Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » SPA & Wellness » Trendy w zabiegach spa: Sygnały z gastronomii

Artykuły serwisu


Trendy w zabiegach spa: Sygnały z gastronomii


Dodano: 2012-05-28

Drukuj


W miarę stałego przygotowywania się na najgorsze, tęskniąc za dobrą starą stabilnością gospodarczą, a jednocześnie przewidując przemijanie burzy, znaleźliśmy się w doskonałym momencie, by zaplanować wysunięcie się na czołowe miejsce na rynku dokładnie w chwili, gdy burzę będziemy mieli już za nami.

Spoglądając w przyszłość, zbadamy trendy w kuracjach spa, które mają solidne podstawy, a nie są tylko przelotną modą. Rozwijające się tendencje, które mają przed sobą obiecującą przyszłość i są wybierane z uwagi na ich synergię z atmosferą i filozofią twojego obiektu, stanowią doskonałe, wyróżniające się dopasowanie do potrzeb rynkowych, wzmacniające pozycję twojego obiektu i rynku, na którym funkcjonuje.

Dobrze się składa, że porównania trendów mogą być odnoszone do trendów w gastronomii, ponieważ hotelarze wykazują wyższą zdolność do ich pojmowania, natomiast trendy w spa wydają się trudniejsze do opanowania dla większości menedżerów. Miejmy nadzieję, iż poprzez porównywanie trendów w spa z trendami w gastronomii osiągniemy wyższy poziom komfortu, który skutkował będzie osiąganiem istotnych sukcesów przez twój ośrodek spa. Poczynając od przeróżnych kombinacji menu i jego prezentacji, poprzez cały proces pojmowania istoty menu przez personel obsługi, sprzedaż menu i obsługi gościa wspartej wysoką jakością przygotowania i prezentacji produktu przez szefa kuchni, istnieje wiele podobieństw i trendów, których elementy mogą mieć zastosowanie w spa.



Artykuł ten zasygnalizuje trendy pojawiające się w gastronomii, które mogą być zaadoptowane na grunt spa z powodu bliskich podobieństw w obu dziedzinach. Zwróć uwagę na to, że wyjdziemy daleko poza sygnalizację trendów w kuracjach spa i zajmiemy się zagadnieniami zarządzania, aby  pokazać, jak przemysł spa traci zysk netto oraz lojalnych gości z powodu odstępstw od bardzo ważnego sygnału. Informacja o tym opisana jest jako ostatnia – możesz więc, jeśli chcesz, przejść od razu na koniec, ale mam nadzieję, że wrócisz żeby zapoznać się z innymi sygnałami.

Spa i gastronomia – podobieństwa łatwe do adaptacji

Sygnał # 1 – Jedzenie jest koniecznością: Konsumpcja posiłku – nie

Naturalnie zrozumiałym jest fakt, że potrzeby gastronomiczne sprawiają przyjemność i / lub wymagają interaktywności, aby być atrakcyjne.

Relaks i redukcja stresu jest koniecznością: Korzystanie ze spa taką koniecznością nie jest. Doświadczenie spa musi być przekonujące i przyjemne. Doświadczenie zapewnia relaks poprzez swoje obszary dekompresyjne, takie jak woda, sauny parowe i obszary kontemplacyjne wraz z miejscami do towarzyskich kontaktów z przyjaciółmi, rodziną i bliskimi. Podobnie jak w miejscach przeznaczonych do konsumpcji posiłków, angażowanie zmysłów jest ważne na równi z wysokim poziomem obsługi.

Sygnał # 2 – Konsumpcja posiłku objaśniana i promowana jest poprzez menu

Skomplikowane menu dezorientuje gościa i wybór menu staje się sytuacją stresową, zamiast przyjemnością. Ponadto, zbyt wiele pozycji w menu wymaga magazynowania wielu produktów spożywczych, a te które mają krótki okres przydatności do spożycia często nie są w pełni wykorzystywane i spisywane  na straty, a zatem są przyczyną utraty części zysku.

Oferta zabiegów spa objaśniana i promowana jest poprzez menu. Starając się zawrzeć w swojej ofercie "najnowsze i najlepsze" usługi spa, łatwo jest wpaść w pułapkę zbyt szerokiego wyboru, skrajnych zabiegów, których goście nie rozumieją i/lub co do których nie mają odwołania. Coś, co może być przyjemnością z dokonywania wyboru, staje się nagle kłopotliwe i stresujące. Produkty przeznaczone dla niewykorzystywanych zabiegów pozostają w zapasach i powodują utratę zysku.

Sygnał # 3 - Goście konsumujący posiłek pragną być w środku zainteresowania, ale jednocześnie cieszyć się chcą strefą prywatności

Konsumpcja posiłku pozwala na wzajemne oddziaływanie klienta i obsługi, ale jednocześnie klient ten chce zachować prywatną przestrzeń przy swoim stoliku. Celebryci spożywający posiłki zadowoleni są z okazywanego im zainteresowania, ale chcą mieć pewność, że obszar przy ich stoliku pozostanie ich prywatną strefą. Spa jest wierne swoim korzeniom, jako miejsca kontaktów towarzyskich, jak również obszaru chroniącego ich prywatność. Podobnie myślące osoby lubią przebywać razem, ale chcą także mieć prawo do prywatnych chwil pozwalających im na pozbywanie się stresu. Tendencja ta wykreowała potrzebę stworzenia przestrzeni społecznościowej, która powinna być oddzielona od cichych pomieszczeń kontemplacyjnych.

Sygnał # 4 - Konsumpcja posiłku będąca często celebracją specjalnej okazji staje się powszechnym elementem głównego nurtu

Przyjaciele, rodzina, bliscy zbierają się razem w restauracji, aby uczcić urodziny, rocznice, itp. W obszarze tym nastąpiła stopniowa zmiana polegająca na tym, że kultura spożywania posiłku stała się codziennym doświadczeniem, w przeciwieństwie do wcześniejszych tradycji przewidujących taki styl, tylko przy specjalnych okazjach. Spa jest idealnym miejscem do zbierania się przy specjalnych okazjach, a także idealnym miejscem do gromadzenia się w celach relaksacyjnych i pozbywania się stresu przy każdej okazji.

Spa są idealnym miejscem na urodziny, zjazdy, kontakty rodzinne,  ponowne spotkania ze znajomymi i bliskimi. Przesłanie jest jasne, ludzie czują potrzebę kontaktu - zapewnij rozwój tego aspektu działalności spa i promuj go intensywnie. Jednakże jeszcze większej promocji poddaj możliwość obcowania z samym sobą i faktu, że przyjaciele, rodzina i bliscy zasługują na możliwość skorzystania z relaksu i redukcji stresu - nie musi to być wcale jakaś wyjątkowa okazja do relaksu.

Sygnał # 5 – Dział gastronomii jest operacyjnym działem hotelu i jako taki, jest w pełni zintegrowany z DNA hotelu

Ośrodek spa jest operacyjnym działem w strukturze hotelu. Podobnie jak dział gastronomii, ośrodek spa musi być w pełni zintegrowany z hotelem i być przedmiotem zintensyfikowanej promocji w ramach działań marketingowych i we wszystkich możliwych obszarach, do których w hotelu, mają dostęp goście.

Specjalny sygnał trendu w gastronomii – Autentyczność

Jak mówi Snoop Dog: "Musisz być tym, kim jesteś, tam gdzie jesteś." Obecnie nie jest już niczym atrakcyjnym pójście do restauracji tylko z tego powodu, że „już tam byłem”. Atrakcją jest za to okazja przeżycia szczerego doświadczenia, skosztowania oryginalnego jedzenia lub znakomitych zabiegów w spa. Autentyczność oznacza, że jedzenie lub usługi spa są autentyczne, a nie tylko na pokaz. Są bardziej oryginalne i zindywidualizowane. Ponieważ często trudno jest znaleźć coś, co jest autentyczne, to jest to bardzo doceniane i przyczynia się do budowania lojalności wśród klientów, gdy okaże się, że takie właśnie jest.

Sygnał # 6 – Konsumpcja posiłku jest okazją do doświadczania kultury z pierwszej ręki
Istnieje coraz większy entuzjazm do odkrywania dań i napojów pochodzących z innych kultur. Wydaje się, że jest to zakorzenione w dążeniu do doświadczania najdoskonalszej jakości przeżyć kulinarnych. Obecnie preferuje się  globalne przygotowywanie jedzenia, a nie tylko dania z Taco Bell, Noodles, itp.

Zabiegi w spa to okazja, aby doświadczyć kultury z pierwszej ręki. Ceremoniały, składniki, historia czy kultura leczenia, które są realne i reprezentują lokalną kulturę lub autentycznie prezentują kulturowy przekaz ośrodka spa, są przekonujące, tylko wtedy jeśli nie tylko są autentyczne, ale także skuteczne. Prawdziwe historie o produktach i leczeniu nimi są fascynujące, wciągające i pożądane.

Sygnał # 7 – Pojawił się brak zaufania dla produktów, które jak się wydaje pochodzą z przemysłowego źródła.

Przemysł spożywczy mówi "nie" dla żywności produkowanej fabrycznie lub odtwarzanej z całych, nierozpuszczalnych elementów spożywczych, z dodatkiem prostszych składników. Goście spa w coraz większym stopniu nie mają zaufania do wysoko przetworzonych produktów do pielęgnacji skóry i ciała. Goście zirytowani są zbyt perfumowanymi produktami z zawartymi w nich składnikami barwiącymi. Obecnie coraz częściej czytają etykiety i proszą o produkty, które są wykonane z naturalnych składników, bez dodatków, które są zdrowsze i bardziej skuteczne. Bardzo ważny sygnał dla służb kierowniczych.

Sygnał # 8 - Skuteczne zarządzanie w przemyśle spożywczym zna sposoby na rentowność

Skuteczne zarządzanie w przemyśle spożywczym realizuje potrzebę odwołania się do subiektywnego osądu konsumenta / gościa, na temat jakości usług, absorbowania uwagi klientów, a przede wszystkim zainteresowania satysfakcjonującymi ich upodobaniami. Jednocześnie zaś, kontroluje koszty jedzenia i pracy.

Przemysł spa dodaje to do kosztów pracy. Dobrze zarządzany lokal gastronomiczny zatrudnia znakomitych kucharzy, szefów kuchni i pomocników wraz z personelem kelnerskim, którzy bazują na intuicji i uprzejmości. Jednakże przemysł spożywczy jest w stanie utrzymać koszty siły roboczej pracowników pierwszej linii na rozsądnym poziomie, aby mieścić się w ramach budżetu i zapewniać, wymaganą przez kierownictwo firmy, najwyższą jakość usług i obsługi.

Przemysł spa, z drugiej strony, pozwolił na to, aby wynagrodzenia 'kucharzy' lub usługodawców, wymknęły się spod kontroli. Ponieważ przemysł spa wymaga jednego 'kucharza' lub usługodawcy na każdego gościa, który wchodzi do spa, to taka tendencja wymusiła niebotyczny wzrost płac. Reakcja na tę tendencję obserwowana na szczeblu kierowniczym hotelu polega na redukcji pracowników średniego szczebla zarządzania włącznie ze stanowiskiem, często bardzo doświadczonego, dyrektora ośrodka spa. Rezultatem tego działania było obniżenie poziomu usług w obrębie spa, wynikający z niego spadek frekwencji i ostatecznie spadek przychodów.

Przyciąganie gości poprzez obniżki cen to działanie na krótką metę, które nie będzie skuteczne dla wyczerpującego maratonu. W trakcie prowadzonych rozmów często podnoszona jest kwestia godzin szkoleniowych dla usługodawców, w stosunku do godzin przeznaczanych na potrzeby profesjonalistów gastronomii i służb technicznych pod kątem obniżenia wynagrodzeń dla usługodawców. Niezależnie od godzin szkoleniowych, najważniejszą kwestią jest to, jaki to ma wpływ na przemysł spa. Wraz z redukcją w zarządzaniu, wiele hoteli spa stało się niczym więcej niż tylko miejscem do skorzystania z usługi. Na rynku znajduje się zatrzęsienie firm pojawiających się tylko po to i robiących to po niższej cenie.

Ośrodki spa w hotelach i kurortach tracą swoją autentyczność miejsca o swoistej lokalnej kulturze gwarantującego oryginalne przyjemności, jak również wzmacniające atrakcyjność obiektu. Sprawdź jakie wynagrodzenia pochłania twoje spa. Po wykonaniu obliczeń i zmniejszeniu wynagrodzenia dla usługodawców, w granicach od 0,50 do 2,0 dolara za zabieg, zauważysz istotne zmiany w tych kosztach. Usprawnij działalność swojego spa w zakresie budżetowym, kierowniczym, wyższego poziomu świadczonych usług i autentycznego doświadczenia.

Wybierz wskazówki, które najlepiej będą się u ciebie sprawdzały lub monitoruj wszystkie sygnały - teraz jest czas na przejrzenie, przemodelowanie i przekształcenie naszych przedsiębiorstw.


Komentarze:

Luksusowy wypoczynek w Hotelu na Mazurach - na co postawić? ...więcej»

Hotel SPA - gdzie wybrać się na weekend? ...więcej»

Góralskie domki inwestują w skandynawskie balie ...więcej»

Sen kategorii wellness ...więcej»

Lecznicze kąpiele lepsze od suplementów diety ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji