Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » 10 błędów bezpieczeństwa, jakie popełniają...

Artykuły serwisu


10 błędów bezpieczeństwa, jakie popełniają dyrektorzy hotelu i jak ich uniknąć


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Każdy hotel i dyrektor hotelu popełnia błędy; to część ludzkiej natury. Wszystkie błędy są kosztowne; ale niektóre mają większy niż inne wpływ finansowy. Następująca lista wskazuje na potencjalnie kosztowne luki w bezpieczeństwie, których większość hotelarzy nie jest świadomych lub nie skupiali się na nich – a powinni.

1. Nigdy nie zmniejszaj personelu odpowiedzialnego za ochronę. W dzisiejszych czasach ograniczania kosztów i kontroli budżetu, ochrona jest jedynym obszarem twojego budżetu, który nigdy nie powinien być obcięty. Finansowy wpływ redukcji lub eliminacji twojej załogi ochrony mógłby być ogromny w przypadku zranienia gościa czy pracownika czy zniszczenia obiektu. Dodatkowo, eliminowanie czy redukowanie personelu ochrony wysyła złą wiadomość do członków załogi, mianowicie, że ich bezpieczeństwo nie jest najważniejsze dla twojej firmy i że nie obejmujesz ich opieką.

2. Umieść w salach konferencyjnych informacje o drodze ewakuacyjnej. Sale konferencyjne oferowane są jako miejsca zgromadzeń dla dużych grup ludzi, którzy najprawdopodobniej wpadliby w panikę w przypadku zagrożenia takiego jak huragan, trzęsienie ziemi, podłożenia bomby itp. W przypadku kryzysu czy twoja grupa osób obsługujących spotkanie wie którędy iść i co robić? Umieść w salach konferencyjnych informację o drodze ewakuacyjnej dla uczestników, aby były zauważalne a twój personel mógł być poproszony o szczegółową dyskusję z organizatorami spotkania na temat procedur ewakuacji.

3. Zwiększ oświetlenie twojego obiektu. Poszukaj miejsc wokół swojego obiektu, które nie mają odpowiedniego oświetlenia lub nie są bezpieczne, i zajmij się tą sprawą natychmiast. Sprawdź czy na parkingu jest wiele miejsc, gdzie należy poprawić oświetlenie. Poproś swoje lokalne służby porządkowe, aby przeprowadziły kontrolę bezpieczeństwa twojego obiektu. Nie czekaj aż ktoś się przewróci lub zrobi sobie krzywdę, aby ochronić twoich gości, pracowników i twoją firmę.

4. Stale szkol pracowników. Kiedy pada deszcz czy śnieg i goście ślizgają się i przewracają czy twoi pracownicy wiedzą jak postępować, aby zabezpieczyć przed zranieniem gości, coś więcej niż okazjonalne uprzedzanie o niebezpieczeństwie i radzenie jak sobie poradzić z tą sytuacją? Kto jest odpowiedzialny za ich szkolenie? Postaw sobie za zadanie zapewnienie, aby twoi pracownicy otrzymywali odpowiednie szkolenie z procedur w razie zranienia gości. Wstępne szkolenie i kontynuowane ciągłe szkolenia są niezbędne. Jedna godzina szkolenia to za mało. Utrzymuj szczegółowe nagrania procedur i szkoleń, które mogą być użyte w twoich działaniach, aby przekonać strony procesujące się i sędziego o swoim właściwym zaangażowaniu w szkolenie z bezpieczeństwa.

5. Stosuj się do standardów BHP . Upewnij się, że wszystkie wymagania i standardy BHP są spełnione. Jeżeli nie jesteś pewien czy posiadasz najnowsze informacje, zrób kurs aktualizujący je. Internet posiada wiele źródeł dla uzupełniających kursów BHP dla hoteli i moteli. Skontroluj wizualnie czy wszystkie konieczne uwagi i plakaty są aktualne i umieszczone właściwie, i nie zasłaniają ich inne uwagi na tablicy informacyjnej.

6. Zatrzymuj kopie zapasowe danych obiektu. Zatrzymuj kopię wszystkich danych operacyjnych obiektu i przechowuj te informacje w bezpiecznym miejscu. Nie polegaj na czyimś osobistym komputerze, aby przechowywać dane pracowników, finansowe i gości. Niezbędne jest posiadanie dostępu do akt gości cały czas – zwłaszcza w przypadku nagłych wypadków.

7. Zainstaluj telefony w centrach fitness. Wszystkie siłownie muszą mieć dostępny telefon dla gości, którzy natychmiast połączą się z recepcją. Powinna być także zainstalowana kamera bezpieczeństwa tak, aby wypadki i problemy, jakie zdarzają się w centrum fitness mogły być natychmiast zauważone i skierowane. Jeżeli używane są kamery bezpieczeństwa, muszą być dostarczone pisemne procedury dla ich użycia. Także: Czy kamery są obsługiwane przez wyszkolonych specjalistów oglądających obraz? Jak często używa się ponownie kasety video? Czy kamery są zamontowane dla dobrej pracy czy po prostu zwyczajnie zamontowane jako dekoracja, aby dostarczyć fałszywe poczucie bezpieczeństwa gości i pracowników?

8. Przeprowadź kontrolę pochodzenia pracownika przed jego zatrudnieniem. Wszyscy dyrektorzy, personel recepcji i pracownicy ochrony muszą mieć sprawdzoną historię pochodzenia, aby wyeliminować lub zminimalizować jakieś nieznane i nieprzewidziane odkrycia już zatrudnionej osoby. Internet może być pomocny w wypełnieniu tego zadania bardzo szybko. Sprawdź pracowników odwożących gości z i na lotnisko czy wożących po okolicach. Wybierz najlepszych pracowników teraz a unikniesz przyszłych kłopotów.

9. Sprawdzaj regularnie urządzenia wykrywające. Czy systemy zraszające i wykrywacze dymu są na miejscu, na wszystkich piętrach, w pokojach dla gości i w miejscach publicznych? Czy jest system oświetlenia awaryjnego w razie wypadku razem z awaryjnym generatorem? Kiedy ostatni raz sprawdzałeś te urządzenia? Jaki jest twój plan B, jeżeli te urządzenia zawiodą? Wszystkie takie pozycje muszą być sprawdzone i zatwierdzone, co miesiąc, a kontrole muszą być właściwie udokumentowane na piśmie.

10. Sprawdzaj okresowo awaryjne wyposażenie. Czy twój obiekt posiada automatyczny zewnętrzny zasilacz i zbiorniki z tlenem na miejscu, i czy są sprawne? Czy pracownicy zostali wyszkoleni z użycia tych urządzeń? Upewnij się, że przeprowadzasz miesięczne kontrole tego typu wyposażenia i masz przynajmniej jednego wyszkolonego pracownika w załodze przez cały czas.

To jest tylko kilka środków ostrożności, pomijanych przez wiele hoteli i moteli w całym kraju. Pomiary zapobiegawcze są zawsze preferowane ponad strategie sprawy sądowej. Twoi goście i pracownicy oczekują i chcą doznań i miejsca pracy wolnych od obrażeń. Wprowadzenie w życie tych kroków i stałe przeglądanie ich na długo zabezpieczy twoją firmę.

Diana S. Barber


© Copyright Diana Barber, LodgeLaw

Diana S. Barber – założycielka i prezes LodgeLaw, działu Barber Law Associates, P.C. – firmy prawniczej z doświadczeniem w obsłudze małych i średnich firm hotelarskich oraz hoteli, moteli i restauracji. Posiada ponad 16 lat doświadczenia zarówno w prawie hotelarskim jak i w obszarze doskonałości obsługi. Była vice-prezes i prawnik dla The Ritz-Carlton Hotel Company, L.L.C., doradzając w sprawach prawnych wszystkim hotelom Ritz-Carlton na całym świecie.
Aktywny członek w State Bar of Georgia, The Florida Bar, Atlanta Bar Association i Georgia Hospitality & Travel Association. Jest wykładowcą na Cecil B. Day School of Hospitality, Robinson College of Business oraz Georgia State University. Autorka wielu artykułów w magazynach dla organizatorów konferencji oraz American Hotel & Lodging Association.

Kontakt:
Diana Barber
LodgeLaw
email:
diana.barber@lodge-law.com
www.lodge-law.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji