Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Wykorzystywanie mediów społecznościowych do...

Artykuły serwisu


Wykorzystywanie mediów społecznościowych do zwiększania liczby hotelowych gości


Dodano: 2012-08-03

Drukuj


Wraz z całym tym natłokiem informacyjnym o mediach społecznościowych takich, jak m.in. Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, Flickr, czy też przy upadku większości gazet i kryzysie gospodarczym, niczym dziwnym jest to, że hotele szukają nowych, ciekawych sposobów docierania do klientów i przyciągania ich do swojej oferty.

Doskonałym przykładem tego, jak hotele wykorzystują media społecznościowe w kryzysowej gospodarce, jest to, o czym powiedziała Maya Meinert na BNET.com.: "Kiedy moja przyjaciółka, która prowadzi bloga zajmującego się restauracjami, poskarżyła się, że miała niezbyt miłe doświadczenia w trakcie „happy hour” w hotelu marki Andaz, firmy Hyatt w Los Angeles, hotel (którego adres na Twitterze to @ andazweho) zaoferował jej darmowy posiłek w swojej restauracji. Andaz poinformował również, iż usunął usterki, które spowodowały niezadowolenie mojej koleżanki skarżącej się, że jej grupa nie otrzymała satysfakcjonujących ją porcji barowych produktów. Jak wam się więc podoba obsługa klienta, w stylu mediów społecznościowych? Hotele posługują się Twitterem nie tylko do bezpośredniej interakcji ze swoimi gośćmi, ale również za pomocą tej platformy starają się wywołać ogólne zainteresowanie swoim biznesem oferując wybranym osobom, w stosownych sytuacjach, darmowe pobyty i inne hotelowe produkty".



Czym są media społecznościowe?

Zacznijmy od początku. Media społecznościowe to zmiana sposobu, w jaki sposób ludzie odkrywają, czytają i dzielą się informacjami i wiadomościami  oraz zawartością dostarczaną przez komunikatory. Jest to świetny sposób na sprawdzenie przekazywanych przez siebie wiadomości, zainicjowanie rozmowy, posłuchanie o czym rozmawiają twoi goście, pozyskanie zainteresowania użytkowników i spotkania z przyszłymi gośćmi.

Media społecznościowe i mocno zaangażowani klienci przewrócili tradycyjny marketing do góry nogami. Klienci nie tylko aktywnie poszukują informacji na tych kanałach, bowiem jeśli nie będziesz na nich zwracał uwagi to cała ciężka praca jaką wykonałeś na tradycyjnych kanałach może szybko pójść na marne.

Aż ... 93 procent Amerykanów oczekuje, że firmy z którymi robią biznes są obecne w mediach społecznościowych - i obejmuje to również hotele.

Nie znaczy to, że można całkowicie zrezygnować z tradycyjnych kanałów. Ale teraz, kiedy wykreowałeś już tego świadomość, co zamierzasz z tym zrobić? Czy zagwarantowałeś usługi pożądane przez gości? W jaki sposób nadal będziesz wzbudzał zainteresowanie wśród gości, budował relacje i dotrzymywał realizacji składanych przez twój hotel obietnic? Wyjdź poza tradycyjne kanały, aby znaleźć zwolenników marki, którzy przyczynią się do nadania hotelowi rozgłosu ponieważ ci, którzy uwielbiają twój hotel i wracają do niego regularnie powiedzą o nim wszystkim osobom znajdującym się w sieci.

Po pierwsze, jeśli jesteś franczyzobiorcą, skontaktuj się z centralą firmy aby postarać się o rozkręcenie kampanii w mediach społecznościowych, zanim zaczniesz robić to na własną rękę. Inne hotele twojej marki mogły stworzyć już odpowiednie narzędzia służące temu celowi, tak więc nie będziesz musiał ponownie wynajdować koła. Jeśli jesteś franczyzodawcą lub hotelem niezależnym, powinieneś zastanowić się nad stworzeniem korporacyjnej marki w mediach społecznościowych, a następnie rozpowszechnienie jej wśród swoich franczyzobiorców. Tak, jak przy tradycyjnym budowaniu świadomości marki, reklamie i public relations, musisz zachowywać konsekwencję w prezentowaniu swojej marki w tych mediach.

Narzędzia do wykorzystania:

•    Strona internetowa
Jeśli nie masz dostępu do aktualizacji swojej strony internetowej, poczyń kilka drobnych wskazówek dla komunikatorów korporacyjnych w celu utrzymania aktualnej zawartości treści na stronie i systematycznego jej aktualizowania.

Goście chcą mieć informacje w formie interaktywnej oferujące im różne sposoby zaangażowania się w sprawy hotelu. Oferuj gościom nie tylko opcję pobytową, sugeruj również terminy, w trakcie których stawki mogą być nieco niższe. Poradź im, aby zagłębili się dokładniej w opcje wyszukiwania, aby wybrać pokój, jaki im będzie najbardziej odpowiadał. Wszystkie narzędzia, które spowodują, iż gość będzie się czuł, jak ktoś najważniejszy przy wyborze hotelu, sprawiają, że obsługa klienta w twoim hotelu staje się wyjątkowa.

Umożliwiaj swoim gościom publikowanie zdjęć i opinii na temat fantastycznego pobytu w twoim hotelu. Sprawi to, że poczują się jakby byli częścią hotelu, a rekomendacja gościa zadziała lepiej niż większość reklam. Pozwalaj również na pisanie negatywnych recenzji. Wykorzystaj je jako okazję do ich przeproszenia, napraw wykazane mankamenty i zmień tych recenzentów w swoich największych zwolenników.

Z opinii zawsze można się czegoś nauczyć, tak samo jak z kart komentarzowych lub wywiadów grupowych.

•    Facebook
Wielu dorosłych twierdzi, że dołączyli do Facebooka, aby śledzić swoje dzieci online. Ale przedstawiciele powojennego wyżu demograficznego są najszybciej rozwijającą się grupą demograficzną na Facebooku, która zdecydowanie wyszła poza ramy utrzymywania nadzoru nad swoimi dziećmi i wnukami.

Zacznij od stworzenia strony na Facebooku specyficznej dla lokalizacji twojego hotelu. Dzięki temu goście będą mogli zobaczyć zdjęcia z imprez i udogodnień aktywnych przez cały sezon, zapoznać się z lokalnymi wydarzeniami związanymi z miejscem, w którym znajduje się hotel, podziękowaniami i rekomendacjami udzielanymi przez gości, poradami turystycznymi, promocjami online i wszelkimi innymi wiadomościami medialnymi, które posiadasz i chciałbyś się podzielić ze społecznością turystyczną. Aktualizuj swój profil na Facebooku, co najmniej raz dziennie, a goście na pewno docenią twoje konsekwentne zaangażowanie, ale co więcej, będzie to powód do powracania na stronę i być może zostania kiedyś gościem twojego hotelu.

•    Twitter
Jest takie stare powiedzenie, "nie ma czegoś takiego jak zła prasa". I może być w nim trochę prawdy. Niezależnie jednak od tego klientela hoteli zapoznająca się z dobrymi i złymi informacjami o konkretnym obiekcie jest dzisiaj dzięki mediom społecznościowym o wiele większa niż kiedyś. Twitter rozpoczął swe funkcjonowanie w postacie tekstowego opisywania świata, a obecnie stał się forum, na którym dyskutuje się dosłownie o wszystkim. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z Twitterem, to możesz z dużą dozą pewności założyć, że twoi goście są i doceniają tych, którzy angażują się w cenne dla nich wymiany opinii. Jeśli ktoś dokonał wpisu, że miał złe doświadczenia w twoim hotelu, to natychmiast mu odpowiedz i zaoferuj rozwiązanie problemu.

Równie ważne jest uświadomienie sobie co trzeba powiedzieć, jak monitorowanie tego, co mówią inni. Jeśli ktoś szuka dobrego hotelu, może wejść na Twittera i poprosić o sugestie. Jeśli zobaczysz takiego tweeta, to mógłbyś ewentualnie zaoferować zniżkę w hotelu lub bezpłatny nocleg. Jest to bardzo łatwe, szybkie i całkiem możliwe, że zyskasz w ten sposób lojalnego gościa, tylko z tego powodu, że go dostrzegłeś i zareagowałeś dosłownie w kilka minut po tym, jak przedstawił swój problem w sieci. Podczas korzystania z Twittera, musisz pamiętać, aby kierować swe działania do określonych grup docelowych, w których znajdują się potencjalni klienci, często aktualizować swoje tweety i utrzymywać świeże i nowe treści a także umieszczać wezwania do działania. Jest to działanie podobne do funkcjonowania tablicy informacyjnej lub przeglądu opinii klientów. Konsekwentnie monitoruj więc to medium, aby orientować się w tym co mówią goście i przyszli goście i oferuj coś, co spowoduje, że będą mieli powód przyjazdu do twojego hotelu i regularnego powracania do niego.

Nakazy i zakazy związane z mediami społecznościowymi

Tak samo, jak łatwo jest spowodować zaangażowanie gości, tak samo można ich stracić, jeśli prezentuje się postawę nastawioną na pozyskanie sprzedaży za wszelką cenę. Upewnij się, czy wiesz, kim są twoi przyszli klienci i wykorzystuj tę wiedzę na swoją korzyść, nie obrażaj gości będąc zbyt natarczywym w oferowaniu sprzedaży i nie zachowuj się tak, jakbyś był częścią reklamy. Aby tego uniknąć, oferuj im coś więcej niż tylko udogodnienia swojej marki. Systematycznie zamieszczaj informacje i proś o opinię o hotelu i branży turystycznej, porady turystyczne lub inne interesujące fakty, aby umożliwić potencjalnym klientom przyczynienie się do kształtowania wizerunku twojej strony. Nie bój się negatywnych komentarzy. Przeciwnie, traktuj je jako okazję do zdobycia pożytecznej wiedzy na temat funkcjonowania obiektu i możliwości odkrycia sposobów na lepszą obsługę przyszłych gości.

Siedem nawyków decydujących o efektywnej komunikacji internetowej

1.    Bądź aktywny
2.    Bądź świadom swojej misji i przesłania
3.    Uczyń priorytet ze swojej obecności w Internecie
4.    Spraw by relacje z potencjalnymi klientami były obopólnie korzystne
5.    Słuchaj, zamiast ciągłego mówienia
6.    Współpracuj i staraj się zainteresować klienta
7.    Ukierunkuj swoje myślenie na zaangażowanie odbiorców przekazywanych przez ciebie treści

Najważniejszą rzeczą w procesie angażowania gości w Internecie jest pozostawanie uczciwym i profesjonalnym eksponując jednocześnie swoją indywidualność. Reprezentujesz swoją markę i możesz być pierwszym źródłem, z którego nowy gość dowiaduje się o twoim hotelu. Postaraj się wywrzeć na nim niezatarte wrażenie.

Gini Dietrich


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji