Niedziela 01 Grudzień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Baza wiedzy i testy » Test dla hotelarzy 9 - Technik hotelarstwa

Artykuły serwisu


Test dla hotelarzy 9 - Technik hotelarstwa


Dodano: 2013-04-02

Drukuj


   

1. W restauracji hotelowej hotelu Wenus, część potraw przygotowywano w obecności gości, wykorzystując wózek kelnerski. Jaką metodę obsługi zastosowano?
A. Francuską.
B. Rosyjską.
C. Angielską.
D. Niemiecką.

2. Turystyką kwalifikowaną jest turystyka:
A. turystyka kulturowa, piesza, uzdrowiskowa.
B. turystyka speleologiczna, motywacyjna, żeglarska. C. żeglarska, narciarska, cave diving.
D. trekking, agroturystyka, turystyka medyczna.

3. Sanus Per Aquam to określenie

A. rodzaju turystyki kwalifikowanej.
B. portalu rezerwacyjnego.

C. zabiegów SPA.
D. strategii jakości w hotelarstwie.

4. Podczas procedury przygotowania pokoju na przyjęcie Vipa należy:

A. zmienić rodzaj pościeli.
B. wstawić wstawkę do pokoju.
C. wstawić większe łóżko.
D. przygotować większą ilość ręczników.


5. Która cecha zachowań jest szczególnie istotna dla pracownika hotelu?
A. Mobilność.
B. Komunikatywność.
C. Przebiegłość.
D. Elastyczność.



6. Pracownik recepcji hotelowej, który stara się wytłumaczyć gestami sytuację, będzie stosował przede wszystkim komunikację
A. werbalną.
B. niewerbalną.
C. społeczną.

D. naturalną.

7. Który obiekt nie jest zaliczany do obiektów hotelarskich?
A. Pensjonat.
B. Dom wycieczkowy.
C. Schronisko.
D. Ośrodek kolonijny.

8. Pensjonat to obiekt posiadający co najmniej
A. 30 pokoi, świadczący szeroki zakres usług związanych z pobytem gości.
B. 7 miejsc noclegowych, świadczący szeroki zakres usług dla swoich gości.
C. 10pokoi, świadczący dla klientów całodzienne wyżywienie.
D. 7 pokoi, świadczący dla swoich klientów całodzienne wyżywienie.


9. Na zdjęciu przedstawiono jeden ze starszych obiektów hotelarskich w Polsce (Źródło: http://pl.wikipedia.org). Jest to:

A. hospisjum Joanitów.
B. Marywill.
C. Gospoda pod Modrym Fartuchem
D. Hotel pod Rożą.


10. Najniższy standard domów wycieczkowych oznacza się:
A. cyfrą rzymską III.

B. cyfrą rzymską I.
C. gwiazdką *.
D. gwiazdką ***.

11. Według klasyfikacji GUS :obiekt (lub zespół obiektów) noclegowy przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami to:

A. ośrodek wczasowy.
B. dom wczasowy.
C. dom wycieczkowy.
D. ośrodek wycieczkowy.

12. Usługa room service w hotelu 4* jest:
A. fakultatywna.
B. komplementarna.
C. towarzysząca.
D. motywacyjna.

13. Termin ten spopularyzowany został w 1980 roku w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii. Określa kameralne obiekty urządzone w stylu komfortowych i kameralnych pokoi. Obiekty te noszą nazwę:
A. bungalowy.

B. hotele butique.
C. hotele garni.
D. hostele.


14. Który z pracowników recepcji nosi na swoim uniformie służbowym, przedstawiony na zdjęciu znak?
A. Concierge.
B. Kierownik recepcji.
C. Dysponent.
D. Quest relations.


15. Ochrona interesów właścicieli polskich campingów i carawaningów to dzi
ałanie statutowe:
A. PIH.
B. PTSM.

C. IYHF.
D. PFCC.

16. IHRA to skrót określający:
A. Światową Radę Turystyki i Podróży.
B. Międzynarodową Federację Schronisk Młodzieżowych.
C. Konfederację Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji.

D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Hoteli i Restauracji.

17. Dźwigi osobowe w hotelu kategorii 3* obowiązują w obiektach powyżej:
A. dwóch kondygnacji.
B. trzech kondygnacji.
C. czterech kondygnacji.
D. pięciu kondygnacji.

18. Jaka minimalna powierzchnia jest wymagana dla pokoju dwuosobowego w
hotelu ****?
A. 18 m2
B. 16 m2
C. 14 m2

D. 12 m2

19. Nowelizacja Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki w 2011r. dotyczyła m.in. obsługi room service 18h na dobę:
A. w hotelach 1* i 2*.
B. w hotelach kategorii 3* 4* i 5*.
C. w hotelach kategorii 3* i 4*.
D. w hotelach kategorii 4* i 5*.

20. Goście w ofercie wyżywienia w formie Modified American Plan, oczekują głównie:
A. śniadania, obiadu i kolacji.
B. śniadania i obiadokolacji.

C. śniadania i obiadu.
D. tylko śniadania.

21. W menu restauracyjnym dla diabetyków, nie może zabraknąć:
A. posiłków z wyłączeniem owoców cytrusowych, gdyż są to osoby uczulone na te owoce.
B. posiłków z mięs duszonych i gotowanych na parze, warzyw i owoców.
C. dziczyzny i potraw na bazie owoców leśnych.
D. wysokokalorycznych posiłków.

22. Do kogo należał luksusowy pensjonat "Patria" w Krynicy?
A. Jana Matejko.

B. Jana Kiepury.
C. Lecha Wałęsy.
D. Fryderyka Chopina.

23. Cena wynajęcia pokoju hotelowego zawiera podatek VAT w wysokości:
A. 7%.
B. 8%.
C. 23%.
D. 22%.

24. Twin to dwa pojedyncze łóżka (single). Które z poniższych łóżek jest najszersze?
A. King size.
B. Queen size
C. Double.
D. Bunk.


25. Zielone hotele:

A. położone są na terenach objętych ekologią, w rezerwatach przyrody.
B. ich działalność opiera się na proekologicznej aktywności.

C. usytuowane są w lasach, nad jeziorami, w bliskim kontakcie z naturą.
D. nie zagrażają środowisku naturalnemu.

26. Przedstawiony dokument jest drukiem:
A. Stosowanym do obsługi mini barku.
B. Stosowanym do obsługi pralni.
C. Stosowanym do obsługi Spa.
D. Stosowanym do usług pralniczych w hotelu.

27. Przedstawiony dokument to:

A. voucher.
B. rooming list.
C. druk message.
D. druk
meldunkowy.

28. Który z elementów obiektów hotelarskich nie należy do kryteriów kategoryzacji?
A. Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia.
B. Poziom świadczonych usług.
C. Oferta usług podstawowych i uzupełniających.
D. Instalacje i urządzenia techniczne.

29. Obłożenie pensjonatu w I półroczu wynosiło 60%. Jakie będzie obłożenie w II półroczu, jeśli średnie obłożenie obiektu w skali roku wynosi 70%?
A. 80%.
B. 90%.
C. 70%.
D. 60%.

30. Który element marketingu-mix zastosował hotel „Wawel” umieszczając tablicę informującą o swojej ofercie wzdłuż drogi dojazdowej do miasta?
A. Produkt.
B. Cenę.
C. Dystrybucję.
D. Promocję.

31. Które działania hotelu zaliczane są do strategii produktu?
A. Stosowanie cen promocyjnych dla studentów.
B. Zamieszczenie reklamy w miesięczniku „hotelarz”.
C. Współpraca z biurem podróży „Pink”.
D. Dodanie nowych dań w menu restauracyjnym.

32. W 10-tą rocznicę otwarcia hotelu „MORSKI ” zorganizowano uroczyste przyjęcie dla stałych klientów z udziałem zaproszonych gości. Który instrument promocji zastosowano?
A. Reklamę.
B. Public relations.
C. Promocję właściwą.
D. Sprzedaż osobistą.

33. Szczególnie istotnym elementem marketingu wyróżnionym dla przedsiębiorstwa usługowego jest element marketingu 5 P. Jest to:
A. produkt.
B. reklama.
C. personel.
D. cena.

34. Popyt na usługi hotelarskie nie zależy od:
A. ceny tych usług.
B. dochodów konsumentów.
C. dochodu właściciela obiektu.
D. potrzeb gości hotelowych.

35. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych na poziomie 20% może świadczyć:
A. o sezonowej działalności zakładu hotelarskiego.
B. o rentownej działalności zakładu hotelarskiego.
C. o rentowności niższej niż przeciętna w kraju.
D. o bardzo niskiej rentowności zakładu hotelarskiego.

36. Średnia cena jednostki mieszkalnej wynosi 300 zł, a osiągnięty wskaźnik Yeld 240 zł. Ile wynosiła frekwencja w danym hotelu?
A. 60%.
B. 70%.
C. 80%.
D. 90%.

37. Gość hotelowy o żywym, porywczym temperamencie to:
A. melancholik.
B. flegmatyk.
C. sangwinik.
D. choleryk.

38. Dokumentem ewidencyjnym wypełnianym przez recepcjonistę podczas przyjęcia gościa do hotelu jest:
A. karta pobytu.
B. formularz rezerwacyjny.
C. voucher.
D. karta meldunkowa.

39. Która czynność nie jest najczęściej wykonywana w procesie check-in?
A. wpisanie danych osobowych gościa do księgi meldunkowej.
B. wypisanie karty meldunkowej.
C. wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt.
D. sprawdzenie rezerwacji w grafiku.

40. W recepcji hotelu niezależnie od kategorii gość hotelowy może skorzystać:
A. z bankomatu.
B. z dostępu do Internetu.
C. z klucznicy.
D. z telefonu i faxu.

41. Hotel „BARON” jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ponieważ stanowisko recepcyjne dysponuje ladą o wysokości nieprzekraczającej:
A. 80 cm.
B. 90 cm.
C. 100 cm.
D. 110 cm.

42. Hotele przystosowane do obsługi gości niepełnosprawnych, chcące wyróżnić swoje przystosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, mogą wziąć udział w konkursie:
A. Złoty Klucz.
B. Hotele Bez Barier.
C. Hotele Dla Niepełnosprawnych.
D. Złoty Hotel Bez Barier.

43. Deser jest to:
A. dodatek do dania zasadniczego.
B. posiłek kończący danie.
C. posiłek spożywany na pobudzenie apetytu jako aperitif.
D. posiłek spożywany w celu zaspokojenia głodu.

44. Goblet to:
A. nazwa węgierskiego gulaszu.
B. podkładka pod obrus, używana w restauracjach hotelowych.
C. rodzaj szkła do wody.
D. nazwa wina białego wytrawnego.

45. Boeuf Strogonow jest potrawą z mięsa wołowego:
A. duszonego.
B. smażonego.
C. pieczonego.
D. gotowanego.

46. Śniadanie kontynentalne inaczej zwane prostym składa się z:
A. herbaty, kawy, czekolady – zgodnie z życzeniem gościa, ciasta drożdżowego, rogalika, masła, dżemu lub miodu.
B. soku owocowego, zupy mlecznej, potraw z jaj lub wędliny, pieczywa, kawy.
C. kawy ze śmietanką, masła, dżemu, jaj po wiedeńsku.
D. musli z mlekiem lub jogurtem, wędlin, sera, herbaty, kawy.

47. Hotel ponosi odpowiedzialność za przedmioty wartościowe, jeżeli gość:
A. oddał je do przechowalni bagażu.
B. umieścił je w skrzynce depozytowej.
C. złożył u pracownika recepcji.
D. trzyma je w pokoju hotelowym

48. System HACCAP stosuje się w celu wyeliminowania zagrożenia:
A. przeciwpożarowego w obiektach użyteczności publicznej.
B. niewłaściwego sprzątania pokoi.
C. żywności podczas produkcji w gastronomii hotelowej.
D. utraty bagażu i przedmiotów wartościowych gościa hotelowego.

49. Gość, którego bagaż został uszkodzony w hotelu, swoje roszczenia powinien oprzeć na przepisach:
A. regulaminu wewnętrznego hotelu.
B. regulaminu porządkowego hotelu.
C. kodeksu cywilnego.
D. kodeksu karnego.

50. Wszystkie urządzenia przeciwpożarowe umieszczone są w hotelach zgodnie z:
A. polską normą.
B. regulaminem hotelu.
C. umową hotelową.
D. regulaminem pracy.


Aleksandra Lewandowska


Odpowiedzi:
1 C, 2 C, 3 C, 4 B, 5 B, 6 B, 7 D, 8 D, 9 B, 10 A, 11 A, 12 B, 13 B, 14 A, 15 D, 16 D, 17 B, 18 B, 19 B, 20 B, 21 B, 22 B, 23 B, 24 A, 25 B, 26 D, 27 A, 28 B, 29 A, 30 D, 31 D, 32 B, 33 C, 34 C, 35 D, 36 C, 37 D, 38 D, 39 C, 40 D, 41 B, 42 B, 43 B, 44 C, 45 A, 46 A, 47 B, 48 C, 49 C, 50 A 


Komentarze:

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 11 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Testa dla hotelarzy 10 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test 3 - Technik obsługi turystycznej ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji