Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Produkty dla HORECA » Zasada 3R - redukcja, racjonalizacja i recykling...

Artykuły serwisu


Zasada 3R - redukcja, racjonalizacja i recykling w przeciwdziałaniu marnowaniu żywności w lokalach gastronomicznych


Dodano: 2012-04-24

Drukuj


Kwintesencją sprawnego gospodarowania odpadami jest zasada trzech „R”: redukcja, racjonalizacja, recykling (ang. reduce, reuse, recycle).  Warto ją poznać, gdyż daje wymierne korzyści w postaci oszczędności pieniędzy – każda tona odpadów spożywczych wyprodukowanych przez lokal gastronomiczny to koszt aż 8 000 zł!*

Reguła ta dotyczy kilku etapów procesu przygotowania posiłków w lokalach gastronomicznych. Tych kilka etapów to:
•    zakupy i przechowywanie produktów spożywczych
•    planowanie produkcji i przygotowywanie zamówień
•    porcjowanie i resztki pozostawione na talerzach
przez klientów
•    utylizacja odpadków spożywczych

Zakupy i przechowywanie produktów spożywczych
Warto na bieżąco monitorować stan zapasów, tempo ich wykorzystywania oraz termin ich przydatności. Najprostszy sposób by zredukować odpady na tym etapie, to po prostu nie kupować zbyt dużych ilości produktów i przygotować system kontroli ich terminu ważności, np. poprzez umieszczanie naklejek z datą na opakowaniach produktów.



Planowanie produkcji (mise en place) i przygotowywanie zamówień
Następny w kolejności etap – planowanie produkcji – to przygotowywanie produktów tylko wtedy, gdy ma się pewność, że zostaną zużyte. Pomoże to zapobiec nadprodukcji. Natomiast przy przygotowywaniu dań należy zwracać uwagę na efektywne wykorzystywanie produktów w całości. Pomocne jest również posługiwanie się tutaj produktami sezonowymi, które zwykle są tańsze i łatwo dostępne. W fazie przygotowania mise en place można uniknąć nadmiernej produkcji odpadków na trzy sposoby:
•    redukując ilość niepotrzebnych odpadków,
•    wykorzystując odpadki, które są nieuniknione,
•    używając produktów convenience

Porcjowanie i resztki pozostawione na talerzach przez klientów
Zbyt duże porcje posiłków często lądują w koszu, a nie w żołądkach klientów! Odpowiednie porcjowanie potraw pomoże ograniczyć produkcję zbędnego jedzenia, a przez to ilość resztek pozostawianych przez klientów na talerzach.  Skorygowanie wielkości porcji może wydawać się sporym wysiłkiem, jednak właściwie przeprowadzone przynosi trzy znaczące korzyści:
•    oszczędność pieniędzy,
•    zwiększenie satysfakcji klientów,
•    pomoc środowisku oraz promowanie postawy proekologicznej.

Utylizacja odpadków spożywczych
Na koniec całego procesu wykorzystywania produktów spożywczych należy zwrócić szczególną uwagę na utylizację resztek w najbardziej ekonomiczny i przyjazny dla środowiska sposób. Ich monitorowanie odpowie na pytanie, który z powyższych etapów wymaga większej kontroli oraz pomoże właściwie segregować odpadki organiczne.

Wszystkich zainteresowanych tematem marnowania żywności i sposobami przeciwdziałania temu zapraszamy do odwiedzenia strony www.unileverfoodsolutions.pl - zakładka Usługi dla gastronomii oraz zakładka Zrównoważony rozwój


Komentarze:

Co powinno znalezć się w pokoju hotelowym? ...więcej»

Łóżko w pokoju hotelowym – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Poduszka na dobry sen ...więcej»

Poradnik inwestora – budujesz hotel, pamiętaj o najważniejszym ...więcej»

Aquacycling: Jak polski fitness zarabia na nowym trendzie z Zachodu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji