Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Zarządzanie powolnym lub leniwym personelem

Artykuły serwisu


Zarządzanie powolnym lub leniwym personelem


Dodano: 2012-09-20

Drukuj


Wiecie, że oni się wyłączyli od wszystkiego, cóż więc można z tym zrobić? Są to pracownicy, którym godzinę zajmuje to, co inni są w stanie zrobić w 20 minut, po czym znikają na papierosa lub którzy nie ruszą się zza pustego baru, aby pomóc w uprzątnięciu brudnych stolików.

Irytuje to menedżerów i innych pracowników, którzy ich prowadzą, a może być również powodem, dla którego dobry personel rezygnuje z pracy, zwłaszcza jeśli uważa, że tolerujecie lenistwo, co sprawia, że ich praca staje się cięższa.

Jak więc w rzeczywistości wygląda "szybkie" lub "wystarczająco dobre" wykonywanie pracy? Jakie są wzorce odpowiedniego tempa pracy? Często brakuje nam takiej informacji, która jest jednak sprawą zasadniczą, jeśli masz zamiar zakwalifikować problem do postępowania dyscyplinarnego.



Często jestem pytany przez nowych operatorów obiektów hotelarskich "ile personelu obsługi pięter muszą zatrudnić na  konkretną liczbę klientów? Trudno jest odpowiedzieć na takie pytanie bez znajomości stylu obsługi, ale sądzę, że zadając to pytanie mają prawdopodobnie problem z przerostem zatrudnienia. Wielokrotnie zdarza się także, że młody, czy nowy personel wykonuje swoją pracę najlepiej jak umie, ale nigdy nie pokazano im lepszych sposobów jej wykonywania.

Punktów odniesienia jest całe mnóstwo. Standardy mogą być ustalane na zasadzie porównania z obiektami o podobnym stylu (i jest to kolejny powód do gromadzenia doświadczeń poprzez korzystanie z usług oferowanych przez konkurencję). Ich personel barowy składający się z dwóch osób obsługuje całe pomieszczenie, dlaczego my potrzebujemy czterech? Jedna osoba zajmuje się krojeniem pieczonego mięsa na 100 lunchów, dlaczego my potrzebujemy dwóch osób?

McCafe na moim lokalnym lotnisku obsługuje tysiące klientów dziennie zatrudniając jednego lub dwóch pracowników, ale modna kawiarnia w pobliżu potrzebuje trzech pracowników w stylowych uniformach do obsługi ułamka liczby klientów lokalu lotniskowego. Wszędzie można znaleźć najlepsze przykłady procedur jeśli tylko się poszuka, a tak, jak w tym ostatnim przykładzie, wzrost wydajności związany jest również z większą automatyzacją i starannym planowaniem pracy.

Ustalenie swoich własnych wskaźników wydajności pracy dla personelu jest decydującym krokiem ustanowienia minimalnej szybkości i standardów pracy. W pewnym momencie, dla pomiarów rezultatów trzeba zastosować odpowiednie liczby.

Oto kilka innych kroków do rozważenia:

• Zaostrz normy czasu stawiania się pracowników na stanowisku pracy i opuszczania go po pracy i rozpocznij ich monitorowanie przy pomocy urządzeń elektronicznych. Czy jest to już jedna z twoich nowości na rok 2013? Ceny sprzętu i usług są bardzo przystępne.

• Jasno sprecyzuj kwestię przerw w pracy - kiedy mają się rozpoczynać i kiedy kończyć. Czy przewidywane są dodatkowe przerwy dla palaczy? Czy problem jest nuda, czy zmęczenie? Technicznie nie ponosisz za to odpowiedzialności, ale nie uregulowana kwestia  przerw może być problemem.

• Domagaj się zwolnień lekarskich na usprawiedliwianie nieobecności (w ramach obowiązujących przepisów). Jeśli choroba lub niezdolność do pracy na skutek urazu wydłuża się, skorzystaj z usług rehabilitacyjnych, które są częścią systemu ubezpieczeń pracowniczych

• Przeszkol pracowników funkcyjnych i kierowników dyżurnych w natychmiastowych działaniach dyscyplinujących, tak by mogli dusić w zarodku problemy związane z powolnością lub lenistwem w pracy. Zastosuj gry symulacyjne i dziel się pomysłami na uaktywnianie personelu. Zastosuj system natychmiastowego rozwiązywania problemów, aby nie zamieniały się w poważne incydenty wymagające interwencji menedżerów wyższego szczebla.

• Jeśli wydajność jest tak słaba, że pozbycie się pracownika jest niezbędne, spraw, by odbyło się to uczciwe i szybko. Pozostały personel będzie wiedział, dlaczego tak się stało i często przyjmie to z ulgą. Opieraj swoje decyzje na faktach i dobrych radach i pamiętaj ... twoje działanie jest pilnie obserwowane!

• Zainstaluj kamery obserwacyjne - technologia jest obecnie tańsza niż kiedykolwiek, i można mieć nadzór nad tym, co się dzieje na swoim laptopie lub w telefonie komórkowym, w dowolnym miejscu na świecie. Często słyszę pochlebne opinie o tym prostym działaniu.

• Prowadź dzienny rejestr odnotowujący liczbę obsługiwanych klientów, liczbę pracowników itp. tak by dane dotyczące wydajności były dostępne dla wszystkich pracowników.

• Jeśli pracownicy chcieliby poskarżyć się na leniwego współpracownika, to jak mogą to zrobić? Może to być trudne, zwłaszcza, jeśli taki pracownik jest lubiany. Ale jeśli jest lubiany, to może być wzorem dla innych i możesz mieć jeszcze większy problem – który powinieneś zauważyć dawno temu! Wielu szefów mówi "moje drzwi są zawsze otwarte", ale czy tak naprawdę jesteście dostępni dla pracowników?

• Upewnij się, aby szybkość wykonywania określonych czynności była częścią wszystkich działań szkoleniowych i ustalania kryteriów, np.: jak długo powinno trwać przygotowanie 4 kaw z mlekiem i 2 espresso? Jak długo powinno trwać przygotowanie sali bankietowej na 100 osób? Jak długo powinno trwać przygotowanie 500 kanapek na przyjęcie?

• Skorzystaj z pomocy tajemniczych zakupów, aby sprawdzić pracę personelu, gdy kierownictwa nie ma w pobliżu. Pomóc może również sonda wśród pracowników. Pracownicy chętnie powiedzą, jakie czynności są nużące lub zbędne jeśli będą mieć za sobą wsparcie grupy.

• Jak wygląda praca na komputerze? Dostępna jest cała gama programów do monitorowania korzystania z komputera i Internetu – poproś o sugestie swego informatyka. Jak i kiedy można używać  telefonów komórkowych i wchodzić na Facebooka?

• Zaniepokojony użytkowaniem pojazdu służbowego, który powinien właśnie obsługiwać dostawę cateringową? Nowoczesne systemy GPS mogą monitorować lokalizację obiektu w mgnieniu oka – być może warto w to zainwestować

No i wreszcie, co przyczynia się, a co przeszkadza w osiąganiu dobrej wydajności? Nie strasz pracowników konsekwencjami, których i tak nie wyciągasz – byłem świadkiem zbyt wielu przypadków, gdzie pracownicy mieli po 50 ostrzeżeń. Ale jeśli konsekwencje są realne, to jakie są inne motywacje do lepszej pracy? I jak często pracownicy są chwaleni za dobrą robotę? Nie może tu oczywiście być mowy o wychwalaniu każdego dobrego zachowania, ale za prawdziwe osiągnięcia należy się prawdziwe uznanie (choćby list z podziękowaniami) za obsługę szczególnie naprzykrzających się klientów, wykonywanie podwójnych obowiązków w przypadku konieczności zastępstwa nieobecnego współpracownika lub osiąganie wyników w sprzedaży grubo wykraczających ponad ustaloną średnią.

Lenistwo może się zdarzać, ale często jest to objaw czegoś innego: niewłaściwej selekcji pracowników, ich braku umiejętności, braku norm wydajnościowych itp. Nie możesz jednak być „leniwym” w doborze sposobów radzenia sobie z tym zjawiskiem!


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji