Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Sukces poprzez zrównoważony rozwój

Artykuły serwisu


Sukces poprzez zrównoważony rozwój


Dodano: 2012-08-14

Drukuj


Nie trzeba być od dawna w branży hotelarskiej, aby wiedzieć, że firmowa restauracja może być zarówno finansowym dobrodziejstwem, jak i bilansowym koszmarem. Mimo, że niektórzy operatorzy postrzegają działalność gastronomiczną jedynie jako kolejne niezbędne hotelowe udogodnienie, to zaangażowani właściciele i operatorzy uważają, że restauracja jest doskonałą okazją do poprawy ostatecznego wyniku finansowego i przyciągania lokalnej społeczności.

Zatłoczone hotelowe bary i restauracje służą osiąganiu obu celów. Przyciągają zamiejscowych gości, umożliwiają hotelowi wzrost wskaźników ADR i zwiększenie przychodów na sprzedany pokój - RevPAR, a jednocześnie generują dodatkowe przychody z usług świadczonych na rzecz społeczności lokalnej. Wyszukanie takiej równowagi przyciągania lokalnych mieszkańców i zaspokajania potrzeb gości hotelowych może być trudne. Ale przecież nie musi.

Marcus Hotels & Resorts zmienił to wyzwanie w szansę dla siebie. Znaleźliśmy innowacyjne rozwiązania dla naszych salonów, barów i restauracji, oferując dodatkowe wartości dla wszystkich naszych klientów – zarówno dla hotelowych gości, jak i lokalnych mieszkańców. Skupiamy się na tym, aby: być w pełni aktywnymi o każdej porze, a nie tylko w czasie obiadu i kolacji, konsekwentnym rozwoju i budowaniu naszych marek, zaspokajaniu potrzeb naszych klientów i pozostawaniu na szczycie zainteresowania lokalnej społeczności.



Kiedy tworzymy nową restauracyjną markę lub koncepcję, skupiamy się na poniższych czterech istotnych elementach:
Poznaj swojego klienta. Nie spiesz się z wprowadzaniem nowych koncepcji – na zrozumienie rynku trzeba trochę czasu. Z naszego doświadczenia wiemy, że to często rynek docelowy pomaga nam zbudować odpowiednią koncepcję. Zapytaj członków swojego zespołu „kogo warto pozyskać?" Następnie stwórz wokół tego koncepcję gastronomiczną. Ustalenie, kim są twoi klienci docelowi decyduje o wszystkich pozostałych elementach, poczynając od koncepcji, architektury i wzornictwa po menu, przygotowywanie dań, obsadę kadrową i działalność rozrywkową. Ten kluczowy krok zapewnia, że pozostajesz wierny swojej koncepcji i utrzymujesz przewagę rynkową, i nie jest to tylko przejściowa moda. W miarę, jak rozwija się twój rynek, rozwijać się musi twoja koncepcja.
Rozdzielność zarządzania restauracją i hotelem. Operatorzy hotelowi mają jeden podstawowy cel – obłożenie swoich pokoi. Wielu operatorów postrzega restauracje i bary jako jednostki podległe hotelowi – dodatkowe udogodnienia, które nie są jednak priorytetem. W rzeczywistości, punkty gastronomiczne są odrębnym biznesem i powinny być traktowane jako takie. Wiele z naszych restauracji to wydzielone z hotelu podmioty. Mają swój własny zespół zarządzający, systemy operacyjne i strategie zorientowane na odnoszenie sukcesów i generowanie zysków z działalności restauracji i barów.
Wdrożenie efektywnych programów marketingu i PR. Specjaliści w tych dziedzinach zawsze mają coś do powiedzenia. Zawsze pytają członków swoich zespołów: "Jak możemy zwiększyć sprzedaż?" Konkurencja jest ostra, zwłaszcza w dzisiejszej gospodarce. Nigdy nie można przestać słuchać swoich klientów, bo od nich można dowiedzieć się, jak uczynić wyjątkowym ich doświadczenia. Pamiętaj również, że lokalni mieszkańcy pozostają na miejscu w mieście, podczas gdy goście przyjeżdżają i wyjeżdżają. Organizując różnorodne promocje, od np. happy hours i imprez degustacji wina po programy rozrywkowe na żywo i programy lojalnościowe – przyciąga okolicznych mieszkańców i stanowi o podstawowej działalności lokalu, podczas gdy goście hotelowi są wisienką na torcie. Media społecznościowe to idealna platforma do budowania i doskonalenia tych relacji. Ludzie nieustannie komentują w Internecie działalność restauracji i barów. Wykorzystuj media społecznościowe dla wspierania działań marketingowych, bezpośrednich kontaktów z klientami i monitorowania obecności marki we wpisach umieszczanych przez użytkowników Internetu. Rozmowy odbywają się wszędzie i trzeba być w nich obecnym.
Bądź efektywny, aby generować zyski. W końcu, chodzi przecież o zarabianie pieniędzy. Nieustannie obserwuj miks sprzedażowego menu i zawsze wsłuchuj się w opinie klientów. Znajdź sposób, na przyciąganie szerokiego spektrum klientów do swojej restauracji – o wszystkich porach dnia i nocy. Usprawnij operacje poprzez tworzenie menu, które są efektywne pod względem ponoszonych kosztów i monitoruj operowanie marżą – wykorzystuj ten element w walce z konkurentami. Aby obniżyć koszty, rozważ dokonywanie zakupów od mniejszej liczby dostawców lub poszukaj lokalnych źródeł zaopatrzenia.

Poprzez stosowanie się do tych wskazówek przy opracowywaniu koncepcji nowej restauracji lub baru można stworzyć lokal o oryginalnych, indywidualnych cechach, oferujący swe usługi zarówno dla klientów przechodzących obok, jak również dla gości z całego świata.

Historia sukcesu – Mason Street Grill
Nasza marka Mason Street Grill jest przykładem tych strategii w działaniu. Jest to punkt odniesienia do tego, w jaki sposób hotel może prowadzić restaurację docelową wewnątrz obiektu i pozyskiwać zwolenników zarówno wśród lokalnych mieszkańców, jak i gości hotelowych. Poprzez kreatywne koncepcje gastronomiczne i strategie, które przyciągają różnych odbiorców do każdego fizycznego elementu przestrzeni lokalu - baru, bufetu, przestrzeni imprezowej i głównej sali jadalnej - stworzyliśmy wspaniałą markę, którą możemy rozwijać się i wprowadzać w innych miejscach.

Koncepcja
Pfister Hotel w Milwaukee, w stanie Wisconsin zawsze był znany ze swoich znakomitych restauracji. W 2002 roku, nadarzyła się fantastyczna okazja stworzona przy wieloletniego najemcę lokali usytuowanych w doskonałej lokalizacji z dostępem do ulicy, który zwolnił pomieszczenia na pierwszym piętrze hotelu. Skorzystaliśmy z tej okazji i stworzyliśmy w tej atrakcyjnej nieruchomości restaurację o nowej koncepcji. Czterogwiazdkowy hotel stanął przed wyzwaniem stworzenia restauracji, która będzie się wyróżniała w morzu jadłodajni serwujących steki i pośród restauracji sieciowych znajdujących się w Milwaukee. Po zbadaniu demografii grup docelowych klientów, naturalnym wyborem wydawał się być grill, oferujący klasyczne dania kuchni amerykańskiej w połączeniu z wysokiej jakości obsługą. W taki sposób narodził się Mason Street Grill.

Kim jesteśmy – kwintesencją sąsiedzkiego grilla
Stworzyliśmy własne DNA – lub wyróżniki, niuanse i postawy - dla Mason Street Grill i trzymaliśmy się ich we wszystkich przejawach działalności restauracji. Zajmująca powierzchnię 780 metrów kwadratowych, restauracja może pomieścić do 285 gości, w tym 65 przy barze, trzech prywatnych salach i 25-osobowym bufecie szefa kuchni z widokiem na kuchnię. Podporami lokalu są: bar oraz prywatne sale jadalne, które są najbardziej opłacalne - otaczające restaurację z główną salą jadalną i kuchennym bufetem, natomiast powierzchnia rozrywkowa znajduje się w środku. Wszystko to tworzy projekt, który okazuje się, że jest efektywny i opłacalny. Cztery ośrodki operacyjne zaspokajają wymagania różnego rodzaju gości Mason Grill na różne sposoby.

• Bar. Duży bar jest jednym z dominujących elementów projektu i nie sposób pominąć, natomiast łatwo stać się jego klientem. Jako naturalny punkt zgromadzeń, bar może działać jako punkt odwiedzany przez gości przed kolacją, choć równie dobrze może być docelowym punktem konsumpcji. Wykorzystując obszerną przestrzeń swojego pomieszczenia, bar zapewnia swobodną atmosferę w czasie lunchu, dynamiczny nastrój w trakcie happy hour i spożywania posiłków. Jest też idealnym miejscem na zakończenie wieczoru. Te opcje mogą okazać się atrakcyjne dla osób podróżujących samotnie lub dla klientów, którzy po pracy nie chcą zasiadać do stolika zjeść wielodaniowy posiłek.
• Główna sala jadalna. Podstawowe potoki przepływu osób w Mason Street Grill umożliwiają łatwy dostęp do głównej sali jadalnej, tak aby nasi goście mogli zapoznać się z pełnią klimatu charakterystycznego dla naszych wnętrz. Powierzchnia restauracji jest otwarta na przyjmowanie szerokiego wachlarza gości i organizowania różnego rodzaju wydarzeń, od gości korzystających z lokalu w czasie przerwy obiadowej do pierwszych randek i dużych grup przy obiedzie. Zachęcające boksy z oknami o wielkich wymiarach są idealne dla osób podróżujących służbowo, którzy pragną mieć możliwość obserwacji i chcą być widzianymi podczas ciężkiego dnia pracy. Lokalni mieszkańcy mogą cieszyć się spokojną kolacją w tej samej atmosferze zaledwie kilka godzin później.
• Bufet. Idealny dla przyciągania prawdziwych smakoszy, bufet jest opcją dla gości lubiących siedzieć blisko kuchni. W tym miejscu znajdują się jakby za kulisami, wchłaniając widoki, dźwięki i zapachy z grilla. Szefowie kuchni rozmawiają z częstymi bywalcami, dyskutują o poszczególnych potrawach i napojach oraz o nadchodzących wydarzeniach.
• Przestrzeń imprezowa. Mason Street Grill posiada trzy prywatne sale restauracyjne, często zarezerwowane na najbliższe miesiące. Zorientowaliśmy się, że koordynator zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, zajmujący się wyłącznie sprzedażą tych trzech sal, to trafiona inwestycja. Wyposażone w telewizory LCD i dostęp do bezprzewodowego szybkiego Internetu, prywatne jadalnie goszczą rozmaite grupy klientów liczące od 16 do 80 osób.

Na czym polega zrównoważony rozwój Mason Street Grill?
Jak więc skutecznie osiągamy to, że nasi klienci do nas wracają i maksymalizują przychody z każdego z tych czterech podstawowych miejsc? Odpowiedź leży w stałym programowaniu działań, które pobudzają zainteresowanie i ciekawość gości i zachęcają do ponownego kontaktu z marką nie tylko z punktu widzenia menu, ale także przez unikalnych doświadczeń.

Oto kilka przykładów:
• Podstawą menu są klasyczne,  ulubione dania, takie jak steki, owoce morza, kanapki i desery z sezonowych specjałów. Menu ma swoich stałych klientów i dlatego nie jest często zmieniane. Skupiamy się na wyjątkowej jakości potraw, które dobrze smakują i które lubią klienci – są też strawne cenowo.
• Ugruntowana kultura obsługi pozwala na zdefiniowanie marki. W Mason Street Grill każdy traktowany jest jak stały klient. Tylko sumienny, niefrasobliwy styl z najwyższej dbałością o szczegóły. Lokal pozbawiony akcentów pretensjonalnych, charakteryzuje się starannością, schludnością, relaksującym stylem z najwyższą dbałością o szczegóły.
• Bar organizuje rozrywkę na żywo przez siedem dni w tygodniu. Nawet nasz dyrektor naczelny nieraz nie może się oprzeć próbie swych sił w grze na fortepianie, w czwartkowe wieczory.
• Rodzinne kolacje w niedzielne wieczory zachęcają rodziny do odwiedzenia lokalu i skorzystania z trzydaniowego posiłku za 20 dolarów od osoby. Program ten doprowadził do konsekwentnego i opłacalnego organizowania niedzielnych przyjęć rodzinnych.
• Kolacje przy winie gromadzą smakoszy i miłośników wina, wśród których pojawia się wielu nowych klientów. Te wydarzenia dają nam szansę zaprezentowania naszych prawdziwych możliwości i doświadczenia naszego personelu.
• Kreatywne okazje specjalne, takie jak "Five-Fiftini" happy hour oferujące firmowe martini po 5 dolarów oraz firmowe przekąski również za 5 dolarów, i "Czwartki Throw Em Back" z tuzinem ostryg i dzbankiem piwa za 20 dolarów, są ulubionymi imprezami klientów odwiedzających nas po pracy.
•  Promocje sezonowe, takie jak nasza ostatnia impreza "Summer of '69" która proponowała klientom 3 dania za 69 dolarów od pary podtrzymuje zainteresowanie klientów. Przyszła promocja wymagała będzie od naszego szefa kuchni podjęcia wyprawy w celu złowienia najświeższych krabów. Wyprawa ta opisana zostanie i pokazana w formie filmu video w mediach społecznościowych z fachowym komentarzem szefa kuchni.
• Cykl kursów gotowania pozwala naszym gościom na spotkanie z szefem restauracyjnych kucharzy i nauczenia się przyrządzania sezonowych, lokalnych dań i osobistego doświadczenia z najlepszymi ofertami menu
• Aktualny program lojalnościowy umożliwia lepszy kontakt przy pomocy poczty elektronicznej i komunikacji poprzez media społecznościowe z naszymi klientami, zachęcając ich jednocześnie do kolejnych zakupów. Uważamy, że członkowie programu lojalnościowego wydają w Mason Street Grill, przeciętnie o 27 dolarów więcej od pozostałych.

Reklama lokalu
Kiedy działania są już odpowiednio zaprogramowane, trzeba przekazać o nich informację potencjalnym klientom. Marcus Hotels & Resorts jest w fazie wdrażania jesiennej kampanii reklamowej e-billboard dla Mason Street Grill, która rusza w listopadzie. Kampania będzie trwała przez pierwsze 14 dni roboczych listopada i ponownie w ciągu pierwszych 14 dni roboczych grudnia. Ponieważ kampania jest cyfrowa, to reklama może być wyświetlana w czasie rzeczywistym w wybranych godzinach. Pozwala to na tworzenie wiadomości zawierających dokładną porę dnia i temperaturę zewnętrzną, kreując efektowne wizualizacje, takie jak "Jest już 11:18 – wystarczająco głodny na lunch?" lub "Na zewnątrz jest 7 stopni – rozgrzej się zupą z brokułami i serem" Reklama może być również połączona ze skutecznym programem w mediach społecznościowych, publikującym na żywo aktualizowane obrazy pary znajdującej się w restauracji Mason Street Grill świętującej swoją rocznicę.

Utrzymywanie zyskowności
Mason Street Grill otwarto jako jedną z czołowych restauracji w Milwaukee i od chwili rozpoczęcia swojej działalności pozostaje aktywnym graczem miejskiego rynku do dzisiaj. Restauracja obsługuje w czasie lunchu w dniach roboczych w 100 procentach klientów lokalnych Milwaukee, 60  procent miejscowych + 40 procent hotelowych gości w porze kolacji w dni robocze oraz 85 procent miejscowych + 15 procent gości hotelowych w weekendy. Są to przekonywujące dane, z których każda restauracja hotelowa byłaby dumna. Pod względem rentowności, Mason Street Grill generuje o 25 procent przychodów więcej w rocznym czynszu niż były najemca, zapewniając jednocześnie dodatkowe przychody operacyjne dla hotelu. Dokonując przeglądu naszej oferty sprzedażowej i podejmując kroki w celu jej usprawnienia oraz zmniejszenie liczby naszych dostawców konsolidując siłę nabywczą, zmniejszyliśmy całkowity koszt sprzedanych towarów o 6 proc. Ta bardzo udana koncepcja restauracyjna pomaga Hotelowi Pfister w utrzymywaniu swojej pozycji czołowego hotelu w Milwaukee, zachowującego znakomitą reputację w zakresie usług gastronomicznych.

Jak wie każdy hotelarz, bycie wyjątkowym operatorem hotelowym wymaga czegoś więcej niż tylko stworzenia doskonałego menu – a mianowicie zaangażowania, innowacyjności i kreatywności. Przekształcenie hotelowej restauracji, w obiekt o zrównoważonym rozwoju, wymaga wizji, właściwego planowania, dostosowywania się do zmieniających się potrzeb klientów i długoterminowej perspektywy. Mason Street Grill pokazuje, jak można to osiągnąć i stanowi wzór dla innych obiektów poszukujących trwałego sukcesu.

Keith Halfmann


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji