Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Unikanie pięciu powszechnych błędów w...

Artykuły serwisu


Unikanie pięciu powszechnych błędów w urządzeniach rezerwacyjnych


Dodano: 2012-06-18

Drukuj


Prawie wszyscy w tym środowisku szukają sposobów, aby zmaksymalizować dochody: poczynając od dużych sieci hotelowych po niezależne obiekty butikowe, czyli hotelarze na całym świecie szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży. Nic dziwnego więc, że w trakcie moich rozmów z operatorami hoteli, ciągle jestem pytany "Gdzie tkwi tajemnica sukcesu w Internecie?" Zawsze wtedy odpowiadam pytaniem na pytanie: "Jak wiele uwagi poświęcasz urządzeniu rezerwacyjnemu na swojej internetowej?" Bardzo często, ci którzy szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży mają problemy z urządzeniami rezerwacyjnym, które mogą być rozwiązane bez konieczności przeprowadzania całkowitej modernizacji strony internetowej.

Większość operatorów hotelowych przyznaje, że strona internetowa firmy jest ważnym generatorem przychodów, ale zamiast używać jej jako opłacalnego i dynamicznego narzędzia, jakim w rzeczywistości jest, tracą nią zainteresowanie i przekształcają ją w odpowiednik internetowego folderu reklamowego. Mimo, że przecież foldery reklamowe mają swoje miejsce w marketingu mix, to nie przyczyniają się bezpośrednio do hotelowych zysków, podczas gdy twoja strona internetowa może takie zadanie spełniać. Dzięki optymalizacji urządzenia rezerwacyjnego, hotelarze mogą maksymalizować rezerwacje i przychody za pośrednictwem tego ważnego portalu. Najpierw jednak strony hotelowe muszą unikać niektórych wpadek zbyt często przeze mnie obserwowanych, a uniemożliwiających rezerwacjom czynionym na stronie internetowej pozytywne przyczynianie się do ostatecznego rezultatu finansowego hotelu.



1. Niepozorne urządzenie rezerwacyjne

Przy projektowaniu stron internetowych, zawsze staram się zaprezentować odwiedzającym stronę internetową przy pomocy jednego, dwóch wstrząsów: po pierwsze przez reakcję emocjonalną - "Och, chcę tam pojechać!" - realizowanej poprzez piękne obrazy, często w postaci subtelnego pokazu slajdów. Tuż obok tego, stoi bardzo jasne wezwanie do działania: natychmiastowa dostępność i możliwość szybkiego odszukania stawki. Kiedy te dwa aspekty, które są najbardziej skuteczne w zachęcaniu do dokonania rezerwacji – znajdą się w centrum skutecznej strategii internetowej, to internetowe przychody hotelu gwałtownie wzrosną. Dyskretnie usytuowany link tekstowy o nazwie "Rezerwacje" ukryty gdzieś w kąciku nie będzie spełniał swojej funkcji, strona główna to nie jest miejsce na subtelności. Pamiętaj, że ludzie podejmują decyzje w ułamkach sekund, w związku z czym ważne jest, czy strona internetowa zawiera w widocznym miejscu informacje, których szukasz, czy nie. Spraw, by taką informację można było łatwo odszukać i wykorzystać ją. Jeśli użytkownik nie zobaczy natychmiast twojego wezwania do działania, to jego następne kliknięcie będzie na przycisku ‘wstecz’.

2. Przekleństwo wyskakujących okienek

Jest to obiekt mojej największej irytacji. Obok spamu dostarczanego pocztą elektroniczną, wyskakujące reklamy w oddzielnych okienkach, są najczęściej zgłaszaną dokuczliwością internetową, przez klientów dokonujących hotelowych zakupów online. Tak jak nie chcesz, aby twój najważniejszy internetowy generator przychodów pozostawał niezauważony, nie chciałbyś, aby twój system rezerwacji odstraszał klientów hotelu. Powody korzystania z wyskakujących okienek są różne i chociaż istnieją sposoby, aby uniknąć popadnięcia w pułapkę wyskakujących okienek, dlaczego w ogóle narażać się na to, by twój system rezerwacji drażnił klientów lub został całkowicie zablokowany?

3. Nie ustawiaj rezerwacji na pozycji resztówki w części twojej strony internetowej

Zanim system rezerwacji stanie się centralnym elementem twojej strony, musi najpierw być w pełni i dynamicznie zintegrowany z tą stroną – w sposób tak jasny i płynny, jak to tylko jest możliwe. Kiedy hotelowa lub kwaterunkowa strona ucieka się do wyskakujących okienek, to dzieje się tak zazwyczaj ze względu na brak prawdziwie zintegrowanego rozwiązania. Sądzę, że klienci oczekują bezproblemowej procedury rezerwacyjnej podobnej do tej, jaką mają na witrynach stron niezależnych, takich jak Orbitz czy Expedia, a jeśli nie mogą takich warunków uzyskać poprzez strony hotelowe, to pójdą gdzie indziej. Jaki więc jest najlepszy sposób dokonania tego? Typowy proces zakupu dokonywany przez internetowego klienta przebiega zazwyczaj zgodnie z poniższymi punktami:
• wejście na docelową stronę internetową, wyszukanie stawek według rodzajów pokoi w urządzeniu rezerwacyjnym,
• decydowanie, czy twoje stawki i ich dostępność im odpowiada - czy stawki są zbyt wysokie? Czy możliwa jest rezerwacja w określonych terminach? Następnie, szczególnie w obecnej sytuacji, klienci będą szukać specjalnych korzyści dostępnych poprzez rezerwację na stronie hotelowej.
• tak więc kiedy cena jest odpowiednia i kwatera jest dostępna, w następnej kolejności klienci chcą się dowiedzieć, co dany obiekt ma do zaoferowania - basen, spa, pole golfowe, restaurację, wyjątkową obsługę itd. Nie zapomnij dołączyć zdjęć! Znowu będą musieli decydować, czy to, co im oferujesz odpowiada ich potrzebom.
• miejmy nadzieję, że doszli już tak daleko i są zadowoleni z tego, co masz im do zaoferowania. Klikają więc na przycisk 'zarezerwuj' i po raz kolejny, albo odrzucają, albo akceptują twoją procedurę anulacyjną, dodatkowe opłaty i zabezpieczenia na stronie.
• Jeśli więc zdałeś egzamin jako handlowiec internetowy, klient wprowadzi następnie dane ze swojej karty kredytowej i potwierdzi rezerwację.

Jak widać, nawet osoba, która jest gotowa i chętna do zarezerwowania pobytu w hotelu, musi przejść przez kolejne etapy akceptacji / odrzucenia oferowanych warunków. A w każdym z tych etapów rezerwacyjnych, pojawia się ryzyko utraty klienta. Jeśli twoja strona zmienia swój wygląd lub jest wizualnie nie skorelowana z tym, co oferujesz, zmusza do zajmowania się wyskakującymi okienkami, zawiera niedziałające linki lub błędne dane, albo wydaje się niekompletna i trudna jest w nawigowaniu, to jest wysoce prawdopodobne, że będziesz tracił rezerwacje.

Zawsze też upewnij się, że część rezerwacyjna na stronie wygląda na wkomponowaną i połączoną z resztą strony: jest to niezbędne do tworzenia zaufania i wysokiego poziomu komfortu. Opis urządzenia i strony rezerwacyjne stanowią doskonały materiał dla SEO (Search Engine Optimization – optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych), ponieważ zawierają wiele słów kluczowych, które użytkownicy mogą wpisywać przy szukaniu zakwaterowania online. Jeśli te słowa kluczowe znajdują się w innym miejscu - tak jak byłoby to w przypadku, gdyby urządzenie rezerwacyjne miało formę wyskakującego okienka – to byłaby kolejna stracona szansa na przyciągnięcie ruchu do twojej strony internetowej.

4. Nikła ekspozycja korzyści specjalnych wynikających z dokonania rezerwacji

Obecnie większość stron ma jakieś swoje okienka wyszukiwania, a większość firm zarządzających stronami może analizować wyszukiwane treści. Zgadnij, jakie tematy są wyszukiwane najczęściej? Sprzedaż, promocje i rabaty. Najbardziej efektywne promocje są promocjami odwołującymi się do potrzeb każdego gościa. Na przykład, turysta z dużą rodziną, który potrzebuje trzech pokoi może mieć nadzieję na wynajęcie trzeciego pokoju z dyskontem. Gość dokonujący rezerwacji w ostatniej chwili, wiedząc, że obiekt posiada jeszcze dużo wolnych kwater, być może oczekuje na obniżkę stawki. Oferowanie specjalnych warunków tym klientom chętnym do rezerwacji, a następnie jasne przedstawienie tego w zastosowanych stawkach (i ponownie w podsumowaniu kosztów rezerwacji) powoduje ogromny wzrost wskaźnika konwersji.

5. Wymaganie nieodpowiednich danych w nieodpowiednim czasie

Urządzenie rezerwacyjne jest cudownym wynalazkiem docenianym przez zapracowanych turystów, którzy chcą porównać ceny o drugiej w nocy i hotelarzy, którzy chcą sprzedać swój produkt w sposób efektywny. Jednym z wyzwań, przed którym zawsze stała rezerwacja internetowa polega na powstawaniu niepokoju i obawy - czasem nawet wahania - ze strony klientów, kiedy mają podać numer swojej karty kredytowej online. Postępuj więc inteligentnie, kiedy prosisz o podanie takich wrażliwych danych. Upewnij się, że certyfikaty bezpieczeństwa są aktualne, widoczne i rozpoznawalne. Wybierz najlepsze metody szyfrowania i spraw by informacje o warunkach bezpieczeństwa były łatwo dostępne. Zachowaj prywatność potencjalnych klientów jako główny czynnik przy podejmowaniu decyzji o ewentualnym wymogu podania jakiejkolwiek informacji, ponieważ możesz być pewien, że jeśli podane przez nich informacje zostaną w jakiś nieodpowiedni sposób wykorzystane, to będzie to ostatnia sprzedaż, jaką uda ci się zrealizować z ich udziałem.

Jeśli dysponujesz efektywnym działem rezerwacji, który może prowadzić monitoring zapytań e-mailowych, poproś o nazwisko, e-mail i numer telefonu w etapie poprzedzającym szczegóły karty kredytowej. Jeżeli użytkownik z jakiegoś powodu musi się namyślić (my fachowcy techniczni nazywamy to "porzuceniami"), nadal masz gorącą linię, dzięki której możesz oddzwonić do klienta, aby pomóc w "dokonaniu rezerwacji". Wskaźniki konwersji w przypadku „porzucających” wydają się być znacznie wyższe, niż w przypadku zwykłych kontaktów mailowych, zwłaszcza jeśli pracownicy są uprawnieni do udzielania drobnych rabatów w ramach procesu rezerwacji.

Oczywiście internetowy sukces twojego obiektu zależy również od wielu innych czynników, oprócz specyfiki urządzenia rezerwacyjnego: mały ruch, kiepska optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, brak rozpoznawalności marki lub niewłaściwe zarządzanie przychodami. Najważniejszą sprawą jest jednak to (nowa mantra strony internetowej), że - masz bezpośrednią kontrolę nad witryną i procesem rezerwacji, więc jeśli nie działa, napraw ją! Zmień orientację swojej strony, aby miała na celu nie tylko prowadzenie sprzedaży lub przyciąganie potencjalnych klientów, ale również generowanie przychodów. Pomóż swojemu systemowi rezerwacji przyczynić się do korzystnego finalnego rezultatu finansowego, a nie do jego zrujnowania.

Rob Kall


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji