Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Pięć wartościowych strategii skutecznej promocji...

Artykuły serwisu


Pięć wartościowych strategii skutecznej promocji hotelowych ośrodków fitness


Dodano: 2012-07-05

Drukuj


Aż do niedawna hotelowe siłownie były postrzegane jako dodatkowe udogodnienie dla gości. W szerszej perspektywie były one niematerialnym generatorem zysków dla obiektu, w organizacji których nie przywiązywano uwagi do planowania przestrzennego, projektowania i budżetu. Goście hotelowi dokonywali rezerwacji bez względu na jakość ośrodka fitness. Rzadko też osoby dbające o zdrowie były mile zaskakiwane, dowiadując się w czasie meldowania w recepcji, że hotel posiada własne centrum fitness. Przeskakując szybko w przyszłość – obecnie coraz więcej hoteli decyduje się na zaangażowanie czasu i środków w rozwój swoich centrów fitness – rozszerzającego się trendu potwierdzającego, iż siłownie stają się istotnym elementem modelu hoteli biznesowych.

Co spowodowało tę zmianę rozłożenia akcentów? Złożył się na to cały szereg czynników opartych na większej świadomości zdrowotnej społeczeństwa. Ta zmiana jest dodatkowo podsycana przez duży dopływ gości reprezentujących starzejący się wyż demograficzny zainteresowany w związku z tym stanem swojego zdrowia. Wyniki finansowe branży fitness znajdują się w rozkwicie, a firmy hotelowe muszą się unowocześniać, aby skorzystać z tej tendencji rozwojowej. Obecnie nie spotyka się już prawie hotelu nie posiadającego swojego centrum fitness.

Inwestujesz więc czas i pieniądze w hotelową siłownię w nadziei zachowania "status quo". Teraz goście ci będą pod jeszcze większym wrażeniem meldując się w hotelu. Ale dlaczego nie spojrzeć na to z szerszej perspektywy, z punktu widzenia wykraczającego poza ramy gwiazdkowej kategoryzacji obiektu. Rynek dysponuje tą dodatkową opcją, którą należy wypróbować i zdobyć - tym procesem podejmowania decyzji w oparciu o turystykę zdrowotną. Sięganie do rynku opartego na świadomości zdrowotnej i wykorzystywanie hotelowych centrów fitness do przyciągania gości pomoże przedefiniować twój hotel w rzeczywisty generator przychodów. Oto pięć strategii, które można łatwo zaadoptować w celu wypromowania swojego centrum fitness, zarówno wewnątrz hotelu, jak i na zewnątrz.



1. Zbuduj standardy dla całej firmy
Goście oczekują podobnych standardów, w przypadku gdy firma dysponuje wieloma lokalizacjami swoich obiektów. Siłownie w tych obiektach nie powinny tu być wyjątkiem. Goście zadowoleni ze swoich doświadczeń treningowych będą prawdopodobnie bardziej skłonni, aby zatrzymywać się w innych hotelach w ramach twojego portfolio, dysponujących podobnymi komponentami programowymi, projektowymi i wyposażeniem, zakładając że ich przemyślenia na temat obsługi klienta i zakwaterowania będą również pozytywne. Poprzez opracowanie odpowiednich standardów i wypromowanie ich wśród twoich gości tworzysz w ten sposób kolejne narzędzie sprzedaży pomocne w zagwarantowaniu powtarzalności usług hotelowych. Pierwszy etap tego procesu rozpoczyna się od opracowania ogólnej koncepcji centrum fitness i stworzenia nazwy dla „doświadczenia” związanego z usługami fitness w całym przedsiębiorstwie. Ponieważ główną zmienną w różnych lokalizacjach są rozmiary znajdujących się tam obiektów, to standardy można łatwo opracować opierając się na liczbie pokoi w każdym hotelu. Z tego wzoru można dokładnie określić, jaka ilość sprzętu powinna być zainstalowana w każdym obiekcie i jaka powinna być ogólna powierzchnia centrów fitness. Drugim elementem powinna być marka sprzętu sportowego. Tworząc takie standardy dla całej firmy można korzystać z dyskontowych zakupów i wybranie preferowanego dostawcy sprzętu spośród najlepszych jego producentów. Inne zagadnienia, które należy uwzględnić podczas tworzenia standardów powinny obejmować elementy programowe, obsługę klienta i procedury konserwacyjne. Po opracowaniu wszystkich standardów dla  całej firmy program może być uruchomiony i promowany.

2. Stwórz efektywną informację
Bardzo często w trakcie konsultacji z operatorami hoteli stwierdzałem, iż prawie niemożliwe jest odnalezienie informacji o dostępności centrów fitness dla hotelowych gości. Stworzenie arkusza biuletynu informacyjnego jest prostym, jednakże skutecznym sposobem na promocję hotelowego ośrodka fitness. Ponieważ informacja ta jest dostępna w samym obiekcie, oddziaływuje na wewnętrzny rynek (twoich aktualnych gości) poprzez budowanie świadomości w zakresie omawianych tutaj usług. Informacje te mogą być przechowywane w recepcji i dostępne w trakcie meldowania oraz w pokojach w folderach informacyjnych. Chociaż większość hoteli załącza podstawowe informacje o siłowni w tych folderach, to są one bardzo pobieżne, często wymieniając tylko jej lokalizację w hotelu. Efektywna informacja sprzedażowa powinna zawierać pełne opisy usług siłowni, wykazy sprzętu wraz z ich producentami, fotografie, a nawet prezentacjami poglądowymi w technologii 3D. Fotografowanie siłowni jest trudne, biorąc pod uwagę perspektywy i głębie, tak więc prezentacje trójwymiarowe to świetny sposób, na poglądowy wizerunek rozkładu siłowni. Tworzenie takich informacji jest dość tanie, a jedynymi poniesionymi kosztami będą ich  projektowanie i drukowanie, jednakże raz opracowany materiał może mieć zastosowanie do różnego rodzaju działań marketingowych.

3. Udostępnij dostęp do informacji w sieci
Internet staje się coraz istotniejszym narzędziem w marketingu. Goście wchodzą do Internetu nie tylko po to, aby zarezerwować pokoje hotelowe, ale również po to, aby zapoznać się z hotelami i przeczytać o nich recenzje. Taka forma marketingu jest najłatwiejszym sposobem sprzedaży twojego centrum fitness osobom, które będą musiały zatrzymać się w hotelu, a przy okazji jego wyboru poszukują wysokiej jakości siłowni, co będzie miało istotnie znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Wykorzystywanie sieci do reklamy hotelowego centrum fitness pociąga za sobą korzystanie z szeregu narzędzi marketingowych. Włączanie informacji o ośrodku fitness przy pomocy elementów projektowych stosowanych w tworzeniu informacji na hotelowej stronie internetowej jest niedrogim narzędziem marketingowym. Informacje te mogą być umieszczone na odrębnej stronie internetowej poświęconej centrum fitness. Ważne jest, aby stworzyć tę nową stronę w taki sposób, który maksymalizuje możliwości wyszukiwania, ponieważ głównym celem tej strony jest przyciągnięcie ludzi poszukujących obiektów z najlepszymi jakościowo centrami fitness, do hotelowej strony. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest stworzenie listy kluczowych wyrażeń kojarzonych ze stroną internetową, takich jak "hotelowe centrum fitness", które zwiększały będą szanse na pojawienie się obiektu w wynikach wyszukiwania na eksponowanym miejscu. Kolejnym narzędziem jest wykupienie reklamy gwarantującej, że twoja strona będzie ukazywała się w czołówce wyników wyszukiwania. Kluczem jest stworzenie informacyjnej hotelowej strony przyciągającej do niej potencjalnych nowych gości poprzez internetowe wyszukiwarki.

4. Korzystaj z pomocy producentów urządzeń treningowych
Producenci sprzętu fitness są doskonałym źródłem marketingu. Po pierwsze dlatego, że mają swoje własne, wyspecjalizowane działy marketingu i zbudowali szeroką paletę materiałów marketingowych. Te informacje, takie jak fotografie sprzętu i jego właściwości mogą zostać włączone do wewnętrznych materiałów informacyjnych o hotelowym centrum fitness, jak również wykorzystane na stronie internetowej. Ponadto firmy te często mają swój własny dział projektowy, który może być pomocny w tworzeniu dwuwymiarowych i trójwymiarowych układów zaplecza fitness. Te projekty, jak wspomniano wcześniej, to świetny sposób, aby umożliwić gościom perspektywę oglądową niemożliwą do osiągnięcia przy pomocy zwykłych fotografii. Kluczowym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest to, żeby związek z producentami zainicjować na początku fazy projektowania siłowni hotelowej, i to z kilku powodów. Po pierwsze, aktywni goście zainteresowani siłowniami są zaznajomieni ze sprzętem fitness i nazwami marek. Wybór sprzętu od najlepszych producentów pozwala na włączenie ich marki do twojej oferty ponieważ użycie nazwy ich produktów i logo promować będzie ich sprzęt w twoim obiekcie. Ten związek klient / sprzedawca może być poszerzony, jeśli zawarta zostanie transakcja preferowanego dostawcy sprzętu na twoje potrzeby. Zawierając takie porozumienie, producenci sprzętu bardziej skłonni są do współpracy w zakresie  marketingu swoich produktów. Współpracę tę można nawet posunąć do tego stopnia, że marketingiem twojej siłowni zajmie się sam producent, traktując hotelowe centrum fitness jako swoją „pokazową instalację” i kierując potencjalnych gości do twojego hotelu.

5. Zapoznawaj się z najnowszymi trendami
Jak większość branżowych klubów fitness, muszą się one nieustannie unowocześniać poprzez inkorporowanie najnowszych trendów, aby ich klienci byli zadowoleni, a jednocześnie tworzone były możliwości do przyciągania nowych gości. Czasem trendy te dotyczą nowego sprzętu, a inne są po prostu nowym elementem programu, który można łatwo zaadoptować w twojej lokalizacji. Jednym z przykładów jest obecny trend związany z kompletnym programem odnowy biologicznej włączany do centrów fitness na fali ponownego zainteresowania ogólnorozwojowym dobrym samopoczuciem. Chociaż elementy wellness funkcjonują na siłowniach już od wielu lat, to obecnie zyskują na popularności w mniejszych segmentach rynku. Włączenie tego nowego trendu do twojego ośrodka i jego promocja może być tak prosta, jak zaoferowanie swoim gościom zajęć z ćwiczeń jogi lub medytacji, lub tak dogłębne jak stworzenie usług spa wokół centrum fitness. Innym przykładem gorącego aktualnie trendu są ekologiczne centra fitness. Na rynku istnieje obecnie wiele różnych produktów ekologicznych, zarówno typowo specyficznych dla fitness, jak i elementów wystroju, które kiedy będą zastosowane, mogą być wykorzystywane do promocji hotelowych centrów fitness jako obiekty proekologiczne. Niezależnie od rodzaju trendu ważne jest, aby go szybko wdrożyć do bieżącego programu i używać go jako głównego narzędzia marketingowego.

Marketing hotelowego centrum fitness nie różni się specjalnie od marketingu hotelowego jako całości. Dwoma głównymi celami kampanii jest dotarcie do świadomości aktualnie obecnych w hotelu gości, a jednocześnie przyciągnięcie nowych klientów, którzy częściowo uzależniają dokonanie wyboru hotelu od znajdującego się tam ośrodka fitness. Ważnym jest, aby pamiętać, że działanie marketingowe nie będą efektywne, jeśli nie będą miały wsparcia ze strony kierownictwa. Promowanie kiepskich pod względem projektowym i możliwościach operacyjnych, hotelowych ośrodków fitness, jest stratą czasu. Pierwszym, rzeczywistym krokiem marketingowym jest właściwy projekt centrum fitness, taki który stworzy pewien poziom standardu, warty kampanii marketingowej. Gdy to zostanie już zrealizowane należy realizować najprostszą i najtańszą formę marketingu – zadowolonych gości, którzy chwalą twoje standardy centrum fitness.

Kurt A. Broadhag


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji