Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Najlepszy dyrektor ds. Sprzedaży, jakiego...

Artykuły serwisu


Najlepszy dyrektor ds. Sprzedaży, jakiego spotkałem. Co mają ze sobą wspólnego najlepsi?


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Po moim artykule opisującym „Najlepszego dyrektora hotelu, jakiego spotkałem” zostałem zasypany wieloma e-mailami. Dziękuję wam wszystkim. Wygląda na to, że wiele osób dostrzega te same cechy. Wydaje się naturalne, aby zająć się następnie równie ważnym stanowiskiem, jakim jest dyrektor ds. sprzedaży. Wszystko zaczyna się od sprzedaży, jak mówią - co może być ważniejsze od tego?

Stanowisko dyrektora ds. sprzedaży w hotelu charakteryzują szerokie, różnorodne obowiązki i zadania. Większość hoteli włącza gastronomię, jeżeli ją oferują. Niektóre włączają obowiązki związane z marketingiem takie jak reklama i public relations. Wiele włącza zarządzanie dochodem i nadal inni włączają rezerwacje. Zakres powierzonych obowiązków zazwyczaj zdeterminowany jest przez talent i doświadczenie dyrektora ds. sprzedaży. Na cele tego artykułu zajmiemy się obowiązkami sprzedaży, najważniejszymi i wspólnymi dla nich wszystkich.

Dla tych mniejszych hoteli, bez środków na zatrudnienie sprzedawcy, odpowiedzialność za sprzedaż przejmuje dyrektor. Nie ma znaczenia, kto zajmuje się sprzedażą, cel jest ten sam: sprowadzanie nowych klientów.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem, posiada przede wszystkim niezaspokojoną ciekawość

Na pierwszy rzut oka to może wydawać się raczej nieistotną cechą; ale osoby, które obdarzone są darem ciekawości będą wyróżniać się w swojej pracy poprzez proces zaspokajający ich potrzebę nauki. Ciekawi ludzie pożądają informacji, stale poszukują odpowiedzi, aby sprostać wyzwaniom sprzedaży.

Ostatnimi laty wyzwania sprzedaży miały wiele zakrętów i zwrotów; bez wrodzonej ciekawości dla tego biznesu, mogą szybko stać się przestarzałe w technikach i skuteczności. Ciekawi ludzie idą przez życie a ich kariery szukając nowych technik i je udoskonalając, stale rozwiązują wyzwania ich pracy. Inni stoją w miejscu, robiąc tylko to, co wystarczy do wykonania swoich dziennych zadań z ciągle pomniejszającym się sukcesem.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem stale się rozwija, uczy i doskonali.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem jest na bieżąco z nowymi technologiami

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży odkrył już wiele sposobów na to, jak skutecznie wykorzystać Internet w działaniach sprzedaży. Od przeszukiwania cen konkurencji i danych sprzedażowych, aby znaleźć nowych potencjalnych klientów, Internet zmienił sposób, w jaki sprzedajemy hotelowe pokoje.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży wie, że żaden hotel nie działa w próżni i że możemy nauczyć się zdominować naszą konkurencję dzięki zbieraniu danych i wykorzystywaniu ich w działaniu.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem wykorzystuje strony pośredników, aby promować hotel, wiedząc, że te narzędzia partnerskie są ułatwieniem dla pozyskania nowych klientów. Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży nauczył się rozszerzać zasięg sprzedaży hotelowej poprzez stworzenie dobrej strategii linków na stronie hotelowej i stale sprawdza ich efektywność.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem stara się zaangażować dyrektora naczelnego oraz innych w proces sprzedaży

Proces sprzedawania z pewnością nie jest jednoosobowym przedsięwzięciem. Ostatnio, podczas rozmowy z klientem, wyjawił mi, że jest z wykształcenia inżynierem. Przez wiele lat dostarczał wsparcie techniczne dla działu sprzedaży w swojej firmie. Nie trwało to długo zanim zdałem sobie sprawę jak wspaniały musi być jego dyrektor ds. sprzedaży.

Duma, z jaką wyraził sukcesy sprzedaży firmy, zademonstrowały, że on i jego dział byli osobiście zaangażowani w proces sprzedaży. Rozmawialiśmy o tym jak jego dział techniczny współdziałał z sprzedażą, aby stworzyć najlepszy rynkowy produkt. Ten rodzaj pracy zespołowej pochodził tylko z zachęty i współpracy.

Zaskoczyło mnie to, jak wiele firm hotelarskich rzeczywiście promuje rozdzielenie produkcji i sprzedaży. Zazwyczaj dzieje się to w wyrafinowany sposób: spotkania z zespołem ds. sprzedaży, wyłączając naczelnego dyrektora, zwykłe odniesienia do sprzedaży bez wspominania faktu, że sprzedaż to praca każdego.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży zachęca do zaangażowania w proces sprzedaży. Jak często wszyscy słyszymy, jak naczelni dyrektorzy i inni tłumaczą się, że mogliby zrobić większy zysk, jeżeli tylko sprzedawcy mogliby dokonywać większej sprzedaży. Wyraźne rozgraniczenie odpowiedzialności.

Recepcja może być najlepszym zespołem ds. sprzedaży lub najgorszym krytykiem. Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży utrzymuje pozytywne relacje ze wszystkimi działami hotelu.

Najlepszy Dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem dzieli sukcesy sprzedażowe z całym zespołem i rozumie, że potrzebuje każdego do włączania się w proces sprzedaży.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem wie, że sprzedaż hotelowa jest grą liczbową

Kontaktowanie się z tak wieloma osobami, jak tylko możliwe jest ważną częścią dla odniesienia sukcesu w sprzedaży hotelowej. Słyszałem tak wiele „śmieci” typu „jakość przeciw ilości” w kontaktach dotyczących sprzedaży, że trudno jest mi nie wybuchnąć, kiedy słyszę argumenty od głosicieli „jakości”.

Kiedy dochodzi do kontaktu, każdy może stać się wartościowym potencjalnym klientem, ale to wymaga zbadania. Jak stare przysłowie mówi „musisz pocałować wiele żab, żeby znaleźć księcia”. Osoby, które skracają proces tylko poprzez szukanie księcia, który wygląda i zachowuje się jak książę zmarnuje wiele potencjału czasu na sprzedaż.

Techniki sprzedaży opartej na jakości dają obraz tylko po zidentyfikowaniu potencjalnego klienta; do tego czasu najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem rozmawia i bada każdego. Ten dyrektor sprzedaży dostaje wiele telefonów i e-maili, podejmuje działania, aby stworzyć aktywność.

Lubię zająć miejsce w dziale sprzedaży, aby zobaczyć jak często dzwoni telefon. Jeżeli telefon dzwoni non stop to zazwyczaj jest rezultatem dokonanych agresywnych kontaktów sprzedaży.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem wie, że klienci, nie polityka, determinują nasze usługi

Nie wiem jak często słyszałem, że sprzedawcy mówią „nie możemy tego zrobić” albo gorzej „naszą polityką jest”, ponieważ nie chcą poświęcić czasu, by znaleźć sposób na spełnienie próśb klienta. Tak długo, jak ktoś może wypełnić zadanie z zyskiem dla hotelu, wszystko można zrobić.

Dokładne badanie, planowanie i wykonanie może spełnić prawie każdą prośbę korzystną dla hotelu. Klientów nie obchodzi nasza „polityka” i procedury; chcą odpowiedzi. Jeżeli dyrektor ds. sprzedaży angażuje załogę hotelu w proces sprzedaży, zadziwiające jest to, co można osiągnąć.

To może być radykalny przykład, ale kilka lat temu klient poprosił o zorganizowanie beach party w naszym hotelowym barze. Zamknąć bar dla prywatnego beach party? Klient został poinformowany o dodatkowych kosztach, jakie poniesie. Dyrektor naczelny zaproponował, że firma zaplanuje odświeżenie baru. Po uzyskaniu zgody, rzeczywiście wypełniliśmy bar dwiema tonami piasku, aby uwydatnić przyjęcie. Oprócz opłacenia wszystkich włączonych kosztów, również zyskaliśmy z ponad 1200 pokoi od grupy, w czasie, kiedy potrzebowaliśmy tego najbardziej.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem troszczy się

Wszyscy cieszymy się z sukcesów; zrobienie lub przekroczenie budżetu sprzedaży jest tym, za co się nam płaci, ale każdy doświadcza zwrotów. Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży, jakiego spotkałem dba wystarczająco, aby wyciągać nauki ze zwrotów i rozwijać taktyki i strategie, aby je kompensować.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży czuje ból drobniejszych błędów, ale nie ugina się ani nie ignoruje ich. Niektórzy ludzie mierzą skuteczność z działania, ale najlepszy pomiar skuteczności wychodzi z osiągnięć. To daje satysfakcje i prestiż.

Najlepszy dyrektor ds. sprzedaży kieruje ból niepowodzenia na pozytywne działanie i wielki sukces w przykłady na przyszłość. Dbałość jest czasami nieuchwytną cechą; nie można jej się nauczyć. Jeżeli ktoś z twojego zespołu ją posiada, jesteś prawdziwym szczęśliwcem.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "The Best Hotel Sales Director I Ever Met - What Do The Good Ones Have in Common?"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji