Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Pozycjonowanie hotelu, motelu, pensjonatu w...

Artykuły serwisu


Pozycjonowanie hotelu, motelu, pensjonatu w wyszukiwarce


Dodano: 2012-04-30

Drukuj


Pozycjonowanie: moda czy konieczność?

Czy wiesz, że każdego miesiąca kilkanaście milionów Polaków korzysta z internetu. Wielu z nich poszukuje informacji o noclegach, hotelach, motelach, pensjonatach. Nie znają nazw obiektów hotelowych, nie znają adresów stron internetowych. W naturalny sposób korzystają z wyszukiwarki internetowej, która podpowiada im, co mają wybrać, w co kliknąć.

Wyobraź sobie, że link do obiektu, którym zarządzasz lub w którym pracujesz, jest właśnie im polecany. Potencjalni klienci klikają w link, przechodzą na stronę internetową i dokonują rezerwacji usług za pośrednictwem internetu lub telefonu. Internet staje się źródłem klientów dla Ciebie, nie dla konkurencji.

Pozycjonowanie, w Polsce określane również jako SEO (Search Engine Optimization), a w innych krajach także, jako WebPositioning, to działania prowadzące do zajęcia wysokiej pozycji przez daną stronę internetową w rankingach (indeksach) wyszukiwarki.

Innymi słowy, pozycjonowanie obiektów hotelarskich to podpowiadanie lub wręcz sugerowanie wyszukiwarkom, że strona internetowa danego obiektu jest najlepszą propozycją na hasło wpisane do wyszukiwarki. Pozycjonowanie to również odpowiednie przygotowywanie stron WWW w taki sposób, by umożliwiały wyszukiwarkom prawidłowe odczytywanie treści tj. właściwe indeksowanie.

Strona wynikowa

Odpowiedzią wyszukiwarki na wpisanie hasła lub frazy jest publikacja rankingu stron, zwanego także stroną wynikową. Obecnie domyślny sposób prezentowania wszystkich wyników przez wyszukiwarkę Google wygląda następująco:
 

Rysunek 1. Układ strony wynikowej w wyszukiwarce Google, 2011.



Opublikowanie wyników naturalnych (zwanych także organicznymi) w wyszukiwarce Google nie wiąże się z naliczeniem opłaty, dlatego często nazywa się je również wynikami bezpłatnymi.
 
Zwróć uwagę, że specjalistyczne agencje reklamowe (tzw. agencje SEO) pobi
erają opłatę za pozycjonowanie wyników bezpłatnych. Wynika to z tego, że opłata pobierana jest za wiedzę i działania na rzecz przygotowania danej strony internetowej oraz jej popularyzację w sieci pod kątem wybranych słów kluczowych lub fraz.

Strona z wynikami naturalnymi może przybierać różne warianty:
- W przypadku wpisania do wyszukiwarki Google hasła będącego nazwą obiektu hotelowego oraz popularnej miejscowości turystycznej (np. hotele Warszawa, pensjonat Zakopane itp.) wyniki naturalne zostają dodatkowo wzbogacone przez Google o mapę oraz dodatkową listę obiektów noclegowych. Są to wyniki pochodzące z innej usługi, a mianowicie Google Maps.

Aby obiekt noclegowy pojawił się na mapie musi zostać umieszczony w usłudze Google Miejsca. Usługa ta jest bezpłatna i umożliwia opublikowanie podstawowych informacji oraz zdjęć.
 
Rysunek 2. Układ strony wynikowej w wyszukiwarce Google, 2011.




- W przypadku gdy wpisywana do wyszukiwarki Google fraza jest bardzo zbliżona do adresu WWW obiektu hotelarskiego (np. Pensjonat Bania), wówczas wyszukiwarka domyślnie zaprezentuje stronę pensjonatu, w wynikach naturalnych, w sposób rozbudowany – prezentując nie tylko opis podstawowy, ale dodatkowe podstrony serwisu, opisy tych podstron oraz linki kierujące bezpośrednio do nich. Poszczególne linki witryny dobierane są automatycznie przez Google.

 
Rysunek 3. Przykładowa prezentacja strony internetowej w wyszukiwarce Google,
2011.


Kluczowe etapy pozycjonowania obiektu noclegowego


Pozycjonowanie hotelu, motelu lub pensjonatu to szereg różnych działań, które należy wykonać. Zakres tych działań umownie można podzielić na cztery ogólne kategorie:
 

- wybór słów kluczowych ważnych dla hotelu, motelu lub pensjonatu, uwzględniających m.in. lokalizację, specjalizację
- przygotowanie strony internetowej do tego by przekazywała wyszukiwarce odpowiednie informacje (tzw. optymalizacja strony)
- budowanie obecności strony w zasobach Internetu
- monitorowanie efektów

Efektem wszystkich działań powinna być obecność na liście wynikowej, na wysokiej pozycji (np. w pierwszej dziesiątce lub w pierwszej trójce) danej strony internetowej, w odpowiedzi na określone słowa kluczowe lub frazy.

Istota pozycjonowania

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym i długotrwałym. Wynika to z tego, że aby osiągnąć wysoką pozycję, należy nieustannie wpływać na różne kryteria i walczyć o pozycję z konkurentami.

Osiągnięcie danej pozycji nie jest trwałe, ponieważ zasady pozycjonowania zmieniają się, to znaczy, że zmienia się algorytm w systemach oceniających poszczególne strony WWW. Nie zdarza się to często, jednak doświadczenie wskazuje, że właściciele wyszukiwarek cały czas pracują nad ich, jakością, od czasu do czasu wprowadzając zmiany.

Podejmując poszczególne działania, mające na celu podniesienie pozycji w wyszukiwarce, należy nieustanie pamiętać, że:

- Słowa kluczowe, a raczej ich dobór, to pierwszy i jeden z najistotniejszych elementów pozycjonowania.

-  Konkurencja będzie zawsze obecna w procesie pozycjonowania, stąd właściwy dobór słów powinien odzwierciedlać realne szanse obiektu na osiągnięcie danej pozycji w rankingu. To nie liczba słów lub fraz kluczowych decyduje o korzyściach z pozycjonowania, ale ich uzasadniony wybór.

- Zasady pozycjonowania stron zmieniają się. Wyszukiwarki internetowe od czasu do czasu modyfikują kryteria oceny stron internetowych i budowania rankingów.

- Optymalizacja treści, czyli uporządkowanie elementów strony oraz zaznaczenie słów i fraz kluczowych dla serwisu, w celu ułatwienia wyszukiwarkom precyzyjnego indeksowania, to pierwszy praktyczny krok w pozycjonowaniu.

- Linkowanie, czyli zdobywanie linków kierujących do strony internetowej, polega na zasadzie: im więcej linków prowadzi do strony docelowej oraz im lepszej jakości one są, tym strona osiąga lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

- Istnieje wiele sposobów i możliwości zdobywania linków kierujących do strony hotelu, motelu, pensjonatu.

- Pozycjonowanie to brak gwarancji obecności na danej pozycji, dotyczy to także konkurencji.

- Monitorowanie postępów w pozycjonowaniu obiektu hotelarskiego jest bardzo ważnym etapem, gdyż pozwala na weryfikację postępów, a także dodanie kolejnych lub zmianę wybranych słów i fraz kluczowych.

- Pozycja konkurencji może być zbyt silna - czasami walka o najwyższe pozycje może być bardzo trudna, przy tym kosztowna, dotyczy to w szczególności najpopularniejszych, ogólnych słów, dlatego warto brać pod uwagę: niszowe, szczegółowe i mało konkurencyjne frazy kluczowe.

- Pozycjonowanie nie wymaga wiedzy specjalistycznej związanej np. z budową stron internetowych czy reklamą internetową. 

- Pozycjonowanie wymaga cierpliwości. Efekty podejmowanych działań widoczne są raczej po tygodniach, miesiąca, a nie po kilku dniach.


dr Rafał Marek

 

Powyższy artykuł to jeden rozdział z pozycji Pozycjonowanie hotelu, motelu, pensjonatu w wyszukiwarce - krok po kroku
- cała pozycja dostępna jest tutaj

dr Rafał Marek - ekspert z zakresu zarządzania i marketingu, w tym marketingu internetowego, wieloletnia praktyka, doświadczenie i specjalistyczna wiedza z obszaru e-biznesu, promocji online, turystyki. Od ponad 10 lat pracownik Onet.pl – odpowiedzialny za projekty biznesowe z zakresu marketingu, reklamy, dystrybucji usług w internecie, w tym turystycznych. Również trener prowadzący szkolenia oraz zapewniający wsparcie dla działów marketingu i sprzedaży. Z wykształcenia dr ekonomii, w zakresie Zarządzania, – wcześniej absolwent na kierunku Turystyka. Autor książki o wykorzystania internetu w branży turystycznej oraz artykułów i publikacji na temat nowoczesnego marketingu i skutecznej reklamy w biznesie. Prelegent konferencji branżowych dotyczących marketingu, internetu, turystyki. Prywatnie miłośnik głośnej muzyki, pikantnej kuchni i ogrodnictwa. Wolny czas spędza na łonie natury.


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji