Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Korzystna sprzedaż hotelu: Pięć sposobów...

Artykuły serwisu


Korzystna sprzedaż hotelu: Pięć sposobów optymalizacji oferty internetowej


Dodano: 2012-11-07

Drukuj


Każdego roku wielu właścicieli hoteli decyduje się sprzedać swoją firmę z różnych powodów, zarówno osobistych, jak i finansowych. Bez względu na przyczynę, korzystna sprzedaż wymaga od właściciela kreatywnego i strategicznego postępowania w celu przyciągnięcia maksymalnej liczby potencjalnych nabywców i pozbycia się tych, którzy nie traktują zakupu poważnie. Ponieważ Internet stał się jedną z najbardziej wydajnych i skutecznych platform do promocji sprzedaży waszego biznesu i przyciągnięcia potencjalnych nabywców, to elementem tej strategii powinna być oferta internetowa. Dobrze przemyślana i dobrze napisana oferta umożliwi sprzedającemu przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów i wyselekcjonowanie poważnych kupców.

Przestrzeganie niżej wymienionych zasad dotyczących ofert internetowych, może spowodować, że wasza firma przyciągnie największą liczbę potencjalnych nabywców, a proces sprzedaży przebiegnie szybko i sprawnie.

1. Podajcie szczegóły finansowe i geograficzne
Być może jednym z najważniejszych aspektów redagowania oferty jest prawidłowe zrównoważenie ilości szczegółów, przy jednoczesnym zachowaniu poufności w zakresie danych newralgicznych dla biznesu. W wyniku nabytego przez nas doświadczenia we współpracy z BizBuySell.com i BizQuest.com, dwiema największymi firmami zajmującymi się sprzedażą firm w USA odkryliśmy, że istnieje wiele sposobów, aby skutecznie ten cel zrealizować. Zajmiemy się aspektem zachowania poufności za chwilę, ale najpierw rzućmy okiem na to, jakie szczegóły powinniście umieścić w ofercie.



Najistotniejszym aspektem oferty jest sytuacja finansowa hotelu. Załączając dane obrazujące sytuację finansową, obejmujące przychody i przepływy pieniężne, można znacznie zwiększyć liczbę osób odwiedzających stronę z ofertą, gdyż jest to najczęściej spotykany sposób poszukiwania firm do zakupu przez potencjalnych nabywców. Ujawnianie informacji finansowych hotelu w ofercie może budować zaufanie u kupujących. Jeśli oferta nie zawiera takich informacji, kupujący może odnieść wrażenie, że macie coś do ukrycia i szybko przechodzi do oferty kolejnej firmy.

Sprzedający powinni również podać jak najwięcej informacji geograficznych, nie ujawniając jednak dokładnej identyfikacji hotelu. Większość kupujących wyszukuje ofert na poziomie powiatu lub miasta / miejscowości, więc ukrywanie w ofercie konkretnych danych, może wyeliminować ofertę z wyników wyszukiwania przeprowadzanych przez potencjalnych nabywców. Wielu sprzedawców jest nieufnych, co do podawania szczegółów dotyczących położenia ich hotelu, ale ujawnienie takich informacji zawsze będzie powodowało większy napływ zapytań od zainteresowanych kupców.

2. Zachowajcie w tajemnicy dane wrażliwe
Powodem, dla którego wielu właścicieli hoteli może być ostrożnych w ujawnianiu zbyt wielu szczegółów jest utrzymywanie tajemnicy o tym, że hotel ma być sprzedany. Jest to bardzo ważny problem. W celu zachowania płynności funkcjonowania hotelu podczas procesu sprzedaży, prawdopodobnie będziecie musieli być bardzo ostrożnymi, aby uniemożliwić klientom, pracownikom i konkurentom zorientowanie się, że chcecie sprzedać swój obiekt. Oznacza to, że chociaż podanie pewnych szczegółów jest ważne, to inne dane powinny być rozpowszechnione w minimalnym zakresie. Najważniejsze jest to, aby podać jak najwięcej informacji bez możliwości identyfikacji tożsamości przedsiębiorstwa (zakładając, że chcesz utrzymać w tajemnicy zamiar sprzedaży hotelu).

Wyszukanie zdjęć, które mają być załączone w ofercie sprzedaży, nie ujawniających zbyt wielu informacji jest tylko jednym z przykładów zachowywania poufności. Sprawa dotyczy również tekstu, który zamierzacie umieścić w ofercie. Prawie zawsze można ujawnić stan i powiat lokalizacji firmy bez ujawniania faktycznej tożsamości przedsiębiorstwa. Bardzo dobrym pomysłem jest wstrzymanie się od podawania aktualnego adresu waszej firmy. Postarajcie się być niezbyt precyzyjni i przekazywać informacje ujawniające korzyści lokalizacyjne, na przykład w taki sposób - "w pobliżu głównej autostrady", "przy jednej z najbardziej ruchliwych ulic miasta," lub "jeden z najlepszych hoteli w okolicy." Podanie bardziej ogólnego opisu obiektu i jego lokalizacji umożliwi wam dostarczenie bardziej szczegółowych danych po tym, jak dokonacie selekcji i skontaktujecie się z potencjalnymi nabywcami.

3. Bądźcie kreatywni, aby się wyróżniać
Kreatywność jest ważnym elementem pozwalającym na wyróżnienie się spośród całej masy podobnych firm hotelowych na rynku. A wszystko zaczyna się od nagłówka. Chociaż potencjalni nabywcy muszą kliknąć przycisk „odpowiedz”, chcąc uzyskać bliższe informacje o sprzedawanym obiekcie, to właśnie nagłówek pełni bardzo ważną rolę, bo zachęca ich do tego.

Zanim skonstruujecie swoją ofertę, postarajcie postawić się w roli kupującego. Pomoże to wam w sporządzeniu listy najbardziej wartościowych cech hotelu, które decydują o waszym zainteresowaniu jego kupnem. Jeśli dokonaliście zakupu hotelu od kogoś innego, zapamiętajcie, jakie wartości zwróciły wasze zainteresowanie. Czy lokalizacja obiektu jest atrakcyjna, czy jest to miejsce umożliwiające prowadzenie interesu przez cały rok, lub czy budynek hotelowy sprawia dobre wrażenie? Zdecydujcie, co jest najlepsze i co należy wyeksponować w ofercie sprzedaży hotelu i wyraźnie zaakcentujcie to w nagłówku, który skutecznie odda to, co jest w hotelu wyjątkowego.

Można również być kreatywnym w sposobie zamieszczania swojej oferty, dla pozyskania większego zainteresowania. Prawdopodobnie będziecie mieli opcję umieszczenia oferty w dwóch kategoriach - "najlepsze dopasowanie rodzaju biznesu" i "drugie w kolejności najlepsze dopasowanie rodzaju biznesu". Nawet jeśli na początku wydawać się może, że biznes mieści się tylko w jednej kategorii, to najlepiej jest skorzystać z obu kategorii aby zmaksymalizować ekspozycję. Rezygnując z możliwości umieszczenia oferty również w tej drugiej kategorii równoznaczne jest z rezygnacją z darmowej opcji oferty w drugim kanale komunikacyjnym.

Na przykład, podczas gdy kategoria "Hotele i inne miejsca zakwaterowania" będzie najprawdopodobniej pierwszym wyborem, to wybór kategorii, takiej, jak "Inne usługi" lub "Usługi różne" może tylko pomóc, gromadząc większą ilość potencjalnych nabywców, którzy zauważą waszą ofertę.

4. Załączcie zdjęcia
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby wyróżnić swoją firmę od konkurencji w ofercie sprzedaży są zdjęcia. Chociaż prawdopodobnie nie powinniście załączać wizerunku zewnętrznego hotelu lub dającej możliwość identyfikacji części wewnętrznej, zachowując zasady poufności, bo są inne sposoby na wmiksowanie zdjęć do tekstu.

Na przykład, załączając zdjęcie jednego z hotelowych pokoi - upewniając się, aby uchwycić jego najlepsze cechy – co może dać potencjalnym nabywcom dobry ogląd tego, co macie do zaoferowania, bez konieczności ujawniania tożsamości obiektu. Jeżeli hotel znajduje się blisko plaży lub w popularnej lokalizacji, załączcie zdjęcia charakterystyczne dla okolicy hotelu w celu zwiększenia atrakcyjności oferty i zwiększenia szans na zainteresowanie potencjalnego nabywcy.

Darmowe fotograficzne bazy danych online, takie jak Google Images mogą służyć jako źródła fotografii pomocnych w kształtowaniu wyjątkowości waszej oferty sprzedaży. Trzeba jednakże uważać, aby nie wybrać zdjęć jakiejkolwiek części konkretnego biznesu, który nie jest waszą własnością.

5. Załączcie prawidłowe dane kontaktowe i udzielaj szybkich odpowiedzi
Choć może to wydawać się oczywiste, ale naprawdę ważny jest numer telefonu do waszej firmy, aby rozproszyć jakiekolwiek obawy potencjalnych nabywców i zmaksymalizować ilość kontaktów. Aby zachować poufność, nie jest dobrym pomysłem podawanie numeru telefonu do hotelu, który sprzedajecie. Zamiast tego podajcie telefon osobisty lub numer telefonu osób, do których mogą zwracać się osoby zainteresowane ofertą.

Chociaż może to służyć do zapewnienia różnorodności opcji kontaktowych, należy generalnie unikać podawania osobistego adresu e-mail w celu ochrony przed spamem i ochroną poufności. Dobrym pomysłem jest natomiast utworzenie nowego adresu e-mail specjalnie przeznaczonego na udzielanie odpowiedzi na ofertę. Jeśli tak zrobicie, trzeba będzie kilka razy dziennie sprawdzać to konto, aby udzielać możliwie szybkich odpowiedzi.

Niezależnie od wybranych form kontaktu, na jakie zdecydujecie się w swojej ofercie, upewnijcie się, aby nie zaniedbywać działań kontynuacyjnych. Odpowiadajcie na pytania dotyczące oferty bez zbędnej zwłoki, a jeśli potencjalni nabywcy wydają się poważni, nie każcie im czekać zbyt długo na informacje, bo prawdopodobnie mogą się zniechęcać i zacząć szukać gdzie indziej.

Sposób zamieszczenia internetowej oferty sprzedaży hotelu jest tak samo ważny, jak wiele pozostałych aspektów sprzedaży. Nie spieszcie się i pamiętajcie, aby podać wszystkie informacje, z jakimi byście chcieli się zapoznać, gdybyście byli kupującymi. Ponadto, nie zapomnijcie dokładnie sprawdzić i dokonać ewentualnej korekty swojej oferty. Nawet niewielkie błędy mogą natychmiast wyeliminować wartościowych nabywców, którzy poszukają wiarygodnego w każdym calu, sprzedawcy. Jeśli wasza oferta wydawać się już będzie dobrze przemyślana, będziecie mieć pewność, że przyciągnięcie dużą ilość osób przeglądających takie treści w Internecie oraz najbardziej zainteresowanych nabywców, a tym samym najciekawsze propozycje.

Mike Handelsman


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji