Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Biznes miłości

Artykuły serwisu


Biznes miłości


Dodano: 2012-08-29

Drukuj


Martin Luther King, Jr, powiedział kiedyś: Każdy człowiek może być wielki, ponieważ każdy może służyć innym. Nie musisz mieć stopnia naukowego by to robić. Nie musisz umieć pięknie mówić, aby komuś pomagać. Nie musisz znać filozofii Platona i Arystotelesa. Nie musisz nawet znać teorii względności Einsteina. Musisz jedynie mieć wrażliwe serce. Duszę ogarniętą miłością.

Panie i panowie, jeśli służycie innym, to jesteście w branży miłości. Kochać kogoś oznacza "troszczyć się  o niego”, a każdy klient, na pewnym poziomie, chce by się o niego zatroszczono. Czy to na lotnisku, w szpitalu, hotelu, domu opieki, spa, pociągu, czy w restauracji, klienci chcą wiedzieć, że ktokolwiek będzie ich obsługiwał, będzie dbał o ich dobre samopoczucie. Tak, goście hotelowi cenią luksusowe zakwaterowanie, ale to, za co tak naprawdę płacą, to pewność, że pracownicy będą o nich wystarczająco dbać i szukać sposobów na stworzenie wyjątkowych wspomnień. Tak, pacjenci w szpitalu i długoterminowych domach opieki oczekują pomocy od zespołu medycznego, by mogli poczuć się lepiej, ale w głębi duszy, chcieliby mieć pewność, że nie będziecie ich traktować jak kolejnego pacjenta w trakcie wypełnionych pracą dni. Ludzie chcą ... nie ... pragną i tęsknią do tego by być kochanymi. Oni tego potrzebują.



Uprzejme słowa, którymi zwracasz się do klientów, mogą być jedynymi miłymi słowami, które usłyszą przez cały dzień ... albo cały tydzień ... albo cały miesiąc. Nie wiesz nic, o ich osobistych przeżyciach. Jakiś mężczyzna, któremu pomagasz może mieć przed sobą tylko kilka tygodni życia, a tak się składa, że właśnie teraz masz okazję go obsługiwać. Jakaś kobieta może przeżywać, z różnych powodów, najgorszy rok w swoim życiu, a teraz właśnie przebywa w twoim spa, twojej restauracji, twojej linii lotniczej lub autobusie. Twój prawdziwy uśmiech może być katalizatorem, aby kompletnie odmienić chwilę spędzoną u ciebie. Przecież w końcu pieniądze służą tylko do kupowania rzeczy materialnych, natomiast wspomnienia i uczucia są w rzeczywistości wszystkim, co mamy.

Pierwsza klasa
Ci, którzy naprawdę rozumieją, co to znaczy wypełnić miłością obsługę klientów, nie klasyfikują ich pod względem statusu majątkowego, czy jakiegokolwiek innego. Innymi słowy, nie obsługują VIP-ów "lepiej" niż wszystkich pozostałych. Wręcz przeciwnie, obsługują wszystkich gości właśnie tak, jakby byli VIP-ami. Stewardesy, które rozumieją to pojęcie odrzucają ideę, że ci, którzy lecą w pierwszej klasie powinni być traktowani uprzejmiej. Nie, te profesjonalistki traktują każdego klienta tak, jakby podróżował pierwszą klasą. Pierwsza klasa nie jest jakąś wydzieloną sekcją w samolocie. Liczy się nastawienie psychiczne względem obsługi każdego pasażera niezależnie od klasy podróżnej.

Byłem niedawno pasażerem linii lotniczych Delta i doświadczyłem po raz pierwszy lotu z tak niezapomnianymi wrażeniami związanymi z troską i obsługą pasażera. Jest to jedyny sposób, w jaki mogę opisać obsługę, której doświadczyłem. Steward Scott, spowodował, że wszyscy pasażerowie rozlokowani w różnych częściach samolotu poczuli się niezwykle docenieni i dowartościowani. Oto, co zrobił Scott:
•    Aktywnie nawiązywał kontakt z pasażerami witając ich przy wchodzeniu do sekcji obsługiwanej przez niego (myślę, że były to miejsca od 21 do  30)
•    Witał ich pytając, „Gdzie Pani / Pan dzisiaj siedzi?”
•    Odprowadzał pasażerów na swoje miejsca, a następnie oferował pomoc przy wkładaniu bagażu do schowka nad głową
•    Życzył każdemu przyjemnego lotu

Gdy usadowiłem się już na swoim miejscu, Scott zauważył, że wyciągnąłem kupon linii Delta upoważniający do bezpłatnego drinka alkoholowego. Zapytał, czy jest to mój ostatni lot tego dnia. Kiedy powiedziałem mu, że w rzeczywistości czeka mnie dzisiaj jeszcze jeden lot, powiedział: "Niech Pan wobec tego zatrzyma ten kupon do wykorzystania w czasie następnego lotu. Za chwilę podam Panu jednak drinka, za który również nie będzie musiał Pan zapłacić, biorę to na siebie. Chciałbym, aby całe doświadczenie związane z dzisiejszymi lotami naszą linią pozostawiło niezapomniane wrażenie." Brawo!

Potem było jeszcze lepiej...
Kiedy przygotowywał się do podawania napojów, podszedł do każdego pasażera w jego sekcji i powiedział: "Mamy trochę bezpłatnych serwetek dla Pani/Pana". Kiedy zamówiłem czerwone wino, powiedział: "Doskonały wybór! Mamy najlepsze czerwone wino dla Państwa wprost z naszej piwnicy i jest już odpowiednio dojrzałe. "Było to dla mnie czymś oczywistym, że Scott był dumny zapewniając każdemu pasażerowi w jego sekcji niezapomniane przeżycia. Był on po prostu uosobieniem poświęcenia dla klienta. Scott wie, że pracuje w branży miłości.

Kelnerka Jessica
Niedawno odwiedziłem Grand Hotel Stockholm i cały personel był moim zdaniem bardzo gościnny. Profesjonalizm w ich działaniach był aż nadto widoczny, a co ważniejsze, ich żywotne zaangażowanie w moje dobre samopoczucie podczas pobytu w ich mieście. Pewnego wieczoru poszedłem do jednej z hotelowych restauracji na kolację i miałem okazję spotkać jedną z najlepszych kelnerek na świecie. Nie tylko jej obsługa w każdym punkcie styczności z klientem była bez zarzutu, ale odczuwało się, że  ona rzeczywiście uwielbiała swoją pracę. Jessica była bardzo dumna z doprowadzenia swej pracy do perfekcji. Była dumna z pracy na stanowisku kelnerki. Ta praca była rzeczywiście jej pasją. Jessica nie powitała mnie w zwykły standardowy sposób ... ona zaprosiła mnie do swojego "domu". Nie przyjęła w zwykły sposób mojego zamówienia na jedzenie i drinki ... podzieliła się opinią na temat swoich ulubionych potraw w menu. Kiedy potrawy zostały podane do stołu, nie wystarczyło zwykłe: "Smacznego". Poświęciła chwilę czasu, aby opowiedzieć o wszystkim, co znajdowało się na talerzu. Jessica przytoczyła nawet krótką historię o składnikach potrzebnych do przygotowania tych dań i wyjaśniła skąd one pochodzą. Warzywa pochodzą stąd ... a ryba pochodzi stamtąd. Jako gość restauracji wyczułem swego rodzaju związek z zaproponowanym mi jedzeniem ponieważ Jessica roztoczyła przede mną taki cudowny obraz z nim związany! Jessica wie, że pracuje w branży miłości.

Niech miłość przejawia się w sposób, w jaki mówisz, działasz i obsługujesz inne osoby. Twoi klienci będą mogli, i z pewnością to wyczują. Nie zawsze mogą to wyrazić słowami, ale uwierzcie mi, że tak jest. W rzeczywistości sam akt szczerej obsługi jest uzewnętrznieniem miłości.

Jedną z największych zalet uczestnictwa w biznesie miłości jest jego uniwersalny wydźwięk. Każdy rozumie to na swój sposób, natomiast ofiarowywanie miłości związane jest z potężną karmą. Wydaje się, że ona zawsze znajduje drogę z powrotem do ciebie. Starożytne chińskie przysłowie mówi: "Trochę zapachu zawsze przywiera do dłoni, która ofiarowuje ci róże". W kontekście tego artykułu pomyśl o różach, tak jak o służeniu innym. Pomyśl także o zapachu jak o wewnętrznym spokoju i zewnętrznym spełnieniu, jakie uzyskujesz w wyniku służenia innym. Panie i Panowie, pracujemy w branży miłości.

Bryan K. Williams


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji