Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Gastronomia: Klucz do zysków

Artykuły serwisu


Gastronomia: Klucz do zysków


Dodano: 2012-07-31

Drukuj


Na każdym kroku, to co robimy lub czego nie robimy, jest naprawdę ważne. Klienci coraz częściej podnoszą swoje oczekiwania wobec naszej oferty gastronomicznej. Niezależnie od tego, czy jest to indywidualny turysta, profesjonalny organizator spotkań rezerwujący grupę klientów z rocznym wyprzedzeniem, czy rodzina podróżująca wypoczynkowo, to ogólna jakość doświadczenia gastronomicznego może zadecydować o podjęciu ostatecznej decyzji o pobycie u ciebie lub rezygnacji z niego.

Oczywiście ważna jest lokalizacja, ale równie ważna jest różnorodność i równowaga w ofercie gastronomicznej. Kiedy spojrzymy na bilans, zadajemy sobie pytanie "Czy mamy coś, co jest dostępne dla wszystkich? Czy wzięliśmy pod uwagę zachowania naszych klientów i ich potrzeby i czy jesteśmy w stanie zagwarantować w pełni ich spełnienie? "Szczególnie w obiektach, które mogą mieć ograniczone rynki zbytu, prowadzące je osoby muszą znaleźć sposoby, aby ich klienci byli zadowoleni z proponowanych usług, tworząc doświadczenia, które są autentyczne, interesujące i wartościowe.

Podczas pobytu w hotelu, klienci mają zróżnicowane potrzeby. Jednego ranka mogą być spóźnieni, a następnego dnia rano mogą być zmęczeni i poszukujący odrobiny komfortu. Znajomość klientów, ich zwyczajów i przewidywania ich potrzeb prowadzi do ich lojalności. Oznacza to również, że musisz być sprytny i działać zdecydowanie. Zaplanowane działania mogą się zmieniać lub udoskonalać przez cały rok, w miarę jak zmieniają się twoi klienci. Jako przykład może tu posłużyć przypadek hoteli biznesowych, które często postrzegają wzrost turystyki rodzinnej w okresie letnim, więc jeśli nie dostosują swoich planów do potrzeb tych rodzin, to nie tylko stracą ten biznes, ale prawdopodobnie jeśli nadarzy się okazja, to rodziny te nie złożą ponownych rezerwacji. Jednakże, w trakcie tych letnich miesięcy, operatorzy nie mogą ignorować swojej podstawowej działalności i muszą znaleźć sposób, aby zapewnić obszary, do których osoba podróżująca służbowo może "uciec" z niezwykle ruchliwego hotelu i znaleźć spokojne miejsce do pracy i odbieranie połączeń lub trochę ciszy i spokoju.



Pierwszym krokiem w ocenie biznesu gastronomicznego jest dokonanie realnego sprawdzenia swojej sytuacji.

Zastanów się nad podstawowymi szczegółami hotelu i odpowiedz szczerze na pytania takie, jak:
•    Jakiego rodzaju jest to hotel? Czy jego działalność nastawiona jest na klienta biznesowego, wypoczynkowego, czy na kombinację obu tych specjalności?
•    Jaki styl ma twój hotel? Czy jest to obiekt elegancki i nowoczesny, czy odwołujący się do wiejskiej tradycji? Jest to często niedostrzegane przez operatorów gastronomicznych, którzy starają się wprowadzić modne trendy do własnej działalności. Jeżeli jest to hotel w wiejskim stylu w Północnej Kalifornii, to czy naprawdę ma sens, próbowanie wprowadzania charakterystycznych dla Azji lokali w jego infrastrukturę? Styl hotelu jest równie ważny jak jego lokalizacja i lojalna klientela. Lokale gastronomiczne i ich oferta muszą współgrać z atmosferą obiektu.
•    Kto jest twoim klientem? Jest to trudne pytanie, ale odpowiedź powinna być zawarta w tym, jakiego typu klient dominuje w twoim hotelowym biznesie.

Kiedy już odpowiesz na te podstawowe pytania i spowodujesz, że planowane działania będą zrównoważone, pozostaje kwestia ich połączenia. Na przykład, jeśli odpowiedź na pytanie dotyczące rodzaj hotelu brzmiała, że jest to hotel biznesowy, to jeśli dalej się w tym zagłębisz, łatwo będzie zidentyfikować, że ważne są następujące atrybuty planowania:
•    Szybkość i wydajność
•    Obszary sieciowe
•    Obszary pracy i ładowania urządzeń elektronicznych
•    Wysoka zdolność komunikacyjna

Przechodząc o krok dalej, od biznesowego środowiska hotelowego do pytania o klienta, można łatwo ustalić, że ważne są również następujące cechy:
• Oferty, które pozwalają im na utrzymanie na dotychczasowym rutynowym poziomie. Większość turystów biznesowych podróżuje przez większość niż 40% czasu pracy i poszukuje podstawowych rzeczy, szczególnie na śniadanie, takich jak zdrowe opcje.
• Dobrze zorganizowany element sprzedaży produktów na wynos. Można to osiągnąć na wiele sposobów, ale usługa ta musi być łatwa do odszukania, powinno się do niej szybko dotrzeć i musi gwarantować konkurencyjne ceny. Jeśli nie potrafisz osiągnąć tych trzech celów głównych to prostu przejdą ci one koło nosa. I tutaj dygresja – w QRS (system szybkiej reakcji) zostało ustalone, że każde zaplanowane działanie, które trwa dłużej niż 2 minuty jest zbyt długie. 2 minuty .. Pomyśl o tym!
• Znakomity, dobrze zorganizowany bar. Brzmi banalnie, ale większość hoteli nie potrafi zrealizować tego celu. Bardzo ważne jest stworzenie środowiska, do którego klienci mogą powracać i czuć się tam dobrze, gdzie mogą spotkać kolegów i zrelaksować się u schyłku ciężkiego dnia. Już na starcie powinniśmy dysponować wieloma atutami sprzyjającymi osiągnięciu naszych celów, takimi, jak bezpieczne otoczenie, atmosfera, w której klient powinien czuć się "jak w domu", zaufanie do jakości marki ... to są rzeczy, które powinny być zagwarantowane w każdym obiekcie. Ale jeśli nie są one połączone z wygodnymi siedziskami, odpowiednim oświetleniem (zbyt ciemnym lub zbyt jasnym - oba są złe), jakimś określonym stylem, porządną ofertą lekkich przekąsek i napojami o cenach możliwych do zaakceptowania, to nie mamy co liczyć na tłum klientów.

Tak więc aby dokończyć nasz przykład dotyczący hotelu biznesowego, omówiliśmy już styl i do pewnego stopnia lokalizację. Dla potrzeb tego przykładu, załóżmy, że wybierzemy lokalizację .. w Austin, w Teksasie. W swojej ocenie, postaraj się zbadać, co na danym obszarze masz do zaoferowania. Austin, Texas to tętniące życiem miasto z silną kulturą muzyczną, teatrem i sztuką. Ponadto jest tam bardzo dużo zwolenników zdrowej żywności. Jest to społeczność, gdzie rzeczy te są bardzo ważne, stąd też płyną tu dla ciebie korzyści z możliwości współpracy z małymi producentami rolnymi, którzy będą dostarczali produkty wysokiej jakości, którymi można zaimponować klientom. Ponadto, twój hotel może być obiektem działającym w tradycyjnym stylu. Nie oznacza to jednak, że nie można serwować wspaniałej wołowiny pochodzącej od żywca skarmianego naturalną paszą. Oznacza to jednak to, że, nie można podawać jej na piknikowych stolikach przykrytych szarym papierem. To po prostu nie ma sensu, chyba że masz nazbyt tematyczną restaurację. Jeśli chcesz, aby twój turysta biznesowy był zadowolony, zaproponuj mu kilka, dobrze przemyślanych produktów lokalnych, ale nie zapomnij, aby ta propozycja powiązana była z elementami, które gościom są już dobrze znane. Zaprezentuj swoją lokalizację, ale w sposób, który jest spójny z podstawowymi funkcjami twojego hotelu.

Waham się czy zasugerować, że musimy zadowalać wszystkich naszych gości, ale jest w tym szczypta prawdy. Na pewno trzeba przemyśleć nasze działania i plany w aspekcie całościowym. Klient żąda znanych mu usług wykonywanych na wysokim jakościowo poziomie. Czasami poszukuje doświadczenia, które mogłoby wyglądać na nieco ekscentryczne lub chciałby zadowolić się bardziej wyrafinowaną kuchnią, ale w większości, oczekuje, że jego potrzeby zostaną zaspokojone w prosty i znany mu sposób, który uznaje za wystarczający. Podstawowe rzeczy w dalszym ciągu cieszą się powodzeniem wśród gości -  wspaniała kawa, możliwość spróbowania dania, którego raczej nie można zrobić w domu, najlepszy na świecie deser czekoladowy ... są to te rzeczy, które ludzie cenią i zapamiętują. Kreowanie  marek wewnątrz twojej marki może być bardzo pomocne.

Na przykład, jeśli prowadzisz dużą całodzienną włoską restaurację, to aby utworzyć jej markową filię, która koncentruje się na najbardziej autentycznym smaku pizzy, trzeba serwować ją w sposób, który jest całkowicie odmienny od rutynowego doświadczenia w restauracji, co może spowodować, że twój klient będzie miał poczucie, że ma do dyspozycji dużo więcej opcji. Operatorzy powtarzają w kółko utarte schematy, a potem zastanawiają się, dlaczego ich klienci mijają ich biznes i idą do pobliskiej, lokalnej (nawet, nie tak dobrej) restauracji. Dlatego, że za każdym razem kiedy otwierają twoje menu, to widzą te same rzeczy! Te same kanapki, te same zupy, te same przekąski. Nowo otwarte filie powinny charakteryzować się własnym, autentycznym doświadczeniem odmiennym od restauracji z pełnym zakresem usług. Musisz mieć nowe, fajne opcje w barze lub na rynku. Nie można bezmyślnie, bez przerwy serwować tych samych potraw!

Czy jakość twoich usług gastronomicznych wpływa na ogólny sukces hotelu? Absolutnie! Lecz co ważniejsze, niska jakość i brak różnorodności w ofercie gastronomicznej wpływa z pewnością na trudności w zdolności do utrzymywania średnich stawek, efektywność konkurowania na rynku i utrzymywanie zadowalających zysków. Nie musimy być dziwacznie oryginalni, musimy po prostu być inteligentni. Musimy wiedzieć kim jesteśmy, kim jest nasz podstawowy klient i po prostu robić dobrą robotę. Tu nie chodzi o wielkość twojej oferty, ale raczej o jej jakość. Mniej znaczy więcej, postaw na prostotę, ale rób swoją robotę dobrze, a klienci będą do ciebie powracać.

Susan Terry


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji