Strona główna » Gastronomia » Procedury dla room service | Artykuły serwisu
Procedury dla room service
|
|
1. Upewnij się, czy stolik jest prawidłowo nakryty, a zamówienie w pełni zrealizowane, zanim zapukasz do drzwi. 2. Zapukaj do drzwi trzykrotnie i natychmiast przedstaw się „Dzień dobry, Room service”. 3. Kiedy gość otworzy drzwi, przywitaj się z nim stosownie. Zawsze pytaj, czy możesz wejść. 4. Przy wejściu do pokoju spytaj, gdzie ona lub on chcieliby spożyć posiłek. 5. Zaprezentuj zamówienie, i zarekomenduj inne pozycje z menu. 6. Spytaj, czy gość życzy sobie, aby dania pozostały w gorącym pojemniku, jeżeli zamówienie składa się także z sałatek lub aperitifu. Jeżeli tak, zgaś podgrzewacz w pojemniku i wyjaśnij zasadę jego użytkowania. Jeśli gość poprosi o wyjęcie gorącego pojemnika, zrób to, ale ostrożnie. Nigdy nie przenoś gorącego pojemnika nad stolikiem i/lub gościem. Zostaw gościowi serwisowy ręcznik. 7. W trakcie całej tej procedury ważne jest, aby pracownik room service’u odgadywał życzenia obsługiwanego przez niego gościa. Pozostawaj uprzejmy i przyjazny. 8. Spytaj gościa, czy życzy sobie, aby otworzyć wino i napełnić nim lampki. Spytaj o to samo w przypadku piwa, kawy/herbaty, wody sodowej, itp. 9. Przy wyjściu poproś gościa o telefon w sprawie usunięcia tacy/stolika lub w innej sprawie wymagającej pomocy ze strony room service’u. Podziękuj za skorzystanie z tej usługi.
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |