer dowodu tożsamości, numer pokoju, podpis gościa
D. narodowość, miejsce zamieszkania, data przybycia i zamierzony pobyt, seria i num
er dowodu tożsamości, numer pokoju, podpis gościa imię i nazwisko.

16. Na pokładzie samolotu stewardesa serwuje podróżnym posiłek. Jak nazwiesz ten rodzaj usług?
A. servise included
B. catering

C. suite
D. study tour


17. Zlecanie wykonania czynności pokojowych firmom zewnętrznym to:
A. overbooking
B. dumping
C. cabotage
D. outsourcing.


18. Za rzecz wniesioną do hotelu uważa się:
A. świnkę morską pozostawiona w j.m.
B. samochód pozostawiony na parkingu hotelowym
C. walizki pozostawione w samochodzie

D. biżuterię umieszczoną w depozycie hotelowym.

19. Pokój hotelowy o powierzchni zaledwie 10 m2, wynajmowany na godziny, oferujący podwójne łóżko, składany stół, prysznic i telewizor, inspirowany japońskimi tanimi hotelami- kaps
ułami to:
A. bungalow
B. yotel
C. stanica turystyczna
D. hostel.

20. Znajduje się w Dubaju. Uważany jest za jeden z najbardziej luksusowych hoteli n
a świecie, kształtem przypomina żagiel:
A. Atlantis Palm
B. Pei Mansion Hotel
C. Burj Al. Arab
D. Jin Moo Building.

21. Usługi typu  SPA w obiektach hotelarskich są związane z:
A. zabiegami leczniczymi oraz rehabilitacją

B. usługami rekreacyjnymi i zabiegami leczniczymi
C. usługami kulturalnymi i usługami rozrywkowymi
D. zabiegami prozdrowotnymi oraz poprawą urody.

22. Najniższy standard domów wycieczkowych oznacza się:
A. * gwiazdką
B. ** gwiazdkami
C. cyfrą rzymską I
D. cyfrą rzymską III.


23. Bielizna stołowa upięta wzdłuż obwodu stołu w sposób przedstawiony na zdjęc
iu to:
A. serweta
B. obrus
C. skirting                                                          
D. molton

24. Gościem hotelowym w rozumieniu prawa jest osoba, która zawarła umowę:
A. hotelową

B. agencyjną
C. deliktową
D. leasingową


25. Hotel z ograniczonymi usługami oraz serwisem, który oferuje tylko nocleg i śniadanie, to:
A. hotel boutique
B. hotel garni
C. hotel apartamentowy
D. hotel sanatoryjny

26. Ile jednostek mieszkalnych dla potrzeb osób niepełnosprawnych muszą dostosować obiekty hotelarskie, które mają co najmniej 50 pokoi?
A. 1
B. 2

C. 3
D. 4

27. Bufet branch:
A. przygotowany jest z okazji uroczystych śniadań
B. to kombinacja śniadania i obiadu
C. to wystawny obiad w formie bufetowej
D. to uroczysta kolacja

28. Specjalność czeskiej kuchni to:
A. sushi
B. wieprzowina z duszoną fasolą
C. knedliki
D. placek z mąki kukurydzianej.

29. Usługi gastronomiczne wliczone w cenę noclegu oznaczane symbolem HB obejmują:
A. śniadanie

B. obiad
C. śniadania, obiad i kolację
D. śniadanie i obiadokolację.

30. Turystyka kwalifikowana jest turystyka:
A. kajakowa, rowerowa, uzdrowiskowa

B. żeglarska, narciarska, rowerowa,
C. zdrowotna, edukacyjna, trampingowa
D. wypoczynkowa, krajoznawcza, trekkingowa

31. Wieczorem przybył gość z rezerwacji. Po niespełna godzinie chce zmienić pokój twierdząc, że zaszła pomyłka i skierowano go do pokoju, który nie został sprzątnięty przed jego przyjazdem. Jaka powinna być Twoja reakcja?
A. Rozumiem, ale dziś już nie możemy nic zrobić, bo nie ma pokojowych. Jutro z samego rana na pewno ktoś się tym zajmie.
B. Bardzo mi przykro i przepraszam za pomyłkę. Natychmiast zmienię pokój i poproszę kogoś
o przeniesienie bagaży. Pana natomiast zapraszam na kolację na koszt hotelu.
C. Trudno mi to zrozumieć. Nikt nie zgłaszał nigdy nam żadnej uwagi co do czystości pokoi, ale oczywiście mogę zmienić Panu pokój.

D. Natychmiast poproszę kierownika hotelu, bo widzę, że kolejny raz Pani Zosia nie dopilnowała swoich obowiązków. Na pewno z Panem tę sprawę wyjaśni.

32. Miejsce Obsługi Podróżnych jest:
A. terenem wydzielonym w pasie drogowym wyposażonym w miejsca postojowe oraz urządzenia służące zaspakajaniu potrzeb podróżnych
B. obiektem noclegowym położonym przy autostradzie przeznaczonym do odpoczynku pod
różnych
C. placem przeznaczonym do postoju i odpoczynku w czasie podróży
D. drogą, wzdłuż której zlokalizowane są stacje paliw, parking oraz punkty gastronomiczne.

33. Formę turystyki morskiej uprawianej na dużych liniowcach i wycieczkowcach określa się mianem:
A. Sailing
B. Yachting
C. Cruising
D. Shipping

34. Recepcjonista zamelduje grupę w hotelu na podstawie
A. voucheru
B. karty zamówienia
C. potwierdzenia rezerwacji
D. dostarczonej listy uczestników


35. Nisza rynkowa w marketingu to:
A. Obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
B. Miejsce spotkań kupujących i sprzedających
C. Segment docelowy firmy
D. Faza spadku sprzedaży produktu w jego cyklu życia

36. Najwyższe nakłady na promocję w cyklu życia produktu mamy w fazie:
A. spadku sprzedaży
B. wzrostu sprzedaży
C. dojrzałości sprzedaży
D. wprowadzenia produktu na rynek.

37. Osobowość introwertyczną posiada

A. melancholik
B. sangwinik

C. ekstrawertyk
D. choleryk

38. Zespół zachowań, charakterystycznych dla określonego kręgu geograficznego, kulturowego i społecznego nakierowany na zaspokojenie podstawowych potrzeb: snu, głodu, pragnienia innych osób (gości), zgodnie z wyuczonymi i stale kształtowanymi wzorcami to definicja
A. etykiety
B. protokołu dyplomatycznego

C. gościnności
D. etyki

39. Biuro podróży „Elf” z Łodzi zorganizowało wczasy dla emerytów w hotelu Plaza *** w
Kołobrzegu. Za czyim pośrednictwem recepcjonista powinien zameldować grupę hotelu?
A. właściciela biura podróży
B. pilota wycieczki
C. dyrektora hotelu
D. specjalisty public relations

40. W folderze reklamowym biura podróży AS zamieszczona następującą informacje: „przy zakupie dwóch turnusów na wczasy w hotelu Karkonosze w Karpaczu – zniżka15% od osoby”. Jaki rodzaj rabatu zastosowano?
A. sezonowy
B. lojalnościowy
C. ilościowy
D. usługowy


41. Timesharing to:
A. możliwość korzystania z turystycznego obiektu noclegowego w oznaczonym czasie, w każdym roku, w zamian za płacenie przedsiębiorcy ryczałtowego wynagrodzenia
B. możliwość korzystania z dodatkowych usług hotelowych bezpłatnie
C. możliwość zarezerwowania apartamentu w dużo niższej, promocyjnej cenie
D. możliwość korzystania z turystycznego obiektu noclegowego w dowolnie wybranym czasie po promocyjnej cenie.

42. Jaką kwotę odszkodowania może otrzymać gość hotelowy za rzecz skradzioną przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionej rzeczy wynosiła 30 000 zł, a cena noclegu za jedną dobę wyniosła 100 zł?
A. 5 000 zł

B. 1 000 zł
C. 15 000 zł
D. 30 000 zł.
43. Podczas procedury zameldowania gościa typu VIP w hotelu należy przywitać go oraz
A. poprosić o dokument tożsamości, wręczyć kartę pobytu
B. poprosić o wypełnienie karty meldunkowej, wręczyć klucze
C. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić do pokoju
D. wpisać dane gościa do księgi meldunkowej, życzyć miłego pobytu.

44. W pensjonacie sprzedano 2 pokoje w cenie jednostkowej 250zł, 2 pokoje w cenie jednostkowej 300 zł i 2 pokoje w cenie jednostkowej 50 zł. Jaką wartość będzie miał wskaźnik średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?
A. 100,00 zł

B. 150,00 zł
C. 200, 00 zł
D. 250, 00 zł.


45. Hotel Krokus dysponuje 140 stałymi miejscami noclegowymi oraz 20 miejscami na dostawkach. Aktualnie z eksploatacji wyłączono 40 miejsc noclegowych. Potencjał usługowy obiektu wynosi:
A. 160  miejsc noclegowych
B. 140 miejsc noclegowych
C. 120 miejsc noclegowych
D. 100 miejsc noclegowych.

46. Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest obowiązkowe:
A. w hotelach kategorii 3*,4* i 5*
B. w hotelach kategorii 4* i 5*
C. tylko w hotelach kategorii 5*
D. we wszystkich hotelach.                               


47. Przedstawionym na zdjęciu piktogramem należy oznakować w hotelu kierunek
A. drogi przeciwpożarowej w prawo
B. do wyjścia na teren rekreacyjny w lewo
C. do wyjścia ewakuacyjnego w lewo
D. drogi ewakuacyjnej do wyjścia w prawo.

48. W ramach akcji ratowniczo-gaśniczej w hotelu nie należy:

A. zamykać okien i drzwi
B. korzystać z wind zamiast schodów
C. posługiwać się podręcznym sprzętem gaśniczym przed przybyciem straży pożarnej
D. poruszać  się w pozycji pochylonej przy silnym zadymieniu dróg ewakuacyjnych

49. Przedstawiony piktogram oznacza:

A. miejsce umieszczenia gaśnicy
B. hydrant zewnętrzny
C. główny wyłącznik prądu

D. hydrant wewnętrzny

50. Hotelarz ma prawo odmówić przyjęcia do depozytu:
A. papierów wartościowych
B. rzeczy o wartości artystycznej
C. przedmiotu o wartości naukowej
D. przedmiotu  zagrażającego bezpieczeństwu


Aleksandra Lewandowska


Odpowiedzi:
1d, 2b, 3b, 4b, 5c, 6a, 7b, 8d, 9d, 10a, 11a, 12b, 13a, 14d, 15c, 16b, 17d, 18d, 19b, 20c, 21d, 22d, 23c, 24a, 25b, 26a, 27b, 28c, 29d, 30b, 31b, 32a, 33c, 34d, 35a, 36d, 37a, 38c, 39b, 40c, 41a, 42d, 43c, 44c, 45c, 46d, 47d, 48b, 49b, 50d


Komentarze:

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 11 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Testa dla hotelarzy 10 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test 3 - Technik obsługi turystycznej ...więcej»

Test dla hotelarzy 9 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji