Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Porady inspirujące poprawę wskaźnika RevPOR... i...

Artykuły serwisu


Porady inspirujące poprawę wskaźnika RevPOR... i zysków


Dodano: 2012-08-21

Drukuj


Jak już wcześniej pisałem, RevPOR (przychód na zajęty pokój) jest lepszym wskaźnikiem niż RevPAR (przychód na sprzedany pokój) lub ADR (średnia dzienna stawka) w przypadku hoteli typu butikowego. Myślenie w kategoriach rejestrowania łącznych wydatków ponoszonych na pokój (RevPOR zawiera wszelkie koszty łącznie z obsługą i kosztami dostaw posiłków i napojów do pokoju) obejmuje całość obszarów związanych z przychodami i kreuje  generowanie pomysłów na ich wykorzystywanie przy jednoczesnym wzbogacaniu całościowego doświadczenia gości.

Oto kilka pomysłów, które mogą wpłynąć na poprawę wskaźnika RevPOR, zwiększającego wzrost przychodów brutto i zysku w hotelach butikowych.



Oferty usług w pokojach
• menu łazienkowe, włącznie z usługą pracownika hotelu przygotowującego kąpiel dla gościa,
• usługi powitalne, jak na przykład poczęstunek lampką wina i serem, wyłożenie świeżych kwiatów lub propozycja skosztowania truskawek w polewie czekoladowej
• ulepszone menu serwisowe w zakresie przygotowywania łóżek, oferowanie świeżo upieczonych ciasteczek czekoladowych, płatków róży, gorących wodnych podgrzewaczy łóżek i szlafroków z monogramem
• unikalne oferty minibarów zaopatrzonych w przepisy na sporządzenie firmowych koktajli zachęcających gości do zakupu dwóch napojów i alkoholu służących do przygotowania koktajlu na miejscu, w pokoju.
• „rozruchowe” zestawy usług spa w rodzaju usług proponowanych przez minibary
• specjalne okolicznościowe menu: na urodziny, rocznice i inne uroczystości, które można wzbogacić poprzez zaoferowanie płyty CD zawierającej „twoją melodię” graną przy wchodzeniu do pokoju, zabieraną przez gości do domu, specjalne masaże dla par w pokoju przez nie zajmowanym, śniadanie do łóżka, pokój wypełniony różami, ciasta urodzinowe dostarczane wprost  do pokoju itp.

Spa i handel detaliczny
• oferowanie wyższego standardu zabiegów
• przy przyjmowaniu klientów w spa, oferowanie rozszerzonej i wydłużonej wersji zabiegów i w miarę możliwości wersji bardziej luksusowych
• zalecanie kontynuowania zabiegów spa w domu zgodnie z dostarczanymi gościom rekomendacjami, pozwalającymi na podtrzymywanie efektów uzyskanych w trakcie zabiegów w ośrodku
• sprzedaż produktów leczniczych w punktach sprzedaży detalicznej; a jeśli goście będą do nich przekonani, to będą je kupowali do użytku domowego

Gastronomia
• bezpłatne śniadanie wraz z każdym kolejnym noclegiem. Przy zastosowaniu tej strategii ADR może wzrosnąć z 20 do 25 dolarów na każdy dzień w związku z podwójnym obłożeniem wynikającym ze wzrostu liczby gości zachęconych tą opcją gastronomiczną
• oferowanie stałej, przystępnej ceny na wina oferowane do posiłków - każdego rodzaju posiłków składających się z trzech, lub większej ilości dań
• intensyfikacja zysków związanych z biznesem prowadzonym w barach poprzez wcześniejsze terminy rezerwacji stolików, w związku z czym goście przybyli do lokalu, w oczekiwaniu na stolik, zamawiali będą drinki w hotelowym barze, a następnie zapraszanie gości na bezpłatny firmowy drink w barze po zakończeniu posiłku

Marketing
• Planowanie udogodnień, które mogłyby być ekscytującymi propozycjami dla lokalnych mieszkańców. Butikowy hotel może zaoferować modne lub klasyczne oferty, które zainteresują zarówno okolicznych mieszkańców, jak i gości spoza miasta. Usługi spa, oferta gastronomiczna i barowa lub handlowa nastawione wyłącznie na gości korzystających z noclegów jest ze swej natury ograniczona, w mniejszych hotelach i kurortach. Rozszerzenie oferty na lokalną klientelę pozwala zaś butikom na prowadzenie biznesu z wykorzystaniem stabilnego planowania, wychodzenia z określoną ofertą produktów, usług i kreatywności porównywalną z samodzielnymi konkurentami i dużymi kurortami.

Chris Pulito


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji